Porównanie: Lexus LBX vs Alfa Romeo Junior 2025
Pojawiły się na rynku niedawno, są bazowymi modelami w ofertach obu producentów i szybko zdobyły popularność na rynku samochodów premium. Alfa Romeo Junior i Lexus LBX wydają się być idealnie dopasowane do obecnych trendów. Czas na ich porównanie.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Zazwyczaj samochody miejskie kojarzą się z tanimi i przystępnymi cenowo modelami marek popularnych, zaś samochody klasy premium są zwykle większe, bardziej luksusowe i wyraźnie droższe. Co jednak, gdy połączymy te dwa światy? Segment B zaczyna być coraz bardziej łakomym kąskiem dla producentów samochodów premium, o czym już lata temu przekonało się BMW mające w swoim portfolio markę Mini. Również Alfa Romeo z modelem Mito przetarła szlaki już kilkanaście lat temu. Czasy się jednak zmieniły i to SUV-y są milej widziane także w mieście. Dlatego też Włosi powrócili do segmentu B z crossoverem Junior, jednak w podobnym czasie również Lexus postanowił powalczyć o swój kawałek tortu z modelem LBX. Lexus LBX stał się prawdziwym hitem - od początku roku trafił do 1824 nabywców, dzięki czemu ma aż 60,1% udziału w segmencie B-SUV Premium, jest drugim najpopularniejszym modelem Lexusa w Polsce i 15. najpopularniejszym autem premium w ogóle. Z kolei Alfa Romeo Junior w I półroczu 2025 znalazła 392 nabywców, stając się najchętniej wybieranym modelem tej marki.
Lexus LBX 2025 vs Alfa Romeo Junior 2025 - krótko o modelach
Lexus LBX zadebiutował w czerwcu 2023 roku jako pierwszy miejski crossover tej marki i jednocześnie najmniejszy model w gamie. Samochód bazuje na Toyocie Yaris Cross, z którą dzieli m.in. platformę TNGA oraz rozwiązania techniczne. Co ciekawe, samochód powstał głównie z myślą o Europie, a jednym z kluczowych rynków zbytu jest właśnie Polska. Samochód prezentuje typowy dla marki dynamiczny design z wyrazistym przodem z "przełamanym" grillem w kształcie klepsydry, nadwozie z opcjonalnym dwukolorowym malowaniem wyróżnia się zwężającą się ku tyłowi linią szyb, kilkoma wyrazistymi przetłoczeniami i odważną kolorystyką. Z tyłu znajdziemy smukłe lampy LED z motywem litery L przechodzącej w blendę świetlną, która łączy światła. Mimo pokrewieństwa z Yarisem Cross kabina otrzymała zupełnie nowy projekt, wygląda szlachetniej i jest lepiej wykonana. Centralne miejsce zajmuje 9,8-calowy dotykowy ekran systemu infotainment. Przed kierowcą znajdziemy natomiast cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem.

Alfa Romeo Junior zadebiutowała w kwietniu 2024 roku, początkowo pod nazwą Milano, jednak po kilku dniach zmieniono ją na Junior. Samochód bazuje na platformie CMP i powstaje w fabryce Stellantisa w Tychach razem ze swoimi krewnymi w postaci Jeepa Avengera i Fiata 600. Milano reprezentuje nową estetykę Alfy Romeo. Krótkie zwisy z przodu i z tyłu, szerokie błotniki i wysoka linia nadwozia nadają mu muskularny wygląd. Wersje elektryczne poznamy po zabudowanej atrapie chłodnicy Scudetto z wyciętym słynnym logo Alfy oraz po braku końcówek układu wydechowego. Z kolei wersje hybrydowe mają klasyczny grill z napisem Alfa Romeo. Smukłą sylwetkę wyróżnia ukryta klamka tylnych drzwi, natomiast z tyłu uwagę zwracają charakterystyczne lampy "coda tronca" nawiązujące do Giulii TZ z lat 60-tych. W kabinie znajdziemy dwa 10,25-calowe wyświetlacze i znane już z innych modeli koncernu Stellantis elementy. Pierwszy ekran obsługuje cyfrowe zegary i osadzono go w stylowych tubach, zaś centralny wyświetlacz służy do sterowania systemem infotainment i zwrócono go delikatnie ku kierowcy. W topowej wersji Veloce samochód wyposażono m.in. w sportowe fotele Sabelta.

