Najlepiej sprzedające się auta w 2020
Wśród najchętniej kupowanych samochodów osobowych w czołówce znalazły się aż dwa modele z oferty Toyota. Najlepsza okazała się Skoda Octavia - ponad 18 200 sprzedanych egzemplarzy. Zaraz za nią kolejno - Toyota Corolla i Toyota Yaris. W top 5 najpopularniejszych samochodów dodatkowo Dacia Duster i Skoda Fabia.

Top 10 najpopularniejszych samochodów osobowych w Polsce
Volkswagen Golf 2020 - 7 050 sprzedanych egzemplarzy
Volkswagen Golf to typowy kompakt, którego znamy bardzo dobrze. Premiera modelu miała miejsce w 1974 roku! Od tej pory fabryka Volkswagena wypuściłą już 8 generacji tego kultowego samochodu i nie ma zamiaru poprzestać na tym. Flagowy Golf VIII przyciągnął uwagę klientów szerokim wyborem wersji wyposażenia. Wersja poliftingowa samochodu stała się również punktem odniesienia dla modeli Seata oraz wyodrębnionej z gamy jej modeli Cupry. Cena 8 generacji kultowego Volkswagena Golfa zaczyna się od 69 490 zł według oferty katalogowej producenta.
Leasing Volkswagen Golf VIII - https://www.superauto.pl/leasing-samochodu/osobowe/volkswagen.golf
Volkswagen GOLF VIII 2020 wersje wyposażenia
Volkswagen Golf 8 generacji to sporo zmian związanych z detalami oraz sposobu ich wkomponowania w ogólną bryłę samochodu. Od zewnątrz zmianie uległ projekt przedniej części samochodu. Maska samochodu została maksymalnie obniżona, płaskie logo zostało idealnie wkomponowane w linie załamania, a matrycowe światła są smukłe i nadają dynamicznego i przenikliwego charakteru całemu Golfowi. Tył stanowi integralną część całej koncepcji pojazdu. To co najbardziej różnicuje wygląd samochodu to jego wnętrze właściwe dla aktualnie panujących trendów. Całkowicie cyfrowe zegary, wirtualny kokpit oraz head-up display z najważniejszymi informacjami dotyczącymi prędkości czy nawigacji. We wnętrzu wykorzystano wysokiej jakości miękkie materiały wykończeniowe, a także podświetlenie ambiente.
Za co kierowcy pokochali nowego Golfa 8? Poza doskonałym wyglądem, Volkswagen postawił na bezpieczeństwo. Całkowitą nowością dla nowego modelu Golfa jest system Car2X. Dzięki czujnikom umieszczonym wokół samochodu system rejestruje jego otoczenie. W przypadku zagrożenia wspiera reakcję kierowcy. System aktywnie reaguje na takich zdarzenia drogowe jak korki, zderzenia, wypadki.
Nowe wersje bazowego wyposażenia Volkswagena Golfa 8
- Golf 8 Life
- Golf 8 Style
- Golf 8 R-Line
Wersje silnikowe Nowego Golfa 8 generacji
- Golf 8 - 1.5 TSI EVO 130 KM (95 kW) 6 biegów
- Golf 8 - 1.5 TSI EVO 150 KM (110 kW) 6 biegów
- Golf 8 - 1.5 TSI EVO eTSI 150 KM (110 kW) DSG- 7 stopniowa
- Golf 8 - 2.0 TDI SCR 115 KM (85 kW) 6 biegów
- Golf 8 - 2.0 TDI SCR 150 KM (110 kW) DSG- 7 stopniowa
Toyota C-HR 2020 - 8 038 sprzedanych egzemplarzy
W rankingu TOP zaskoczeniem byłoby, gdyby jedno z miejsc nie przypadło jednemu z najbardziej zjawiskowych Crossoverów w aktualnej ofercie producentów motoryzacyjnych. Toyota C-HR to mocny gracz na rynku, który przyciąga zainteresowanych konkurencyjną ceną, bogatym wyposażeniem, elektryzującą gamą kolorów no i wyglądem. Kupujemy samochody z uwagi na ich możliwości, jednak to co najczęściej jest komentowane przez pasjonatów motoryzacji to bryła, która w przypadku C-HR stanowi wizualizację tego czym szczyci się japoński producent - zawsze spogląda w przyszłośc i jest krok naprzód oferując samochody przyszłości.
