Porównanie: Lexus ES vs BMW 5 2025
Segment premium kojarzy się głównie z BMW, Audi i Mercedesem. Są jednak alternatywy dla nich, także w popularnej klasie wyższej. Porównujemy lidera segmentu w postaci BMW serii 5 z najnowszym Lexusem ES.
W porównaniu znajdziesz informacje o;
Po trzech kwartałach 2025 roku sprzedano blisko 100 tysięcy samochodów klasy premium w Polsce. Sporą popularnością cieszy się BMW serii 5, które znalazło w tym czasie aż 2998 nabywców, co czyni je najpopularniejszym modelem w swoim segmencie i jednocześnie 8. najchętniej wybieranym samochodem premium w ogóle. Co więcej, w gamie marki popularnością ustępuje jedynie SUV-owi X3. Ciekawą alternatywą dla BMW serii 5 jest Lexus ES, którego nowe wcielenie właśnie zawitało na rynek. Oferowany jeszcze poprzednik znalazł od początku roku 1340 nabywców, co daje mu solidne 13,2% udziału w segmencie, jednak BMW 5 ma udział na poziomie niemal 30%. Czas na szybkie porównanie BMW serii 5 oraz Lexusa ES.
Lexus ES 2025 vs BMW 5 2025 - krótko o modelach
Lexus ES 2025
VIII wcielenie Lexusa ES zadebiutowało w kwietniu 2025 roku podczas targów w Pekinie. Samochód bazuje na platformie TNGA-K rodem z najnowszej Toyoty Camry, lecz wyróżnia się znacznie odważniejszym designem i jeszcze bardziej różni się od flagowej Toyoty. Japończycy postawili na nowy, odważniejszy i dynamiczny design o nazwie "Clean Tech x Elegance", sylwetka jest znacznie smuklejsza od poprzednika, wyróżnia się łagodnie opadającą linią dachu, a dopracowaną aerodynamikę podkreślają m.in. zlicowane klamki drzwi. Z przodu uwagę zwraca spory, częściowo zabudowany grill z zarysem w kształcie klepsydry, a także dwuczęściowe reflektory LED z umieszczonymi na górze światłami do jazdy dziennej z podwójnym motywem litery L. Z tyłu uwagę zwracają lampy w postaci wąskiego paska, ciągnącego się przez całą szerokość pojazdu, pośrodku którego wkomponowano napis LEXUS. Nowy Lexus ES jest aż o 16 cm dłuższy, 5 cm szerszy i o 11 cm wyższy od poprzednika, ma też o 8 cm większy rozstaw osi. Jest to zatem jeden z największych modeli w segmencie.

W kabinie również postawiono na minimalizm. Centrum dowodzenia stanowi 14-calowy wyświetlacz nowego systemu infotainment z bezprzewodowymi aktualizacjami. Kokpit zaprojektowano zgodnie z filozofią Tazuna, dlatego zadbano o komfort obsługi z perspektywy kierowcy. Pod centralnym ekranem znalazł się panel z dotykowymi przyciskami z haptyczną informacją zwrotną, tzw. Hidden Tech. Przed kierowcą znalazły się natomiast cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem. Nowy Lexus ES może być wyposażony w elementy dodatkowo zwiększające wygodę podróżowania, jak regulowane oparcia tylnych foteli czy siedzenie typu Ottoman z podnóżkiem za fotelem pasażera. Po raz pierwszy w gamie Lexusa ES znalazła się też wersja elektryczna, zaś w Europie odmiana hybrydowa po raz pierwszy otrzymała też wariant AWD.
BMW 5 2025
Ósma generacja BMW serii 5, oznaczona symbolem G60, miała swoją premierę wiosną 2023 roku. W porównaniu z poprzednim modelem otrzymała odświeżony design, przy jednoczesnym zachowaniu klasycznych proporcji i charakterystycznego grilla, który teraz można zamówić w wersji z podświetleniem. Przód samochodu zyskał smuklejsze reflektory z nowym układem świateł do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery „L”. Linia nadwozia stała się bardziej elegancka i aerodynamiczna – klamki zintegrowano z karoserią, a tylne lampy są teraz cieńsze i szersze. Efektem tych zmian jest znakomity współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,23. Samochód urósł we wszystkich kierunkach: długość zwiększono o 10 cm, szerokość i wysokość o 3 cm, a rozstaw osi wydłużono o 2 cm.

