Porównanie: BAIC Beijing 5 2024 vs Toyota RAV4 2024. Chińczyk kontra hit
Toyota RAV4 jest liderem rynku słynącym z niezawodności Z kolei BAIC Beijing 5 stanowi chęć zaistnienia przez Chińczyków w najpopularniejszym segmencie kompaktowych SUV-ów. Jak wypada chińska alternatywa w starciu z japońskim hitem?
Z porównania dowiesz się o:
Są pewne marki i modele, które nie muszą nikomu nic udowadniać i przez lata wyrobiły sobie świetną renomę i spore zaufanie wśród kupujących. Z całą pewnością do takich producentów należy Toyota, zwłaszcza jeden z jej najpopularniejszych modeli, a więc RAV4. W Polsce od lat RAV4 znajduje się w czołówce najpopularniejszych nowych samochodów. W 2023 roku znalazła ona 8366 nabywców, będąc tym samym 9. najczęściej kupowanym samochodem na naszym rynku. Dla porównania BAIC Beijing 5 w okresie styczeń-luty znalazł 24 nabywców (w tym samy czasie na RAV4 zdecydowało się aż 2081 osób). Pamiętajmy jednak, że sprzedaż BAICa w Polsce dopiero ruszyła, a poza tym jest on mało znaną na polskim rynku marką. Pora na porównanie BAICa Beijing 5 z Toyotą RAV4.
BAIC Beijing 5 2024 vs Toyota RAV4 2024 - krótko o modelach
BAIC Beijing 5 zadebiutował w 2021 roku podczas Guangzhou Motor Show. Jest to kompaktowy SUV, a właściwie model spomiędzy segmentów C i D, podobnie zresztą jak ma to miejsce w przypadku Toyoty RAV4. Samochód wyróżnia się ciekawą, nowoczesną stylistyką ze smukłymi dwuczęściowymi reflektorami w kształcie bumerangu, gradientowym zderzakiem, chowanymi w drzwiach klamkami i dwukolorowym nadwoziem. Ciekawym elementem jest też pofalowana klapa bagażnika z rozciągającymi się na całą szerokość lampami połączonymi czarną blendą z napisem BEIJING. W kabinie natomiast znajdziemy dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 oraz 10,1 cala, za to nie uświadczymy w niej praktycznie żadnych przycisków.

V generacja Toyoty RAV4 zadebiutowała w 2018 roku, bazuje na nowej platformie TNGA-K rodem m.in. z Toyoty Camry i wyróżnia się kanciastą sylwetką nadwozia, typowymi dla SUV-ów pudełkowatymi kształtami, sporym grillem i masywnymi nadkolami. Jest to pierwszy model Toyoty wyposażony w opcjonalne cyfrowe lusterko wsteczne. W 2020 roku do gamy dołączyła wersja PHEV. W 2022 r. wprowadzono nowy system multimedialny z 10,5-calowym dotykowym ekranem i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto, poprawiono wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i zastosowano 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów.

BAIC Beijing 5 2024 vs Toyota RAV4 2024 - wymiary
BAIC Beijing 5 mierzy 4620 mm długości, 1886 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2735 mm. Bagażnik pomieści 350 litrów.
Toyota RAV4 mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1685 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2690 mm. Bagażnik pomieści od 580 do 1690 litrów (520-1168 l w odmianie PHEV).
BAIC Beijing 5 2024 vs Toyota RAV4 2024 - silniki
Chiński SUV nie oferuje praktycznie żadnego wyboru jednostek napędowych. Jedynym dostępnym silnikiem jest 1.5-litrowe benzynowe T-GDI z turbodoładowaniem, rozwijające 177 KM i 305 Nm. Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Oferta Toyoty RAV4 składa się wyłącznie z wariantów hybrydowych HEV i PHEV. Bazę stanowi wariant HEV oferujący 218 KM z napędem na przednią oś lub 222 KM w przypadku AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s lub 8,1 s w przypadku wariantu AWD. Prędkość maksymalna dla obu wariantów to 180 km/h. Z kolei topowa wersja hybrydowa PHEV rozwija aż 306 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a prędkość maksymalna to również 180 km/h. Wyposażono ją w baterie o pojemności 18,1 kWh zapewniające do 75 km zasięgu w trybie elektrycznym. W każdej wersji Toyota korzysta z przekładni planetarnej eCVT.

