RANKING: Przegląd busów dla 7-9 osób do 3.5 tony
Szukasz samochodu dla 7 lub 9 osób? Wybierz minibus, pomieści nie tylko pasażerów!

W rankingu znajdziesz:
Na początek krótkie słowo wyjaśnienia, czym jest tak naprawdę minibus. Otóż jest to samochód oparty na furgonie, który dostosowany jest do przewożenia maksymalnie 9 osób wraz z kierowcą, jednak w niektórych wariantach może przewozić też 6 lub 7 osób, w zależności od ilości miejsc i aranżacji kabiny. W luksusowych odmianach jak np. Volkswagen Multivan czy Mercedes Klasy V, układ siedzeń przypomina vany. Minibusy posiadają w całości przeszklone nadwozie, a także w większości przypadków pudełkowate nadwozie, którego kształt podporządkowano przestronności i funkcjonalności. Ze względu na swoją specyfikę minibusy zaliczamy często do grupy samochodów użytkowych, pomimo, iż prawnie są one przypisane do samochodów osobowych. Jakie busy dla 7-9 osób do 3,5 tony znajdziemy na rynku?
Volkswagen Multivan
Volkswagen Multivan 2023 - dane techniczne
Na nowe wcielenie Multivana czekaliśmy aż 18 lat. W czerwcu 2021 roku zadebiutowało nowe, VII wcielenie Multivana. Samochód oparto na nowej modułowej platformie MQB rodem z osobowych modeli, w tym Golfa i Passata. Jest też pierwszym w historii Multivanem dostępnym z napędem hybrydowym plug-in. Nowy Multivan zyskał znacząco na wyposażeniu, oferując m.in. cyfrowy kokpit czy znany z Golfa system multimedialny z 10,25-calowym ekranem oraz znacznie więcej systemów bezpieczeństwa i asystentów, w tym system Travel Assist. Oficjalnie producent nie używa nazwy T7, gdyż po raz pierwszy Multivan nie bazuje na dostawczym Transporterze, lecz na osobowym Golfie. Volkswagen Multivan siódmej generacji występuje w dwóch wersjach długości nadwozia. Krótsza mierzy 4973 mm, zaś dłuższa 5173 mm. Szerokość pojazdu wynosi 1941 mm, a wysokość od 1887 do 1907 mm. Rozstaw osi liczy 3124 mm.

Volkswagen Multivan 2023 - silniki
Volkswagen Multivan występuje z dwoma silnikami benzynowymi, dieslem 2.0 TDI oraz w wariancie hybrydowym plug-in. Bazowa jednostka benzynowa to 1.5-litrowe TSI o mocy 136 KM. Następnie mamy 2-litrowy motor TSI o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (prędkość maksymalna 200 km/h) i 2-litrowego diesla oferującego 150 KM i 360 Nm (prędkość maksymalna 190 km/h). Wreszcie jest odmiana PHEV oparta na 1.4-litrowej jednostce benzynowej TSI i silniku elektrycznym, łącznie oferująca 218 KM. Zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,6 s i prędkość maksymalną 192 km/h. Baterie mają 10,4 kWh pojemności i zapewniają 47 km zasięgu na prądzie. Każdy Multivan ma napęd na przód i 7-stopniową przekładnię DSG (jedynie PHEV ma 6-stopniowe DSG).
Volkswagen Multivan 2023 - ceny
Bazowy Multivan 1.5 TSI kosztuje 199 950 zł netto, zaś wariant przedłużony 205 650 zł netto. Odmiana 2.0 TSI kosztuje od 219 350 zł netto, a przedłużona 2.0 TSI 226 950 zł netto. Wariant PHEV w wersji krótkiej kosztuje 251 450 zł netto, a przedłużonej 251 850 zł netto. Wersja 2.0 TDI kosztuje od 215 950 zł netto za odmianę krótką i 223 450 zł netto za wariant przedłużony.
Volkswagen T6.1 Multivan
Volkswagen T6.1 Multivan 2023 - dane techniczne
Samochód zadebiutował w 2015 roku i jest tak naprawdę głęboko zmodernizowaną generacją T5 z 2003 roku. Otrzymał oznaczenie T6, wyróżnia się nowocześniejszą stylistyką, bogatszym wyposażeniem i nowym projektem kabiny. Jedynym dostępnym silnikiem jest 2-litrowy diesel o mocy 150 KM. Wiosną 2019 roku przeprowadzono modernizację, zmieniając nazwę na T6.1. Odświeżono pas przedni, tylne lampy i wnętrze. Ponownie odnowiono kształt deski rozdzielczej, a na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się reflektory LED oraz wirtualne zegary. Volkswagen T6.1 Multivan mierzy 4904 mm długości, 1904 mm szerokości oraz 1990 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 3000 mm.