Toyota C-HR produkowana jest od 2016 roku jako konkurencyjna propozycja dla Nissana Qashqaia. C-HR była kompromisem pomiędzy typowymi samochodami osobowymi, a klasyfikowanym do nowej gamy pojazdów typu SUV Toyota RAV4. Toyota C-HR wypełnia niszę rynkową będąc jedna z niewielu propozycji kompaktowych Crossoverów. Zalety? uniwersalny charakter, dzięki któremu możliwe było dynamiczne przemieszczanie się po mieście, spokojna i komfortowa jazda na długich dystansach, czy spontaniczne przejazdy w umiarkowanym terenie.
Już pierwszy model Toyota C-HR wizualnie odbiegał od ówczesnych trendów. Wyznaczył nowy kierunek projektowania nadwozia samochodów, który współcześnie stanowi pewnego rodzaju standard. Toyota C-HR przeszła facelifting w 2019 roku, również ubiegłoroczna produkcja zyskała mocniejszy, 184 konny silnik hybrydowy. Zmianie uległy elementy konstrukcyjne pojazdu, dzieki którym poprawiono komfort jazdy po nierównościach bez utraty już doskonałej przyczepności. Wewnątrz wprowadzono inne materiały odpowiadające za wyciszenie kabiny, zaktualizowano system audio-rozrywki.
Toyota C-HR 2020 - wersje wyposażenia
Nowa Toyota C-HR dostępna jest w 5 wariantach wyposażenia: Comfort, Style, Executive, Selection, Selection Orange.
W ofercie Toyota C-HR dostępna jest w 5 wariantach silnikowych - 3 propozycjach benzynowych i 2 hybrydach.
Toyota C-HR 2020- silnik
Napęd hybrydowy:
- Silniki benzynowe:
- 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,9 s, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,1 l/100 km
- 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S, przyspieszenie: 10,8 s, średnie zużycie paliwa: 7,2-7,5 l/100 km
- 1.2 Turbo 4×4 (116 KM, 185 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S, przyspieszenie: 11,4 s, średnie zużycie paliwa: 7,9-8,3 l/100 km
Toyota C-HR - prezentacja modelu
Fiat Tipo 2020 - 8 193 sprzedanych egzemplarzy
Włoski producent najpopularniejszych samochodów sprzedawanych w Polsce jeszcze kilka lat temu w 2020 roku objął 8 miejsce dzięki zjawiskowym modelowi Tipo. Fiat Tipo to rewolucja w ofercie Fiata i godny rywal w klasie samochodów rodzinnych względem Daci Logan czy Skody Fabii.
Fiat doskonale radzi sobie na polu małych miejskich samochodów segmentu A. Model 500 przypadł do gustu wielu, a jego usportowiony wariant Abartha zwraca na siebie uwagę, podobnie jak poprzednie wersję Fiata Punto czy samego Tipo.
Fiat Tipo 2020 to model, który zwraca na siebie uwagę pod względem projektu bryły. Występuje w trzech typach nadwozia- rodzinnym i bardzo eleganckim kombi, pakownym sedanie i sportowym hatchbacku. Co interesuje, gama kolorystyczna Tipo została dobrana bardzo rozsądnie. Poza wariantem w czerwieni kolory lakierów są stonowane, bardzo gustowne, które przy czarnych wstawkach w formie słupków, klamek czy detali przy światłach pozwalają uzyskać luksusowo wyglądający samochodów segmentu D.
