Nissan Qashqai 2022 vs Kia Sportage 2022 . Azjatyckie hity w najnowszym wydaniu
Zarówno Nissan Qashqai jak i Kia Sportage od lat są bestsellerami wśród kompaktowych SUV-ów. Ich najnowsze wcielenia bardzo dojrzały i mają mnóstwo atutów.

Spis treści
Szukając kompaktowego SUV-a jest w czym przebierać. Dominują modele niemieckich, francuskich, a także azjatyckich marek. To właśnie Azjaci w dużej mierze odpowiadają za popularyzację tego segmentu. W ciągu ostatnich lat bestsellerami stały się koreańskie oraz japońskie SUV-y. Świetnymi przykładami są Nissan Qashqai oraz Kia Sportage, które w 2021 roku doczekały się nowych wcieleń. W okresie od stycznia do października 2022 roku sprzedano w Polsce aż 9428 egzemplarzy Kii Sportage, co daje jej 3. miejsce w rankingu najpopularniejszych nowych samochodów. W tym samym czasie Nissan Qashqai sprzedał się w liczbie 2929 egzemplarzy, co daje mu 25. lokatę w rankingu TOP 50 najpopularniejszych nowych samochodów w Polsce. Zestawiamy ze sobą Nissana Qashqaia 2022 oraz Kię Sportage 2022.
Nissan Qashqai 2022 vs Kia Sportage 2022
Trzecia generacja Qashqaia zadebiutowała w 2021 roku. Samochód wygląda znacznie nowocześniej i ciekawiej od poprzednika. Charakterystycznym elementem są przednie reflektory w kształcie bumerangu. Qashqai III bazuje na nowej platformie CMF-C, z której korzystają też najnowszy Nissan X-Trail oraz Renault Austral. lecz jego wymiary względem poprzednika zmieniły się tylko symbolicznie. Nissan twierdzi, że w swojej konstrukcji używa lżejszych materiałów oraz zaawansowanych technik tłoczenia i spawania, aby zwiększyć wytrzymałość i zmniejszyć wagę. Maska, przednie błotniki i drzwi są wykonane z aluminium i są lżejsze o 21 kg, podczas gdy klapa tylna jest wykonana z kompozytów i pozwala zaoszczędzić 2,3 kg. Całkiem nowa jest za to kabina Qashqaia, która prezentuje się teraz nowocześniej, jest bogato wyposażona i znacznie lepiej wykończona. Poprawiono też wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Nissan Qashqai 2022 vs Kia Sportage 2022 - różnice
Oba samochody są dynamicznie stylizowane i wyróżniają się na drodze. Qashqai jest przystępniejszy cenowo, mniejszy i zgrabniejszy, do tego ma bardziej konwencjonalną i łatwiejszą w obsłudze kabinę, którą w dodatku wykończono szlachetniej. Kia Sportage jest większa, przestronniejsza i ma większy bagażnik oraz szerszą gamę jednostkek napędowych, jest jednak droższa. Oba auta mają wspólny motyw stylistyczny w postaci przednich reflektorów w kształcie bumerangu.

Nissan Qashqai 2022 vs Kia Sportage 2022 - silniki
Pod maską znalazła się wyłącznie 1.3-litrowa jednostka wyposażona w układ mild hybrid z instalacją 48V. Znany także z Renault i Mercedesa turbodoładowany benzyniak rozwija 140 KM oraz 240 Nm w słabszej odmianie lub 158 KM i 260 Nm lub 270 Nm w mocniejszej. Słabszy z silników współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przód. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy i 196 km/h prędkości maksymalnej. Mocniejszy wariant jest oferowany z przekładnią ręczną lub bezstopniową CVT. Najlepsze osiągi oferuje wariant ze skrzynią CVT i napędem na przód (od 0 do 100 km/h w 9,2 s i 198 km/h). Analogiczny wariant z przekładnią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i rozwija 206 km/h. W przypadku wersji z napędem AWD i skrzynią CVT poducent podaje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s i prędkość maksymalną na poziomie 193 km/h. Od niedawna w gamie jest też odmiana hybrydowa e-Power o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Przyspiesza ona od 0 do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do 170 km/h.
