Sprzedaż Mazdy w Polsce wzrosła o ponad 50%. Flagowe CX-80 już wkrótce
Mazda ma powody do radości. W 2023 roku marka odnotowała ponad 50% wzrostu sprzedaży w Polsce. Poznaliśmy też plany Mazdy na 2024 rok i kolejne lata. Główną premierą w najbliższym czasie będzie flagowy SUV CX-80.

Z artykułu dowiesz się o:
Ponad 50% wzrostu sprzedaży w Polsce - Mazda ma powody do zadowolenia
Według danych CEPiK w 2023 r. w Polsce zarejestrowano 475 032 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 13,2% w porównaniu do roku 2022. Wielu producentów zanotowało znaczne wzrosty sprzedaży. Powody do zadowolenia mają w szczególności japońskie marki, w tym Mazda, w przypadku której wzrost sprzedaży nowych aut w Polsce wyniósł aż 52,4% rok do roku. W 2023 roku Mazda sprzedała 11 079 samochodów, co daje jej 2,33% udziału w rynku. Dzięki regularnej produkcji i bieżącym dostawom udało się zrealizować zaległe zamówienia klientów, co między innymi przełożyło się na wyraźny wzrost sprzedaży.
Najpopularniejsze modele Mazdy w Polsce w 2023 roku
Liderem japońskiej marki okazał się kompaktowy SUV CX-5, który znalazł 3088 nabywców. Tuż za nim uplasował się mniejszy SUV CX-30, na którego zdecydowało się 2116 osób. Trzecie miejsce należy do flagowego SUV-a CX-60, któego sprzedano 1929 sztuk. Tuż za podium plasuje się Mazda 6 z wynikiem 1587 sztuk, zaś pierwszą piątkę zamyka Mazda 3, która znalazła 1343 nabywców. Następnie mamy modele 2 Hybrid (400 szt.), MX-30 (343 szt.), MX-5 (137 szt.) oraz 2 (136 szt.).
Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na model CX-60, który został bardzo ciepło przyjęty przez rynek. Samochód zadebiutował wiosną 2022 roku i jako pierwszy model tej marki oferowany jest także z napędem hybrydowym plug-in. Kilka miesięcy po hybrydzie gamę uzupełniła odmiana z 3.3-litrowym dieslem R6. Mimo to rozkład sprzedaży obu wersji jest niemal równy. Rok 2023 był również ostatnim pełnym rokiem dla Mazd 2 i 6, których produkcja już się zakończyła.
Premiery Mazdy w Polsce w 2024 roku
- Nasz plan na 2024 r. to utrzymanie sprzedaży na poziomie 10 000 sztuk i wprowadzanie kolejnych modeli - zapowiada nowy Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland, Maciej Hochman. Wśród nowości warto wymienić Mazdę MX-30 R-EV z innowacyjnym range extenderem w postaci silnika Wankla, która właśnie trafia do salonów, a także zmodernizowaną Mazdę 2 Hybrid będącą tak naprawdę rebrandowaną Toyotą Yaris, której produkcja ruszy pod koniec stycznia. Możemy też liczyć na odświeżoną Mazdę MX-5, która zyska nowe multimedia i nowe systemy bezpieczeństwa, a także przemodelowany przedni pas z nowymi lampami i specjalny, torowy tryb pracy mechanizmu różnicowego.
Mazda CX-80 2024 - główna premiera 2024
Największą i to dosłownie nowością Mazdy zaplanowaną na 2024 rok będzie flagowy SUV CX-80. Zaoferuje on 3 rzędy siedzeń i wizualnie przypominać będzie model CX-60, zarówno na zewnątrz jak i w kabinie. Skorzysta także z platformy CX-60 i jej układów napędowych. Rywalami flagowej Mazdy będą m.in. Hyundai Santa Fe i Kia Sorento, a także niektóre SUV-y marek premium. Auto będzie jednak krótsze od oferowanego w USA modelu CX-90, który mierzy 5,11 m długości.
Aktualizacja: Mazda CX-80 zadebiutowała 18.04.2024
Mazda CX-80 2024. Premiera i design
Nowa Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji, wzbogacając linię SUV-ów Mazdy o drugi po CX-60 model oparty na platformie Mazda Large Architecture. Jest to największy i najbardziej przestronny pojazd marki dostępny na rynkach europejskich. Projektanci zastosowali najnowszą ewolucję filozofii projektowania Kodo, która skupia się na elegancji i czystości minimalistycznej japońskiej estetyki. Dążenie do eliminacji zbędnych detali zostało osiągnięte dzięki indywidualnemu podejściu projektantów i mistrzów rzemiosła, co wynika z filozofii "Kodo".
Mazda CX-80 - wymiary i konfiguracje
Mazda CX-80, mając prawie pięć metrów długości i ponad trzy metry rozstawu osi, oferuje znacznie więcej miejsca niż CX-60. Model jest dostępny z trzema konfiguracjami drugiego rzędu siedzeń, w tym z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi, które mogą być oddzielone konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu siedzeń.
Mazda CX-80 - technologia i innowacje
CX-80 wprowadza szereg nowoczesnych technologii, w tym nowe sterowanie głosowe Alexa, hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online, oraz nowy widok kuli haka holowniczego Trailer Hitch View. Technologia ta ułatwia manewrowanie z przyczepą, korzystając z centralnego wyświetlacza i zaawansowanej grafiki.
Mazda CX-80 - silniki i osiągi
Dostępne są dwa układy napędowe: e-Skyactiv PHEV z czterocylindrowym silnikiem benzynowym i silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 327 KM oraz e-Skyactiv D, rzędowy sześciocylindrowy silnik Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V. Pierwsza jednostka charakteryzuje się znakomitymi parametrami środowiskowymi, druga oferuje moc 254 KM z doskonałą ekonomią spalania.
Komfort jazdy i bezpieczeństwo:
Podwozie z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu zapewnia stabilne prowadzenie i komfort jazdy. Mazda CX-80 wyposażona jest również w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i-Activsense, które mają na celu zapewnienie 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Nowością są funkcje takie jak wsparcie w przypadku braku reakcji kierowcy i system unikania kolizji czołowych.
Mazda CX-80 Ceny i dostępność
Ceny Mazdy CX-80 startują od 280 900 zł za wersję Exclusive-Line z silnikiem e-Skyactiv D. Szczegółowe ceny wszystkich wariantów zostaną opublikowane na początku maja, a przedsprzedaż już się rozpoczęła. Homologacja typu WE i certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami są jeszcze w trakcie przygotowania, co może skutkować drobnymi rozbieżnościami w podawanych wartościach zużycia paliwa i emisji CO₂.
Mazda CX-80 reprezentuje połączenie zaawansowanej technologii, przestronności i innowacyjnego designu, co umacnia pozycję Mazdy jako producenta premium na europejskim rynku SUV-ów.
Plany Mazdy na przyszłość
Już w 2030 roku Mazda planuje zostać marką premium i sprzedawać w Europie 200 000 aut rocznie, zaś w Polsce ponad 10 000. Marka szacuje, że 70% jej samochodów na rynku europejskim będzie miało napęd elektryczny. Obecnie producent pracuje nad nową skalowalną platformą EV-Skyactiv dla modeli elektrycznych, zaś pierwszy oparty na niej samochód zadebiutuje w 2027 roku.