Leasing Mała Ratka Leasing Mała Ratka Skorzystaj
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
    Nowe
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
  • Używane
    Używane
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
    • Pewne używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
    Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
    Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
      Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
      Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
      Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
    • Leasing

      Od 24 miesięcy, dla firm i osób prywatnych. Nowe i używane auta osobowe i dostawcze od ręki. Rabaty do -30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Od 12 miesięcy, bez opłaty wstępnej, konieczności wykupu i dodatkowych kosztów. Wszystko w cenie raty.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczne finansowanie dla osób prywatnych. Szybki odbiór, zero ograniczeń i atrakcyjne rabaty przy zakupie.

      Sprawdź oferty
    • Leasing konsumencki

      Leasing konsumencki - mądre finansowanie na Twoich warunkach!

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Baza wiedzy
    Baza wiedzy
    • O firmie
    • Proces
    • Ubezpieczenie
    • Finansowanie
    • Porady
  • Kontakt
  • O nas
  • Zaloguj
Zaloguj
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Superauto.pl
              • Porady
              • Testy aut
              • Kia Niro, czyli hybryda inaczej

              Kia Niro, czyli hybryda inaczej

              07.01.2020 Maciej Kazimierski

              Chcesz kupić kompaktowego crossovera i zależy Ci na tym, żeby pod jego maską pracowała oszczędna jednostka hybrydowa? Przyjrzyj się bliżej Kii Niro. Mnie to auto spodobało się tak bardzo, że po tygodniowym teście było mi bardzo trudno się z nim rozstać.

              Kia Niro, czyli hybryda inaczej

              Jeżeli na hasło „napęd hybrydowy” zapala Ci się światełko z napisem „Toyota”, to masz rację. Masz, ale nie do końca. Japoński koncern, mimo że najbardziej kojarzony z tym rodzajem napędu, nie jest jedynym producentem, w którego ofercie można znaleźć auta hybrydowe. Samochody spalinowo-elektryczne produkuje też m.in. Kia. I to właśnie hybrydową Kię Niro testowałem.

              Kia Niro – co warto o niej wiedzieć?    

              • KiaNiro jest kompaktowym crossoverem (jej długość to 4,35 m, szerokość – 1,80 m, a rozstaw osi – 2,70 m).
              • Producent określa model mianem HUV – Hybrid Utility Vehicle (hybrydowy pojazd użytkowy).
              • Światowa premiera Kii Niro miała miejsce w lutym 2016 r. na Chicago Auto Show. W Europie model zadebiutował podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a w Polsce – na poznańskim Motor Show 2016.
              • Od drugiej połowy 2019 r. w salonach dealerskich dostępna jest Kia Niro po faceliftingu.
              • Pod maską Kii Niro pracuje benzynowy silnik 1,6 o mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej (DCT).
              • Kia Niro oferowana jest tylko jako hybryda typu HEV (z ang. Hybrid Electric Vehicle, czyli hybrydowy pojazd elektryczny) i hybryda typu PHEV (z ang. Plug-in Hybrid Electric Vehicle, czyli hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in). Podczas Poznań Motor Show 2019 swoją polską premierę miała elektryczna Kia E-Niro, która w polskich salonach sprzedaży koreańskiej marki pojawi się w pierwszym kwartale 2020 r.

              Moim testowym autem była biała Kia Niro w wersji wyposażenia XL.  

              Czy wiesz, że…

              Nazwa KIA składa się z dwóch członów:

              •  „ki”, w języku koreańskim oznaczającego „powstać” lub „wychodzić”
              •  „-a”, w oznaczającego Azję.  

              Kia Niro z zewnątrz – spokojna

              Za stylizację Kii Niro odpowiadały dwa centra designu koreańskiej firmy: w Kalifornii oraz w Namyang w Korei. Producent określa karoserię samochodu jako elegancką, wygładzoną i aerodynamiczną, z subtelnie rzeźbionymi powierzchniami. Brzmi ładnie. Nie wiem, czy potrafiłbym opisać zewnętrzny wygląd Kii Niro tak eleganckimi słowami. Dla mnie był to po prostu crossover zaprojektowany spokojnie, bez szaleństw stylistycznych. Przynależność modelu do rodziny crossoverów podkreślają dyskretnie wykończone tworzywem nadkola. Na drzwiach z kolei znajduje się listwa, której rolą jest ich ochrona przed osobami, które otwierają drzwi ze zbytnim rozmachem, nie zważając na zaparkowane obok samochody.

