Nowe Subaru z napędem AWD. Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek - najnowsza odsłona dobrze znanej wersji XV stała się samodzielnym modelem. Napęd wyłącznie na wszystkie koła!

Nowy(?) Subaru Crosstrek 2023

Stworzony po to, by sprawiać radość. Z życia. Z podróżowania. Z aktywności. Niezawodny, zaprojektowany z myślą o aktywnych. Przede wszystkim bezpieczny.
Wybór 15 września 2022 roku na premierę nowej generacji modelu XV nie jest przypadkowy. Subaru świętuje 50. rocznicę swojego napędu na wszystkie koła (AWD).
Od czasu wprowadzenia kombivana Subaru Leone 4WD (wrzesień 1972 r.), pierwszego w Japonii masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem na wszystkie koła, firma wyprodukowała do tej pory około 21 milionów pojazdów z napędem na wszystkie koła.

Subaru Crosstrek aka. XV Crosstrek AWD
Bez względu na to, jaki jest cel Twojej podróży oraz jaki styl jazdy preferujesz. Subaru produkuje samochody, dzięki którym możesz być sobą. Są narzędziem do osiągnięcia celu, na którym możesz polegać, nigdy przeszkodą.
Zacznijmy od nazwy. Zaprezentowany model Subaru Crosstrek to najnowsza generacja dobrze znanego modelu XV. Zmiana nazwy modelu wynika z chęci unifikacji produktu (model XV produkowany był na rynek azjatycki oraz europejski, z napędem AWD dostępny był w wersji Crosstrek. Model Subaru Crosstrek pod tą nazwą znany jest m.in. w USA). Nazwa Crosstrek pochodzi od połączenia słów CROSSOVER i TREKKING, co jednoznacznie definiuje przeznaczenie pojazdu.
Subaru Crosstrek - design zewnętrzny

Bryła samochodu przeszła bardzo gustowny facelifting. Przednia część zyskała bardziej masywny grill. Reflektory spasowano z linią maski dzięki czemu uzyskano bardziej zwarty, mocniejszy efekt, wyrażający surowe piękno. Ostro zarysowana tylna część samochodu to ukłon do poprzedniej generacji modelu XV. Samochód zyskał wiele dodatków stylistycznych, które bez wątpienia wpisują model w klimat samochodów wyprawowych.
Dzięki 8,7 cala prześwitu i dostępnemu trybowi X-MODE z funkcją Hill Descent Control – która elektronicznie optymalizuje silnik, skrzynię biegów i inne systemy w celu zwiększenia przyczepności na śliskich warunkach – Crosstrek zapewnia spokój ducha na prawie każdej drodze. Dostępny jest również dwufunkcyjny tryb X-MODE z ustawieniami dla głębokiego śniegu, brudu i błota. Standard X-MODE na: Ograniczony Tryb X dostępny na: Crosstrek, Premium Dwufunkcyjny tryb X-MODE w standardzie w: Sport
Subaru Crosstrek - wnętrze

Wnętrze nowej generacji modelu zostało całkowicie przeprojektowane z uwzględnieniem zarówno aktualnie panujących standardów, jak i oczekiwań klientów. nadal minimalistyczne, w pełni funkcjonalne od teraz wyposażone w 11,6 calowy ekran dotykowy umożliwiający dostęp do wielu funkcji. Co się zmieniło?
Subaru wprowadziło odświeżony system info rozrywki z możliwością integracji ze smartfonem.

Subaru Crosstrek. Komfort
Subaru Crosstrek to pierwszy model w gamie oferowanych przez producenta, którego wnętrze zostało szczegółowo przeanalizowane. Komfort stał się numerem jeden dla producenta. Chcąc zbudować samochód, który będzie towarzyszem oraz będzie zachęcał do podróżowania, projektancki skonsultowali ergonomię foteli w instytucie medycznym Projekt foteli skupia się na anatomii człowieka. Fotele zostały wyprofilowane z uwzględnieniem podtrzymania odcinka lędźwiowego oraz miednicy, z naciskiem na kość krzyżową. Dzięki temu nawet przy silnych wstrząsach, podczas jazdy w terenie czy przy pokonywaniu długich tras kierowca nie odczuwa dyskomfortu.
Ponadto, wnętrze Subaru Crosstrek został dodatkowo wygłuszone, materiałem, który poza dźwiękiem tłumi także delikatne drgania.
Subaru Crosstreck. Bezpieczeństwo
Subaru to japońska wariacja dobrze znanej i chętnie wybieranej marki Volvo. W myśl filozofii marki Subaru “zero fatal accident by 2030” cała praca inżynieryjna skupia się nad ciągłym rozwijaniem technologii wspierającej bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i innych uczestników ruchu.
Najnowszy system bezpieczeństwa EyeSight został wyposażony w przeprojektowaną kamerę stereo o zwiększonym kącie widzenia. Szerokokątny obiektyw pozwolił na lepszą identyfikację motocykli, rowerzystów oraz pieszych znajdujących się w pobliżu samochodu. W samochodzie zastosowano dodatkowy przedni radar połączony z systemem hamowania awaryjnego, zmniejszającego ryzyko wypadków z udziałem samochodów, rowerzystów czy nawet pieszych na skrzyżowaniu.

