PIERWSZA JAZDA: Dacia Spring 27 kWh 65 KM. Ten samochód zaczyna mieć sens!
Nowa Dacia Spring to zupełnie inna liga względem poprzedniej generacji. Doskonale sprawdza się zarówno w mieście, jak i w terenie. Pierwsze jazy za nami! Zapraszamy na relacje.

Nie będę owijał w bawełnę – poprzednia Dacia Spring była… przeciętna. No dobrze, nie bójmy się słów – była tragiczna. Odstraszała surowością i skrajnie budżetowym charakterem. Nowa wersja to zupełnie inna liga! Pomimo niskiej ceny, oferuje przemyślane rozwiązania, oryginalne pomysły i nowoczesny wygląd. Przetestowaliśmy ją na polskich drogach, zarówno w mieście, jak i w trasie, dążąc do minimalizacji zużycia energii. Wyniki testów przerosły nasze oczekiwania!
Dacia Spring: Nowa twarz, zaskakujące wnętrze



Zapomnijcie o niezgrabnej sylwetce poprzednika! Nowa Dacia Spring przeszła metamorfozę. Choć nadal nie jest to auto, które przyciąga wszystkie spojrzenia, to prosty design w połączeniu z nowymi akcentami – naklejkami, nakładkami na zderzaki i światłami LED – tworzy całkiem przyjemną całość. W standardzie otrzymujemy 14-calowe felgi z kołpakami, ale opcjonalnie możemy wybrać 15-calowe alufelgi.

Nadwozie zyskało lepsze proporcje, a szerokie nakładki na nadkola, czarne zderzaki i naklejki nadają Springowi surowy, techniczny charakter, szczególnie widoczny w wersji Extreme z miedzianymi wstawkami. Dacia planuje poszerzyć ofertę akcesoriów, więc może wkrótce zobaczymy Springa gotowego na krótkie wypady za miasto. Wyobraźcie sobie: ekspres do kawy zasilany z baterii auta!
Wnętrze Springa pozytywnie zaskakuje. Pomimo twardych plastików, jest przemyślane i funkcjonalne. Znajdziemy tu pojemne schowki, półki, intuicyjne przyciski i pokrętła. Ciekawym rozwiązaniem są zaczepy umożliwiające personalizację wnętrza – możemy do nich przymocować dodatkowe lampki, uchwyt na kubek czy wieszak na zakupy.
Mimo niewielkich rozmiarów, Spring oferuje sporo miejsca. Z tyłu komfortowo zmieszczą się dwie dorosłe osoby, a bagażnik imponuje pojemnością (od 308 do 620 litrów).

Deska rozdzielcza jest minimalistyczna, ale spójna z charakterem auta. W tunelu środkowym znajduje się oryginalna "wieżyczka" z przełącznikiem trybów jazdy i hamulcem ręcznym. Przed kierowcą umieszczono dwa ekrany: czytelne wirtualne zegary i główny ekran z systemem Google Automotive, dający dostęp do aplikacji i map Google. Nie zabrakło portów USB-C i uchwytów na smartfony (w tym z ładowarką indukcyjną). Na plus zasługuje również dobra jakość montażu.
Dacia Spring: Miejskie sprinty i oszczędne maratony