              Z przodu, oprócz charakterystycznego dla marki grilla w kształcie tygrysiego nosa, auto wyróżniają trójkątne reflektory przednie oraz LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie kłów.

              Patrząc na auto z boku, widzisz łagodnie poprowadzoną linię dachu i duże okna w przednich i tylnych drzwiach (na tyle duże, że podczas cofania zdarzało mi się patrzeć przez nie, a nie na obraz przekazywany przez kamerę cofania).

              Tył auta to z kolei spore klosze tylnych świateł oraz pokrywa bagażnika, której szyba „ocieniona” jest dyskretnym spoilerem, mieszczącym światło stop.

              Warto jeszcze dodać, że wskaźnik oporu powietrza Kii Niro wynosi zaledwie 0,29 (dla porównania – w Kii Sportage wskaźnik oporu powietrza wynosi 0,37).

              Kira Niro hybryda

              Wewnątrz – przestronna

              Wnętrze testowej Kii mogę określić jako wręcz luksusowe. Luksusowe jak na kompaktowego crossovera oczywiście. Przednie fotele, tylna kanapa i boczki drzwi pokryte były skórą w odcieniu śliwkowym (pakiet kolorystyczny „Purple Plum”). Deska rozdzielcza była z kolei utrzymana była w czarnej tonacji z elementami „piano black” (w tym kolorze były też m.in. fragmenty boczków drzwi).

              Przednie fotele były podgrzewane i wentylowane, a fotel kierowcy był dodatkowo regulowany elektrycznie w 8 kierunkach i wyposażony w 2-kierunkową regulację odcinka lędźwiowego. Wisienką na torcie była możliwość zaprogramowania dwóch indywidualnych ustawień fotela kierowcy. Po wybraniu jednego z ustawień i zamknięciu drzwi, fotel kierowcy automatycznie ustawiał się w pozycji optymalnej dla konkretnego kierowcy. Oznaczało to koniec z każdorazowym ustawianiem fotela po tym, kiedy auto prowadziła inna osoba.

              Za pokrytą skórą i podgrzewaną kierownicą umieszczone były wskaźniki. Pierwsza rzecz, która rzuciła mi się w oczy to to, że wyświetlacz – tak jak grill – ma kształt tygrysiego nosa. Ładne, pomysłowe i podkreślające stylistykę stosowaną przez Kię. Interesujący design to nie wszystko.

              W Kia Supervision Cluster (tak koreański producent określa swoje cyfrowe wskaźniki) zastosowany został bardzo czytelny (przynajmniej moim zdaniem) podział wyświetlanych informacji:

              • lewa strona 7-calowego ekranu odpowiadała za wyświetlanie informacji dotyczących statusu układu hybrydowego (tryb jazdy: ECO, POWER i CHARGE), poziomu naładowania akumulatora aktualnie wybranego przełożenia skrzyni biegów,
              • po prawej stronie z kolei wyświetlały się m.in. informacje dotyczące silnika spalinowego. Znajdowały się tam: prędkościomierz, obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.

              Pośrodku umieszczony był ekran, na którym wyświetlały się informacje m.in. o aktualnym zasięgu, ograniczeniu prędkości (Kia sprawnie radziła sobie z odczytywaniem danych ze znaków drogowych), temperaturze zewnętrznej i przebiegu.

              Na ekranie mogły wyświetlać się też dane dotyczące przepływu energii (np. dotyczące odzyskiwania energii po zdjęciu nogi z pedału gazu), temperatury silnika, średniego zużycia paliwa, informacji o jeździe (liczba przejechanych kilometrów od uruchomienia silnika, czas jazdy, średnie spalanie), stylu jazdy (procentowe udział jazdy ekonomicznej, normalnej i agresywnej).

              Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,70 m) pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca. Tylna kanapa jest równie wygodna, jak przednie fotele (z tą różnicą, że nie jest podgrzewana). Pasażerowie, którzy na niej podróżują, mają do dyspozycji nawiew powietrza umieszczony w tunelu środkowym oraz gniazdo 220 V. Kierowca i pasażer jadący na prawym fotelu mogą korzystać z dwustrefowej, automatycznej klimatyzacji (sterowanej w sposób tradycyjny – przyciskami i pokrętłami), indukcyjnej ładowarki do telefonu, kilka pojemnych schowków (w tym w podłokietniku) oraz gniazdo 12 V i USB.

              Podczas jazdy – cicha

              Skoro wiesz już, jak Kia Niro prezentuje się z zewnątrz i jak wygląda jej wnętrze, pora sprawdzić, jak się nią jeździ.

              Mógłbyś powiedzieć „Kia Niro jest hybrydą, więc jeździ jak inne hybrydy”. Jednak parafrazując jednego z bohaterów „Pulp Fiction” (Vincenta Vegę) trzeba powiedzieć, „It's the little differences” (czyli są małe różnice).

              Pierwsza z tych różnic to skrzynia biegów. W japońskich samochodach hybrydowych moment obrotowy jest przenoszony na koła przy pomocy bezstopniowej skrzyni e-CVT. Kia (i chwała za to jej inżynierom) zdecydowała się na zastosowanie w Niro dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej o sześciu przełożeniach. Biegi – jak na ten rodzaj przekładni przypadło – zmieniane są szybko i sprawnie.

              Z moich obserwacji wynika, że podczas jazdy w mieście silnik „kręcił się” z prędkością ok. 2 000 obr/min. Kilka razy zauważyłem, że silnik pracował na nieco zbyt wysokich obrotach (do kabiny dochodził wtedy nieprzyjemny hałas), wystarczyło jednak wcisnąć nieco mocniej pedał gazu, skrzynia wrzucała wyższy bieg i wszystko wracało do normy.

              Kię Niro testowałem w połowie grudnia. Jako że poranki były naprawdę zimne, to po wciśnięciu przycisku START STOP Engine, włączał się silnik spalinowy. W aucie nie było przycisku, którego wciśnięcie „wymuszało” jazdę z napędem elektrycznym. Chcesz jechać „na prądzie”? Musisz odpowiednio operować pedałem gazu. Wymaga to pewnej wprawy, ale już po kilku godzinach za kierownicą Niro z pewnością nie będziesz miał z tym problemów (mi udawało się nawet jechać z wykorzystaniem silnika elektrycznego z prędkością ok. 100 km/h). Brak przycisku „EV” był drugą z różnic.

              Od pierwszych kilometrów przejechanych za kierownicą Kii Niro miałem wrażenie, że ten samochód został zaprojektowany do spokojnej jazdy. Takiej bez szaleństw, bez wkręcania silnika „na czerwone pole”. OK, zdarzyło mi się raz czy dwa na początku testu sprawdzić „zrywność” samochodu. Jednak przez większość czasu jeździłem spokojnie, czego skutkiem było to, że na wskaźniku stylu jazdy, najwyższe wartości (ok. 78% - 80%) widniały przy wyrazie „Ekonomiczna”.

              W mieście współpraca silnika elektrycznego i spalinowego zapewniała sprawny start spod świateł. Po rozpędzeniu się do „prędkości przelotowej” wystarczyło odpuścić pedał gazu, żeby korzystać z dobrodziejstw jazdy zeroemisyjnej. Samochód zatrzymywał się, włączał się hamulec postojowy (Auto Hold) i w aucie zapadała cisza mącona tylko szumem klimatyzacji i dźwiękami dobiegającymi z głośników. Po zapaleniu się zielonego światła wystarczyło tylko wcisnąć pedał gazu, a samochód płynnie i cicho ruszał z miejsca.

              Za kierownicą Kii Niro znajdowały się manetki oznaczone znakami „+” (manetka po prawej stronie) i „–” (manetka po lewej stronie). Przypisane były im dwie funkcje:

              • podczas jazdy w trybie D, przy ich pomocy mogłem sterować poziomem rekuperacji (tj. odzyskiwania energii elektrycznej podczas toczenia się lub hamowania). Za każdym razem, po zdjęciu nogi z gazu, na wyświetlaczu było widać, że auto odzyskuje energię podczas toczenia. Każdorazowe wciśnięcie manetki z minusem zwiększało opór toczenia i poziom odzyskiwania energii. Na trzecim (najwyższym) poziomie rekuperacji, auto jadące rozpędem zatrzymywało się – zależnie od prędkości – po kilkunastu metrach bez potrzeby wciskania hamulca. Przy czym był to proces płynny. W razie potrzeby, wciskając lekko gaz, mogłem go przerwać,
              • po przestawieniu lewarka w tryb S, mogłem przy pomocy manetek zmieniać ręcznie biegi.