Volkswagen T6.1 Multivan 2023 - silnik i ceny
Pod maską T6.1 Multivana znajdziemy 2-litrowego diesla o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Współpracuje on z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG oraz napędem na przednią lub obie osie. Samochód w wersji z napędem na przednią oś kosztuje 270 620 zł, zaś z napędem 4MOTION 287 020 zł.
Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen iD. Buzz 2023 - dane techniczne
Volkswagen ID. Buzz zadebiutował w 2022 roku jako elektryczna alternatywa dla Multivana i jest on odrębnym modelem w gamie Volkswagena. Samochód bazuje na przeznaczonej do elektrycznych modeli platformie MEB, którą zastosowano m.in. w Volkswagenach ID.4 i ID.5. Stylistyka ID. Buzza nawiązuje do kultowego Volkswagena Type 2 (T1), tzw. ogórka. Do przodka nawiązuje chociażby duże wyeksponowane logo marki czy dwukolorowe malowanie nadwozia. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,285. Kabina przypomina pozostałe modele z rodziny ID. Przed kierowcą znalazł się mały 5,3-calowy wyświetlacz, zaś kokpit wieńczy wolnostojący dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10 lub 12 cali. Volkswagen ID. Buzz mierzy 4712 mm długości, 1985 mm szerokości oraz 1927 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2989 mm. Co ciekawe, ID. Buzz pomieści tylko 5 osób. W 2024 roku do oferty dołączy jednak odmiana przedłużona z dłuższym o 25 cm rozstawem osi, wyposażona w 3 rzędy siedzeń.

Volkswagen ID. Buzz 2023 - silnik i cena
ID. Buzz korzysta z umieszczonej z tyłu jednostki elektrycznej rozwijającej 204 KM oraz 310 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s i rozpędza się do 145 km/h. Baterie mają 77 kWh pojemności netto i zapewniają 417 km zasięgu w trybie mieszanym. Można je ładować mocą do 170 kW. Volkswagen ID. Buzz kosztuje 229 760 zł netto (282 605 zł brutto). W wersji przedłużonej ID. Buzz otrzyma większą baterię (85 kWh) i mocniejszy silnik elektryczny rozwijający 286 KM. W planach jest też topowa odmiana GTX z napędem na obie osie, która rozwinie 340 KM.
Mercedes Klasa V/Vito Tourer
Mercedes Klasa V 2023 / Vito Tourer 2023 - dane techniczne
Mercedes Klasy V w trzecim wcieleniu zadebiutował w 2014 roku, wraz z dostawczym Vito. Jako pierwszy zadebiutował wariant osobowy oznaczony jako W447. Samochód oparto na platformie poprzednika. Wyposażono go w masywną atrapę chłodnicy z opcjonalnymi reflektorami LED, które zachodzą na błotniki. Patrząc na sylwetkę pojazdu, uwagę zwracają wyraziste przetłoczenia. Auto wyróżniają także zderzaki w kolorze nadwozia, których nie znajdziemy w dostawczym Vito, a także inny wzór tylnych lamp i wykończenie grilla. W 2019 roku Klasa V doczekała się liftingu. Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne i ograniczają się do zderzaków czy grilla. W kabinie zastosowano nowy system multimedialny MBUX, nowe otwory wentylacyjne i zegary, a także bardziej luksusowe wyposażenie obejmujące m.in. tylne fotele z funkcją wentylacji, masażu i pełnego rozkładania. Najkrótsza mierzy 4895 mm długości, średnia 5140 mm, zaś najdłuższa 5370 mm. Szerokość pojazdu to 1928 mm, zaś wysokość 1980 mm. Rozstaw osi liczy 3200 lub 3430 mm. Bagażnik pomieści 1030 litrów.

