Porównanie: Audi A3 vs BMW 1 2025
Mimo, że reprezentują segment premium, są rozsądnie wycenionymi kompaktami. Audi A3 jest prawdziwym hitem w Polsce, natomiast BMW serii 1 stanowi wstęp do świata tej marki. Który kompakt klasy premium jest ciekawszy?

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Samochody klasy premium często kojarzą się z wysoką ceną, jednak mimo to blisko co 4 nowe auto w Polsce pochodzi od marki premium. Liderami są oczywiście Audi, BMW i Mercedes. Od lat mają one w ofercie jednak tańsze modele klasy kompaktowej, które cieszą się uznaniem i dla wielu osób stanowią wstęp do świata premium. W przypadku Audi takim modelem jest kompaktowe A3, które - nie licząc miejskiego A1 - jest najtańszym sposobem na nowy samochód rodem z Ingolstadt. W Polsce Audi A3 jest prawdziwym hitem i z wynikiem 3237 sztuk od stycznia do sierpnia 2025 jest drugim najpopularniejszym modelem tej marki i 5. najchętniej wybieranym autem premium w ogóle. Z kolei BMW serii 1 jest wstępem do świata bawarskiej marki i w 2024 roku doczekało się nowej generacji. W podobnym czasie Audi A3 przeszło lifting. Który z modeli ma ciekawszą ofertę?
Audi A3 2025 vs BMW seria 1 2025 - krótko o modelach
Aktualna, IV generacja Audi A3 (8Y) miała swoją premierę wiosną 2020 roku. Podobnie jak inne kompaktowe modele Grupy Volkswagena, oparto ją na nowej platformie modułowej MQB evo. Dzięki temu auto jest dłuższe i niższe, co pozytywnie wpłynęło na jego proporcje. W stylistyce wyróżniają się m.in. masywna osłona chłodnicy, smukłe, wielokątne reflektory oraz tylne lampy o wyraźnie zarysowanych krawędziach. Po raz pierwszy w historii modelu zrezygnowano z wersji trzydrzwiowej – A3 dostępne jest jako pięciodrzwiowy hatchback i sedan. Wnętrze zaprojektowano z myślą o kierowcy, wykorzystując rozwiązania znane z wyższych klas Audi. Centralnym punktem kokpitu jest 10,1-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, a wirtualne zegary Audi virtual cockpit oferują m.in. rozbudowany widok mapy nawigacji; w wersji Plus ekran ma przekątną aż 12,3 cala. Wiosną 2024 roku A3 doczekało się liftingu, w ramach którego przeprojektowano grill Singleframe, zderzaki oraz wzory świateł. Główną nowością jest uterenowiona wersja Allstreet, z nakładkami na progi, nadkola i zderzaki oraz większym o 30 mm prześwitem.

IV generacja BMW serii 1, oznaczona kodem F70, zadebiutowała w czerwcu 2024 roku i jest tak naprawdę gruntowną modernizacją poprzednika (F40). Samochód korzysta z tej samej platformy UKL2 i jest o 42 mm dłuższy oraz o 25 mm wyższy od poprzednika, przy tym samym rozstawie osi. Zmieniono design nadwozia, który nawiązuje aktualnych modeli BMW, w tym do X1 czy X2. Względem poprzednika delikatnie powiększono grill, a reflektory zyskały sygnaturę w stylu X1 czy serii 2 Active Tourer. Tylne lampy z charakterystycznym "wcięciem" przypominają natomiast BMW X2. Zupełnie nowa kabina z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 10,25 oraz 10,7 cala przypomina wspomniane SUV-y, a jej charakterystycznym elementem są ukryte nawiewy. We wnętrzu serii 1 zredukowano liczbę przycisków, pozbyto się pokrętła iDrive, a skrzynią biegów sterujemy za pomocą małego suwaka.

Audi A3 2025 vs BMW seria 1 - wymiary
Audi A3 w wersji hatchback ma 4352 mm długości, 1816 mm szerokości i 1441 mm wysokości (Allstreet 1470mm), a rozstaw osi wynosi 2636 mm. Pojemność bagażnika to 380–1200 litrów, natomiast w odmianie RS3 oraz hybrydowej PHEV jest to 280–1100 l (325-1125 w S3). Sedan, czyli Audi A3 Limousine, mierzy 4495 mm długości, 1816 mm szerokości i 1425 mm wysokości, przy identycznym rozstawie osi 2636 mm. W tym przypadku bagażnik ma 425 litrów.

