Porównanie: Renault 5 E-Tech vs Citroen eC3 2025
Samochody elektryczne w tym roku notują spory wzrost popularności. Duża w tym zasługa małych i przystępnych cenowo modeli. Wśród nich prym wiodą nowe francuskie mieszczuchy w postaci Renault 5 E-Tech i Citroena eC3. Pora je porównać.
W porównaniu znajdziesz informacje o:
Po słabym 2024 roku rynek samochodów elektrycznych w Polsce w ostatnich miesiącach dynamicznie się odbudowuje. W okresie od stycznia do kwietnia 2025 zarejestrowano 7659 elektryków, co oznacza wzrost o 40,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W efekcie udział aut elektrycznych w rynku nowych samochodów wzrósł z 3% do 4,1%. Na poprawę sytuacji wpłynęły nie tylko dopłaty z programu "NaszEAuto", ale także większa dostępność cenowa i szersza oferta modeli – szczególnie tych z segmentów A i B oraz od chińskich producentów. Sporą popularnością w Polsce cieszy się Citroen eC3, który znalazł od początku roku znalazł 306 nabywców, będąc 6. najpopularniejszym elektrykiem na naszym rynku. Niedawno przybył mu poważny rywal w postaci Renault 5 E-Tech, które w Europie w kwietniu znalazło 5662 nabywców, zajmując 5. miejsce wśród samochodów BEV, zaś Citroen eC3 z wynikiem 3963 sztuk zajął 10. miejsce.
Renault 5 E-Tech 2025 vs Citroen eC3 2025 - krótko o modelach
Renault 5 E-Tech electric zadebiutowało w lutym 2024 roku. Samochód oparto na nowej platformie AmpR Small przeznaczonej dla małych i przystępnych cenowo samochodów elektrycznych. Samochód nawiązuje designem do kultowego Renault 5 z lat 1972-1996. Widać to m.in. po kanciastej bryle nadwozia oraz detalach i akcentach stylistycznych w postaci wysoko osadzonych reflektorów LED z motywem flagi Francji, ściętej pod kątem tylnej części nadwozia oraz wąskich, podłużnych tylnych lamp. Sylwetka zwraca uwagę ukrytą w słupku C klamką drzwi. Na masce umieszczono z kolei w górnym prawym rogu nietypowy wyświetlacz w kształcie trapezu z cyfrą 5, który wskazuje stan naładowania akumulatora. W kabinie również znajdziemy skierowany ku kierowcy kokpit o kształcie inspirowanym starym Renault 5, co widać m.in. po pasie z ekoskóry przed pasażerem i ogólnym zarysie deski rozdzielczej. Centrum dowodzenia stanowią dwa 10,1-calowe ekrany, z których centralny obsługuje system Open RLink oparty na Androidzie, dzięki czemu możemy liczyć na usługi Google'a. Fotele również przypominają starą "piątkę", a w kabinie nie brakuje ciekawych detali i akcesoriów. Bliźniaczymi konstrukcjami są Alpine A290 oraz Nissan Micra. Wraz z Alpine A290 nowe Renault 5 E-Tech zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2025.

Citroen C3 IV generacji miał premierę jesienią 2023 roku jako pierwszy model francuskiej marki zaprojektowany według najnowszej estetyki i wyposażony w nowe logo. Samochód oparto na nowej platformie Smart Car przeznaczonej dla przystępnych cenowo aut elektrycznych i spalinowych. Jego nadwozie nabrało cech crossovera, zyskało podniesiony prześwit i nakładki na nadkola, zderzaki oraz progi, jednak pozbyto się znanych z poprzednika paneli Airbumps. Design pojazdu jest odważniejszy, a jego charakterystycznym elementem są widełkowate reflektory LED z nowym grillem i nawiązujące do nich tylne lampy. W prostej, minimalistycznej kabinie znajdziemy wygodne fotele, 10,25-calowy wyświetlacz systemu infotainment oraz niewielki ekran przed kierowcą wyświetlający najważniejsze informacje na wzór HUD. C3 IV otrzymał też znane z innych modeli Citroena zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, co zdaniem producenta ma zapewniać niespotykany w segmencie B komfort jazdy. Bliźniaczą konstrukcją jest Fiat Grande Panda.

Renault 5 E-Tech 2025 vs Citroen eC3 2025 - wymiary
Renault 5 E-Tech mierzy 3922 mm długości, 1774 mm szerokości oraz 1498 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2540 mm. Bagażnik pomieści od 326 do 1106 litrów.
Citroen C3 mierzy 4015 mm długości, 1813 mm szerokości oraz 1577 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2540 mm. Bagażnik pomieści od 310 do 1200 litrów.
Renault 5 E-Tech 2025 vs Citroen eC3 2025 - silniki
W gamie Renault 5 E-Tech znajdziemy dwa warianty napędowe. Bazowy urban range rozwija 120 KM i 225 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i rozpędza się do 150 km/h. Baterie mają 40 kWh pojemności netto i zapewniają 300 km zasięgu w trybie mieszanym. Można je ładować mocą do 80 kW, a ich podładowanie od 15 do 80% zajmuje 30 minut. Mocniejszy wariant comfort range rozwija 150 KM i 245 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do 150 km/h. Akumulatory mają pojemność 52 kWh netto i zapewniają 410 km zasięgu. Można je ładować mocą do 100 kW, a ich ładowanie od 15 do 80% trwa 30 minut.