Chcesz poznać szczegóły dotyczące modelu?
https://www.superauto.pl/artykuly/fiat-tipo-2020-dane-techniczne-silnik-cena
Renault Clio 2020 - 8 391 sprzedanych egzemplarzy
Ponoć francuską motoryzację trzeba po prostu kochać. Renault Clio jest modelem, który funkcjonuje na rynku od 1994 roku a najnowsza generacja pojazdu zaprezentowana w 2019 roku podczas genewskich pokazów stanowi piątą generację modelu.
Jaka jest tegoroczna propozycja francuskiego producenta? Renault Clio posiada wszystkie te cechy, których oczekujemy od miejskiego samochodu segmentu B. Typowy hatchback, przestronne wnętrze logicznie zaprojektowany bagażnik, choć warto zaznaczyć, że najnowsza odsłona Clio to zupełnie inna platforma (Renault-nissan-mitsubishi) która spowodowała skrócenie samochodu przy zwiększeniu pozostałych wymiarów. Niemniej, bagażnik nadal pozwala na swobodny załadunek bagaży czy zakupów. Wygodne fotele do codziennego podróżowania i w miarę ekonomiczną jazdę na trasie.
Renault Clio jako jeden z pierwszych modeli miejskich samochodów w połowie 2020 roku został wyposażony w dodatkową jednostkę hybrydową. Poza ekologicznych samoładującym się silnikiem, Clio występuje także w produkcyjnej instalacji LPG.
Toyota RAV4 2020 - 9 248 sprzedanych egzemplarzy
Toyota zakończyła rok 2020 z rekordową sprzedażą samochodów na poziomie 58 500 egzemplarzy. nie dziwi więc fakt, że w TOP10 najczęściej kupowanych samochodów aż 4 miejsca zajmują modele japońskiego producenta.
Pozycja 6 to reprezentant klasy SUVów- Toyota RAV4 produkowana jest od 1994 roku, która z typowo miejskiego samochodu i terenowym potencjalne ewoluowała do sporych rozmiarów SUVa klasy średniej. Toyota RAV4 2020 to 5 generacja kultowego modelu.
Ravka przez 25 lat obecności na rynku zmieniła się pod wieloma względami, wyznaczając trendy w projektowaniu bryły nowoczesnych samochodów. Jaka jest najnowsza odsłona Toyota RAV4? 5 generacja Ravki została zmodyfikowana pod względem konstrukcji podwozia. Zbudowana na nowej płycie podłogowej TNGA ma o wiele sztywniejsze podwozie przy zachowaniu maksymalnej płynności prowadzenia. Od 2020 roku Toyota RAV4 nie występuje już z wysokoprężną jednostką, została ona zastąpiona hybrydowym silnikiem 2.5 Dynamic Force.
Plany na 2021? Toyota oferuje pełną gamę samochodów z nowoczesnymi hybrydowymi jednostkami napędowymi. Wiele modeli samochodów wkrótce zostanie zbudowanych z wykorzystaniem elektrycznych silników. Bardzo prawdopodobne, że aktualny wynik sprzedażowy japońskiego producenta zostanie powtórzony w 2021 roku.
Skoda Fabia 2020 - 11 931 sprzedanych egzemplarzy
Skoda Fabia uwielbiana przez polskich kierowców. Jeszcze 10 lat temu dominowała na polskich ulicach podobnie jak dzisiaj japońskie modele Yaris czy niemieckie Astry. Skoda Fabia produkowana jest od 1999 roku, a od 2014 obserwujemy czwarta generację modelu. Pod względem wyglądu Skoda niezbyt różni się od pierwszej generacji. owszem, nabrała charakteru z uwgai na mocniej zaakcentowaną sylwetkę- mocniej zarysowaną tylną klamę bagażnika, zmniejszoną szybę oraz o wiele większą atrapę chłodnicy. Pod względem wyglądu swoje 5 minut miała wersja Monte Carlo, sportowy hatchback stanowił wybór dla odważnych kierowców, zdecydowanie odbiegając od rodzinnego i spokojnego charakteru. Trzecia generacja Fabii produkowana od 2014 roku stanowiła reprezentatywny model, który odzwierciedla kierunek w jakim grupa Volkswagen postanowiła modelować oferowane w ramach podległych marek najnowsze modele. COraz mocniej opadająca maska, wysmuklone reflektory, dużo czarnych sportowych zarysowań zwłaszcza w tylnej części samochodu.