              Manewry na parkingu ułatwiały „wspomagacze” – kamera cofania, czujniki parkowania i system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania. Obiektyw kamery cofania wymagał – od czasu do czasu – przetarcia. Jeżeli tego nie zrobiłem, to po jeździe w deszczowy dzień, obraz przekazywany przez kamerę był mocno nieczytelny.

              Multimedialna

              Na środku deski rozdzielczej Kii Niro umieszczony był dotykowy ekran o przekątnej 10,25 cala. Przy jego pomocy mogłem sterować nie tylko systemem audio (auto, którym jeździłem, było wyposażone w zestaw audio firmy JBL 7 głośnikami i 8 kanałowym wzmacniaczem o mocy 320 Wat oraz w tuner radia cyfrowego DAB) czy nawigacją. Na centralnym ekranie mogłem też wyświetlać m.in. informacje o przepływie energii czy historyczne dane dotyczące ekonomii jazdy (spalanie paliwa oraz zużycie energii przez silnik elektryczny).

              Wszystkie przełączniki rozmieszczone były ergonomicznie, w miejscach, w których należało się ich spodziewać. Nawet jeżeli wcześniej nie prowadziłeś żadnego auta marki Kia, nie powinieneś mieć problemów z obsługą urządzeń pokładowych.

              Kia Niro – co i za ile?

              Kia Niro dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia. Ich nazwy (M, L i XL) budzą we mnie – co nie powinno chyba dziwić – skojarzenia „odzieżowe”. Sprawdziłem, ile trzeba zapłacić za każdą z nich i w co są standardowo wyposażone.

              Najtańsza wersja – M – kosztuje co najmniej 97 990 zł. Za tę cenę dostajesz m.in.:

              • 7 poduszek powietrznych, asystenta utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
              • systemy bezpieczeństwa: ABS, BAS (system wspomagania hamowania), ESS (automatycznie włączane światła awaryjne na wypadek gwałtownego hamowania), ESC (system stabilizacji toru jazdy), HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów) i VSM (system podpowiedzi ruchu kierownicy),
              • radioodtwarzacz MP3 z ośmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym LCD, kamerą cofania, interfejsem Apple CarPlay oraz Android Auto,
              • tylne czujniki parkowania,
              • kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego LCD o przekątnej 4,2 cala,
              • światła do jazdy dziennej LED, tylne lampy LED, światła przeciwmgielne z przodu,
              • czujnik zmierzchu,
              • kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, elementy wnętrza w kolorze fortepianowym (piano black),
              • automatyczną dwustrefową klimatyzację,
              • elektryczny hamulec postojowy z funkcją „autohold”,
              • 16-calowe felgi aluminiowe, strukturalne z oponami Michelin 205/60 R16,
              • relingi dachowe,
              • dwufunkcyjną skrzynię biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń (tryb Sport) lub sterowania systemem odzysku energii z hamowania za pomocą łopatek przy kierownicy (tryb Normal),
              • sterowane elektrycznie szyby przednie i tylne,
              • wielofunkcyjną kierownicę (sterowanie systemem audio, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, tempomat z ogranicznikiem prędkości).

              Co możesz dokupić? Pakiet Bezpieczeństwa (3 500 zł) składający się z systemu autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, asystenta jazdy w korku i aktywnego tempomatu z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop & Go. Możesz też dopłacić do dwuobwodowego autoalarmu z czujnikiem ruchu i własnym zasilaniem (1 000 zł) oraz do Kia Monitoring Assist, czyli ochrony oraz monitoringu samochodu przez aplikację na smartfona (1 000 zł).

              Dopłata do lakieru metalizowanego wynosi 2 800 zł a do lakieru specjalnego Clear White-UD – 1 200 zł.

