Najciekawsze kompaktowe hatchbacki 2022. Subiektywny przegląd CZ.II
Samochody kompaktowe wciąż są jednym z najpopularniejszych segmentów rynkowych. Wskazujemy najciekawsze kompaktowe hatchbacki dostępne obecnie na rynku.

Spis treści
Samochody kompaktowe wciąż są jednym z najpopularniejszych i najliczniej reprezentowanych segmentów. Są zwinne, łatwe w prowadzeniu i parkowaniu, stosunkowo niedrogie w zakupie i eksploatacji, Oferują także satysfakcjonującą funkcjonalność oraz dobrą ekonomię i wystarczające osiągi. Przy okazji prezentują się dojrzalej od samochodów miejskich. Najliczniej reprezentowanym typem nadwozia, a co za tym idzie także najczęściej wybieranym w segmencie C są pięciodrzwiowe hatchbacki. Przedstawiamy najciekawsze naszym zdaniem kompaktowe hatchbacki dostępne obecnie na rynku jako nowe. W drugiej części naszego zestawienia prezentujemy propozyje marek koreańskich i francuskich oraz dalsze modele koncernu Volkswagena.
Hyundai i30
Hyundai i30 2022 dane techniczne
Trzecia generacja pojazdu, podobnie jak dwie poprzednie, zaprojektowana została w europejskim centrum rozwojowym marki w Niemczech pod kierownictwem wówczas nowego szefa działu designu, działającego wcześniej tylko dla Kii Petera Schreyera. Inaczej niż poprzednio, i30 kolejnej generacji przyjęło bardziej stonowane proporcje, charakteryzując się wyżej poprowadzoną linią dachu i bardziej foremną sylwetką. Pas przedni otrzymał dużą sześciokątną atrapę chłodnicy, za to tylna część nadwozia została przyozdobiona wysoko umieszczoną wąską szybą. Na miejsce światowego debiutu i30 trzeciej generacji obrano targi we Frankfurcie w październiku 2016 roku. Początkowo oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback, został wzbogacony na początku 2017 roku o kombi, zaś w lipcu tego samego roku o smukłego liftbacka nazwanego Fastback. Latem 2017 roku zaprezentowano wyczynową wersję i30 N jako pierwszy w historii sportowy samochód opracowany przez oddział Hyundai N. Samochód powstał jako konkurent m.in. Volkswagena Golfa GTI.

We wrześniu 2018 roku pojazd przeszedł pierwszą, delikatną modernizację wraz z rozpoczęciem produkcji rocznika modelowego 2019. W lutym 2020 roku Hyundai i30 trzeciej generacji przeszedł drugą, znacznie rozleglejszą restylizację. Z przodu pojawiły się nowe wkłady reflektorów wykonane w technologii LED, większy i szerszy wlot powietrza nawiązujący do języka stylistycznego Sensuous Sportiness. Hyundai i30 hatchback mierzy 4340 mm długości, 1795 mm szerokości oraz 1455 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi liczy 2650 mm. Bagażnik pomieści od 395 do 1301 litrów.
Hyundai i30 2022 silniki
Każdy i30 ma napęd na przednią oś. Rolę bazowej jednostki w gamie Hyundaia i30 odgrywa 1.5-litrowy wolnossący silnik DPI o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 144 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,3 s, a prędkość maksymalna to 187 km/h. Następnie jest trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 172 Nm. Występuje on zarówno z 6-biegową skrzynią ręczną jak i 7-stopniową dwusprzęgłową DCT. W obu przypadkach przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 s, zaś prędkość maksymalna to 196 km/h. Jest też turbodoładowana jednostka 1.5 T-GDI z układem mild hybrid. Rozwija ona 160 KM oraz 253 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 s i prędkość maksymalną na poziomie 210 km/h. Odmiana z przekładnią DCT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s.