Dacia Spring to miejski samochód elektryczny, który idealnie wpisuje się w potrzeby osób poszukujących niedrogiego i ekologicznego środka transportu na krótkie dystanse. Jego żywiołem są zatłoczone ulice, ciasne parkingi i krótkie dojazdy do pracy czy na zakupy. Nie oczekujcie od niego sportowych osiągów ani komfortu limuzyny – niewielka moc (w testowanej wersji 65 KM) i skromny zasięg jasno wskazują na jego przeznaczenie.
W mieście Spring radzi sobie bez zarzutu. Jest zwinny i zwrotny, co ułatwia manewrowanie w gęstym ruchu. Zawieszenie, choć proste, dobrze radzi sobie z nierównościami, zapewniając przyjemną jazdę. Dynamika w zakresie prędkości miejskich jest zaskakująco dobra, zwłaszcza w porównaniu do słabszej wersji (45 KM). Sprint do "setki" w 13,7 sekundy pozwala sprawnie włączyć się do ruchu, a osiągnięcie prędkości maksymalnej (125 km/h) jest znacznie szybsze.
Krótkie przejazdy obwodnicą nie stanowią problemu, choć przy prędkościach powyżej 80 km/h Spring zaczyna tracić na stabilności, a w kabinie pojawia się szum wiatru i opon. Pamiętajmy jednak, że to budżetowe auto, które nie zostało stworzone do bicia rekordów prędkości.
Ograniczeniem w dłuższych trasach jest bateria o pojemności 26,8 kWh, zapewniająca zasięg około 220 km przy umiarkowanej jeździe. Prędkość autostradowa znacząco skraca ten dystans (do około 100 km). Warto więc planować podróże z uwzględnieniem dostępności punktów ładowania.
Podczas naszego testu, obejmującego 80 km po drogach podmiejskich, w mieście i na ekspresówce, osiągnęliśmy średnie zużycie energii na poziomie 11,1 kWh/100 km. W mieście, przy oszczędnej jeździe, można zejść poniżej 10 kWh/100 km, a nawet osiągnąć wynik 8,6 kWh/100 km! To naprawdę dobry wynik, który przekłada się na niskie koszty eksploatacji.
Dacia Spring to idealna propozycja dla osób, które szukają ekonomicznego, ekologicznego i łatwego w obsłudze auta do miasta. Sprawdzi się również podczas krótkich wypadów za miasto, pod warunkiem, że nie będziemy od niego wymagali zbyt dużo. To proste, ale uczciwe auto, które oferuje dobry stosunek jakości do ceny.
Dacia Spring: A jeśli o cenach mowa - wybór jest spory!

Dacia Spring, najtańszy samochód elektryczny w Polsce, oferuje aż cztery wersje wyposażenia, w tym odmianę dostawczą Cargo. Różnią się one nie tylko ceną, ale także mocą silnika i dostępnym wyposażeniem.
Essential (76 900 zł)
To bazowa wersja, skierowana do klientów poszukujących maksymalnej oszczędności. Wyposażona jest w silnik o mocy 45 KM, manualną klimatyzację, elektryczne szyby przednie, centralny zamek i radio z Bluetooth. Rozpoznasz ją po stalowych felgach z kołpakami i czarnych lusterkach.
Expression (86 000 zł)
Naszym zdaniem to optymalny wybór! Za niewielką dopłatą otrzymujesz mocniejszy silnik (65 KM), który znacząco poprawia dynamikę, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu lub podczas jazdy pod górę. Wersja Expression oferuje także bogatsze wyposażenie:
- Elektrycznie regulowane lusterka
- Kamerę cofania
- 15-calowe felgi aluminiowe
- System multimedialny Media Nav z nawigacją
- Adapter do ładowania dwukierunkowego V2L
Extreme (90 600 zł)
Wersja topowa, wyróżniająca się 10-calowym ekranem dotykowym z nawigacją, miedzianymi akcentami w nadwoziu i unikalną tapicerką.
Cargo (92 400 zł)
Wersja dostawcza z dwoma fotelami i przestrzenią ładunkową o pojemności 1100 litrów, idealna dla firm.
Opcje dodatkowe:
Do każdej wersji Springa możesz dokupić:
- Lakier metalizowany (2 300 zł)
- Kabel do ładowania Typu 2 (1 500 zł)
- Przednie czujniki parkowania (700 zł)
- Układ szybkiego ładowania prądem stałym (2 750 zł)
- Akcesoria (chlapacze, maty, uchwyty itp.) – od 49 do 569 zł
Nawet po dodaniu wszystkich opcji cena Springa nie przekroczy 100 000 złotych, co czyni go jednym z najbardziej dostępnych samochodów elektrycznych na rynku.
Podsumowanie
Poprzednia wersja Dacii Spring budziła mieszane uczucia. Nowa odsłona to zupełnie inna historia! Dacia wyciągnęła wnioski z przeszłości i stworzyła miejskiego elektryka, który może przekonać nawet największych sceptyków. Tym razem producent postawił na połączenie funkcjonalności, nowoczesnych rozwiązań i atrakcyjnego designu. Spring oferuje przemyślane wnętrze, zaskakująco dobry zasięg i dynamiczny napęd w mieście. A to wszystko w niezwykle atrakcyjnej cenie! Dacia Spring ma wszystkie atuty, aby stać się hitem wśród mieszkańców miast, którzy szukają ekonomicznego i ekologicznego sposobu na poruszanie się. Tym razem Spring wyjedzie nie tylko na ulice w barwach firm carsharingowych, ale również trafi do indywidualnych klientów.