Skoda Elroq zaprezentowana. Co o niej wiemy?
Jeszcze w tym roku Skoda poszerzy swoję gamę o kolejnego elektrycznego SUV-a Elroq. Samochód uplasuje się poniżej Enyaqa. Co już wiemy o nowym elektryku czeskiej marki?
Skoda Elroq 2025 - dane techniczne
Już jesienią poznamy nowego elektrycznego SUV-a Skody o nazwie Elroq. Samochód będzie kompaktowym SUV-em, a zatem uplasuje się poniżej Enyaqa i obok spalinowego Karoqa. Samochód bazuje na modułowej platformie MEB rodem z Enyaqa. Bagażnik pomieści od 470 do 1580 litrów. Ponadto w kabinie wygospodarowano schowki o łącznej pojemności 48 litrów. Samochód otrzyma też nowe rozwiązania z zakresu Simply Clever takie jak opcjonalną siatkę do przechowywania kabla ładującego oraz kodu QR w bagażniku, który poeskanowaniu umożliwia szybki przegląd wyposażenia i funkcji dostępnych w pojeździe lub wyświetla interaktywne instrukcje wideo dotyczące np. obsługi półki bagażowej czy systemów siatkowych.

Skoda Elroq 2025 - stylistyka
Elroq będzie pierwszym modelem Skody zaprojektowanym według nowej estetyki Modern Solid. Z przodu wyróżnia ją nowa atrapa chłodnicy Tech Deck Space oraz reflektory LED o ostrych kształtach ze smukłymi górnymi paskami świetlnymi. Nowe reflektory Matrix LED składają się z 36 oddzielnych segmentów świetlnych. W informacji prasowej producenta możemy przeczytać, że Modern Solid " łączy w sobie solidność, funkcjonalność i autentyczność, jednocześnie przekazując poczucie bezpieczeństwa i siły, patrząc na typowe elementy stylistyczne Skody z zupełnie nowej perspektywy". Za błyszczącym czarnym elementem Tech-Deck Face, który zastąpi osłonę chłodnicy Škody, inżynierowie ukryli czujniki, takie jak radar i przednią kamerę. Nieco wyżej Elroq będzie miał nowy napis Škoda na mocno wyprofilowanej masce. Będzie to zatem pierwsza Skoda pozbawiona logo na masce. Uwagę zwracają również wyraziste przetłoczenia i tylne lampy w stylu Enyaqa. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi raptem 0,26. Felgi mają mieć od 19 do 21 cali. Więcej detali poznamy po opublikowaniu zdjęć bez kamuflażu przez Skodę.

Skoda Elroq 2025 - wnętrze
Również minimalistyczna kabina Elroqa reprezentuje styl Modern Solid. Charakterezują ją prostota, przestronność i czyste linie. Przed kierowcą znajdziemy znany z Enyaqa 5-calowy wyświetlacz cyfrowych wskaźników. Na liście opcji znajdziemy wyświetlacz przezierny wykorzystujący rozszrzoną rzeczywistość. Centrum dowodzenia stanowi wolnostojący 13-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, który zyska uproszczone menu i interfejs sterowania. Skoda chwali się zastosowaniem w kabinie Elroqa materiałów pochodzących z recyklingu. W podstawowej wersji Design Selection Studio dostaniemy ciemnoszarą tkaninę, zaś bogatsza opcja Design Selection Loft oferuje tapicerkę z włókna Recytitan w kolorze Dark Melange, którą znajdziemy na fotelach, desce rodzielczej, panelach drzwi, środkowym podłokietniku i konsoli środkowej. Składa się ona w 78% z tworzywa PET pochodzącego z recyklingu.
Skoda Elroq 2025 - wyposażenie
Skoda Elroq otrzyma też bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Samochód zaoferuje m.in. najnowszą generację systemu Travel Assist wykorzystującego dane z chmury oraz inteligentnego asystenta parkowania z możliwością zdalnego parkowania za pomocą smartfona z odległości maksymalnie 4 metrów od pojazdu i aplikacji MySkoda. Z kolei funkcja Trained Parking umożliwi kierowcom "nauczenie" Elroqa zapamiętywania podejść o długości do 50 metrów do łącznie pięciu różnych miejsc parkingowych. Ponadto auto posiada aż 9 poduszek powietrznych.