Warto przypomnieć że od 2005 roku był produkowany model Skoda Fiabia WRC, zbudowana na bazie modelu fabia RS. Wyścigówka zastąpiła w zawodach Octavię WRC. W 2007 roku model WRC zastąpiła Fabia S2000 o mocy 260 KM.
Dacia Duster 2020 - 12 447 sprzedanych egzemplarzy
Dacia Duster produkowana jest od 2010 roku, która cieszy sie niesłabnącą popularnością do tej pory. Powód? Dobry stosunek ceny do jakości. Za najtańszą wersję wyposażenia Dacia Duster może być nasza za niecałe 43 000 zł. W takiej cenie nie znajdziemy nowego, salonowego SUVa w ofercie żadnego producenta.
Poza ceną, Dacia Duster wyróżnia się projektem nadwozia, którego nie da się pomylić z żadnym aktualnie dostępnym SUVem. To ważny argument zwłaszcza w odniesieniu do samochodów, które są do siebie tak podobne jak propozycje azjatyckich producentów.
Dacia Duster 2020 to model drugiej generacji projektu rumuńskiego producenta. Pod względem designu nie różni się ona zbyt mocno od pierwowzoru. Zachowana tożsamość pozwoliła na utrzymanie rozpoznawalności modelu. Bardziej dopracowany egzemplarz został wyposażony zarówno w jednostki benzynowe jak i wysokoprężne, innowacją dla rumuńskiego producenta była propozycja samochodu wyposażonego w fabryczną instalację LPG. Opcjonalny stał się także napęd AWD przy wyborze silnika 1.3 TCe lub 1.5 Blue dCi.
Dacia Duster 2020 - silniki
Silniki benzynowe:
- 1.8 Hybrid (122 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie: 11,0 s, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,2 l/100 km
- 2.0 Hybrid Dynamic Force (184 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie: 8,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,7 l/100 km
- 1.0 SCe (65 KM, 95 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 17,1 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9 l/100 km
- 1.0 TCe (100 KM, 160 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s, prędkość maksymalna: 187 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,3 l/100 km
- 1.0 TCe LPG (100 KM, 160 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,5 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,0 l/100 km (LPG: 7,7 l/100 km)
- 1.0 TCe X-Tronic (100 KM, 142 Nm) z bezstopniową przekładnią X-Tronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s, prędkość maksymalna: 182 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km
- 1.3 TCe EDC (130 KM, 240 Nm) z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-5,8 l/100 km
- 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 197 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,1-4,3 l/100 km
- 1.6 E-Tech Hybrid (140 KM) z automatyczną przekładnią Multi-Mode, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,3-5,1 l/100 km
- 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 9,8 (9,9) s, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 (7,3-7,7) l/100 km
- 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT, przyspieszenie: 10,7 (11,0) s, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 (7,0-7,5) l/100 km
- 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i przednim napędem, przyspieszenie: 8,4 s, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,8 l/100 km
- 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i (222 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie: 8,1 s, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 l/100 km
- 1.0 TCe (100 KM, 160 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 12,5 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,4 l/100 km
- 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 14,4 s (LPG: 13,8 s), prędkość maksymalna: 173 km/h (LPG: 174 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km (LPG: 7,1 l/100 km)
- 1.3 TCe (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,6 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-6,7 l/100 km
- 1.3 TCe 4WD (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 11,1 s, prędkość maksymalna: 186 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,4-7,6 l/100 km
- 1.3 TCe (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 9,7 s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-6,7 l/100 km
- 1.3 TCe 4WD (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,6 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,4-7,6 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,3s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,0 l/100 km
- 1.5 Blue dCi 4WD (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,2 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 l/100 km
Toyota Yaris 2020 - 14 94 przedanych egzemplarzy
Toyota Yaris - klasyk wśród miejskich samochodów osobowych. Pewnie dla niejednego kierowcy był to pierwszy samochód, który mieli przyjemność prowadzić. Zaraz obok Opla Corsy czy Fiatem Punto w wielu ośrodkach szkolenia kierowców był bazą do nauki i doskonalenia sztuki prowadzenia samochodu. Powód? Mały, zgrabny, o standardowych wymiarach samochód, który pozwalał na bezpieczne prowadzenie i dynamiczną jazdę w mieście. Jak wygląda aktualna propozycja modelu Yaris?