W sierpniu 2023 roku przeprowadzono kolejny lifting. Pojawiły się nowe adaptacyjne reflektory Multibeam LED, większa atrapa chłodnicy oraz nowe zderzaki i przeprojektowane tylne lampy. Zastosowano też całkowicie nową deskę rozdzielczą z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami pod wspólną taflą szkła. Zastosowano też nowy system MBUX z asystentem głosowym oraz nawigację z rozszerzoną rzeczywistością. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się m.in. ładowarka indukcyjna czy system keyless. Równolegle z nim zmian dokonano w Vito. Zyskały one system MBUX z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz 5,5-calowy ekran komputera pokładowego. Samochód występuje w trzech wersjach długości nadwozia.Klasa V standardowo przeznaczona jest do transportu sześciu osób. które podróżują w indywidualnych skórzanych fotelach. Opcjonalnie pojazd może być wyposażony w osiem miejsc. Tylną część pojazdu można wówczas wyposażyć zamiast osobnych foteli w 3-osobowe kanapy. Jeśli ktoś szuka busa na 9 osób, ma do wyboru tańszego i mniej luksusowego Vito Tourera.
Mercedes Klasa V 2023 / Vito Tourer 2023 - sllniki
W gamie Mercedesa Klasy V znajdziemy 2-litrowego diesla w trzech wariantach mocy. Bazowy wariant 220 d rozwija 163 KM oraz 380 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 s i rozpędza się do 195 km/h. Mocniejszy 250 d generuje 190 KM oraz 440 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s i rozpędza się do 206 km/h. Topowy 300 d generuje 237 KM oraz 500 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i rozpędza się do 215 km/h. W każdej wersji standardem jest 9-biegowa przekładnia automatyczna. Bazowo mamy napęd na tył, a w opcji w mocniejszych wariantach napęd 4x4 4MATIC.
Mercedes Klasa V 2023 / Vito Tourer 2023 - ceny
Bazowy Mercedes klasy V 220 d z 2-litrowym dieslem o mocy 163 KM i napędem na tył kosztuje od 245 082 zł. Odmiana 250 d o mocy 190 KM to już koszt rzędu 253 257 zł. Topowy wariant 300 d z 2-litrowym dieslem biturbo o mocy 237 KM to już koszt 271 092 zł. W gamie jest też wariant elektryczny EQV za 364 572 zł. Posiada on napęd na przednie koła i silnik elektryczny o mocy 204 KM. Zasięg pojazdu to 231 km dla wariantu z bateriami 60 kWh ora 355 km dla wariantu z bateriami 90 kWh, kosztującego od 383 268 zł. Osobowy eVito Tourer kosztuje od 323 982 zł i oferuje do 359 km zasięgu i silnik o mocy 204 KM i ma baterie o pojemności 60 lub kWh. Bazowy Vito Tourer 114 CDI o mocy 136 KM kosztuje od 203 058 zł. Wariant 116 CDI o mocy 163 KM kosztuje 212 037 zł, zaś topowy 119 CDI o mocy 190 KM 220 458 zł.
Mercedes Klasa V w ofercie Superauto.pl
Renault Trafic Combi
Renault Trafic 2023 - dane techniczne
III generację Renault Trafica zaprezentowano w 2014 roku. Samochód powstał jako zupełnie nowa konstrukcja. Występuje z krótkim i długim rozstawem osi i z niską lub wysoką karoserią. W połowie 2019 roku przeprowadzono modernizację. Odświeżono przednie lampy i grill, zaś w kabinie zmieniono m.in. kratki nawiewów, drążek zmiany biegów oraz ozdobne elementy wykończeniowe. Wprowadzono też nową tapicerkę, zaś na listę wyposażenia dodatkowego trafiło cyfrowe radio DAB. W marcu 2021 roku Trafic przeszedł kolejną modernizację. Przeprojektowano pas przedni i kabinę. We wrześniu 2022 roku gamę uzupełniła elektryczna odmiana E-Tech. Renault Trafic w krótkiej L1H1 wersji mierzy 5080 mm długości, 1973 mm wysokości oraz 1956 mm szerokośći, zaś rozstaw osi liczy 3098 mm. Odmiana przedłużona L2H1 mierzy 5480 mm długości, 1974 mm wysokości oraz 1956 mm szerokości, zaś rozstaw osi liczy 3098 mm.