              Wersja L (od 107 990 zł) do listy wyposażenia standardowego dodaje m.in.:

              • światła mijania oraz drogowe LED, światła przeciwmgielne LED,
              • system autonomicznego hamowania z dodatkową funkcją wykrywania pieszych,
              • aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop & Go,
              • asystenta jazdy w korku,
              • lusterka boczne składane elektrycznie z wbudowanymi kierunkowskazami LED,
              • tapicerkę skórzano-materiałową, podgrzewaną kierownicę oraz fotele przednie,
              • elektrochromatyczne lusterko, czujnik deszczu i przyciemniane szyby z tyłu,
              • dodatkowe nawiewy dla pasażerów z tyłu,
              • Pakiet Zimowy (podgrzewana kierownica oraz fotele przednie z 3-stopniową regulacją, dodatkowa nagrzewnica powietrza),
              • dodatkowe gniazdo zasilania 220 V do ładowania urządzeń przenośnych.

              Jedyną opcją dodatkową (poza oczywiście lakierem metalizowanym lub lakierem specjalnym) dla wersji L jest Pakiet Business Line (10 000 zł).

              W jego skład wchodzą: Kia Navi System (system nawigacji satelitarnej z obsługą w języku polskim, 7-letnim planem darmowej aktualizacji, usługami TomTom, 10,25-calowym kolorowym ekranem z możliwością personalizacji wyświetlacza i dzielenia ekranów, Bluetooth z możliwością podłączenia dwóch urządzeń), tuner radia cyfrowego DAB, Kia UVO Connect (zestaw usług cyfrowych zapewniających wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji o Twoim samochodzie), Kia Supervision Cluster – cyfrowe zegary z kolorowym 7-calowym ekranem LCD, Kia Blind Spot Collision Warning (BCW) - system monitorowania martwego pola w lusterkach, Kia Rear Cross Traffic Collision Warning (RTCW) - system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, Kia Speed Limit Warning (SLW) - system rozpoznający znaki ograniczeń prędkości, przednie czujniki parkowania, indukcyjna ładowarka do telefonu, Kia Smart Key – system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka, wyposażony w czujnik zbliżeniowy w drzwiach przednich oraz pokrywie bagażnika, przycisk uruchamiający silnik START/STOP oraz kameralne podświetlenie deski rozdzielczej.

              >> Sprawdź, ile zapłacisz za leasing Kia Niro L 

              Za najwyższą wersję wyposażenia (XL) zapłacisz co najmniej 124 990 zł. W skład jej wyposażenia standardowego wchodzą m.in.:

              • system monitorowania martwego pola w lusterkach
              • system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, 
              • przednie czujniki parkowania,
              • skórzana tapicerka foteli, schowek w oparciu fotela kierowcy,
              • fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 kierunkach, wentylowane fotele przednie, funkcja pamięci ustawień fotela kierowcy,
              • system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka,
              • kameralne podświetlenie deski rozdzielczej,
              • Kia Speed Limit Warning (SLW) - system rozpoznający znaki ograniczeń prędkości (dostępne dla produkcji 2020),
              • cyfrowe zegary „Supervision” z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego,
              • system nawigacji satelitarnej z 10,25-calowym kolorowym ekranem dotykowym, zestawem audio firmy JBL z 7 głośnikami i 8 kanałowym wzmacniaczem o mocy 320 Wat, tuner radia cyfrowego DAB,
              • Kia UVO Connect – zestaw usług cyfrowych zapewniających wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji o Twoim samochodzie (opcja dostępna dla rocznika produkcji 2020),
              • indukcyjna, bezprzewodowa ładowarka do telefonu.
              • Mimo że wersja XL ma właściwie wszystko, to możesz do niej jeszcze „domówić” jeszcze sterowane elektrycznie okno dachowe i LED-owe oświetlenie wnętrza (2 500 zł), 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin o rozmiarze 225/45 R18 (2 000 zł). Możesz też wybrać inny niż czarny kolor tapicerki:
              • pakiet kolorystyczny „Purple Plum” – skórzana tapicerka foteli oraz boczki drzwi w kolorze brązowym,
              • pakiet kolorystyczny „Orange Blossom” – skórzana tapicerka foteli w kolorze czarnym, przeszycia foteli, podłokietnika oraz kierownicy w kolorze pomarańczowym, listwa ozdobna deski rozdzielczej w kolorze pomarańczowym.