Na szczycie oferty plasuje się sportowy wariant N. Występuje on jako hatchback oraz Fastback. Słabsza wersja rozwija 250 KM oraz 353 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Mocniejszy wariant generuje 280 KM oraz 392 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową dwusprzęgłową DCT. Odmiana ze skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s i rozpędza się do 250 km/h. Wariant z przekładnią automatyczną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,4 s i rozwija 250 km/h.
Hyundai i30 2022 ceny
Bazowy Hyundai i30 hatchback z silnikiem 1.5 DPI o mocy 110 KM w wersji Modern wyceniono na 86 200 zł. Tyle samo kosztuje odmiana 1.0 T-GDI. Dopłata do przekłądni DCT wynosi 7500 zł. Za 94 700 zł dostaniemy odmianę 1.5 T-GDI MHEV ze skrzynią manualną. Wariant 1.5 T-GDI z przekładnią DCT występuje od bogatszej wersji Smart i kosztuje od 113 700 zł. Odmiana 1.5 T-GDI występuje także w konfiguracjach Executive oraz N-Line. i30 Fastback z silnikiem 1.5 T-GDI i skrzynią manualną w odmianie Smart wyceniono na 111 900 zł. Wariant z przekładnią DCT kosztuje od 118 100 zł. Hyundai i30 N kosztuje od 153 900 za wariant 250-konny ze skrzynią manualną. Odmiana Performance wymaga wydania 178 900 zł. Przekładnia automatyczna wymaga natomiast dopłaty w wysokości 9000 zł.
Hyundai i30 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Hyundaia i30 w różnych wersjach silnikowych, wyposażeniowych i nadwoziowych. Większość z nich to samochody nowe i pochodzące z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Oczywiście możecie liczyć na atrakcyjne finansownie, minimum formalności i spore, sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Hyundai i30 leasing na Superauto.pl
Kia Ceed
Kia Ceed 2022/ Proceed 2022 dane techniczne
Trzecia generacja Kii Ceed zadebiutowała na początku 2018 roku. Kia zdecydowała się dokonać korekty nazwy i odejść od dotychczasowego nietypowego zapisu. Z nazwy cee'd wycofany został apostrof, a litera „C” zmieniona została z małej na dużą, przemianowując przez to pojazd na prostsze Kia Ceed. Samochód zbudowany został na zupełnie nowej płycie podłogowej K2 koncernu Hyundai, która wykorzystana została również do budowy przedstawionej kilka miesięcy wcześniej trzeciej generacji bliźniaczego modelu Hyundai i30. Dopracowanie układu jezdnego pojazdu powierzono byłemu twórcy pojazdów serii M niemieckiej marki BMW, Albertowi Biermann'owi. We wrześniu 2018 roku pokazano nowe wcielenie wariantu Proceed. Samochód porzucił formułę sportowo stylizowanego, 3-drzwiowego hatchbacka na rzecz 5-drzwiowego, sportowo stylizowanego nadwozia stanowiącego nowożytną wizję shooting brake łączącego cechy kombi z coupe. Pod kątem wizualnym pojazd otrzymał łukowatą linię nadwozia z łagodnie opadającą linią dachu, charakterystyczną srebrną lotką za tylnymi drzwiami, a także wąskimi, owalnymi lampami tylnymi połączonymi świetlistym pasem biegnącym przez całą szerokość nadwozia.

Podobnie jak dwie poprzednie generacje modelu, Kia Ceed zaprojektowana została w europejskim centrum rozwojowym Kii. Design utrzymano w nowym języku stylistycznym Kii, stanowiącym, wzorem mniejszych modeli Rio i Picanto, bardziej konwencjonalne rozwinięcie koncepcji poprzedników. Pas przedni ponownie zyskał strzeliście ukształtowane reflektory, za to linia okien została poprowadzona powyżej i pod mniejszym kątem. Obszerniejsze zmiany przeszły w kabinie pasażerskiej, gdzie pojawił się bardziej minimalistyczny projekt nadwozia z umieszczonym centralnie, 7 lub 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego. W gamie znalazło się miejsce dla pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi SW. We wrześniu 2019 roku do oferty dołączyła odmiana hybrydowa PHEV.