Toyota Yaris produkowana jest od ponad 20 lat. Przez lata zmieniała się pod względem technologicznym. Również rocznik 2020 został zaktualizowany pod względem konstrukcyjnym. Podobnie jak w przypadku Ravki Toyota Yaris otrzymała nową platformę TNGA, obniżono środek ciężkości samochodu dzięki czemu samochód prowadzi się jeszcze lepiej niż do tej pory. propozycja katalogowa Yaris oferuje model w wariancie 5 drzwiowym, wyjątek stanowi model GR Yaris będący flagową wyścigówką producenta.
Toyota Yaris - silnik
Nowa Toyota Yaris dostępna jest w 3 wariantach benzynowych oraz 1 hybrydowej.
Silniki benzynowe:
- 1.0 VVT-i (72 KM, 93 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie: 14,6 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,6 l/100 km
- 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie: 9,0 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,4 l/100 km
- 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S, przyspieszenie: 10,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,5 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.5 Hybrid (116 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie: 9,7 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,8-4,9 l/100 km
Toyota Yaris 2021?
Na 2021 rok zaplanowano premierę nowej wariacji Yariski w wersji SUV. Aktualna oferta producenta poza typowym miejskim autem klasy B, oferuje Toyotę Yaris w wersji CROSS. Z typowo miejskiego średniej wielkości samochodu japoński producent stworzył 100% miejskiego SUVa o ciekawej bryle. Co obiecuje producent? Samoładujący się, hybrydowy napęd, zmniejszona emisja CO2 i najniższe spalanie w swojej klasie. Dodatkowo opcjonalny napęd 4x4, który faktycznie pozwoli na przemieszczanie się samochodem w terenie.
Więcej na temat Toyota Yaris Cross - https://www.superauto.pl/artykuly/nowy-miejski-suv-toyota-yaris-cross
Toyota Corolla 2020 - 16 966 sprzedanych egzemplarzy
Toyota Corolla to zdawać by się mogło model dla konesera. Produkowany od 1966 roku, w 1997 roku zdobyłą tytuł Samochodu Roku, w 2015 sprzedając się w 1,35 mil egzemplarzy. Od 2018 roku produkowana jest dwunasta generacja kultowej Corolli, która w 2019 roku wróciła na rynek Europejski zastępując dotychczas produkowanego Aurisa. Skutek? Jednolite nazewnictwo dla całego modelu i najszersza gama wersji nadwozia od 2006 roku.
W 2019 roku na ulicach europejskich miast mogliśmy podziwiać nową Corollę w pełnej krasie - zarówno w pierwotnym hatchbacku, kombi, jak i sedanie. To co Podobnie jak modele Yaris czy RAV4, nowa Corolla otrzymała platformę TNGA.
