Porównanie: BMW 3 2024 vs Audi A4 2024. Liderzy klasy średniej premium
Klasa średnia premium jest zdominowana przez marki niemieckie. Liderami segmentu są Audi A4 oraz BMW 3, czyli jedne z najpopularniejszych samochodów premium w Polsce w ogóle. Postanowiliśmy je porównać.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Może i tradycyjna klasa średnia w ostatnich latach traci na znaczeniu, jednak nie dotyczy do marek premium, które w segmencie D wciąż radzą sobie świetnie. Od stycznia do maja 2024 roku BMW zarejestrowało w Polsce 1628 egzemplarzy serii 3, co czyni ją najpopularnejszym modelem tej marki i 6. najczęściej wybieranym samochodem premium w ogóle. Z kolei Audi A4 zanotowało w tym czasie 1769 rejestracji, co czyni je 5. najpopularniejszym samochodem premium w Polsce i jednocześnie drugim, po kompaktowym A3, najczęściej wybieranym modelem Audi. Postanowiliśmy porównać odwiecznych rywali z Niemiec.
BMW 3 2024 vs Audi A4 2024
BMW 3 VII generacji miało premierę w 2018 roku, otrzymało symbol G20 w przypadku sedana i G21 w przypadku kombi. Samochód oparto na nowej platformie CLAR, z której korzystały m.in. BMW 5 G30 czy seria 7 G11. Samochód urósł aż o 85 mm na długość i o 16 mm na szerokość względem poprzednika, o 41 mm zwiększono też rozstaw osi. Samochód zachował dotychczasowe proporcje, z podłużną, nisko osadzoną maską oraz krótkim, ściętym tyłem. Sylwetka stała się łagodniejsza, zaś z przodu pojawiły się rozleglejsze dwumodułowe reflektory LED oraz większe, choć wciąż zgrabne "nerki". Z tyłu uwagę przykuwają smukłe lampy LED w kształcie litery L, z przyciemnionymi kloszami. Wiosną 2022 roku serię 3 poddano modernizacji. Przedni pas stał się bardziej agresywny, reflektory strzeliste i zyskały nowy wzór LED-ów do jazdy dziennej, a grill bardziej kanciasty. W kabinie pojawił się nowy kokpit z dwoma zakrzywionymi wyświetlaczami pod wspólną taflą szkła, z których ten od cyfrowych zegarów ma 12,3 a od nowego systemu iDrive 14,3 cala przekątnej. Kabina serii 3 G20 jest lepiej wykonana niż w poprzedniku.

Audi A4 B9 zadebiutowało w 2015 roku i jest zupełnie nową konstrukcją. Bazuje na modułowej platformie MLB rodem m.in. z Q7 II. Samochód jest lżejszy względem generacji B8 nawet o 120 kg. Wizualnie B9 stanowi rozwinięcie poprzednika, a nadwozie zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki. W gamie znalazły się sedan i kombi Avant. Wiosną 2019 roku A4 przeszło obszerną modernizację, w ramach której wymieniono większość paneli nadwozia. Pojawiły się m.in. przeprojektowane reflektory i grill podobny do pozostałych modeli, tylne lampy zyskały odświeżony wzór i połączono je chromowaną listwą, zaś linia boczna zyskała nowe przetłoczenia. W kabinie znajdziemy wolnostojący 10,1-calowy wyświetlacz systemu MMI oraz 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów (dostępny jako opcja).