W samochodach Subaru Crosstrek zainstalowano lampy boczne doświetlające kierunek jazdy podczas skrętów w prawo lub w lewo. We wnętrzu zainstalowano monitor umożliwiający rejestrację tego co dzieje się w martwych polach, przydatny podczas parkowania czy wykonywania innych manewrów.
Subaru Crosstrek AWD - szczegóły
Modele AWD stanowią obecnie 98% globalnej sprzedaży Subaru, a wszystkie te modele AWD są wyposażone w system Subaru Symmetrical AWD wyposażony w umieszczony poziomo silnik „Boxer”.
Crosstrek 2023 jest wyposażony w 2,5-litrowy silnik SUBARU BOXER z bezpośrednim wtryskiem, który zapewnia moc 182 KM i 176 Nm. Dodatkowa moc, która sprawia, że wszystkie Twoje podróże są bardziej ekscytujące i responsywne. W rzeczywistości Crosstrek 2023 oferuje większą dostępną moc niż Honda HR-V, Toyota Corolla Cross czy Jeep Compass3. Opierając się na ponad 50-letnim doświadczeniu inżynieryjnym Subaru, każdy silnik SUBARU BOXER został zaprojektowany z unikalnym poziomym układem, który zapewnia naturalną równowagę i nisko położony środek ciężkości, zapewniając jednocześnie efektywne przeniesienie mocy. 2,5-litrowy silnik SUBARU BOXER w standardzie w wersjach: Sport, Limited
Najbardziej charakterystyczną cechą symetrycznego napędu na wszystkie koła Subaru jest symetrycznie rozplanowany układ napędowy połączony z umieszczonym wzdłużnie silnikiem Boxer. Połączenie nisko położonego środka ciężkości zapewnianego przez silnik Boxer i doskonałego wyważenia symetrycznego układu napędowego maksymalizuje stabilność i przyczepność nieodłączną od napędu na wszystkie koła, oferując doskonałe właściwości jezdne w różnych warunkach pogodowych i drogowych. Oprócz tego, Subaru nieustannie doskonali swoje możliwości napędu na wszystkie koła zgodnie z filozofią „produkcji samochodów zorientowanych na człowieka”, aby zapewnić większe poczucie jedności z pojazdem, który oferuje kierowcy większą „przyjemność i spokój ducha” i pasażerów.
Technologia AWD Subaru nadal ewoluuje również w pojazdach zelektryfikowanych. W modelach wyposażonych w „e-BOXER” sprzedawanych w Japonii i innych regionach świata, wysoce czuły silnik umożliwia bardziej precyzyjne sterowanie AWD, co zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, takiej jak śnieg lub lód, a także zwiększone możliwości jazdy na wyboistych drogach.
Dwusilnikowy system AWD zastosowany w całkowicie nowym elektrycznym SUV Solterra został opracowany z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w ramach inicjatywy badawczo-rozwojowej AWD firmy, która rozpoczęła się w 2005 roku, oferując możliwości prowadzenia i przyjemność z jazdy charakterystyczne dla Subaru.
„Jako jedna z podstawowych technologii, które stanowią podstawę zaangażowania Subaru w bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, system AWD Subaru jest stale ulepszany przez ponad pół wieku” – powiedział Tomomi Nakamura, prezes i dyrektor generalny Subaru Corporation. „W erze elektryfikacji będziemy dalej udoskonalać nasze długo kultywowane możliwości napędu na wszystkie koła za pomocą technologii elektryfikacji i nadal dążyć do„ Subaru Difference ”, takiej jak stabilność, dynamika jazdy i prowadzenie”.
e-BOXER to oryginalna jednostka napędowa Subaru, która łączy silnik Subaru Boxer z technologią elektryfikacji, z kompaktowym, wysokowydajnym silnikiem elektrycznym i kompaktowym akumulatorem litowo-jonowym umieszczonym liniowo w symetrycznym układzie AWD.