Porsche Macan T - czym się różni od bazowego Macana?
Porsche Macan T to najnowsza wersja najpopularniejszego modelu słynnej niemieckiej marki. Jakie ma atuty i dlaczego warto zwrócić na nią uwagę?

Porsche Macan jest prawdziwym rynkowym weteranem, bowiem zadebiutowało już w 2013 roku. P. Jest to drugie auto typu SUV marki Porsche. Od modelu Cayenne jest węższe i krótsze. Pojazd konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej modelu Audi Q5. W 2018 roku gruntownie zmodernizowano Macana, który zyskał nowy tył z biegnącym przez całą szerokość pasem tylnych lamp i zupełnie nowym kokpitem wyróżniającym się inaczej umieszczonymi nawiewami oraz 10,9-calowym wyświetlaczem nowego systemu infotainment. Kolejny lifting przeprowadzono w 2021 roku, w ramach którego przemodelowano zderzaki, zastosowano panel z dotykowymi przyciskami na konsoli środkowej i nową kierownicę, zaś górę deski rozdzielczej wieńczy zegarek. Poza tym wprowadzono nowe lakiery i wzbogacono wyposażenie, zarówno seryjne jak i opcjonalne. W lutym 2022 roku gamę uzupełnił nowy wariant Macan T (skrót od Touring), który właśnie trafia do naszej oferty.
Porsche Macan T - co się zmieniło?
Na pozór Macan T nie różni się od bazowej wersji. Ma nawet ten sam silnik, a więc turbodoładowaną jednostkę benzynową R4 o mocy 265 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Współpracuje ona z 7-stopniową dwusprzęgłową automatyczną przekładnią PDK oraz napędem na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Macan T oferuje jednak lepsze osiągi. Wynikają one z lepszego zestrojenia układu przeniesienia napędu. Porsche Macan T posiada bowiem już w standardzie pakiet Sport Chrono czy układ adaptacyjnego zawieszenia Porsche Active Suspension Management (PASM). Dla porównania w bazowym Macanie układ PASM kosztuje 5161 zł, zaś pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy 4443 zł. Przy okazji prześwit obniżono o 15 mm. W efekcie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 232 km/h. Inaczej zestrojono również system wektorowania momentu obrotowego Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który to jednak pozostaje na liście opcji i kosztuje 6651 zł. Do wyboru jest też adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm (11 760 zł). Zastosowano też sztywniejsze stabilizatory.

Porsche Macan vs Porsche Macan T - różnice
Czym różni się Porsche Macan od wersji Macan T? Przede wszystkim różnice widać w warstwie wizualnej, zarówno wewnątrz jak i z zewnątrz. Z zewnątrz poznamy go po szarych wykończeniach lusterek bocznych, spojlera dachowego, obramowań wlotu powietrza oraz bocznych progów. Szary jest również napis PORSCHE pod pasem tylnych lamp, a także napis Macan T na klapie bagażnika. Macan T otrzymał też czarne wykończenia wokół okien (w zwykłym Macanie dopłata w wysokości 905 zł) i końcówek wydechu (w bazowy Macanie opcja za 3407 zł wraz ze sportowymi końcówkami układu wydechowego).. 20-calowe felgi w kolorze Dark Titianium rodem z wariantu Macan S są standardem podobnie jak podgrzewane i regulowane elektrycznie w ośmiu kierunkach sportowe fotele ze specjalnym wykończeniem Macan T z czarnej skóry, które charakteryzują się lepszym wyprofilowaniem i trzymaniem bocznym względem bazowego modelu. W przypadku obręczy jest to korzyść o około 10 000 zł względem bazowego modelu, gdyż najtańsze 20-calowe felgi Sport o pięcioramiennym wzorze do Macana wymagają dopłaty w wysokości 12 025 zł, zaś do Macana T identyczne felgi kosztują tylko 2447 zł.
Kierowca i pasażerowie znajdą również standardową sportową kierownicę, stoper Sport Chrono na desce rozdzielczej oraz logo Macan T na progach drzwi. Środek przednich siedzeń i zewnętrzne tylne siedzenia mają wzór Sport-Tex Stripe, a przednie zagłówki mają wytłoczony herb Porsche (w zwykłym Macanie wymaga to dopłaty w wysokości 1011 zł). Kontrastujący kolor z zewnątrz ma swoją kontynuację we wnętrzu pojazdu w postaci ozdobnych srebrnych szwów na siedzeniach, zagłówkach i kierownicy.

Porsche Macan T dlaczego warto?
Dlaczego Macan T jest atrakcyjną ofertą? Bazowe Porsche Macan kosztuje od 279 000 zł, zaś wariant T równo 300 000 zł. Biorąc pod uwagę bogatsze wyposażenie standardowe wersji T oraz poprawione osiągi i właściwości jezdne Macan T wydaje się być lepszym wyborem, gdyż w jego przypadku zaoszczędzimy co najmniej 5000 zł w stosunku do zwykłego Macana, co zawsze można spożytkować na dodatkowe opcje, których w przypadku marki Porsche jest naprawdę dużo. Z kolei mocniejszy wariant S z podwójnie doładowaną jednostką V6 o pojemności 2.9 litra i mocy 380 KM startuje już z pułapu 356 000 zł. Macan T wydaje się być "złotym środkiem".
Porsche Macan w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Porsche Macana z 2-litrowym silnikiem, zarówno w wersji zwykłej jak i Touring (Porsche Macan T). Część samochodów dostaniecie od ręki, możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i rabaty względem ceny katalogowej, a także szybki odbiór jeszcze w tym roku. Samochody są też bogato wyposażone i wyróżniają się ciekawą kolorystyką, część z nich posiada np. nadwozie w doskonale pasującym do sportowego SUV-a lakierze Volcano Grey lub Papaya Orange, które dobrze komponują się z czarną skórzaną tapicerką w kabinie. Wszystkie samochody pochodzą z 2022 roku.

Sprawdź ofertę Porsche Macan leasing na Superauto.pl