Wnętrze nowej serii 5 przeszło gruntowną metamorfozę – zredukowano liczbę tradycyjnych przycisków, stawiając na obsługę za pomocą ekranów i paneli dotykowych. Na pokładzie znalazł się najnowszy system iDrive 8.5 oraz całkowicie przeprojektowana deska rozdzielcza z efektownym oświetleniem ambientowym i dwoma zintegrowanymi ekranami (12,3” i 14,9”) ukrytymi pod wspólną taflą szkła. Pojawiła się także nowa, spłaszczona u dołu kierownica oraz znany z serii 7 panel interakcji, rozciągający się przez całą szerokość kokpitu aż do drzwi, z wbudowanymi elementami dotykowymi. W lutym 2024 roku gama została poszerzona o wersję kombi Touring, a po raz pierwszy w historii modelu pojawiła się również całkowicie elektryczna odmiana – BMW i5.
Lexus ES 2025 vs BMW 5 2025 - wymiary
Lexus ES mierzy 5140 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1555-1560 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2950 mm. Bagażnik w wersji hybrydowej pomieści 475 litrów, natomiast w elektrycznej 494 l.
BMW serii 5 mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości i 1515 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2995 mm. Wersja sedan oferuje bagażnik o pojemności 520 litrów, natomiast odmiana elektryczna i5 – 490 litrów. Z kolei wariant kombi Touring zapewnia od 570 aż do 1700 litrów przestrzeni ładunkowej.
Lexus ES 2025 vs BMW 5 2025 - silniki
Lexus ES występuje jako klasyczna hybryda oraz z napędem elektrycznym. Odmiana hybrydowa 300h bazuje na jednostce benzynowej R4 o pojemności 2.5 litra i oferuje łącznie 201 KM. Napęd trafia na przednią lub obie osie (E-FOUR) za pośrednictwem przekładni eCVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 s (AWD) lub 8,2 s (FWD). Słabszy wariant elektryczny 350e z napędem FWD rozwija 224 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s. Baterie mają 76,96 kWh pojemności brutto. Mocniejszy wariant 500e ma już napęd AWD DIRECT4, rozwija 343 KM i korzysta z baterii o pojemności 74,96 kWh brutto. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 s. W obu przypadkach maksymalna moc ładowania prądem zmiennym (AC) to 22 kW, natomiast stałym (DC) to 150 kW, a czas ładowania baterii od 10 do 80% wynosi 25 minut.

W ofercie silnikowej BMW serii 5 dostępne są turbodoładowane jednostki benzynowe i wysokoprężne, wersje hybrydowe typu plug-in oraz całkowicie elektryczne odmiany. Zakres mocy zaczyna się od 197 KM, a kończy na imponujących 727 KM w topowej wersji M5. Poniżej przedstawiono pełną gamę jednostek napędowych BMW serii 5:
| Model | Typ silnika | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | 0–100 km/h (s) | V-max (km/h) | Bateria (kWh) | Zasięg elektryczny (km) | Skrzynia biegów | Napęd |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BMW i5 M60 xDrive | Elektryczny |
601 | 820 | 3,8 | 230 (ograniczona) | 81,2 |
455–516 | – | xDrive |
| BMW i5 eDrive40 | 340 | 430 | 6,0 | 193 | 477–582 | – | |||
| BMW i5 xDrive40 | 394 | 590 | 5,4 | 215 | 525 | – | RWD |
||
| BMW 520i sDrive | 2.0 R4 Benzynowy + mHEV | 208 | 330 | 7,5 | 230 | – | – | 8-stopniowa automatyczna |
|
| BMW 520d sDrive | 2.0 R4 Diesel + mHEV |
197 |
400 |
7,3 |
233 | – | – | ||
| BMW 520d xDrive | 228 | – | – | xDrive |
|||||
| BMW 540d xDrive | 3.0 R6 Diesel + mHEV | 303 | 670 | 5,4 | 250 | – | – | ||
| BMW M5 | 4.4 V8 PHEV (V8 biturbo benzynowy) | 727 | 1000 | 3,5 | 305 (pakiet M Driver) | 18,6 | 69 | ||
| BMW 530e sDrive | 2.0 R4 PHEV (benzynowy) |
299 |
450 |
6,3 |
230 (140 elektrycznie) | 19,4 |
101 | RWD | |
| BMW 530e xDrive | 225 (140 elektrycznie) | 92 | xDrive |
||||||
| BMW 550e xDrive | 3.0 R6 PHEV (benzynowy) | 489 | 700 | 4,3 | 250 | 19 | 83–90 |

