Nowy Nissan Qashqai 2021 po premierze!
Za nami premiera nowego Nissana Qashqaia III generacji, która miała miejsce dzisiaj, 18.02 o godzinie 11. Czy zaspokoiła oczekiwania miłośników francuskiej motoryzacji? Prezentujemy nowego Nissana Qashqaia, dane techniczne pojazdu, szczegółowe informacje na temat układu napędowego oraz inteligentnych systemów, w które nowa generacja modelu została wyposażona.
Nowy Nissan Qashqai po premierze!




Nowy Nissan Qashqai zmienił się pod względem wyglądu, ale także funkcjonalności. Jak podkreśla Marco Fioravanti, wiceprezes działu planowania produktu w Europie, odpowiedzialny za analizę rynku, zachowań konsumentów oraz wdrażanie innowacji w nowych modelach Nissana, nowy Qashqai został oparty na technologii przyszłości, jakiej oczekują konsumenci.
Największym wyzwaniem dla projektantów nowego Nissana Qashqaia było przede wszystkim zmierzenie się z legendą, jaką obrósł sam model marki, oferując klientom coś nowego, innowacyjnego i postępowego względem tego, do czego przyzwyczailiśmy się do tej pory.
Warto podkreślić, że cały projekt Qashqaia został stworzony z myślą o europejskim kliencie.
„Punktem wyjścia do zaprojektowania i opracowania nowego modelu Qashqai była pogłębiona analiza naszej relacji ze wszystkimi klientami, którzy w ciągu ostatnich 13 lat zdecydowali się na zakup modelu Qashqai. To pozwoliło nam zrozumieć ich potrzeby, a przede wszystkim dowiedzieć się, co jest dla nich szczególnie ważne w crossoverze, którego używają i na którym polegają każdego dnia” – powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe.
Obecnie, Nissan Qashqai posiada silną pozycję w gamie samochodów japońskiego producenta. Przez ostatnie 14 lat oferowane samochody w I i II generacji rozeszły się po całej Europie w ponad 3 0000 0000 egzemplarzy.
Jaki jest nowy Nissan Qashqai III generacji?
Nowy Nissan Qashqai wyznacza trendy w gamie crossoverów oferując zaawansowaną technologię, jeszcze bardziej intuicyjną obsługę do tego komfort, który znamy z rodziny samochodów Premium.
Burza w tle prezentowanego modelu ma wymowne znaczenie. Prezentowany model Nissana to sporo zmian pod maską. Największą innowację będzie stanowił hybrydowy silnik e-Power o mocy 188 KM.
Co zmieniło się względem poprzedniego modelu?
Od strony wizualnej, nowy Nissan Qashqai jest bardziej muskularny, dynamiczny i nowoczesny, choć nowa linia nadwozia nie zmieniła się tak mocno, aby móc pomylić prezentowany model z jakimkolwiek innym.
Największa zmiana widoczna na pierwszy rzut oka to przednia część samochodu. Reflektory matrycowe w technologii Full LED są smuklejsze i bardziej wyciągnięte w kierunku linii bocznej, przypominają kształtem bumerang. Chromowana kratka przedniego grilla została powiększona i uzupełniona satynową listwą dla podkreślenia doskonałej jakości wykonania elementu.
Atletyczną sylwetkę Qashqaia podkreśla pojedyncze, smukłe tłoczenie przebiegające od przodu aż do tylnej linii świateł.
Również tył samochodu został delikatnie zmieniony poprzez ostre wycięcie tylnego spoilera, załamanie na klapie bagażnika oraz wąskie, smukłe światła. Dwukolorowa linia nadwozia, będąca opcją w specyfikacji samochodu, nadaje prezentowanemu modelowi lekkości i elegancji. Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny aż w 11 kolorach nadwozia, i 5 wariantach dwukolorowych zestawów, co pozwoli na ciekawą konfigurację i personalizację samochodu.
20-calowe felgi, będące nowością dla Nissana Qashqaia, podkreślają sportowy charakter i przynależności do segmentu Crossoverów.