Renault Trafic 2023 - silniki
Pod maską Trafica znajdziemy 2-litrowego diesla w trzech wariantach mocy. Bazowy wariant 2.0 dCi rozwija 110 KM oraz 300 Nm, korzysta z 6-biegowej skrzyni manualnej, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 16,5 s i rozpędza się do 161 km/h. Mocniejszy wariant rozwija 150 KM i 350 Nm, występuje ze skrzynią manualną lub 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnią EDC. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,6 s (z EDC 11,6 s) a prędkość maksymalna to 178 km/h. Topowy wariant ma już w standardzie przekładnię EDC i rozwija 170 KM oraz 380 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i rozpędza się do 186 km/h. W każdej wersji napęd trafia na przednią oś.
Renault Trafic 2023 - ceny
Bazowy Trafic L1 Ecquilibre ze 110-konnym dieslem kosztuje 167 150 zł. Odmiana przedłużona L2 wymaga dopłaty 3200 zł. Trafic L1 ze 150-konnym dieslem i skrzynią manualną kosztuje 169 150 zł, zaś z przekładnią EDC 182 300 zł. Topowy 170-konny wariant L1 z przekładnią EDC kosztuje 184 300 zł.
Renault Trafic w ofercie Superauto.pl
Toyota Proace Verso / Peugeot Traveller / Citroen SpaceTourer / Opel Zafira
Toyota Proace Verso 2023 / Peugeot Traveller 2023 / Citroen SpaceTourer 2023 / Opel Zafira 2023 - dane techniczne
Peugeot Expert III został zaprezentowany po raz pierwszy w 2016 roku. Osobowa wersja otrzymała nazwę Traveller. Auto skonstruowano na modułowej płycie podłogowej EMP2, którą wykorzystują osobowe auta grupy PSA, a obecnie koncernu Stellantis. W porównaniu do poprzednika nadwozie jest bardziej zwarte i nowocześniejsze, a kabina lepiej wyposażona i bardziej komfortowa. Wyposażenie jest bogate i opcjonalnie obejmuje m.in. elektrycznie przesuwane drzwi boczne, dotykowy ekran o przekątnej 7 cali, kamerę cofania z ekranem w lusterku wstecznym czy też aktywny tempomat i system unikania kolizji. Osobowe wersje pozostałych modeli również otrzymały inne nazwy. W przypadku Toyoty jest to Proace Verso, w Citroenie SpaceTourer, w Oplu Zafira, zaś w przypadku Fiata Ulysse. Opel Zafira dołączył do gamy minibusów koncernu PSA w 2019 roku, zaś Fiat Ulysse już jako produkt koncernu Stellantis w 2022 roku.

Citroen SpaceTourer i pozostałe modele występują w dwóch wersjach długości. Bazowa mierzy 4959 mm długości, 1910 mm wysokości oraz 1920 mm szerokości, zaś rozstaw osi liczy 2925 mm. Bagażnik pomieści 600 litrów. Odmiana Long mierzy 5309 mm długości, 1910 mm wysokości oraz 1920 mm szerokości, zaś bagażnik pomieści 1100 l. Rozstaw osi liczy 3275 mm.
Toyota Proace Verso 2023 / Peugeot Traveller 2023 / Citroen SpaceTourer 2023 / Opel Zafira 2023 - silniki
W gamie Toyoty Proace Verso znalazł się 2-litrowy diesel w dwóch wariantach mocy. Oba rozpędzają się maksymalnie do 185 km/h. Słabszy generuje 140 KM i 340 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Napęd trafia na przednią oś. Mocniejszy generuje 177 KM oraz 400 Nm i współpracuje z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s. Pozostałemodele występują tylko w wariancie elektrycznym generującym 136 KM oraz 260 Nm. Występuje on z dwoma pakietami baterii do wyboru - 50 oraz 75 kWh. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 s w przypadku odmiany krótkiej z bateriami 50 kWh oraz 11,9 s w przypadku wariantu Long z bateriami 75 kWh. Zasięg według WLTP wynosi odpowiednio 230 oraz 330 km.
Toyota Proace Verso 2023 / Peugeot Traveller 2023 / Citroen SpaceTourer 2023 / Opel Zafira 2023 - ceny
Boazwa Toyota Proace Verso Combi ze 140-konnym dieslem w wersji krótkiej kosztuje 175 800 zł, zaś w bogatszej Business 194 900 zł. Odmiana o mocy 177 KM kosztuje w konfiguracji Business 209 100 zł. W ofercie są też bogatsze wersje Family oraz VIP. Odmiana Long w konfiguracji Combi ze 140-konnym dieslem kosztuje 179 800 zł, a w Business 198 000 zł. Wariant 177-konny w wersji Business kosztuje 212 100 zł. Bazowy Peugeot e-Traveller kosztuje od 277 200 zł za odmianę Business z bateriami o pojemności 50 kWh oraz od 303 000 zł za większy pakiet baterii. Wariant Long wymaga dopłaty 4000 zł. Do wyboru jest też bogatsza odmiana Business VIP kosztująca odpowiednio 310 200 zł (50 kWh) i 336 000 zł (75 kWh). Tyle samo kosztuje Citroen SpaceTourer, zaś Opel Zafira-e Life startuje z pułapu 270 500 zł za odmianę 9-osobową Business z bateriami 50 kWh. Wariant z bateriami 75 kWh kosztuje 296 300 zł. Wersja Long wymaga 4000 zł dopłaty. 8-osobowa odmiana Business VIP kosztuje 316 700 zł za wersję 50 kWh oraz 342 500 zł za wariant 75 kWh. Alternatywą jest tańszy Vivaro-e Combi za 256 100 zł w odmianie 50 kWh lub 281 900 zł w wariancie 75 kWh.
Toyota Proace Verso 2025 / Peugeot Traveller 2025 / Citroen SpaceTourer 2025 / Opel Zafira 2025 - dane techniczne, silniki i ceny
Minibusy Stellantisa i Toyoty jesienią 2023 roku doczekały się obszernego liftingu i trafiły w tej formie na rynek w 2024 roku. Każdy z modeli zyskał indywidualny pas przedni, a w kabinach pojawił się nowy system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem z bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto oraz aktualizacjami OTA. Zastosowano też nowe fotele i kierownice, przeprojektowano schowki oraz pojawiły się cyfrowe zegary z 10-calowym wyświetlaczem. Odmiany elektryczne nadal mają baterie o pojemnośćiach 50 i 75 kWh, jednak dzięki zastosowaniu ogniw nowej generacji poprawiono ich zasięg. Tylko Toyota oferuje odmianę z dieslem, zaś pozostałe minibusy występują tylko jako elektryki.
Toyota Proace Verso ze 144-konnym dieslem w wersji Medium kosztuje od 159 920 zł netto, zaś w odmianie Long od 163 170 zł. Odmiana elektryczna kosztuje od 195 040 zł netto za wariant M lub od od 198 290 zł za Long. Peugeot e-Expert Combi kosztuje od 162 920 zł netto za wariant M lub od 166 830 zł za wersję L. Tyle samo kosztują Citroen e-Jumpy Combi oraz Opel Vivaro electric Kombi. Peugeot, Citroen i Opel oferują też bardziej luksusowe wersje o nazwie Traveller, SpaceTourer czy Zafira.