BMW serii 1 oferuje 4361 mm długości, 1800 mm szerokości i 1459 mm wysokości, a rozstaw osi to 2670 mm. Przestrzeń bagażowa wynosi od 300 do 1135 litrów (380-1200 l w odmianie 118d i M135 xDrive). Odpowiednikiem A3 Limousine w gamie BMW jest seria 2 Gran Coupe.

Audi A3 2025 vs BMW seria 1 2025 - silniki
Audi A3 występuje z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi oraz w wariancie hybrydowym plug-in, o mocach od 116 do 400 KM w topowej odmianie RS3. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Audi A3:
Wariant | Silnik | Moc | Moment obrotowy | Skrzynia biegów | Napęd | 0–100 km/h | Prędkość maks. | Pojemność baterii brutto | Zasięg na prądzie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TFSI 85 kW | 1.5 TFSI | 116 KM | 220 Nm | 6MT / 7 S-Tronic | FWD | 9,7 s (9,9 s z S Tronic) | 205 km/h | – | - |
TFSI 110 kW | 1.5 TFSI | 150 KM | 250 Nm | 6MT / 7 S-Tronic | FWD | 8,4 s (8,1 s z S-Tronic) | 225 km/h (226 km/h z S-Tronic) | – | - |
TFSI quattro 150 kW (Allstreet) | 2.0 TFSI | 204 KM | 320 Nm | 7 S-Tronic | AWD | 6,4 s | 241 km/h | – | - |
TFSI e 200 kW | 1.5 TFSI + silnik elektryczny | 272 KM | 400 Nm | 6 S-Tronic | FWD | 6,3 s | 237 km/h | 25,7 kWh | 124-128 km |
TDI 85 kW | 2.0 TDI | 116 KM | 300 Nm | 6MT | FWD | 10,1 s | 205 km/h | – | - |
TDI 110 kW | 2.0 TDI | 150 KM | 360 Nm | 7 S-Tronic | FWD | 8,1 s | 226 km/h | – | - |
S3 | 2.0 TFSI | 333 KM | 420 Nm | 7 S-Tronic | AWD | 4,7 s | 250 km/h | – | - |
RS3 | 2.5 R5 TFSI | 400 KM | 500 Nm | 7 S-Tronic | AWD | 3,8 s | 250 km/h | – | - |
Gama jednostek napędowych BMW serii 1 jest skromniejsza i obejmuje jednostki benzynowe oraz wysokoprężne R3 i R4 o mocach od 122 do 300 KM. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych BMW serii 1:
Wariant | Silnik | Moc | Moment obrotowy | Skrzynia biegów | Napęd | 0–100 km/h | Prędkość maks. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
116 | 1.5 R3 benzynowy turbo | 122 KM | 230 Nm | 7DCT | FWD | 9,8 s | 210 km/h |
120 | 1.5 R3 benzynowy turbo + mHEV | 170 KM | 280 Nm | 7DCT | FWD | 7,8 s | 226 km/h |
123 xDrive | 2.0 R4 benzynowy turbo + mHEV | 218 KM | 360 Nm | 7DCT | AWD | 6,3 s | 246 km/h |
M135 xDrive | 2.0 R4 benzynowy turbo | 300 KM | 400 Nm | 7DCT | AWD | 4,9 s | 250 km/h |
118d | 2.0 turbodiesel | 150 KM | 360 Nm | 7DCT | FWD | 8,3 s | 222 km/h |
120d | 2.0 turbodiesel + mHEV | 163 KM | 400 Nm | 7DCT | FWD | 7,9 s | 222 km/h |
Audi A3 2025 vs BMW seria 1 2025 - ceny
Audi A3 Sportback zaczyna się od 123 000 zł za odmianę TFSI 85 kW ze skrzynią manualną. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Audi A3, z podziałem na warianty nadwoziowe:
Wersja | Sportback | Limousine | Allstreet |
TFSI 85 kW 6MT | 123 000 zł | 126 000 zł | - |
TFSI 85 kW S Tronic | 132 200 zł | 135 200 zł | - |
TFSI 110 kW 6MT | 132 100 zł | 135 100 zł | 142 000 zł |
TFSI 110 kW S Tronic | 141 300 zł | 144 300 zł | 151 200 zł |
TFSI 150 kW quattro S Tronic | - | - | 174 400 zł |
TFSI e 200 kW S Tronic | 207 300 zł | - | - |
TDI 85 kW 6MT | 139 700 zł | 142 700 zł | - |
TDI 110 kW S Tronic | 156 500 zł | 159 500 zł | 166 500 zł |
S3 | 232 300 zł | 235 300 zł | - |
RS3 | 301 500 zł | 310 500 zł | - |
Bazowe BMW 116 kosztuje 129 000 zł. Poniżej znajdziecie cennik poszczególnych wersji BMW serii 1:
Wersja | Cena |
116 | 129 000 zł |
120 | 151 000 zł |
123 xDrive | 177 500 zł |
M135 xDrive | 237 000 zł |
118d | 157 500 zł |
120d | 167 500 zł |
Audi A3 2025 vs BMW seria 1 2025 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Audi A3 TFSI 85 kW S Tronic wycenionego na 132 200 zł oraz BMW serii 1 116 za 129 000 zł.
Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Audi A3:
- lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
- 1-strefowa automatyczna klimatyzacja z przygotowaniem do dodatkowych funkcji
- 2 porty USB-C z przodu
- 2 porty USB-C z tyłu
- Audi virtual cockpit z 10,25-calowym wyświetlaczem
- radio cyfrowe
- 6 głośników
- MMI Radio plus
- indukcyjna ładowarka
- Audi smartphone interface (zawiera Apple CarPlay i AndroidAuto)
- podstawowy pakiet informacyjno-rozrywkowy
- system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu
- czujniki parkowania z tyłu
- ogranicznik prędkości z przygotowaniem do adaptacyjnego asystenta prędkości
- system rozpoznawania znaków drogowych
- Audi pre sense front
- asystent omijania przeszkód i asystent skrętu
- 16-calowe alufelgi z oponami 205/55 R16
- zestaw naprawczy
- reflektory LED
- fotele z tapicerki materiałowej Intention
- oparcia składane w proporcji 40:60
- listwy z szarego lakieru Vulcan
- dywaniki
- skórzana wielofunkcyjna kierownica 3-ramienna
- pakiet oświetlenia Ambiente