Citroen eC3 występuje tylko w jednej wersji. Rozwija 113 KM i 120 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s i rozpędza się do 135 km/h. Baterie mają 43,7 kWh pojemności netto i zapewniają 326 km zasięgu w cyklu mieszanym. Można je ładować mocą do 100 kW, dzięki czemu ich naładowanie od 20 do 80% zajmuje 26 minut.

Renault 5 E-Tech 2025 vs Citroen eC3 2025 - ceny
Renault 5 E-Tech urban range w bazowej wersji evolution kosztuje 120 900 zł, w bogatszej wersji techno 129 900 zł, zaś w topowej iconic cinq 138 900 zł. Odmiana comfort range zaczyna się od 142 900 zł za konfigurację techno, 151 900 zł za wersję iconiq cinq lub 157 900 zł w specjalnej wersji Rolland Garros. Renault oferuje gwarancję na 2 lub 3 lata (w zależności od modelu) bez limitu kilometrów, zaś na baterie 8 lat lub 160 000 km.
Citroen eC3 w podstawowej wersji You kosztuje 107 950 zł, w środkowej Plus 114 000 zł, natomiast w topowej Max 125 100 zł. Citroen daje gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów, zaś na baterie 8 lat lub 160 000 km.
Renault 5 E-Tech 2025 vs Citroen eC3 2025 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Citroena eC3 Max wycenionego na 125 100 zł oraz Renault 5 E-Tech urban range techno wycenionego na 129 900 zł.
Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Citroena eC3 Max:
- 17-calowe alufelgi ATACIMITE z diamentowym szlifem
- tylne światła 3D LED
- przyciemniane tylne szyby
- dwukolorowy dach
- system nawigacji 3D
- ładowarka indukcyjna
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- siedzenia z tkaniną w kolorze Metropolitian Grey/TEP
- automatyczna klimatyzacja
- kamera cofania
- elektrycznie sterownane przednie i tylne szyby
- czarne, błyszczące relingi dachowe
- reflektory LED
- kolorowe wstawki
- centralny ekran dotykowy 10,25"
- bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto
- drugi rząd siedzeń składany w proporcji 40/60
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- obszyta ekoskórą wielofunkcyjna kierownica
- Fotele Citroen Advanced Comfort
- Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka
- elektrycznie sterowany hamulec postojowy
- zawieszenie Citroen Advanced Comfort
- czujniki parkowania z tyłu
- aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu
- system rozpoznawania znaków drogowych
- wyświetlacz Citroen head up

Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Renault 5 E-Tech techno:
- tapicerka mieszana "denim" pochodząca w 100% z recyklingu z podwójnymi szwami
- kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25"
- ładowarka indukcyjna
- avatar Reno
- system multimedialny openR Link 10,1" z wbudowanymi usługami Google, Akramys
- wskaźnik ładowania na masce
- fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i 4 dla pasażera
- konsola środkowa z podłokietnikiem ze schowkiem
- lusterka elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane
- aktywny regulator prędkości (ACC)
- kamera cofania
- automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
- felgi aluminiowe 18" techno w kolorze czarnym diamentowym
- bezprzewodowa replikacja ekranu smartfona
- światła Full LED
- funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
- tylne czujniki parkowania
- my safety switch
- klimatyzacja automatyczna, jednostrefowa
- pompa ciepła

Renault 5 E-Tech vs Citroen eC3 - kalkulacja leasingu 2025
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault 5 E-Tech urban range techno z napędem na przednią oś i bateriami o pojemności 40 kWh:
- Cena katalogowa: 135 700 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 126 700 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (32 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (19 000 zł)
- Rata netto: 2216 zł
Renault 5 E-Tech 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 98 175 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 109 945 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Citroena eC3 You z napędem na przednią oś i bateriami o pojemności 43,7 kWh:
- Cena katalogowa: 112 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 110 152 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (27 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (16 000 zł)
- Rata netto: 1958 zł
Citroen eC3 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 85 413 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 95 235 zł
Renault 5 E-Tech i Citroen C3 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Renault 5 E-Tech w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2025 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na spore rabaty.
Na Superauto.pl traficie też na kilkanaście ofert Citroena C3 w różnych odmianach wyposażeniowych i napędowych. Samochody są nowe, pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Do atutów oferty należą atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz spore rabaty względem ceny katalogowej.
Renault 5 E-Tech 2025 vs Citroen eC3 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Opel Corsa electric, Peugeot e208, Nissan Micra, Fiat Grande Panda electric, BYD Dolphin Surf, Mini Cooper electric, Hyundai Inster, Dacia Spring oraz Leapmotor T03.