Lexus LBX 2025 vs Alfa Romeo Junior 2025 - wymiary
Lexus LBX mierzy 4190 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1560 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2580 mm. Bagażnik pomieści od 332 do 994 litrów (w wersji E-Four 255-994 l). Prześwit wynosi aż 220 mm.
Alfa Romeo Junior mierzy 4173 mm długości, 1781 mm szerokości oraz 1539 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2557 mm. Bagażnik pomieści od 415 do 1280 litrów (w wersji Ibrida Q4 340-1205 l, w wersji BEV 400-1265 l).
Lexus LBX 2025 vs Alfa Romeo Junior 2025 - silniki
Lexus LBX występuje wyłącznie z klasycznym układem hybrydowym (HEV) znanym z Yarisa Cross, lecz w nieco mocniejszym wydaniu. Bazuje on na jednostce benzynowej 1.5 R3 o mocy 92 KM oraz 94-konnym silniku elektrycznym. Łącznie mamy do dyspozycji 136 KM i 185 Nm, a napęd trafia na przednią lub obie osie (napęd E-FOUR za pomocą dodatkowego silnika elektrycznego). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 s (z E-FOUR 9,6 s), a prędkość maksymalna to 170 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi między 4,4 a 4,7 l/100 km (z E-FOUR 4,6-5,0 l/100 km). Za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia e-CVT.

Alfa Romeo Junior występuje zarówno z napędem hybrydowym typu mild hybrid jak i w wersji pełni elektrycznej o dwóch wariantach mocy. Wersja Ibrida występuje z napędem na przednią lub osie osie, zaś warianty elektryczne są przednionapędowe. Odmiana Ibrida rozwija 136 lub 145 KM, zaś elektryczne 156 oraz 280 KM. Poniżej przedstawiamy tabelę z poszczególnymi danymi jednostek napędowych Alfy Romeo Milano:
Wersja | Napęd | Moc systemowa | Moment obrotowy | 0–100 km/h | V-max | Bateria | Zasięg (WLTP) | Spalanie/Zużycie energii | Skrzynia biegów / Ładowanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ibrida | MHEV FWD (1.2 R3 turbo 136 KM + elektryczny 28 KM) | 145 KM | 230 Nm | 8,9 s | 206 km/h | 0,89 kWh | – | 4,9 l/100 km | 6-biegowa e-DCT dwusprzęgłowa |
Ibrida Q4 | MHEV AWD (1.2 R3 turbo 136 KM + elektryczny 28 KM) | 145 KM | 230 Nm | 9,1 s | 200 km/h | 0,89 kWh | – | 4,9 l/100 km | 6-biegowa e-DCT dwusprzęgłowa |
Elettrica | BEV FWD | 156 KM | 260 Nm | 9,0 s | 150 km/h | 54 kWh brutto | 412 km | 15,1 kWh/100 km | Ładowanie DC do 100 kW (20–80% w 27 min) |
Elettrica Veloce | BEV FWD | 280 KM | 345 Nm | 5,9 s | 200 km/h | 54 kWh brutto | 315 km | 19 kWh/100 km | Ładowanie DC do 100 kW (20–80% w 27 min) |

Lexus LBX 2025 vs Alfa Romeo Junior 2025 - ceny
Lexus LBX występuje w 5 wersjach wyposażenia: bazowej LBX, Elegant, Emotion, Relax oraz w topowej Cool. Lexus udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km, natomiast na komponenty napędu hybrydowego 5 lat lub 100 000 km. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Lexusa LBX:
Wersja | Cena FWD | Cena E-FOUR |
---|---|---|
LBX | 154 900 zł | – |
Elegant | 172 900 zł | 194 900 zł |
Emotion | 176 900 zł | 198 900 zł |
Relax | 193 900 zł | 203 900 zł |
Cool | 197 900 zł | 207 900 zł |
Alfa Romeo Junior występuje w 4 wersjach wyposażenia: bazowej, Speciale, Intensa oraz topowej Veloce. Alfa Romeo udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów oraz 8 lat lub 160 000 km na baterie w wersji elektrycznej. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Alfy Romeo Junior:
Wersja | Napęd | Moc (KM) | Cena brutto (PLN) |
---|---|---|---|
Bazowa | Ibrida MHEV 1.2 6DCT (FWD) | 145 | 131 700 |
Speciale | Ibrida MHEV 1.2 6DCT (FWD) | 145 | 141 700 |
Intensa | Ibrida MHEV 1.2 6DCT (FWD) | 145 | 157 200 |
4Q | Ibrida AWD-e MHEV 1.2 6DCT (AWD) | 145 | 163 600 |
Intensa 4Q | Ibrida AWD-e MHEV 1.2 6DCT (AWD) | 145 | 172 100 |
Elettrica | BEV 54 kWh (FWD) | 156 | 173 200 |
Speciale Elettrica | BEV 54 kWh (FWD) | 156 | 183 200 |
Intensa Elettrica | BEV 54 kWh (FWD) | 156 | 199 200 |
Veloce Electtrica | BEV 54 kWh (FWD | 280 | 215 200 |
Lexus LBX 2025 vs Alfa Romeo Junior 2025 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Lexusa LBX FWD wycenionego na 154 900 zł oraz Alfy Romeo Junior Ibrida Intensa wycenionej na 157 200 zł.
Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Lexusa LBX:
- 17-calowe alufelgi
- Zestaw naprawczy
- Reflektory przednie Full LED L-Shape
- Tylne światła LED
- Przystosowanie do montażu haka holowniczego
- Tapicerka z tkaniny
- Dywaniki
- Kanapa tylna składana (60:40)
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Manualna regulacja przednich siedzeń (6 kierunków — kierowca
- Aktywny tempomat
- Uruchamianie silnika przyciskiem
- Kamera cofania
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, ręcznie składane i podgrzewane
- System Lexus Link Connect: 6 głośników, wyświetlacz 9.8”, nawigacja chmurowa
- Apple CarPlay (bezprzewodowo) / Android Auto (przewodowo)
- Tuner DAB
- 1 port USB z przodu
- Elektryczny hamulec postojowy
- System wspomagania hamowania awaryjnego
- System wspomagania wjazdu pod górę
- Asystent utrzymywania pasa ruchu
- Asystent podążania pasem ruchu
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
- System ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów
- Rozpoznawanie znaków drogowych

Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Alfy Romeo Junior Ibrida Intensa:
- Informacje o ruchu drogowym (TSI System)
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne wsteczne bezramkowe
- Kamera podglądu drogi cofania z dynamicznymi liniami
- Tempomat adaptacyjny z centrowaniem na pasie ruchu i asystentem jazdy w korkach
- System bezkluczykowego otwierania/zamykania samochodu (Keyless Entry)
- Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne z czujnikiem martwego pola
- Bezdotykowe otwarcie tylnej klapy bagażnika (Hands Free System)
- Reflektory matrycowe projektowe Full-LED z sygnaturą świateł do jazdy dziennej "3+3"
- System audio z sześcioma głośnikami
- 10,25" system multimedialny z ekranem dotykowym i nawigacją fabryczną, radio z DAB, Bluetooth
- Bezprzewodowa, indukcyjna ładowarka do smartfona
- Port USB typ C dla drugiego rzędu siedzeń
- Przednie, tylne i boczne czujniki parkowania
- 10,25" cyfrowy wyświetlacz zegarów TFT Cannocchiale z możliwością peronalizacji
- 10,25" system multimedialny z ekranem dotykowym, radio z DAB, Bluetooth, sterowanie głosowe
- Asystent pasa ruchu
- Czarne akcenty wykończenia nadwozia ze wstawkami w kolorze złotym
- Dotykowe oświetlenie sufitowe LED z przodu i z tyłu kabiny
- Automatyczna jednostrefowa klimatyzacja
- Koło kierownicy obszyte skórą i alcantarą z obszyciem jasnobrązowym
- Kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń
- Lusterka zewnętrzne czarne regulowane elektrycznie
- Oświetlenie ambiente
- Przyciemniane tylne szyby
- 18-calowe obręcze aluminiowe "Fori" ze złotym szlifem
- Fotele Spiga z elektryczną regulacją fotela kierowcy i manualną regulacją fotela pasażera

Lexus LBX vs Alfa Romeo Junior - kalkulacja leasingu 2025
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Lexusa LBX Elegant 1.5 Hybrid z napędem na przednią oś:
- Cena katalogowa: 189 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 161 700 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 28% (45 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (25 000 zł).
- Rata netto: 2701 zł
Lexus LBX 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 125 611 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 139 185 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Alfy Romeo Junior 1.2 Ibrida Speciale z napędem na przednią oś:
- Cena katalogowa: 170 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 150 800 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 28% (42 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (23 000 zł).
- Rata netto: 2523 zł
Alfa Romeo Junior 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 116 376 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 129 759 zł
Lexus LBX i Alfa Romeo Junior w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Lexusa LBX w różnych wersjach wyposażeniowych i napędowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
Na Superauto.pl traficie również na kilka ofert Alfy Romeo Junior z 2025 roku, w różnych wariantach wyposażeniowych i silnikowych. Samochody są nowe, a większość z nich dostępna jest od ręki. Do atutów oferty należą też minimum formalności, atrakcyjne finansowanie oraz rabaty rzędu kilkunastu procent względem ceny katalogowej.
Lexus LBX 2025 vs Alfa Romeo Junior 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Mini Aceman, Audi Q2, DS 3 oraz Volvo EX30.