W lipcu 2021 roku zaprezentowana została Kia Ceed III po kompleksowej modernizacji nadwozia i kabiny pasażerskiej. Na zewnątrz samochód zyskał nowe logotypy producenta stopniowo wdrażane od lutego 2021, przeprojektowany wzór atrapy chłodnicy, większe i inaczej ukształtowane wloty powietrza w zderzaku, a także zmodyfikowane wzory reflektorów z innym układem soczewek i diod LED. Restylizacja przyniosła też nowy wygląd lamp tylnych w topowej odmianie GT-Line wyróżniający się strukturą kilkudziesięciu małych diod LED, a także przeprojektowaną deskę rozdzielczą. Kia Ceed hatchback mierzy 4310 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1447 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2650 mm. Bagażnik pomieści 395 litrów. Odmiana kombi (SW) mierzy 4600 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1465 mm wysokości. Bagażnik pomieści 612 litrów (437 l w PHEV). Kia Proceed mierzy 4605 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1422 mm wysokości. Bagażnik pomieści 594 litry.
Kia Ceed 2022 silniki
Kia Ceed hatchback występuje z dwiema jednostkami benzynowymi. Bazową jest 1.0 R3 T-GDI o mocy 100 lub 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 172 Nm. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,8 s, a prędkość maksymalna to 183 km/h w słabszym wariancie, a w mocniejszym jest to 11,1 s i 190 km/h. Oprócz tego jest też jednostka 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 253 Nm, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Odmiana kombi SW występuje także w wersji hybrydowej plug-in, opartej na 1.6-litrowej wolnossącej jednostce benzynowej i silniku elektrycznym. Współpracuje ona z 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DCT. Łączna moc układu wynosi 141 KM a maksymalny moment obrotowym 265 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 s, a prędkość maksymalna to 171 km/h. Wariant Proceed oferuje także jednostkę 1.5 -T-GDI w konfiguracji z 7-stopniową skrzynią DCT, a także turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI rozwijający 204 KM oraz 265 Nm. Współpracuje on z przekładnią DCT, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 s i prędkość maksymalną 225 km/h (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 s i prędkość maksymalna 210 km/h).
Kia Ceed 2022 ceny
Kia Ceed hatchback w cenniku występuje aktualnie wyłącznie z jednostką 1.5 T-GDI i startuje z pułapu 93 900 zł za odmianę S. Bogatsza wersja M kosztuje 101 400 zł, L 108 900 zł, Business Line 114 900 zł a topowa GT Line 124 400 zł. Kombi wymaga dopłaty w wysokości 4000 zł. Odmiana PHEV zaczyna się od 141 900 zł za wariant L, bogatszy Business Line to koszt 150 900 zł, zaś topowy XL 158 400 zł. Proceed występuje obecnie w cenniku tylko w wersji GT Line z silnikiem 1.5 T-GDI i skrzynią manualną, wycenionej na 121 900 zł.
Kia Ceed 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Kii Ceed i Proceed z 2022 roku, w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody dostępne są od ręki, możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i spore rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Kia Ceed leasing na Superauto.pl
Sprawdź ofertę Kia Proceed leasing na Superauto.pl
Skoda Scala
Skoda Scala 2022 dane techniczne
Samochód został zaprezentowany 6 grudnia 2018 roku w Tel Awiwie w Izraelu jako następca wariantów liftback i hatchback modelu Rapid. Scala występuje wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Samochód jest większy, lepiej wykonany i pozycjonowany jako pełnoprawny konkurent w klasie kompaktowej. Bazuje na modułowej platformie MQB A0, na którym powstały między innymi Volkswagen Polo i T-Cross, a także Seat Arona i Ibiza. Scala jest stylistyczną kontynuacją zaprezentowanego w październiku 2018 roku konceptu Vision RS, który wprowadził nowy język projektowania firmy, zwłaszcza poprzez usunięcie logo marki z bagażnika na rzecz chromowanych napisów z nazwą marki. Mocno wyeksponowany dotykowy system multimedialny stał się najbardziej charakterystycznym elementem wnętrza pojazdu, podobnie jak opcjonalny zestaw cyfrowych wskaźników. Scala mierzy 4362 mm długości, 1793 mm szerokości oraz 1471 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2649 mm. Bagażnik pomieści od 467 do 1410 litrów.