Qashqai z nową platformą CMF-C
Nowy Nissan Qashqai został zbudowany na nowej platformie Aliansu, CMF-C, który stanowi wizytówkę zaawansowanej inżynierii i technologicznej. Myślą przewodnią dla wdrożenia nowej platformy CMF-C było zachowanie proporcji Nissana Qashqaia poprzedniej generacji. Konstrukcja nadwozia została wykonana z lżejszych materiałów, a dzięki zaawansowanej technologii spawania wzmocniono bryłę nadwozia. Pokrywa bagażnika została pokryta materiałem kompozytowym, co odchudziło ten element o 2,6 kg. Przednie i tylne drzwi to konstrukcja aluminiowa, która przełożyła się na zmniejszenie wagi o 21 kg.
Zaawansowana technologia produkcji oznacza wymierne korzyści dla klientów w postaci obniżenia łącznej masy nadwozia o 60 kg i zwiększenia jej sztywności o 41% w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.
Nowa platforma CMF-C to także zmodyfikowany układ kolumn MacPhersona na przedniej i tylnej osi. Dla wersji z 19-calowymi obręczami przy napędzie na przednią oś wdrożono belkę skrętną. Dla wersji 20-calowej, w wariancie 4WD zastosowano zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe.
Nowy Nissan Qashqai — wymiary
Nowy Nissan Qashqai zmienił się pod względem rozmiaru. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, długość całkowita zwiększyła się o 35 mm. Wysokość samochodu również wzrosła o 25 mm.
Wnętrze nowego Nissana
Jak podkreśla producent, wnętrze nowego Nissana to całkowicie inny, nowy świat przeżyć. Zadbano o komfort kierowcy i pasażerów, oferując bogate wyposażenie oraz idealną jakość spasowania materiałów, które mają dawać wrażenie podróżowania samochodem klasy Premium. We wnętrzu zastosowano nowe, białe światło równomiernie oświetlające kabinę pasażerską. Jak pisaliśmy przed premierą, poza 9-calowym ekranem dotykowym zadbano o wrażenia dotykowe fizycznych przycisków i pokręteł.
Nowy Qashqai to zupełnie inne doznanie komfortu. Co warto podkreślić, wnętrze samochodu zostało powiększone, ale sam projekt przeszkleń pozwala na większą widoczność względem modeli z poprzedniej generacji. Wszystko za sprawą powiększenia przedniej i tylnej szyby, wprowadzeniu węższych słupków bocznych oraz umieszczeniu lusterek bocznych na drzwiach, nie na słupkach A.
Komfort podnosi także lepsza ergonomia otworów drzwiowych, która dzięki możliwości zwiększonego kąta otwarcia (90 stopni) pozwala na wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Ta zmiana powinna przypaść do gustu rodzicom, gdyż pozwoli to na lepszy dostęp do dzieci znajdujących się na tylnej kanapie.
Nissan Qashqai — bagażnik

Jak wspominaliśmy wcześniej, nowy Nissan Qashqai zyskał kilka centymetrów, a w przypadku bagażnika pojemność ładunkowa wzrosła o 74 L, oferując teraz 504 L przestrzeni bagażowej. W bagażniku wykorzystano także ruchomą podłogę, która z jednej strony wykończona jest miękkim materiałem, z drugiej płaskim i łatwym w utrzymaniu czystości tworzywem.
Nissan Qashqai — inteligentne sterowanie

Samochód typu smart to pewnego rodzaju standard wśród nowych modeli, jakie prezentowane są na rynku. To, co proponuje Nissan to jeszcze większa intuicyjność w przypadku sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym, bezproblemowy i łatwy dostęp do podłączenia smartfona, wewnętrzna sieć Wi-Fi, czy autorska aplikacja Nissan Connect Serivces, która służy do komunikowania się z samochodem oraz monitorowania wszystkich jego parametrów. Aplikacja Nissana umożliwia zdalne sterowanie funkcjami samochodu również z poziomu smartfona m.in. obsługę świateł, uruchomienie sygnału dźwiękowego czy otwieranie i zamykanie drzwi.