BAIC Beijing 5 2024 vs Toyota RAV4 2024 - ceny
BAIC Beijing 5 występuje tylko w jednej wersji wyposażenia Luxury i wyceniono go na 127 900 zł. Jedyną dostępną opcją jest lakier metalizowany (2900 zł) inny niż żółty. BAIC oferuje gwarancję na 5 lat lub 100 000 km.
Toyota RAV4 Hybrid z napędem FWD kosztuje od 188 900 zł za bazową odmianę Comfort. Bogatsza konfiguracja Selection to koszt 210 900 zł, zaś jeszcze lepsza Executive 217 900 zł. Dopłata do napędu AWD wynosi 10 000 zł. Odmiana AWD występuje także w konfiguracjach Adventure i GR Sport, kosztujących odpowiednio 224 900 oraz 235 900 zł. Bazowa Toyota RAV4 PHEV w odmianie Dynamic kosztuje 256 900 zł. Bogatsza konfiguracja Selection to koszt 276 900 zł, Style 284 000 zł, zaś topową GR Sport wyceniono na 297 900 zł. Toyota oferuje gwarancję na 3 lata lub 100 000 km, natomiast na układ hybrydowy na 5 lat lub 100 000 km.
BAIC Beijing 5 2024 vs Toyota RAV4 2024 - wyposażenie
Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego BAICa Beijinga 5 Luxury:
- Asystent hamowania awaryjnego
- wspomaganie ruszania na wzniesieniu Hill Control
- System kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Bezkluczykowy dostęp / kluczyk zdalny
- Tempomat adaptacyjny ACC
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Panoramiczny obraz z kamer 360°
- Ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu LDW
- Czujniki martwego pola BSD
- Automatyczne hamowanie awaryjne AEB (identyfikacja pojazdów i pieszych)
- System ostrzegający przed kolizją czołową FCW
- Asystent jazdy w korku TJA
- System utrzymywania pasa ruchu LKA
- System automatycznego parkowania APA
- Automatyczne światła drogowe
- Reflektory LED
- 19-calowe felgi
- Panoramiczny elektrycznie otwierany szklany dach
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie i podgrzewane
- Czujnik deszczu
- Elektrycznie sterowana klapa bagażnika
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Ładowarka indukcyjna
- 3 porty USB-A
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Kanapa tylna z regulowanym kątem nachylenia oparcia
- Bluetooth / możliwość sparowania telefonu z systemem pokładowym
- Funkcja bezprzewodowego połączenia z telefonem
- Cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem
- 10,1-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego
- Relingi dachowe w kolorze czarnym
- Dojazdowe koło zapasowe

Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Toyoty RAV4 2.5 Hybrid FWD Comfort:
- Relingi dachowe w kolorze fortepianowej czerni
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
- Kamera cofania
- 17" felgi aluminiowe z oponami 225/65 R17
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne
- Reflektory Basic LED
- Zestaw naprawczy do opon
- Wykończenie kabiny skórą ekologiczną
- System Bluetooth umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
- Interfejs Apple CarPlay (połączenie bezprzewodowe), interfejs Android Auto (połączenie przewodowe)
- Digital Cockpit (zestaw cyfrowych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem)
- System multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (10,5" HD)
- Nawigacja Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych Inteligentny asystent głosowy
- Port USB w konsoli centralnej
- Aplikacja MyToyota (zdalne sterowanie klimatyzacją, uruchamianie świateł awaryjnych oraz odblokowywanie i blokowanie zamka centralnego poprzez aplikację MyToyota
- Czujnik deszczu
- System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
- System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- Automatyczne światła drogowe (AHB)
- Zestaw naprawczy

BAIC Beijing 5 vs Toyota RAV4 - kalkulator leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BAICa Beijinga 5 1.5 T-GDI Luxury z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią automatyczną DCT.
- Cena katalogowa: 127 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 127 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% ( 32 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (19 000 zł).
- Rata netto: 2248 zł
BAIC Beijing 5 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 99 137 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 110 538 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Toyoty RAV4 2.5 Hybrid FWD Comfort z napędem na przednią oś i przekładnią planetarną e-CVT.
- Cena katalogowa: 188 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 175 110 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% ( 43 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (26 000 zł).
- Rata netto: 3100 zł
Toyota RAV4 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 139 198 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 152 946 zł
BAIC Beijing 5 i Toyota RAV4 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilka egzemplarzy BAICa Beijing 5. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 oraz z 2024 roku, dostaniecie je od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie i minimum formalności.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Toyoty RAV4 w różnych wersjach napędowych oraz wyposażeniowych. Dominują samochody fabrycznie nowe z 2023 oraz z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
BAIC Beijing 5 2024 vs Toyota RAV4 2024 - rywale
Do rywali wspomnianych modeli należą m.in. Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Peugeot 3008, Ford Kuga, Mazda CX-5, Citroen C5 Aircross, MG HS, Suzuki Across oraz Renault Austral.