Skoda Scala 2022 silniki
Gamę jednostek napędowych Scali tworzą dwa turbodoładowane silniki benzynowe. Bazowy ma 1.0 litra pojemności, 3 cylindry i rozwija 95 KM i 175 Nm lub 110 KM i 200 Nm w mocniejszej odmianie. Słabsza wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i rozpędza się do 193 km/h, zaś prędkość maksymalna to 193 km/h. Moc trafia na przednie koła poprzez 5-biegową skrzynię manualną. Mocniejszy wariant współpracuje już z 6-biegowym manualem lub 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund (z DSG 10,1 s), a prędkość maksymalna to 202 km/h (z DSG 201 km/h). Na szczycie oferty stoi jednostka R4 1.5 TSI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 s, a prędkość maksymalna to 223 km/h (z DSG 222 km/h).
Skoda Scala 2022 ceny
Bazowa Scala 1.0 TSI 95 KM w odmianie Active kosztuje od 73 650 zł. Dopłata do wersji 110-konnej wynosi 3500 zł. Przekładnia DSG występuje od bogatszej konfiguracji Ambition i wymaga dopłaty 6500 zł względem skrzyni manualnej (koszt 87 650 zł). Odmiana 1.5 TSI ze skrzynią manualną kosztuje od 89 650 zł, zaś dopłata do przekładni DSG wynosi 5000 zł. W ofercie są też warianty Style oraz topowy Monte Carlo.
Skoda Scala 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Skody Scali w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie oczywiście liczyć na atrakcyjne finansowanie oraz minimum formalności.
Sprawdź ofertę Skoda Scala leasing na Superauto.pl
Seat Leon
Seat Leon 2022 dane techniczne
Seat Leon IV został po raz pierwszy ujawniony w styczniu 2020 roku. Wykorzystuje on platformę MQB i technicznie jest podobny m.in. do Volkswagena Golfa, Skody Octavii i Audi A3. Z wyglądu jednak w niczym nie przypomina koncernowych braci - Leon wydaje się być o wiele bardziej dynamiczny. Linia okien w Seacie Leonie IV poprowadzona jest wyżej, a tylne światła łączy listwa LED. Trapezoidalny grill i wysokie reflektory, które są częścią nadwozia pojazdu, odnajdziemy już we flagowym modelu Tarraco. W gamie znalazł się pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi Sportstourer. Hatchback mierzy 4368 mm długości, 1799 mm szerokości oraz 1456 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2686 mm. Bagażnik pomieści od 380 do 1301 litrów. Odmiana kombi mierzy 4642 mm długości oraz 1448 mm wysokości, zaś bagażnik pomieści od 620 do 1600 litrów.

Seat Leon 2022 silniki
Bazową jednostką w gamie Leona jest 1.0 R3 TSI o mocy 90 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm oraz 5-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,6 s, a prędkość maksymalna to 183 km/h. W ofercie są też silniki 1.5 i 2.0 TSI oraz 2-litrowy diesel. Benzyniaki rozwijają odpowiednio 150 KM i 250 Nm (od 0 do 100 km/h w 8,9 s i 218 km/h) oraz 190 KM i 320 Nm (od 0 do 100 km/h w 7,6 s i 233 km/h). Pierwszy współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, a drugi z 7-stopniową dwusprzęgłową DSG. Diesle rozwijają 115 KM i 250 Nm oraz 150 KM i 340 Nm. Słabszy występuje ze skrzynią manualną, oferuje sprint od 0 do 100 km/h w 10,5 s i prędkość maksymalną 200 km/h. Mocniejszy występuje zarówno ze skrzynią manualną (9,1 s i 217 km/h) jak i DSG (8,9 s i 218 km/h). Oprócz tego jest też jednostka 1.5 TSI z układem mild hybrid i skrzynią DSG (od 0 do 100 km/h w 8,7 s i 217 km/h).
