- Superauto.pl
- Porady
- Rankingi samochodów Superauto.pl
- RANKING: Samochody dostawcze z największą ładownością
RANKING: Samochody dostawcze z największą ładownością
Ładowność dla wielu przedsiębiorców jest istotnym czynnikiem przy wyborze auta dostawczego. Wskazujemy samochody dostawcze z największą ładownością.

W zestawieniu znajdziesz:
Samochody dostawcze nie mają z reguły łatwego życia. Służą jako woły robocze, przewożą często duże i ciężkie towary, a kwestie estetyczne nie odgrywają w ich przypadku istotnej roli. Liczy się przede wszystkim pakowność, ładowność i praktyczność, czyli krótko mówiąc walory użytkowe. Bardzo często poruszanym aspektem jest zwłaszcza ładowność - to właśnie nią szczycą się poszczególni producenci aut dostawczych. Wskazujemy samochody dostawcze z największą ładownością na rynku.
Iveco Daily - do 4900 kg ładowności
Włoski dostawczak w aktualnym wydaniu zadebiutował w 2014 roku i występuje w ponad 8000 konfiguracji. Samochód przeszedł lifting w 2019 r. zyskując nowy pas przedni z reflektorami LED oraz kolejny w 2023 r., kiedy to zyskał nowy system multimedialny z 10,25-calowym dotykowym ekranem. Iveco Daily występuje z dieslami 2.3 oraz 3.0 o mocach od 116 do 207 KM oraz w wersji zasilanej gazem ziemnym CNG rozwijającej 136 KM. Napęd trafia na tył lub na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowej automatycznej Hi-MATiC. Samochód występuje z napędem na tylną oś lub 4x4, z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnej osi.
Iveco Daily jest dostępne w najszerszej w branży gamie wersji o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,2 tony, ładowności do blisko 5 ton oraz kubaturze przestrzeni ładunkowej od 7,3 do 19,6 m3. W ofercie Superauto.pl dostaniecie kilka egzemplarzy Iveco Daily 70C18 z zabudową 15EP plandeka o ładowności sięgająej nawet 3723 kg. Kosztują one od 253 900 zł, pochodzą z 2023 roku i dostaniecie je od ręki. Do tego możecie liczyć na rabaty wynoszące blisko 30% względem ceny katalogowej.
Iveco Daily 70C18 w ofercie Superauto.pl
Mercedes Sprinter - do 3070 kg ładowności
III generacja Mercedesa Sprintera zadebiutowała w 2018 roku i powstała po raz pierwszy bez kooperacji z Volkswagenem. Samochód wizualnie odwołuje się do osobowych modeli, zwłaszcza z przodu i w kabinie, gdzie znajdziemy system MBUX z 10,25-calowym wyświetlaczem, charakterystyczną kierownicę i turbinowe nawiewy. Na początku 2024 roku samochód przeszedł lifting. W gamie Sprintera znajdziemy 2-litrowego diesla o mocach od 114 do 190 KM. Sprinter występuje po raz pierwszy także z napędem na przód. Oprócz tego są dobrze znane warianty RWD oraz 4MATIC. Największą ładowność ma Sprinter PRO z napędem na obie osie 4MATIC ze standardowym nadwoziem i normalnym dachem, w wersji 519 CDI ze 190-konnym dieslem. Kosztuje on od 244 805 zł netto.

Mercedes Sprinter w ofercie Superauto.pl
Volkswagen Crafter - do 3010 kg ładowności
II generacja Craftera zadebiutowała w 2016 roku. Tym razem nie jest to owoc współpracy z Mercedesem, lecz z MANem, który należy do koncernu Volkswagena. Samochód powstaje w fabryce Volkswagen AG we Wrześni. Wizualnie samochód nawiązuje do Transportera i osobowych modeli VW. Samochód zdobył tytuł International Van of the Year w 2017 roku. Na wyposażeniu możemy mieć m.in. reflektory LED, aktywny tempomat, kamerę cofania, czujniki dookoła pojazdu czy asystenta manewrowania z przyczepą. Na kwiecień 2024 roku zaplanowano lifting Craftera. W zależności od wariantu objętość przestrzeni ładunkowej waha się od 9,9 do 18,4 m3. Crafter występuje z napędem na przednią, tylną lub obie osie, w wersjach o DMC od 3,5 do 5,5 tony. Pod maską znajdziemy diesla 2.0 TDI o mocach od 140 do 177 KM, współpracującego z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.