              Mimo że wersja XL ma właściwie wszystko, to możesz do niej jeszcze „domówić” jeszcze sterowane elektrycznie okno dachowe i LED-owe oświetlenie wnętrza (2 500 zł),

              18-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin o rozmiarze 225/45 R18 (2 000 zł). Możesz też wybrać inny niż czarny kolor tapicerki:

              • pakiet kolorystyczny „Purple Plum” – skórzana tapicerka foteli oraz boczki drzwi w kolorze brązowym,
              • pakiet kolorystyczny „Orange Blossom” – skórzana tapicerka foteli w kolorze czarnym, przeszycia foteli, podłokietnika oraz kierownicy w kolorze pomarańczowym, listwa ozdobna deski rozdzielczej w kolorze pomarańczowym.

              Kia Niro – subiektywny wybór kierującego

              Serce mówi – weź wersję XL i dopłać do lakieru metalizowanego (np. czerwonego Runaway Red, granatowego Gravity Blue lub niebieskiego Deep Blue) i – ewentualnie – do 18-calowych kół. Wtedy za 129 790 zł będziesz miał samochód, na który będzie miło popatrzeć i który będzie oszczędnie jeździł.

              A co na to rozum? On z kolei szepcze do ucha coś o wersji L z Pakietem Business Line i lakierem metalizowanym. Propozycja rozumu przekłada się na 120 790 zł.

              Wybór jest trudny. Miałbym, jak mawia moja córka „niezłą rozkminę”, gdyby przyszło mi wybierać między wersją L „doposażoną” w Pakiet Business Line a wersją XL. Bliżej byłoby mi chyba jednak do wersji L z dodatkami (a przynajmniej tak mi się wydaje).

              Kia Niro – dla kogo?

              Jak wspomniałem na wstępie, Kia określa ten model jako hybrydowy pojazd użytkowy. To – moim zdaniem – trafiona nazwa. Niro udanie łączy w sobie dwie cechy: jest kompaktowym crossoverem, który dobrze sprawdzi się i w mieście i poza nim, a po drugie – pod jej maską pracuje oszczędny napęd hybrydowy. Czegoż chcieć więcej (może oprócz nieco większego bagażnika – te 356 l trochę rozczarowuje. Na szczęście, po złożeniu oparć tylnej kanapy uzyskujesz prawie płaską powierzchnię o objętości 1 354 l).

              Jeżeli spodobał Ci się ten hybrydowy crossover a nie chcesz zapłacić za niego z własnej kieszeni, to możesz go kupić i sfinansować za pośrednictwem serwisu Superauto.pl.  

              Zobacz podobne artykuły
              Leasing operacyjny, czy finansowy - który wybrać?

              Leasing w perspektywie zmian. Rodzaje, e...

              Leasing operacyjny i finansowy w perspektywie zmian podatkowych od 2026. Wszystko o finansowaniu, ewidencji i księgowaniu leasingu.

              Katarzyna Bugla 24.09.2025 8 min
              Rata leasingu - jak obliczyć całkowity miesięczny koszt leasingu

              Jak obliczyć miesięczną ratę leasingową?...

              Leasing auta to popularna forma finansowania, ale jego koszty bywają niejasne. Pokazujemy, z czego składa się rata leasingowa, jak wpływa na nią wy...

              Beata Szymańska 05.08.2025 3 min
              Monit z banku

              Monit z banku lub firmy leasingowej – co...

              Otrzymałeś monit z banku lub firmy leasingowej i nie wiesz, co to dokładnie znaczy? Spokojnie – to nie zawsze powód do paniki. W tym artykule wyjaś...

              Beata Szymańska 17.06.2025 9 min
              Wstępna dezycja leasingowa

              Wstępna decyzja leasingowa – co oznacza...

              Planujemy leasing auta i dostajemy wiadomość: „Wydaliśmy wstępną decyzję pozytywną”. Brzmi dobrze, ale… co to właściwie znaczy? W artykule wyjaśnia...

              Beata Szymańska 05.06.2025 5 min
              leasing 2040

              Leasing 2040 – wizja przyszłości branży...

              Jak będzie wyglądał leasing za 5,10 może 15 lat?