Seat Leon 2022 ceny
Najtańszy Leon 1.0 TSI Refference kosztuje od 88 100 zł. Odmiana 1.5 TSI występuje od wersji Style i kosztuje 106 500 zł, zaś 2.0 TSI od Excellence wycenionej na 134 800 zł. 1.5 TSI MHEV DSG kosztuje od 119 600 zł za wariant Style. Diesel 2.0 o mocy 115 KM w konfiguracji Style to koszt 116 200 zł. Dopłata do kombi wynosi około 3000 zł, w zależności od wersji. Tylko w kombi występuje diesel o mocy 150 KM. Kosztuje on od 122 200 zł za odmianę Style. Dopłata do DSG wynosi 9100 zł. W ofercie są też odmiany Full Led oraz topowa FR.
Seat Leon 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Seata Leona w różnych wersjach silnikowych, nadwoziowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Seat Leon leasing na Superauto.pl
Citroen C4
Citroen C4 2022 dane techniczne
Trzecia generacja Citroena C4 zadebiutowała w 2020 roku. W porównaniu z poprzednikami nowy Citroen C4 oparty o platformę CMP nawiązuje stylistycznie do cech crossovera takimi elementami, jak nakładki na progi i zderzaki. Pojazd otrzymał awangardową stylistkę, z mocno zarysowanym przodem i nisko schodzącą linią dachu z tyłu. W samochodzie zastosowano specjalne komfortowe amortyzatory z ogranicznikami hydraulicznymi oraz nowej generacji fotele, wszystko po to, by zapewnić jak najwyższy komfort podróżującym. Samochód mierzy 4360 mm długości, 1800 mm szerokości oraz zaś rozstaw osi liczy 2670 mm. Pojemność bagażnika wynosi od 380 do 1250 litrów.

Citroen C4 2022 silniki
Citroen C4 oferowany jest z benzynową jednostką 1.2 PureTech o mocach 102 i 130 KM oraz 1.5-litrowym dieslem rozwijającym 110 oraz 130 KM. Bazowy benzyniak o mocy 102 KM ma 205 Nm momentu obrotowego i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,3 s, prędkość maksymalna wynosi 184 km/h. Mocniejszy wariant oferuje 230 Nm i występuje zarówno ze skrzynią manualną jak i 8-stopniową automatyczną. W przypadku skrzyni ręcznej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s, zaś prędkość maksymalna to 200 km/h. Wariant z automatem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s i rozpędza się do 200 km/h. Oprócz tego dostępna jest też odmiana elektryczna o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, oferująca zasięg na poziomie 350 km według producenta. Baterie mają 50 kWh pojemności. Przyspiesza ona od 0 do 100 km/h w 9,5 s i rozpędza się do 150 km/h. Bazowy 110-konny diesel oferowany jest tylko z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,5 s, zaś prędkość maksymalna to 193 km/h. Mocniejszy, 130-konny diesel współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s, zaś prędkość maksymalna to 206 km/h.
Citroen C4 2022 ceny
Bazowy Citroen C4 z silnikiem benzynowym o mocy 100 KM, w odmianie Live Pack, kosztuje od 81 350 zł. Mocniejszy wariant benzynowy kosztuje od 104 650 zł za bogatszą odmianę Feel. Skrzynia automatyczna wymaga 7000 zł dopłaty. Wariant wysokoprężny o mocy 110 KM wyceniono na 101 950 zł. Mocniejszy diesel występuje dopiero od bogatszej wersji Feel Pack za 126 200 zł. Najtańszy wariant elektryczny e-C4 Live Pack wyceniono natomiast na 163 400 zł.