Skoda Elroq 2025 - ceny
Skoda Elroq dostępna będzie w czterech wariantach oznaczonych jako 50, 60, 85 oraz 85x, różniących się mocą, pojemnością baterii, maksymalną mocą ładowania i sposobem przekazywania napędu. Bazowy wariant Elroq 50 z napędem na tylną oś oferuje baterie o pojemności 55 kWh brutto (52 kWh netto) i silnik elektryczny o mocy 170 KM. Odmiana Elroq 60 zaoferuje ogniwa o pojemności 63 kWh brutto (59 kWh netto) i silnik elektryczny rozwijający 204 KM. Oba warianty rozpędzą się maksymalnie do 160 km/h. Topowe warianty 85 i 85x oferują akumulatory o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh netto). Odmiana tylnonapędowa 85 rozwija 286 KM, natomiast wersja 85x z napędem na obie osie ma dodatkowy silnik elektryczny na przedniej osi i rozwija łącznie 299 KM. Prędkość maksymalna w przypadku topowych wariantów wynosi 180 km/h, a zasięg przekracza 560 km w cyklu mieszanym. Topowe warianty można ładować mocą do 175 kW, natomiast naładowanie baterii od 10 do 80% w przypadku wszystkich 4 wariantów zajmie około 28 minut. Samochód wyposażono też w funkcję wstępnego kondycjonowania akumulatora.
Skoda Elroq będzie jednym z sześciu nadchodzących modeli Skody z napędem elektrycznym. W 2025 roku do gamy dołączy miejski SUV Epiq. Rywalami auta będą najnowsza Kia EV3, Peugeot e-3008, Ford Explorer EV, Renault Scenic E-Tech oraz Volvo EC40.
Aktualizacja z dnia 2 października 2024 - Skoda Elroq oficjalnie zaprezentowana
Skoda Elroq doczekała się oficjalnej premiery. Co ciekawe, samochód nie ma swojego odpowiednika w gamie Volkswagena, Cupry czy Audi. Jest to też pierwszy model czeskiej marki, w którym zastosowno najnowszy język stylistyczny Modern Solid. Rzeczywiście Elroq prezentuje się nowocześnie i odważnie, stawia na zdecydowane kształty, zwartą karoserię i opływowe linie. Od razu poznamy, że jest to Skoda, jednak wygląda przy tym nowocześniej od pozostałych modeli. Skoda Elroq mierzy 4488 mm długości, 1884 mm szerokości oraz 1625 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2765 mm.
Projekt kabiny nawiązuje do większego Enyaqa, jednak nowością jest kierownica z fizycznymi przyciskami i nowym logo marki będącym tak naprawdę napisem SKODA. Nowy system multimedialny z 13-calowym dotykowym ekranem wykorzystuje ChataGPT. Nowy interfejs użytkownika, wprowadzony po raz pierwszy w obecnym Enyaqu oraz nowych generacjach Superb i Kodiaq, charakteryzuje się przejrzystym, intuicyjnym interfejsem i grafiką. Kierowcy mogą zdefiniować maksymalnie pięć skrótów prowadzących do często używanych funkcji pojazdu oraz trzy skróty do aplikacji. Oferuje także przejrzystszą strukturę menu, ulepszony system nawigacji i jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika system klimatyzacji. Pod dotykowym wyświetlaczem znajdziemy fizyczny pasek przycisków.
Bazowa odmiana Elroq 50 o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s, środkowa Elroq 60 rozwijająca 204 KM i 310 Nm w 8,5 s, zaś topowa Elroq 85 o mocy 286 KM i maksymalnym momencie obrotowym 545 Nm w 6,6 s. Prędkość maksymalna dwóch pierwszych wariantów wynosi 160 km/h, zaś topowego 180 km/h. W przyszłym roku do oferty dołączy odmiana 85x z napędem na obie osie, rozwijająca 299 KM. Elroq 50 zapewnia 370 km zasięgu, Elroq 60 ponad 400 km, natomiast Elroq 85 aż 560 km. Warianty 50 i 60 naładujemy od 10 do 80% w 25 minut (moc ładowania prądem DC 145 i 165 kW), zaś topowy 85 w 28 minut (moc ładowania 175 kW). Pod wyświetlaczem znajdziemy wybrane fizyczne przyciski do poszczególnych funkcji pojazdu (m.in. od wyboru trybu jazdy, asystenta parkowania czy włączania nadmuchu na szybę przednią). Przestrzeń nad głową wynosi 1056 mm z przodu i 990 mm z tyłu.
Cena wywoławcza bazowej odmiany Elroq 50 wynosi 33 000 euro, a samochód można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w I kwartale 2025 roku. Na początek do sprzedaży trafi limitowana wersja First Edition. Poznamy ją po pasku świetlnym łączącym przednie reflektory, a także pomalowanymi na czarno słupkami A i dachem.