Za pomocą 9-calowego wyświetlacza obsłużymy m.in. nawigację, zmienimy ustawienia pojazdu. Cały system kompatybilny jest zarówno z Android Auto, jak i Apple CarPlay. Dodatkowe funkcje to m.in. system Home-to-Car kompatybilny z Asystentem Google czy Alexą od Amazona.
Nowy wielofunkcyjny ekran TFT wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3” oferuje możliwość konfiguracji różnych sposobów wyświetlania informacji z systemu nawigacji, rozrywki, danych o ruchu drogowym i stanie pojazdu przy pomocy wygodnego pokrętła na kierownicy. Ukłonem w kierunku japońskiego rodowodu Nissana jest cyfrowe tło ekranu o tradycyjnej fakturze kryształowego szkła „Kiriko”. Innowacyjny, 10,8-calowy wyświetlacz przezierny (HUD – Head-Up Display) zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu. Na linii wzroku kierowcy na przedniej szybie wyświetlane są kluczowe informacje nawigacyjne, wspomagające prowadzenie oraz drogowe.
Nowy Nissan Qashqai — systemy wspomagania ProPilot
Nowy Nissan Qashqai został wyposażony w system wspomagania prowadzenie ProPILOT, który wspiera kierowcę w każdej sytuacji na drodze. Zsynchronizowany z Navi-Link przyspiesza i wyhamowuje samochód, poprawiając płynność jazdy w trybie autostradowym. Inteligentny system adaptacyjny pozwala na dopasowanie prędkości jazdy do aktualnie panujących warunków drogowych, czerpiąc informacje np. z informacji zawartych w nawigacji pojazdu czy monitorując sytuację na drodze dzięki czujnikom. ProPILOT komunikuje się z czujnikami odpowiadającymi za monitorowanie martwego pola, odpowiednio wcześniej wymuszając reakcję w przypadku wykrycia zagrożenia.
Nowy Nissan Qashqai — silnik
Największą innowacją dla nowego Nissana Qashqaia jest całkowicie nowa gama zelektryzowanych silników, będąca pierwszym krokiem do realizacji wyznaczonego przez japońskiego producenta celu, który zakłada, że do 2024 roku zelektryzowane modele będą stanowiły ponad 50% sprzedaży na rynku europejskim.
Nissan Qashqai dostępny będzie z silnikiem benzynowym 1,3 DIG-T z technologią mild-hybrid, a także z nowym układem napędowym e-POWER - nowatorskim, nagradzanym system Nissana, testowanym w kultowym elektrycznym modelu Leaf.
Do dyspozycji kupujących Nissan przeznaczył rozbudowaną gamę układów napędowych w wariantach 2WD, 4WD, z 6-stopniową skrzynią biegów czy nową przekładnią Xtronic.
Benzynowa jednostka 1.3 DIG-T dostępna będzie w dwóch wariantach o mocy 140KM oraz 158 KM.
1,3-litrowa jednostka będzie dostępna w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 158 KM – i będzie współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic (tylko jednostki o mocy 158 KM). Maksymalna moc silnika uzyskiwana jest przy 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm przy 1750 obr./min w wersjach 158 KM z manualną i z bezstopniową skrzynią Xtronic.
Oferowany w nowym Nissanie Qashqai system mild hybrid 12 V to bardziej przystępna cenowo technologia hybrydowa, która zapewnia dodatkowy moment obrotowy, dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję Coasting Stop (jazdy wybiegiem do zatrzymania w wersjach z Xtronic), z poprawą zarówno w zakresie zużycia paliwa, jak i emisji CO2 (-4 g/km). Zastosowanie systemu zarządzającego energią w układzie napędowym typu mild hybrid przyczyniło się do znacznego obniżenia poziomu emisji CO2, a 1,3-litrowy silnik dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego niż ma to miejsce u kluczowych konkurentów, co sprawia, że wariant ten stanowi atrakcyjną ofertę. Układ napędowy typu mild hybrid zwiększa łączną masę pojazdu o zaledwie 22 kilogramy.