Największą ładowność wynoszącą aż 3010 kg oferuje wariant H1 o DMC do 5,5 tony z napędem na tylną oś oraz 6-biegową skrzynią manualną. Korzysta on z 2-litrowego diesla o mocy 163 KM i kosztuje od 204 090 zł netto.
Volkswagen Crafter w ofercie Superauto.pl
Ford Transit - do 2362 kg ładowności
Ford Transit IV trafił na rynek w 2013 roku. Samochód oparto na nowej platformie i reprezentuje on ówczesną stylistykę Forda o nazwie Kinetic Design. W 2019 roku przeprowadzono lifting, przeprojektowano grill i lampy, a także wprowadzoną nową kabinę i zupełnie nowy system multimedialny. W 2020 roku gamę uzupełniła odmiana elektryczna E-Transit oraz wariant hybrydowy PHEV. Pod maską Transita znalazł się 2-litrowy diesel o mocach 105, 130, 170 oraz 185 KM. Napęd trafia na przednią, tylną lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej. Kolejny pakiet poprawek wprowadzono w 2023 roku, dotyczył on głównie wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.

Ford Transit w 5-tonowej odmianie z napędem na tylną oś ma DMC równą 5000 kg, napęd na tylną oś, podwójne koła tylnej osi i oferuje 2458 kg ładowności. Wersja L4H3 oferuje 15,1 m3 objętości przestrzeni ładunkowej. Wariant ten korzysta z 2-litrowego diesla o mocy 165 KM, w Polsce występuje tylko z 6-biegową skrzynią manualną. Wzmocnione boki nadwozia zwiększają wytrzymałość potrzebną do przewożenia cięższych ładunków, a punkty mocowania ładunku, zintegrowany stopień tylnego zderzaka i długość przestrzeni łądunkowej wynosząca 4217mm ułatwiają załadunek i przewożenie przedmiotów o standardowej długości, takich jak rury lub deski. Kosztuje on od 190 125 zł netto.
Ford Transit w ofercie Superauto.pl
Fiat Ducato - do 2045 kg ładowności
Fiat Ducato III generacji zadebiutował w 2006 roku. Zaprojektowało ją Centro Stile Fiat, któremu udało sie uzyskać współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,31. Ducato jest bliźniaczą konstrukcją Citroena Jumpera, Peugeota Boxera, Rama ProMaster oraz Opla Movano III generacji. Samochód oferowany jest wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi, a w 2021 roku gamę uzupełniła elektryczna odmiana e-Ducato. Obecnie pod maską pracuje 2.2-litrowy diesel o mocach od 120 do 180 KM. W 2011 roku przeprowadzono pierwszy lifting, w 2014 r. kolejny, zaś następny w 2021 roku. Ostatni duży lifting samochód przeszedł w 2023 roku, kiedy to zyskał odświeżony przód i wnętrze z bogatszym wyposażeniem i nowe multimedia z 10-calowym ekranem. Ducato występuje z napędem na przednią oś. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna lub 9-stopniowy automat. Największą ładowność wynoszącą 2045 kg oferuje Ducato Maxi Furgon o DMC do 4 ton z bardzo wysokim dachem.

Fiat Ducato w ofercie Superauto.pl
Renault Master - do 1971 kg ładowności
III generacja Renault Mastera zadebiutowała w 2010 roku. Napęd trafia na przednią, tylną lub na obie osie (wprowadzony przy okazji liftingu z 2019 r.). Zmodyfikowano wówczas pas przedni upodabniając go do najnowszych modeli marki, odświeżono tylne lampy i przeprojektowano kabinę. Na listę wyposażenia trafił m.in. system aktywnego przeciwdziałania bocznym podmuchom wiatru. W gamie Mastera znajdziemy 2.3-litrowego diesla o mocach od 110 do 180 KM. Renault Master w tylnonapędowej wersji o DMC do 4,5 tony oferuje 1971 kg ładowności, korzysta z diesla 2.3 dCi o mocy 165 KM oraz 6-biegowej skrzyni manualnej. Objętość przestrzeni ładunkowej wynosi 12,4 m3. Wariant L3H2 RWD ma podwójne koła tylnej osi.

Renault Master w ofercie Superauto.pl
Motoryzacją pasjonuję się od dzieciaka, lubię o niej pisać i opowiadać oraz dzielić się pasją z innymi. Cztery kółka to całe moje życie. W szczególności lubię amerykańskie samochody, zwłaszcza kabriolety z V8, a także duże SUV-y i pickupy. Jednym z wielu moich motoryzacyjnych marzeń jest posiadanie Corvetty w garażu 😉 Ukończyłem dziennikarstwo motoryzacyjne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz zdobyłem stopień magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Śląskim. Od lat lubiłem pisać i cieszyć się lekkim piórem, a od paru lat podjarałem się także prezenterką na YouTubie. Współpracuję z wieloma mediami, a moje główne działania skupiają się wokół Superauto.pl.