PREMIERA: Nowy Ford Mustang zaprezentowany na zlocie. Premiera na 60-lecie modelu.
Nowy Ford Mustang z rasowym silnikiem V8 o mocy 453 KM zaprezentowany na 60-lecie modelu.

Od sześciu dekad Mustang buduje swoją legendę. Pierwsza generacja, która zadebiutowała w 1964 roku, szybko zdobyła serca miłośników motoryzacji, choć mało kto spodziewał się, że historia potrwa tak długo. Teraz, po upływie 60 lat, na scenę wjeżdża siódma generacja – nowoczesna, potężna, wypełniona najnowszymi gadżetami i z wyraźnym europejskim akcentem. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w zlocie Mustangów, gdzie miała miejsce polska premiera tego ikonicznego samochodu.

Udoskonalona jednostka V8 i żadnych kompromisów!
W najnowszym modelu, silnik 5.0 V8 Coyote osiąga moc 448 KM, a w wersji Dark Horse nawet 453 KM. To nie jest znaczący skok mocy w porównaniu do poprzednika, jednak entuzjaści Mustanga i fani tuningu wiedzą, jak uwolnić jeszcze większy potencjał tej jednostki. Zmiany wprowadzone w czwartej generacji silnika wykraczają poza kosmetykę – dokonano licznych modyfikacji. Mustang GT został wyposażony w nowatorski układ dolotowy z podwójnym kolektorem i korpusem przepustnicy, co minimalizuje straty indukcyjne i zwiększa przepływ powietrza, co bezpośrednio wpływa na wzrost mocy i szybkość reakcji silnika. Przy niskich obrotach aktywny jest tylko jeden kanał przepustnicy, zapewniając optymalną efektywność, podczas gdy drugi kanał otwiera się automatycznie przy wyższych obrotach, co jest istotne dla maksymalnej mocy. Zastosowanie połączenia technologii wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego paliwa z niskociśnieniowym wtryskiem do kolektora umożliwia utrzymanie wysokiego momentu obrotowego na niskich obrotach i zwiększenie mocy na wysokich obrotach. Co jeszcze?

Czwarta generacja silnika V8 korzysta z kutej stali do wykonania wału korbowego, który dla zmniejszenia tarcia i wydłużenia żywotności silnika, otrzymał powłokę polimerową. Silnik wyposażono również w korbowody z kutej stali spiekanej, gwarantujące niezawodność przy wysokich obrotach. Z kolei nowe wałki rozrządu, dostosowane do większych zaworów dolotowych i wylotowych, współpracują z systemem Ti-VCT, który zapewnia zmienną fazę rozrządu. Dzięki temu, silnik zachowuje wysoką moc na szerokim zakresie obrotów. Oczywiście o silniku i nowościach można prawić bardzo długo, ale nie możemy się doczekać, kiedy wskoczymy za kierownicę i poczujemy (i usłyszymy) moc tej wspaniałej jednostki!
Muskularnie, amerykański, ale… z odrobiną europejskiej finezji!

Wersja Dark Horse to nie tylko zupełnie nowe logo!
W początkowej fazie sprzedaży, wielu entuzjastów motoryzacji prawdopodobnie skieruje swoją uwagę na flagowy model Dark Horse. Jest on obrazem osiągów w linii Mustangów i służy jako doskonała baza do sportów motorowych oraz indywidualnych modyfikacji. Wyposażony w precyzyjnie dostrojony silnik V8 czwartej generacji, model ten oferuje imponujące parametry: maksymalną moc 453 KM i moment obrotowy 540 Nm. Mustang Dark Horse standardowo posiada sześciobiegową manualną skrzynię biegów TREMEC z tytanowym uchwytem zmiany biegów wyprodukowanym techniką druku 3D, a także opcję 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda z łopatkami przy kierownicy.
Funkcja Flat-shift pozwala na błyskawiczną zmianę biegów, co zapewnia ciągłość dostarczania mocy. Pakiet Performance, będący częścią standardowego wyposażenia, zawiera takie elementy jak dodatkowe chłodnice oleju silnikowego i przekładniowego, specjalną chłodnicę silnika oraz wydajniejsze wentylatory. Mechanizm różnicowy Torsen i elektroniczny hamulec sportowo-parkingowy zwiększają trakcję i dostarczają emocji na torze. Tryb dryftu (również dla początkujących) będzie zapewne bardzo chętnie sprawdzany. Pakiet ten obejmuje również tuning podwozia, w tym większy tylny drążek stabilizatora, wzmocnione amortyzatory, sześciotłoczkowe zaciski Brembo, rozpórki oraz opony Pirelli P Zero PZ4. Specjalnie dostosowane zawieszenie MagneRide jest kluczowe dla osiągnięcia optymalnych właściwości jezdnych.
Wizualnie, Mustang Dark Horse wyróżnia się unikalnymi detalami, które akcentują jego sportową duszę. Znajdziemy tu grafikę z efektem cienia, przyciemnione reflektory LED, lśniący czarny grill, dolne listwy boczne, tylny spojler, dyfuzor oraz przyciemnione końcówki wydechowe. Nowe logo Dark Horse zastąpiło klasyczne emblematy Mustanga, a unikatowy emblemat zdobi deskę rozdzielczą i wyświetlacze. Każdy egzemplarz ma swój unikalny numer identyfikacyjny. Metaliczny lakier Blue Ember nadaje Dark Horse’owi niepowtarzalny wygląd, a opcjonalny pakiet stylizacyjny dodaje dodatkowe elementy graficzne oraz zaciski hamulcowe Brembo w kolorze Nitrous Blue.
Nowy Ford Mustang - cena
Nowy Mustang debiutuje na polskim rynku z ceną wyjściową 303 500 złotych. Wersja Convertible jest dostępna od 323 500 złotych, natomiast za flagowy model Dark Horse z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów należy zapłacić 373 500 złotych. Choć cena może wydawać się wysoka, to jednak Mustang pozostaje najbardziej przystępnym i, nie ma co ukrywać, ekscytującym V8 dostępnym na rynku. Oczekujemy z niecierpliwością na możliwość przetestowania Mustanga i podzielenia się z Wami wrażeniami z jazdy oraz oceną wszystkich nowości, które oferuje.