              Katarzyna Bugla 22.05.2025 2 min
              leasing samochodu 2025

              Leasing samochodów w Polsce - raport

              Poznaj, jak w I kwartale 2025 roku dynamika leasingu lekkich pojazdów przechyliła szalę finansowania – sprawdź, które segmenty zyskały najwięcej i...

              Maciej Kazimierski 22.05.2025 10 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              O Superauto.pl

              Superauto.pl jest największym sprzedawcą nowych samochodów w polskim Internecie, będącym w czołówce przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Polsce bez podziału na offline i online. Firma od początku swojej ponad 20-letniej działalności specjalizuje się w dziedzinie zakupu i finansowania samochodów różnych marek. Łącząc długoletnie doświadczenie z nowymi technologiami tworzy serwis Superauto.pl, który jest jednym z najnowocześniejszych technologicznie e-commerce’ów motoryzacyjnych w Europie.

              Sukces Superauto.pl jest możliwy dzięki odpowiedniemu podejściu do Klientów. Priorytetem dla firmy jest zrozumienie ich indywidualnych potrzeb i preferencji, aby móc zaproponować im najlepszy produkt i sposób jego finansowania.

              Spółka w latach 2020, 2022, 2023, 2024 znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce według Forbesa, a w 2021 roku została laureatem klasyfikacji e-Gazel Biznesu. Ponadto w latach 2021, 2022, 2023 firma Superauto.pl została wyróżniona przez Kincentric jako „Best Employer”.

              Superauto.pl jest firmą odpowiedzialną społecznie, która w ramach swojej strategii CSR wspiera lokalne organizacje. Pomoc firmy dotarła już m.in. do: Hospicjum w Chorzowie, Oddziałów Dziecięcych Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie, Fundacji S.O.S. dla Zwierząt, Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, Świetlicy Środowiskowo-Socjoterapeutycznej "Pod Mychą” oraz Fundacji Gramy do Końca.

              Superauto.pl od 17 kwietnia 2025 jest pierwszym w historii sponsorem tytularnym legendarnego Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Największy stadion w Polsce obecnie nosi nazwę Superauto.pl Stadion Śląski.

              Od grudnia 2018 większościowym udziałowcem spółki jest Wirtualna Polska Holding S.A.

              Dlaczego Superauto.pl?

              • obsługa firm i osób prywatnych
              • ponad 10 000 ofert nowych i używanych samochodów dostępnych od ręki
              • rabaty firmowe na zakup samochodu do 30%
              • możliwość pozostawienia auta w rozliczeniu
              • elastyczne finansowanie w leasingu, kredycie i najmie długoterminowym
              • kalkulacja finansowania przygotowana w 15 instytucjach bankowych w 30 minut
              • minimum formalności i 100% obsługa Doradcy Superauto.pl od wysłania oferty po odbiór samochodu
              • dostawa auta pod dom

              Usługi Superauto.pl

              Leasing Superauto.pl

              • najniższe, stałe raty na rynku
              • wysokie rabaty firmowe do 30%
              • opłata wstępna od 1%
              • decyzja finansowania w ciągu 1 godziny
              • czas trwania umowy do 72 miesięcy
              • możliwość zakończenia umowy po 24 miesiącach

              Wynajem Superauto.pl

              • wszystko w cenie raty abonamentu (NNW, Assistance, Serwis, Opony)
              • opłata wstępna 0%
              • brak dodatkowych kosztów
              • umowa wynajmu już od 12 miesięcy (wynajem średnioterminowy)

              Kredyt Superauto.pl

              • atrakcyjne finansowanie z niskim oprocentowaniem
              • opłata wstępna 0%
              • umowa kredytu już od 24 miesięcy
              • czas trwania umowy do 120 miesięcy
              • kalkulacja kredytu w 30 minut