Citroen C4 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Citroena C4 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Większość z nich to samochody fabrycznie nowe, pochodzące z 2022 roku i dostępne od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Citroen C4 leasing na Superauto.pl
Peugeot 308
Peugeot 308 2022 dane techniczne
Trzecia generacja Peugeota 308 zadebiutowała w 2021 roku, początkowo jako pięciodrzwiowy hatchback, a po paru miesiącach ofertę uzupełniło kombi SW. Peugeot 308 jest pierwszym modelem z nowym logo francuskiej marki. Samochód wyróżnia się nowoczesnym, dynamicznym designem w stylu flagowego 508. Jego charakterystycznymi motywami są LED-owe "kły" do jazdy dziennej, smukłe LED-owe reflektory główne, duży grill oraz dynamiczne linie nadwozia i zgrabne tylne lampy ze wzorem 3D. Auto bazuje na platformie EMP2 wspólnej m.in. z najnowszą generacją Opla Astry. Kabina 308 III zawiera najnowszą generację Peugeot i-Cockpit z małą kierownicą, trójwymiarowym cyfrowym wyświetlaczem Head-Up i centralnym 10-calowym ekranem dotykowym. Producent podkreśla wysoką jakość wykonania. Peugeot 308 w wersji hatchback mierzy 4367 mm długości, 1441 mm wysokości oraz 1852 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2675 mm. Bagażnik liczy 412 litrów (w PHEV 361 l). Kombi mierzy 4636 mm długości, 1442 mm wysokości oraz 1852 mm szerokości, zaś rozstaw osi liczy 2732 mm. Bagażnik pomieści od 608 do 1634 litrów (w odmianie PHEV od 548 do 1574 l).

Peugeot 308 2022 silniki
Gamę jednostek napędowych Peugeota 308 tworzy turbodoładowany silnik benzynowy R3 1.2 PureTech, 1.5-litrowy diesel oraz dwa warianty hybrydowe plug-in (PHEV). Bazowy benzyniak rozwija 110 KM oraz 205 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną oraz napędem na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 198 km/h. Mocniejszy wariant generuje 130 KM oraz 230 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 s (z automatem 9,7 s), a prędkość maksymalna to 210 km/h. Odmiana wysokoprężna generuje 130 KM oraz 300 Nm i niezależnie od wybranej przekładni przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i rozpędza się do 210 km/h. Ofertę wieńczą odmiany hybrydowe. Obie bazują na turbodoładowanej jednostce 1.6 PureTech, generującej 150 KM i 250 Nm w słabszym wariancie oraz 180 KM i 250 Nm w mocniejszym. Słabszy generuje łącznie 180 KM i 360 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s i rozpędza się do 225 km/h. Zasięg na prądzie wynosi 58-60 km według WLTP. Mocniejszy wariant generuje 225 KM i 360 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i rozpędza się do 235 km/h, zaś zasięg na prądzie wynosi 59 km.
Peugeot 308 ceny
Bazowy Peugeot 308 hatchback 1.2 PureTech o mocy 110 KM kosztuje od 103 300 zł za wersję Active Pack. Odmiana o mocy 130 KM wymaga dopłaty 5000 zł, zaś przekładnia automatyczna kolejnych 9500 zł. Diesel kosztuje od 115 500 zł, zaś w jego przypadku skrzynia automatyczna wiąże się z koniecznością dopłaty 10 100 zł. Wariant hybrydowy o mocy 180 KM występuje od bogatszej konfiguracji Allure i kosztuje od 167 600 zł. Topowa hybryda o mocy 225 KM oferowana jest tylko w topowej wersji GT za 188 300 zł. Pomiędzy nimi jest jeszcze konfiguracja Allure Pack. Niezależnie od wersji silnikowej wariant kombi wymaga dopłaty 5000 zł.