Silniki benzynowe:
- 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 9,3 s, średnie zużycie paliwa: 5,8-7,2 l/100 km
- 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S, przyspieszenie: 10,0 s, średnie zużycie paliwa: 6,1-7,3 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.8 Hybrid (122 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie: 10,9 s, średnie zużycie paliwa: 4,3-5,1 l/100 km
- 2.0 Hybrid Dynamic Force (184 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie: 7,9 s, średnie zużycie paliwa: 4,7-5,6 l/100 km
Toyota Corolla wersje wyposażenia
- Active
- Comfort
- GR sport
- Executive
- Trek
Toyota Corolla- prezentacja samochodu
Skoda Octavia 2020 - najlepiej sprzedający się samochód 2020 - 18 259 sprzedanych aut
Skoda Octavia numerem 1 w Polsce w 2020 roku! Zdziwieni? Od lat Skoda króluje w rankingach najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce. Jeszcze dekadę temu, miejsce Octavii mogła zająć Fabia, typowo miejski rodzinny samochód w rozsądnej cenie. Rynek motoryzacyjny mocno wyrównał ceny nowych samochodów. Oczekiwania co do wyposażenia pojazdów również wzrosły. Skoda Octavia to czołowy reprezentant miejskiego samochodu segmentu D. Elegancka, gustowna, chętnie wybierana zarówno przez rodziny, osoby prywatne czy przedsiębiorców jako wizytówka firmy. Nowa Skoda Octavia to model, który znajdziemy na tej samej półce wraz z koncernowym partnerem - Volkswagenem Passatem. Różnice? Pod względem wizualnym poza typowymi dla obu marek detalami są one do siebie bardzo podobne. Różni je przede wszystkim resorowanie podczas jazdy po nierównej powierzchni, czy sam projekt zagospodarowania przestrzeni wewnątrz kabiny.Cena? Skoda Octavia 2020 z silnikiem 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM, z manualną, 6 biegową skrzynią biegów dostępna jest za 94 750 zł. Do wersji kombi tego modelu należy dopłacić 4 000 zł. Volkswagen Passat z silnikiem 1.5 TSI EVO, o mocy 150 KM w wersji wyposażenia Essence katalogowo kosztował 103 090 zł. Za wersję Elegance należy zapłacić ponad 20 000 zł więcej.
Skoda Octavia historia
Skoda Octavia produkowana jest od 1996 roku, a od 2019 mamy do czynienia z 4 generacją modelu. To na co od razu zwracamy uwagę to zmiany wizualne. Bieżący model Skoda Octavia podobnie, jak pozostałe propozycje producenta przeszedł gruntowny facelifting- bardziej wyeksponowany przedni grill, nisko opadająca maska, wysmuklone przednie reflektory, przemodelowane światła do jazdy dziennej w wersji sportowej otrzymały dodatkowe czarne obwódki. Mocniej zarysowana tylna część samochodu z mocno zakreślonym spoilerem. To co najbardziej rzuca się w oczy to zmiana logo na napis Skoda, spowodowana ekspansją modelu na rynki azjatyckie.
Co przyniósł 2020 rok w projektach samochodów osobowych? Maksymalizm. Amerykański trend na rozmiar XXL powoli wchodzi do projektów samochodów na rynku europejskim. Nawet w przypadku luksusowych modeli limuzyn da się zauważyć powiększenie rozmiarów.Skoda Octavia 4 generacji zyskała na objętości względem swojego poprzednika. Również wewnątrz samochodu zaszły gruntowne zmiany. Podobnie jak w przypadku innych modeli, w Skodzie wdrożono zaawansowaną technologię - wirtualny kokpit, minimalna ilość fizycznych przycisków, wirtualne zegary, czy bogate wyposażenie w wersji podstawowej.
Skąd tak duża popularność tego modelu? Doskonały stosunek jakości do ceny i wyposażenia pojazdu w tej klasie samochodów.
Czy Skoda Octavia utrzyma pierwszą pozycję? Biorąc pod uwagę zapowiedzi producenta i już zaprezentowaną nową Octavię RS classic z konwencjonalnym silnikiem benzynowym i wysokoprężnym oraz jest wariant hybrydowy, wszystko na to wskazuje.
Skoda Octavia IV- prezentacja modelu