Mercedes EQE SUV 2023 zaprezentowany. Unifikacji oferty ciąg dalszy
Po premierze w pełni elektrycznego luksusowego SUV-a EQS, który właśnie trafił do sprzedaży, Mercedes zaprezentował mniejszą, bardziej dynamiczną alternatywę w postaci modelu EQE SUV.
SUV-y Mercedesa od dziesięcioleci są popularnym wyborem wśród nabywców samochodów luksusowych i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić w nadchodzącej erze elektromobilności. Jak sama nazwa wskazuje, EQE SUV 2023 jest uterenowionym wariantem sedana EQE, oparty na tej samej architekturze EVA2, która stanowi podstawę tego modelu, a także większego sedana EQS i SUV-a EQS. Dostępny w czterech modelach – głównym EQE 350+, 350 4Matic i 500, a także SUV-ie Mercedes-AMG EQE – elektryczny crossover będzie produkowany w tej samej fabryce w Alabamie, co większy SUV EQS. Nawiasem mówiąc, oznacza to, że rynek amerykański jako pierwszy przyjmie nowego SUV-a, gdy zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Samochód będzie rywalem dla BMW iX, Tesli Model Y czy Audi E-Tron, które wkrótce doczeka się modernizacji, a także Forda Mustanga Mach-E.
Mercedes EQE SUV 2023 - stonowany design i zasięg prawie 600 km
Cała rodzina EQ staje się coraz bardziej zunifikowana wizualnie, aczkolwiek widać to szczególnie w topowych modelach. Bazujące na platformie EVA2 auta dzielą ze sobą wiele cech i podzespołów, co ułatwia produkcję i tworzy spójność linii. EQE SUV mierzy 4863 milimetry długości, z czego aż 3030 milimetrów to rozstaw osi. Mercedes EQE sedan jest o 132 milimetry dłuższy, a jego rozstaw osi ma o 90 milimetrów więcej. Mercedes twierdzi, że krótszy rozstaw osi sprawia, że samochód staje się bardziej zwrotny. Samochód waży około 2600 kg. Bagażnik Mercedesa EQE SUV pomieści 520 litrów.

Wygląd zewnętrzny SUV-a EQE nawiązuje do znanej, aerodynamicznie dopracowanej stylistyki, którą Mercedes wprowadził w całej gamie pojazdów elektrycznych EQ. Wygląd jest nieco stonowany, choć dla niektórych kupujących może to być zaletą. Design topowej odmiany AMG EQE wygląda niemal identycznie jak wersja standardowa, z wyjątkiem pionowych pasów na imitacji atrapy chłodnicy i większych kół (standardowe 19-calowe felgi w bazowym modelu i 21-calowe w AMG) oraz większych tarcz hamulcowych. Jednym z nowych detali Mercedesa-AMG jest umieszczenie na masce emblematu AMG zamiast tradycyjnej gwiazdy Mercedesa. Jednak gwiazda nadal znajduje się na imitacji atrapy chłodnicy chłodnicy i tylnej klapie.
Wiele zapożyczeń z EQE, w tym Hyperscreen i nowoczesne technologie
Chociaż EQE SUV ma wiele cech stylistycznych z jego rodzeństwem, jak np. czarny błyszczący panel grilla i tylne światła w kształcie żarówek Edisona – wygląda znacznie bardziej konwencjonalnie. Kabina nie jest tak zwężona, jak w SUV-ie EQS, a linia maski jest bardziej pozioma niż w przypadku sedanów EQE i EQS o łukowatym kształcie. Boki nadwozia są gładkie, z subtelnym przetłoczeniem na tylnych nadkolach, które zastępuje odważną linię boczną sedana EQE. W ofercie dostępna jest technologia Digital Light firmy Mercedes, która wyświetla dodatkowe oznaczenia lub symbole ostrzegawcze na drodze przed pojazdem.
Na pokładzie każdej z wersji napędowych znajdują się akumulatory o pojemności 90,6 kWh netto. Najbardziej oszczędny wariant ma przejechać na jednym ładowaniu do 590 kilometrów (WLTP). SUV EQE będzie mógł być ładowany prądem stałym o mocy 170 kilowatów, podobnie jak inne produkty Mercedes-EQ, umożliwiając ładowanie od 10 do 80 procent w ciągu 32 minut. Mercedes twierdzi, że na 240-woltowym wallboxie gospodarstwa domowego ładowanie od 10 do 100 procent następuje w 9,5 godziny.
Wnętrze SUV-a EQE pasuje do sedana EQE, a także jest bardzo zbliżone do wnętrz SUV-ów EQS i EQS. Z przodu znajduje się w pełni cyfrowa deska rozdzielcza Mercedesa, znana jako Hyperscreen, która jest dostępna jako opcja. Pod pojedynczą taflą szkła umieszczono szereg ekranów cyfrowych. Standardowa konfiguracja to bardziej konwencjonalna konstrukcja z 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i oddzielnym 12,8-calowym ekranem dla systemu informacyjno-rozrywkowego. W obu przypadkach system informacyjno-rozrywkowy to MBUX Mercedesa. Decydując się na Hyperscreen i jego szklaną deskę rozdzielczą o pełnej szerokości otrzymujemy wyświetlacz centralny o przekątnej 17,7 cala i dodano 12,3-calowy ekran dotykowy, z którego może korzystać pasażer. Po raz pierwszy w produkcie EQ właściciel może przesłać własny obraz, aby użyć go jako tapety, gdy nie korzysta z wyświetlaczy. System informacyjno-rozrywkowy AMG obejmuje również funkcje zorientowane na wydajność i dodatkowe wyświetlacze wskaźników zarówno w wersji standardowej, jak i z Hyperscreen.