BMW 3 2024 vs Audi A4 2024 - wymiary
BMW serii 3 G20 w wersji sedan mierzy 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2851 mm. Bagażnik pomieści 480 litrów (w odmianie PHEV 375 l). Kombi ma identyczne wymiary, za wyjątkiem wysokości, która liczy 1440 mm. Bagażnik pomieści od 500 do 1520 litrów (410-1420 l w wersji PHEV).
Audi A4 Limousine mierzy 4762 mm długości, 1428 mm wysokości oraz 1847 mm szerokości, zaś rozstaw osi liczy 2820 mm. Bagażnik pomieści 460 litrów. Wersja Avant mierzy 4762 mm długości, 1847 mm szerokości oraz 1435 mm wysokości (1493 mm w uterenowionej odmianie Allroad), zaś rozstaw osi liczy 2820 mm. Bagażnik pomieści od 495 do 1495 litrów.
BMW 3 2024 vs Audi A4 2024 - silniki
W każdej wersji BMW serii 3 standardem jest 8-stopniowa przekładnia automatyczna, zaś 6-biegowa skrzynia manualna oferowana jest tylko w topowym wariancie M3. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych BMW serii 3 (dane dla wersji Limousine);
Model | Skrzynia biegów | Cylindry / Pojemność cm3 | Moc kW (KM) | Moment obrotowy Nm | Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) | Pojemność baterii (kWh) | Zasięg na prądzie (km) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
318i | Automatyczna | R4 / 1998 | 115 (156) | 250 | 8,6 | 223 | - | - |
320i | Automatyczna | R4 / 1998 | 135 (184) | 300 | 7,4 | 235 | - | - |
320i xDrive | Automatyczna | R4 / 1998 | 135 (184) | 300 | 7,7 | 230 | - | - |
330i xDrive | Automatyczns | R4 / 1998 | 180 (245) | 400 | 5,9 | 250 | - | - |
M340i xDrive | Automatyczna | R6 / 2993 | 275 (374) | 500 | 4,4 | 250 | - | - |
318d | Automatyczna | R4 / 1995 | 110 (150) | 320 | 8,3 | 218 | - | - |
320d | Automatyczna | R4 / 1995 | 140 (190) | 400 | 6,9 | 235 | - | - |
320d xDrive | Automatyczna | R4 / 1995 | 140 (190) | 400 | 7,2 | 228 | - | - |
330d xDrive | Automatyczna | R6 / 2993 | 210 (286) | 650 | 5 | 250 | - | - |
M340d xDrive | Automatyczna | R6 / 2993 | 250 (340) | 700 | 4,6 | 250 | - | - |
330e | Automatyczna | R4 / 1998 + elektryczny | 215 (292) | 420 | 5,9 | 230 | 19,5 | 85-101 |
330e xDrive | Automatyczna | R4 / 1998 + elektryczny | 215 (292) | 420 | 5,9 | 230 | 19,5 | 81-96 |
M3 | Manualna | R6 / 2993 | 353 (480) | 550 | 4,2 | 250 | - | - |
M3 Competition | Automatyczna | R6 / 2993 | 375 (510) | 650 | 3,9 | 250 | - | - |
M3 Competition xDrive | Automatyczna | R6 / 2993 | 390 (530) | 650 | 3,5 | 250 | - | - |

Audi A4 w odmianach z silnikiem 2.0 TDI i 2.0 TFSI korzysta z 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni S-Tronic, natomiast wersje z silnikami 2.9 i 3.0 V6 mają 8-stopniową przekładnię Tiptronic. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Audi A4 (dane dla wersji Limousine):
Wariant | Pojemność silnika | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Napęd | Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) |
---|---|---|---|---|---|---|
35 TFSI | 2.0 L | 150 | 270 | FWD | 8.9 | 210 |
40 TFSI | 2.0 L | 204 | 320 | FWD | 7.1 | 210 |
45 TFSI | 2.0 L | 265 | 370 | AWD | 5.5 | 250 |
RS4 Avant | 2.9 L | 450 | 600 | AWD | 4.1 | 250 |
30 TDI | 2.0 L | 136 | 320 | FWD | 9.5 | 210 |
35 TDI | 2.0 L | 163 | 370 | FWD | 8.2 | 210 |
40 TDI | 2.0 L | 204 | 400 | FWD/AWD | 7.4 | 210 |
S4 quattro | 3.0 L | 354 | 700 | AWD | 4.6 | 250 |

