Skoda Karoq 2022 2.0 TDI 4x4 DSG Style - po prostu dobry SUV
W zalewie różnej maści kompaktowych SUV-ów Skoda Karoq nie wyróżnia się w zasadzie niczym szczególnym. Jej największym atutem jest jednak... brak większych wad.

W zalewie kompaktowych SUV-ów trudno odnaleźć coś naprawdę wyjątkowego i fascynującego. Zwłaszcza, jeśli mowa o SUV-ach koncernu Volkswagena. Dlatego też przystępując do testu jednego z nich w postaci Skody Karoq nie spodziewałem się fajerwerków. To po prostu najzwyklejszy w świecie kompaktowy SUV. Auto nie powala niczym na kolana, ale nie ma też rażących wad…
Poznaj najlepsze oferty Superauto.pl Skoda Karoq 2023 w leasingu i kredycie
Skoda Karoq to prawdziwy hit czeskiej marki
Od swojego debiutu w 2017 roku Karoq znalazł ponad pół miliona nabywców i wciąż cieszy się sporą popularnością. Dość powiedzieć, że w 2021 roku był on drugim po Octavii najlepiej sprzedającym się modelem w gamie czeskiej marki. Karoq zastąpił w gamie Skody model Yeti. W przeciwieństwie do poprzednika Skoda Karoq jest konwencjonalnym, prostym SUV-em o stonowanej stylistyce nawiązującej do zaprezentowanego rok wcześniej Kodiaqa, którego test możecie obejrzeć klikając w powyższy link. Nie ma tu żadnych „ekstrasów” stylistycznych. Bryła tego mierzącego 4,38 m SUV-a jest pudełkowata i nastawiona na funkcjonalność. Typowy dla segmentu C jest też liczący 2,64 m rozstaw osi.

Skoda Karoq 2022 - cechy wersji po liftingu
Po liftingu z 2021 roku niewiele się zmieniło. Powiększono atrapę chłodnicy oraz zmieniono kształt reflektorów, które są w standardzie LED-owe i zyskały nowy wzór oraz smuklejsze klosze. Zmodernizowano także kształt tylnych lamp i wzbogacono je o ozdobną chromowaną listwę. Tak naprawdę jedyną ekstrawagancją w Karoqu jest opcjonalny czerwony lakier Velvet Red (5100 zł), do którego pasuje chromowana listwa wokół szyb i 18-calowe felgi o finezyjnym wzorze, identycznym jak w Kodiaqu. Klapę bagażnika zdobi z kolei spory napis SKODA.

Kabina zaskakująco konwencjonalna, co może się podobać
Kabina Karoqa również jest totalnie konwencjonalna, trochę szaro bura i ponura, ale za to funkcjonalna. Kształt kokpitu przypomina mniejszą wersję Karoqa. Mamy oczywiście wirtualne zegary i umieszczony centralnie, zabudowany 8-calowy dotykowy ekran systemu infotainment. Przypomina on Kodiaqa, z dwiema drobnymi różnicami. Jedna jest pozytywna, gdyż pozostawiono pokrętła do regulacji głośności i zmiany skali mapy. Druga jest in minus i dotyczy mapy nawigacji, której nie można jednocześnie wyświetlać na wyświetlaczu zegarów i ekranie multimediów. Do Karoqa nawiązują też pionowe nawiewy klimatyzacji i panel klimatyzacji oraz obudowy konsoli środkowej. Po liftingu zastosowano dwuramienną kierownicę i pojawiły się wejścia USB-C.
Jakość wykończenia i spasowanie jest przyzwoita, choć trochę razi twardy plastik na panelach drzwi – nawet miejski Kamiq ma tapicerkę na drzwiach, a tu jej poskąpiono. Gdzieniegdzie coś poskrzypuje, jednak nie jest to nadmierne. Kokpit wykonano za to z przyjemnego miękkiego tworzywa. Atmosferę w kabinie poprawiają wstawki na drzwiach i desce oraz oświetlenie ambiente. W górnej części kokpitu znalazł się sprytny schowek.