Dzięki systemowi rekuperacji istnieje możliwość odzyskania mocy i gromadzenia jej w akumulatorze litowo-jonowym, którą można wykorzystać przy zastosowaniu funkcji Start&Stop, CoastingSTop (przy wyborze skrzyni Xtronic) lub Tarque Assist.
Silnik elektryczny włącza się automatycznie po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia poniżej prędkości 18 km/h co pozwala na oszczędną jazdę w korkach.
Nissan Qashqai e-POWER
Nissan Qashqai to pierwszy na rynku europejskim samochód elektryczny dostępny z innowacyjnym układem napędowym e-POWER, to strategiczny element Nissan Intelligent Mobility. Nowy układ e-POWER to dużej pojemności akumulator oraz silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmienny stopniu sprężenia, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 188 KM. Taki silnik gwarantuje dynamiczne i bardzo płynne przyspieszenie.
Aby spełnić oczekiwania europejskich konsumentów i wymogi związane z codziennym użytkowaniem samochodu, napęd e-POWER, w który wyposażony jest nowy Qashqai, został gruntownie zmodyfikowany w porównaniu z wersją stosowaną dotychczas na rynku japońskim. Nissan Note, będący od kilku lat bestsellerem w Japonii, jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy, który ładuje akumulator trakcyjny, a maksymalna moc takiego pojazdu to 106 KM. Na rynku europejskim jednostka ta została zastąpiona benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, a moc napędu e-POWER została zwiększona do 188 KM.
Podobnie jak w Nissanie LEAF, montowany w nowym modelu Qashqai układ e-POWER jest wyposażony w tryb e-Pedal, dzięki czemu kierowca może prowadzić pojazd w inny niż dotychczas sposób, korzystając tylko z jednego pedału. Ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia.
Nissan Qashqai — dane techniczne


Nissan Qashqai 2021
Co wiemy o nowym Nissanie? Całkiem sporo. Do tej pory producent zaprezentował kilka zdjęć wnętrza samochodu. W środku na kierowców i pasażerów czeka 9-calowy ekran dotykowy, cyfrowe zegary oraz wirtualny kokpit. Dla miłośników analogów producent przewidział fizyczne przyciski i pokrętła do obsługi takich elementów jak Audio, dostęp do menu panelu sterowania, obsługę map czy podgląd kamer.
Konstrukcyjnie, nowy Nissan Qashqai został zbudowany na platformie CMF-C, na której zbudowany będzie także Renault Kadjar. Z uwagi na zmianę płyty, zmienią się wymiary samochodu. Nissan QQ wydłuży się o 3,5 cm oraz rozszerzy o całe 2 cm. Zwiększy się także przestrzeń bagażowa - w nowej wersji nissan Qashqai będzie oferował bagażnik o pojemności 504 L (o 74 L więcej niż w poprzednim modelu). Przy wykorzystaniu materiałów kompozytowych i aluminium, nowy Nissan Qashqai został odchudzony o 60 kg. Konstrukcja nadwozia jest sztywniejsza, a w teście crash stała się bardziej wytrzymała.
III generacja Nissana Qashqaia to także zmiany technologiczne. Pod maską nie znajdziemy już wysokoprężnego silnika diesla. Zamiast niego producent oferuje miękką hybrydę 1.3 w dwóch wariantach do wyboru: 140 KM i 158 KM. Nowością dla Nissana będzie poszerzona gama silników o jednostkę hybrydową e-Power o mocy 190 KM.
Jak wygląda nowy Nissan Qashqai?
Biorąc pod uwagę zdjęcia, jakie zaprezentował na swoim profilu Nissan, Qashqai 2021 to kwintesencja współczesnej myśli motoryzacyjnej. Zaprezentowane zdjęcia przedniej części nadwozia oraz tylnych reflektorów reprezentują wszystko to, co aktualnie reprezentuje motoryzacyjny design. Smukłe linie, nowoczesna technologia, elegancja połączona ze sportowym charakterem.
Wiele wskazuje na to, że Nissan Qashqai zmieni się w znaczącym stopniu.
Poznaj wersję modelu z 2021 roku w ofercie finansowania Superauto.pl w ramach leasingu oraz najmu długoterminowego.
Nissan Qashqai leasing