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego BMW serii 1:
- błyszczące elementy M Shadow Line
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
- reflektory diodowe i diodowe lampy tylne
- składane lusterka zewnętrzne
- BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym wyświetlaczem BMW
- BMW Operating System 9 z nawigacją
- klimatyzacja automatyczna
- tapicerka materiałowa Arktur Anthracite
- listwy ozdobne Dark Silver
- kierownica sportowa
- asystent parkowania z asystentem cofania, systemem Active Park Distance Control i kamerą cofania
- regulator prędkości z funkcją hamowania
- zestaw naprawczy
- podgrzewane fotele przednie
- radio DAB+

Audi A3 vs BMW seria 1 - kalkulacja leasingu 2025
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi A3 Limousine TFSI 110 kW S Tronic advanced z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią S Tronic:
- Cena katalogowa: 164 270 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 130 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 24% (31 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (20 000 zł)
- Rata netto: 2400 zł
Audi A3 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 103 570 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 115 480 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW serii 1 116 napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią DCT:
- Cena katalogowa: 149 300 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 126 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 24% (30 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (19 000 zł)
- Rata netto: 2327 zł
BMW seria 1 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 100 124 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 111 638 zł
Audi A3 i BMW serii 1 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdzecie kilkadziesiąt egzemplarzy Audi A3 w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające 20% rabaty.
Na Superauto.pl traficie też na kilkanaście sztuk BMW serii 1 w różnych wariantach napędowych. Samochody są nowe, pochodzą 2025 roku, a wiele z nich dostępnych jest od ręki. Do atutów oferty należą też atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz sięgające 15% rabaty względem ceny katalogowej.
Audi A3 2025 vs BMW seria 1 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą Mercedes Klasa A oraz DS 4.