Lexus ES 2025 vs BMW 5 2025 - ceny
Lexus ES występuje póki co tylko w. jednej konfiguracji Prestige. Odmiana 300h kosztuje 299 900 zł za wariant FWD oraz 314 900 zł za odmianę AWD. Lexus ES 350e FWD wymaga wydania 329 900 zł, natomiast topowy wariant 500e AWD to koszt 354 900 zł.
BMW serii 5 startuje od 262 500 zł za odmianę benzynową 520i. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wariantów BMW 5:
| Model | Sedan | Touring |
|---|---|---|
| BMW 520i | 262 500 zł | 273 000 zł |
| BMW 520d | 277 500 zł | 288 000 zł |
| BMW 520d xDrive | 292 500 zł | 303 000 zł |
| BMW 540d xDrive | 347 500 zł | 358 000 zł |
| BMW i5 eDrive40 | 335 000 zł | 345 500 zł |
| BMW i5 xDrive40 | 360 000 zł | 370 500 zł |
| BMW i5 M60 xDrive | 492 000 zł | 502 500 zł |
| BMW 530e | 307 500 zł | 318 000 zł |
| BMW 530e xDrive | 322 500 zł | 333 000 zł |
| BMW 550e xDrive | 387 500 zł | 398 000 zł |
| BMW M5 | 687 500 zł | 698 000 zł |
Lexus ES 2025 vs BMW 5 2025 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Lexusa ES 300h FWD Prestige wycenionego na 299 900 zł oraz BMW serii 5 520d za 277 500 zł.
Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Lexusa ES 300h FWD Prestige:
- Obręcze kół 19” (235/55 R19)
- System audio, 10 głośników
- Kierownica ze skóry ekologicznej z panelem sterującym multimediami
- Tapicerka ze skóry ekologicznej, perforowana
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Dach panoramiczny
- Klapa bagażnika otwierana elektrycznie
- System inteligentnego kluczyka: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- Cyfrowy kokpit 12,3”
- Elektryczna regulacja przednich foteli (8 kierunków)
- Pamięć ustawień fotela kierowcy
- Ekran centralny z wbudowaną nawigacja Lexus Link Pro 14”
- 2-kierunkowe podparcie lędźwiowe foteli kierowcy i pasażera
- Elektrycznie regulowana kolumna kierownicy
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Reflektory LED
- Tylne lampy LED
- Przyciemniane tylne szyby
- Podgrzewana kierownica
- Przednia szyba akustyczna
- Lusterka zewnętrzne: elektrycznie regulowane, elektrycznie składane i podgrzewane, lusterko kierowcy elektrochromatyczne
- Zestaw naprawczy
- System wspomagania hamowania awaryjnego
- System stabilizacji toru jazdy
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach
- System wspomagania wjazdu pod górę
- System monitorowania martwego pola
- System zapobiegający otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją — Safe Exit Assist
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) z korektą toru jazdy
- Asystent wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
- System ochrony przed zderzeniowej (PCS) z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu
- Tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu

Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego BMW serii 5 520d:
- Reflektory diodowe adaptacyjne i diodowe lampy tylne
- BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym wyświetlaczem BMW
- BMW Operating System 8.5 z nawigacją
- Panel interakcji BMW, podświetlany
- Tryby BMW My Mode: PERSONAL, SPORT (w tym SPORT PLUS), EFFICIENT, EXPRESSIVE, RELAX
- Sportowe fotele przednie
- 2-strefowa klimatyzacja automatyczna
- Ładowarka indukcyjna
- Składane siedzenia tylne 40:20:40
- Regulator prędkości z funkcją hamowania
- Asystent parkowania z asystentem cofania, systemem Active Park Distance Control i kamerą cofania
- Fotele z perforowanej skóry ekologicznej Veganza Black
- Podgrzewane przednie fotele
- Cyfrowy kluczyk
- Oświetlenie ambientowe
- Radio DAB+
- Zestaw HiFi Harman Kardon
- Listwy ozdobne Dark Graphite matowe
- 18-calowe alufelgi
- Zestaw naprawczy opon Plus
- Pakiet systemów asystujących kierowcy

Lexus ES vs BMW 5 - kalkulacja leasingu 2025
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Lexusa ES 300h Business Edition z napędem na przód i przekładnią e-CVT:
- Cena katalogowa: 276 500 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 214 500 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (65 000 zł)
- Wartość wykupu 21% (45 000 zł)
- Rata netto: 2667 zł
Lexus ES 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 188 947 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 203 961 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW serii 5 520d M Sport z napędem na tył i 8-stopniową automatyczną przekładnią Steptronic:
- Cena katalogowa: 323 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 248 200 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (75 000 zł)
- Wartość wykupu 21% (51 000 zł)
- Rata netto: 3087 zł
BMW 5 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 222 115 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 239 123 zł
Lexus ES i BMW serii 5 w ofercie Superauto.pl
Na Superauto.pl znajdziecie kilkanaście Lexusów ES w różnych wersjach wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Do atutów oferty należą też atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz sięgające ponad 20% rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl traficie również na kilkadziesiąt egzemplarzy BMW serii 5 w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Samochody są nowe, pochodzą z 2025 roku, sporo z nich dostępnych jest od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające 25% rabaty.
Lexus ES 2025 vs BMW 5 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Mercedes Klasa E, Audi A6 oraz Volvo S90.