Skoda Karoq 2022 - praktyczność i funkcjonalność
Pod względem przestronności Karoq wypada dobrze. Wykonane z miękkiej tapicerki fotele są bardzo wygodne, zaś miejsca starczy dla czterech dorosłych. Piątce będzie już ciasno. Dla pasażerów tylnego rzędu przewidziano osobne nawiewy klimatyzacji. Spory i ustawny bagażnik pomieści 521 litrów, zaś kanapę wyposażono w tunel na narty. Szkoda tylko, że po złożeniu oparć powstaje spory próg (prawdopodobnie w naszym egzemplarzu zabrakło płyty podnoszącej podłogę bagażnika).
Wyposażenie Karoqa jest bogate i w zasadzie obejmuje wszystko to, co znajdziemy u konkurencji czy w innych modelach Skody, w tym w Kodiaqu. Z opcji pojawiły się Travel Assist zawierający m.in. aktywny tempomat (4350 zł) czy pakiet Tech Amundsen z bardziej rozbudowaną nawigacją (3800 zł).
Skoda Karoq 2022 2.0 TDI - osiągi
Pod maską Karoqa znalazł się 2-litrowy diesel o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm. Współpracuje on z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na obie osie. To właśnie ta konfiguracja wydaje się być wręcz dedykowanym napędem do Karoqa, gdyż zapewnia bardzo dobre osiągi i elastyczność oraz zużywa niewiele paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s, a prędkość maksymalna to 204 km/h. W praktyce auto jest naprawdę zrywne i ochoczo reaguje na każde dodanie gazu, choć tradycyjnie już przekładni DSG zdarza się trochę „pomyśleć”. Na pochwały zasługuje też kultura pracy jednostki napędowej. O ile z zewnątrz ją słychać, o tyle w kabinie po rozgrzaniu jest naprawdę przyjemnie.

Skoda Karoq 2022 2.0 TDI 4x4 DSG - spalanie
Karoq przekonuje również spalaniem, które średnio w teście wyniosło między 6,2 a 6,5 l/100 km, co jest bardzo dobrym wynikiem zważywszy na fakt, iż jest to SUV z napędem 4x4 i automatem. Na autostradzie Karoq pali 6,5 l/100 km, zaś w mieście powyżej 7 litrów. Podczas spokojnej jazdy dość łatwo zejść do wartości około 5,5 l/100 km. Na jednym baku bez większych starań zrobimy ponad 800 km.
Karoq jest komfortowy, a jednocześnie – dzięki mniejszym gabarytom – bardziej zwarty od Kodiaqa. Zwinność i pewność prowadzenia pojazdu poprawia także sprawny napęd 4x4 oparty na układzie Haldex. Jednocześnie wysokie opony (215/55 R18) i komfortowo zestrojone zawieszenie pozwalają nie przejmować się zbytnio niedoskonałościami nawierzchni.

Skoda Karoq 2022 - ceny
Bazowy Karoq 2.0 TDI 150 Ambition ze skrzynią DSG i napędem 4x4 kosztuje od 148 200 zł. Testowana odmiana Style to koszt 154 800 zł, zaś nasz egzemplarz wyceniono na 168 050 zł. Topowy wariant Sportline kosztuje od 164 350 zł. Głównymi konkurentami Karoqa są Seat Ateca (2.0 TDI 150 DGS 4Drive Xperience za 168 300 zł), Volkswagen Tiguan (2.0 TDI 150 DSG 4MOTION Elegance za 186 390 zł), Opel Grandland kosztujący od 166 400 zł za odmianę GS Line z dieslem 1.5 o mocy 130 KM i napędem FWD, oraz Peugeot 3008 1.5 HDI 130 KM Allure 8AT FWD za 173 900 zł.
Skoda Karoq w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Skody Karoq w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Skoda Karoq leasing na Superauto.pl
Skoda Karoq 2022 2.0 TDI 4x4 DSG - podsumowanie
Podsumowując Skoda Karoq jest funkcjonalnym i prostym SUV-em pozbawionym polotu, ale też i niemającym większych wad. To wygodne, zwarte i przestronne auto, które docenią zwłaszcza rodziny i osoby ceniące prostotę i pakowność. Mnie najbardziej przekonał dynamiczny i oszczędny układ napędowy. W dużym skrócie jest to po prostu SUV jeden z wielu, który nie zaskakuje niczym szczególnym, ale też nie rozczarowuje. Po prostu dobry.