              Leasing samochodu

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo leasing
              • Audi leasing
              • Baic leasing
              • Bestune leasing
              • BMW leasing
              • BYD leasing
              • Chery leasing
              • Citroen leasing
              • Cupra leasing
              • Dacia leasing
              • DFSK leasing
              • Fiat leasing
              • Ford leasing
              • Forthing leasing
              • Hyundai leasing
              • Jac leasing
              • Jaecoo leasing
              • Jaguar leasing
              • Jeep leasing
              • Kia leasing
              • Land Rover leasing
              • Leapmotor leasing
              • Lexus leasing
              • Mazda leasing
              • Mercedes leasing
              • MG leasing
              • Mini leasing
              • Nissan leasing
              • Omoda leasing
              • Opel leasing
              • Peugeot leasing
              • Porsche leasing
              • Renault leasing
              • Seat leasing
              • Skoda leasing
              • SsangYong leasing
              • Subaru leasing
              • Suzuki leasing
              • Toyota leasing
              • Volkswagen leasing
              • Volvo leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD dostawcze leasing
              • Citroen dostawcze leasing
              • Fiat dostawcze leasing
              • Ford dostawcze leasing
              • Isuzu dostawcze leasing
              • Iveco dostawcze leasing
              • Maxus dostawcze leasing
              • Mercedes dostawcze leasing
              • Nissan dostawcze leasing
              • Opel dostawcze leasing
              • Peugeot dostawcze leasing
              • Renault dostawcze leasing
              • Toyota dostawcze leasing
              • Volkswagen dostawcze leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD ciężarowe leasing
              • DAF ciężarowe leasing
              • Isuzu ciężarowe leasing
              • Iveco ciężarowe leasing
              • MAN ciężarowe leasing

              Auto na abonament

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem
              • Audi wynajem
              • BMW wynajem
              • BYD wynajem
              • Citroen wynajem
              • Cupra wynajem
              • Dacia wynajem
              • DS wynajem
              • Ford wynajem
              • Hyundai wynajem
              • Jaecoo wynajem
              • Jeep wynajem
              • Kia wynajem
              • Land Rover wynajem
              • Lexus wynajem
              • Mazda wynajem
              • Mercedes wynajem
              • MG wynajem
              • Mini wynajem
              • Nissan wynajem
              • Omoda wynajem
              • Opel wynajem
              • Peugeot wynajem
              • Renault wynajem
              • Seres wynajem
              • Skoda wynajem
              • Suzuki wynajem
              • Toyota wynajem
              • Volkswagen wynajem
              • Volvo wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Opel wynajem średnioterminowy
              • Peugeot wynajem średnioterminowy
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze wynajem
              • Fiat dostawcze wynajem
              • Ford dostawcze wynajem
              • Mercedes dostawcze wynajem
              • Opel dostawcze wynajem
              • Peugeot dostawcze wynajem
              • Renault dostawcze wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Jeep wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Land Rover wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Samochody używane

              Zobacz wszystkie oferty
              • Abarth używane
              • Alfa Romeo używane
              • Aston Martin używane
              • Audi używane
              • Baic używane
              • BMW używane
              • BYD używane
              • Chevrolet używane
              • Citroen używane
              • Cupra używane
              • Dacia używane
              • Dodge używane
              • DS używane
              • Fiat używane
              • Ford używane
              • Forthing używane
              • Genesis używane
              • Honda używane
              • Hyundai używane
              • Jaecoo używane
              • Jaguar używane
              • Jeep używane
              • Kia używane
              • Land Rover używane
              • Lexus używane
              • Maserati używane
              • Mazda używane
              • Mercedes używane
              • MG używane
              • Mini używane
              • Mitsubishi używane
              • Nissan używane
              • Omoda używane
              • Opel używane
              • Peugeot używane
              • Porsche używane
              • RAM używane
              • Renault używane
              • Seat używane
              • Seres używane
              • Skoda używane
              • SsangYong używane
              • Subaru używane
              • Suzuki używane
              • Toyota używane
              • Volkswagen używane
              • Volvo używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze używane
              • Fiat dostawcze używane
              • Ford dostawcze używane
              • Isuzu dostawcze używane
              • Iveco dostawcze używane
              • MAN dostawcze używane
              • Mercedes dostawcze używane
              • Mitsubishi dostawcze używane
              • Opel dostawcze używane
              • Peugeot dostawcze używane
              • Renault dostawcze używane
              • SsangYong dostawcze używane
              • Toyota dostawcze używane
              • Volkswagen dostawcze używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • DAF ciężarowe używane
              • Iveco ciężarowe używane
              • MAN ciężarowe używane
              • Mercedes ciężarowe używane
              • Volvo ciężarowe używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Jeep wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Land Rover wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • BMW poleasingowe

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Porady
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.