Na szczycie oferty odmiana AMG o mocy prawie 700 KM
Mercedes EQE SUV oferuje dokładnie te same warianty napędowe jak w EQE, wraz z topowymi odmianami sygnowanymi logo AMG. Ofertę otwiera Mercedes-EQE SUV 350+ z 292-konnym silnikiem na tylnej osi, generującym 565 Nm. Producent deklaruje, że zasięg tej wersji może wynosić od 480 do 590 km. Następnie jest wariant 350 4MATIC rozwijający 292 KM i 765 Nm, wyróżniający się dodatkowym silnikiem elektrycznym napędzającym przednią oś. W jego przypadku zasięg wyniesie od 459 do 558 km. Powyżej znajduje się EQE 500 4MATIC o mocy 408 KM i maksymalny.m momencie obrotowym 858 Nm. Zasięg ma się wahać od 460 do 547 km.
Ofertę wieńczą odmiany sygnowane przez AMG. Pierwszą z nich jest EQE 43 AMG 4MATIC generujący 476 KM oraz 858 Nm, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Zasięg wyniesie od 431 do 488 km. Następnie jest EQE 53 AMG 4MATIC+ generujący 626 KM oraz 950 Nm. Mercedes przygotował też pakiet AMG Dynamic Plus zwiększający moc do 687 KM i maksymalny moment obrotowy do 1000 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje raptem 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 240 km/h.

Jeśli chodzi o zwiększanie zasięgu, w wariantach 4MATIC SUV-a EQE przedni silnik można całkowicie odłączyć podczas niewielkich obciążeń, dzięki czemu samochód staje się tylnonapędowy i oszczędza energię. Jest też opcja tylnej osi skrętnej która w połączeniu z czterowahaczowym zawieszeniem samochodu z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu sprawia, że samochód jest równie zwrotny, co znacznie mniejsze pojazdy. Więcej technicznych gadżetów można znaleźć w systemie nawigacji, który może wyznaczyć trasę, aby jak najlepiej wykorzystać postoje na ładowanie po drodze. Dostępny jest typowy pakiet technologii wspomagających kierowcę, a Eco Assist automatycznie dostosowuje siłę hamowania regeneracyjnego do otaczającego ruchu, ułatwiając płynną jazdę jednym pedałem.
EQE SUV trafi na rynek na początku 2023 roku
Topowy wariant EQE SUV 53 AMG jest standardowo wyposażony w zawieszenie Airmatic, wzbogacone o aktywne stabilizatory, które przeciwdziałają przechyłom nadwozia na zakrętach. SUV AMG EQE jest pierwszym pojazdem elektrycznym Mercedesa, który oferuje tę technologię. Stalowe hamulce z sześciotłokowymi przednimi i jednotłokowymi tylnymi zaciskami są standardem, chociaż przednie tarcze z kompozytu węglowego można zamówić jako opcję. Koła o wymiarach 21 cali są standardem, a 22 są dostępne jako opcja. Specjalnie zaprojektowane opony Michelin Pilot Sport EV są dostarczane z większymi, 22-calowymi felgami, podczas gdy mniej przyczepne, ale bardziej wydajne – opony są dostępne z 21-calowymi felgami.
Mercedes EQE w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Mercedesa EQE sedan w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku, część z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz kilkuprocentowe rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Mercedes EQE leasing na Superauto.pl