W gamie jednostek napędowych Kii Sportage znajdziemy silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, a także dwa warianty hybrydowe oparte na wspomnianej jednostce. Benzyniak oferowany jest zarówno bez jak i z układem mild hybrid. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wersji ze skrzynią manualną zajmuje 10,3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Wariant z mild hybrid występuje z dwusprzęgłową przekładnią DCT i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s, zaś jego prędkość maksymalna to 189 km/h. Odmiana hybrydowa HEV rozwija natomiast 230 KM i 350 Nm. Występuje z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na przednią lub obie osie. Wariant FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund, zaś AWD w 8,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Odmiana hybrydowa PHEV oferuje natomiast 265 KM i 350 Nm i standardowo ma napęd AWD. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 191 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 70 km według cyklu WLTP.
Nissan Qashqai 2022 vs Kia Sportage 2022 - wymiary i bagażnik
Nissan Qashqai mierzy 4425 mm długości, 1835 mm szerokości oraz 1625 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2666 mm. Bagażnik pomieści 479 litrów.
Kia Sportage mierzy 4515 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1645 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2680 mm. Bagażnik pomieści od 591 do 1780 litrów w wersji spalinowej, 587-1776 l w hybrydowej HEV lub 540-1715 l w hybrydzie plug-in (PHEV).
Nissan Qashqai 2022 vs Kia Sportage 2022 - ceny
Bazowy Nissan Qashqai 2022 Visia ze 140-konnym silnikiem 1.3 kosztuje od 115 200 zł. Bogatsza Acenta startuje już od 136 500 zł. Mocniejszy wariant (158 KM) ze skrzynią manualną i napędem na przód wymaga dopłaty w wysokości 4300 zł. Skrzynia CVT wymaga wydania kolejnych 10 000 zł. Za 168 900 zł dostaniemy natomiast bogatszą odmianę N-Connecta z napędem AWD. Wariant e-Power występuje od odmiany N-Connecta i wyceniono go na 176 200 zł.
Bazowa Kia Sportage 2022 z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI oraz skrzynią manualną kosztuje od 117 900 zł a odmianę M. Bogatszy wariant L wyceniono na 134 900 zł. Jeszcze bogatszy Business Line kosztuje od 151 900 zł. Wersja hybrydowa HEV z napędem na przednią oś kosztuje od 160 900 zł za konfigurację L. Odmiana Business Line kosztuje od 179 900 zł, zaś topowa GT Line od 187 900 zł. Za napęd AWD trzeba dać kolejne 9000 zł. Z kolei topowy wariant PHEV kosztuje od 192 900 zł za konfigurację L. W przypadku opcji Business Line koszt zakupu wynosi 209 900 zł, zaś w topowej GT Line 217 900 zł.
Nissan Qashqai vs Kia Sportage - kalkulacja leasingu 2022
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Nissana Qashqaia 1.3 DIG-T N-Connecta o mocy 140 KM, z napedem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną.
- Cena Superauto.pl po rabacie: 155 500 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (23 598 zł)
- Wartość wykupu 20% (30 727 zł).
- Rata netto: 2099 zł
Nissan Qashqai 2022 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 141 688 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 153 706 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Kii Sportage 1.6 T-GDI o mocy 150 KM w odmianie Business Line z napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną.
- Cena Superauto.pl po rabacie: 154 800 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (22 965 zł)
- Wartość wykupu 20% (30 820 zł).
- Rata netto: 2090 zł
Kia Sportage 2022 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 140 949 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 153 038 zł
-
Nissan Qashqai i Kia Sportage w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Nissana Qashqaia w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Kii Sportage w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Większość z nich to samochody fabrycznie nowe z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Nissan Qashqai 2022 / Kia Sportage 2022 - konkurenci
Wśród konkurentów wyżej wymienionych modeli znajdziemy m.in. Hyundaia Tucsona, Citroena C5 Aircrossa, Toyotę Corollę Cross, Skodę Karoq, Seata Atekę, Volkswagena Tiguana, Mazdę CX-5, Opla Grandlanda, Forda Kugę czy Peugeota 5008.