Peugeot 308 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Peugeota 308 w odmianach hatchback i SW i różnych wersjach wyposażeniowych i silnikowych. Do wyboru macie wariant benzynowy, wysokoprężny oraz hybrydowy plug-in. Większość egzemplarzy to samochody fabrycznie nowe, pochodzące z 2022 roku i dostępne od ręki. Możecie liczyć oczywiście na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Peugeot 308 leasing na Superauto.pl
Renault Megane
Renault Megane 2022 dane techniczne
Renault Mégane IV zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku. Pojazd zaprojektowany został według nowego języka stylistycznego marki Renault, który wcześniej został już zastosowany w modelu Talisman. Renault Megane IV jest oferowane jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi GrandTour oraz sedan GranCoupe. W 2020 roku Renault zmodernizowało model Megane. W samochodzie pojawiły się nowe reflektory Pure Vision LED z charakterystycznymi paskami po bokach - zastosowane wcześniej w nowym Clio V generacji. Z diod wykonano także światła przeciwmgłowe i lampy tylne, których klosze otrzymały inne wypełnienie. Nieznacznie zmodernizowano także zderzaki. Ponadto pojawiły się nowe wzory felg i kolory karoserii. Przy okazji do gamy wprowadzono hybrydę plug-in (PHEV). Megane hatchback mierzy 4359 mm długości, 1447 mm wysokości oraz 1814 mm szerokości. Rozstaw osi liczy 2669 mm. Bagażnik pomieści 394 litry. Kombi mierzy 4626 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1449 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2712 mm. Bagażnik pomieści od 504 do 1484 l. Sedan mierzy 4632 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1443 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2711 mm. Bagażnik pomieści 503 litry.

Renault Megane 2022 silniki
Renault Megane hatchback występuje z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 1.3 R4 TCe w dwóch wariantach mocy oraz 1.5-litrowym dieslem. Bazowy benzyniak rozwija 140 KM oraz 240 Nm i współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową EDC oraz napędem na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s (z EDC 9,7 s), a prędkość maksymalna to 194 km/h. Mocniejszy wariant generuje 159 KM oraz 270 Nm i już standardowo współpracuje z przekładnią EDC. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9 sekund, a prędkość maksymalna to 205 km/h. Odmiana wysokoprężna generuje 115 KM oraz 270 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,1 s (z EDC 11 s) i rozpędza się do 190 km/h. Odmiana sedan GranCoupe występuje tylko z silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM. Kombi GrandTour oferowane jest także z napędem hybrydowym plug-in. Bazuje on na wolnossącej jednostce benzynowej o pojemności 1.6 litra i silniku elektrycznym. Łączna moc wynosi 160 KM, a baterie mają 10,4 kWh pojemności. Zasięg na prądzie wynosi od 48 do 53 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,8 s, a prędkość maksymalna to 183 km/h.
Ofertę wieńczy sportowa odmiana R.S. występująca tylko jako hatchback. Posiada ona 1.8-litrową turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm. Współpracuje ona z napędem na przód i 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnią EDC. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 s, a prędkość maksymalna to 255 km/h.
Renault Megane 2022 ceny
Bazowe Renault Megane hatchback 1.3 TCe o mocy 140 KM w odmianie Ecquilibre kosztuje od 91 900 zł. Przekładnia EDC występuje od bogatszej konfiguracji Techno i wymaga dopłaty 8000 zł (110 900 zł). Wersja o mocy 160 KM występuje tylko w opcji R.S. Line za 120 400 zł. Bazowy diesel ze skrzynią manualną kosztuje od 100 900 zł za wariant Ecquilibre, zaś z EDC od 119 900 zł za odmianę Techno. Renault Megane R.S. kosztuje od 163 900 zł, zaś w ostrzejszej odmianie Trophy od 182 900 zł. Kombi wymaga dopłaty w wysokości 5000 zł. Odmiana PHEV kosztuje od 155 900 zł i występuje tylko w konfiguracji Techno. Sedan oferowany jest w odmianach Zen (99 900 zł) oraz bogatszej Intens (od 105 900 zł). Przekładnia EDC występuje tylko dla wersji Intens i wymaga dopłaty 8000 zł.
Renault Megane 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Renautl Megane w różnych wersjach nadwoziowych, silnikowych i wyposażeniowych, także jako R.S. i R.S. Trophy. Niemal wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie oczywiście liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Renault Megane leasing na Superauto.pl