BMW 3 2024 vs Audi A4 2024 - ceny
Poniżej prezentujemy ceny poszczególnych wersji BMW serii 3 (kombi Touring wymaga dopłaty 7500 zł, natomiast napęd xDrive 10 000 zł). Topowe BMW M3 Competition M xDrive Touring kosztuje 505 000 zł.
318i | 192 500 zł |
320i | 212 500 zł |
320i xDrive | 222 500 zł |
330i xDrive | 245 000 zł |
M340i xDrive | 327 500 zł |
318d | 207 500 zł |
320d | 227 500 zł |
320d xDrive | 237 500 zł |
330d xDrive | 265 000 zł |
M340d xDrive | 327 500 zł |
330e | 255 000 zł |
330e xDrive | 265 000 zł |
M3 | 445 000 zł |
M3 Competition | 470 000 zł |
M3 Competition xDrive | 500 000 zł |
Przedstawiamy ceny poszczególnych wersji Audi A4 (napęd quattro wymaga 10 100 zł dopłaty, zaś odmiana Avant 7600 zł):
Model | Cena brutto w zł |
---|---|
A4 30 TDI S Tronic | 181 500 |
A4 35 TDI | 188 300 |
A4 40 TDI | 196 900 |
A4 35 TFSI S Tronic | 165 700 |
A4 40 TFSI | 185 400 |
A4 45 TFSI quattro | 215 400 |
S4 | 357 700 |
RS4 Avant | 463 400 |
A4 allroad quattro | 222 400 |
BMW 3 2024 vs Audi A4 2024 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia BMW serii 3 318d wycenionego na 207 500 zł oraz Audi A4 35 TDI wycenionego na 188 300 zł.
Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego BMW serii 3 320d:
- 17-calowe aluminiowe felgi
- Tapicerka materiałowa Hevelius Anthracite
- Zestaw naprawczy do opon
- Składane zagłówki tylne
- Asystent parkowania z kamerą cofania
- Regulator prędkości z funkcją hamowania
- Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- Podgrzewane przednie fotele
- Pakiet dodatkowych schowków
- Radio DAB+
- BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym
- Klimatyzacja automatyczna
- Pakiet Connected Professional
- Reflektory LED

Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Audi A4 35 TDI:
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
- Klimatyzacja automatyczna
- Radio cyfrowe
- Bluetooth
- 8 głośników
- Audi connect
- Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu
- Audi parking system plus
- Tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości
- Kamera cofania z czujnikiem odległości
- System rozpoznawania znaków drogowych współpracujący z kamerą
- Audi pre sense city
- 16-calowe felgi aluminiowe
- Zestaw naprawczy do opon
- Reflektory LED
- Tkanina Index

BMW 3 i Audi A4 - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW serii 3 320i xDrive M Sport z napędem na obie osie i 8-stopniową przekładnią automatyczną Steptronic.
- Cena katalogowa: 267 700 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 225 700 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (56 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (33 000 zł)
- Rata netto: 3990 zł
BMW 3 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 187 498 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 204 383 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi A4 40 TFSI quattro S Line z napędem na obie osie i 7-stopniową przekładnią automatyczną S Tronic.
- Cena katalogowa: 266 170 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 212 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (54 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (31 000 zł)
- Rata netto: 3734 zł
Audi A4 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 175 030 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 191 145 zł
BMW 3 i Audi A4 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy BMW 3 w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 i 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimym formalności oraz na sięgające aż 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Na Superauto.pl dostaniecie kilkadziesiąt fabrycznie nowych Audi A4 z 2023 i 2024 roku, w różnych wersjach nadwoziowych i silnikowych. Do atutów oferty należą też atrakcyjne finansowanie i rabaty do nawet 20%, a także dostępność wielu aut od ręki.
BMW 3 2024 vs Audi A4 2024 - rywale
Do rywali wspomnianych modeli należą m.in. Mercedes Klasa C, Alfa Romeo Giulia, DS 9 czy Volvo S60.