Toyota Proace Verso / Peugeot Traveller / Citroen SpaceTourer / Opel Zafira w ofercie Superauto.pl
Ford Tourneo Custom I / Ford Transit Custom I
Ford Tourneo Custom I 2023 / Ford Transit Custom I 2023 - dane techniczne
Ford Tourneoo Custom I wraz z wersją dostawczą Transit Custom zadebiutował w 2012 roku i reprezentuje język stylityczny Kinetic Design z awangardową stylistyką bogatą w liczne przetłoczenia. Charakterystycznymi elementami są spora sześciokątna atrapa chłodnicy oraz zadarta ku górze linia okien. W 2017 roku przeprowadzono obszerną modernizację. Wprowadzono zupełnie nowy pas przedni, z większą i wyżej umieszczoną atrapa chłodnicy, a także nowy kształt reflektorów i zupełnie nowy projekt deski rozdzielczej. Pojawił się inny układ nawiewów, ekran do sterowania systemem multimedialnym i nowe warianty wyposażenia. W kwietniu 2019 r. gamę wzbogacono o wariant hybrydowy PHEV. Ford Tourneo Custom występuje w dwóch wariantach nadwozia. Krótszy mierzy 4972 mm długości, 1986 mm szerokości oraz od 1927 do 1984 mm wysokości (w uterenowionej wersji Active), zaś rozstaw osi liczy 2933 mm. Bagażnik pomieści 1200 litrów za trzecim rzędem siedzeń. Dłuższy wariant mierzy 5339 mm długości, zaś rozstaw osi liczy 3300 mm. Bagażnik za trzecim rzędem pomieści 1900 litrów. Samochód produkowano do 2023 roku.

Ford Tourneo Custom I 2023 / Ford Transit Custom I 2023 - silniki
Pod maską Tourneo Customa I i Transita Customa I znalazł się 2-litrowy diesel o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przód. Mocniejszy wariant ma układ mild hybrid i rozwija 170 KM oraz 400 Nm, współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną.
Ford Transit Custom I w ofercie Superauto.pl
Ford Tourneo Custom II
Ford Touneo Custom II 2023 - dane techniczne
II generacja Ford Tourneo Custom zadebiutowała w 2022 roku i powstała we współpracy z Volkswagenem (Multivan). Samochód bazuje na nowej platformie dostosowanej zarówno do napędów spalinowych, hybrydowych jak i elektrycznego. Wizualnie obrano ewolucyjny kierunek zmian. Charakterystycznymi elementami są agresywnie zarysowane reflektory połączone LED-owym paskiem oraz sześciokątny grill. Ofertę wariantów nadwoziowych tworzą zarówno odmiany z niskim, jak i podwyższonym dachem oraz różne długości rozstawów osi - w przypadku dostawczego Transita Custom. Kabina jest zupełnie nowa, z ekranem wirtualnych zegarów i 13-calowym dotykowym wyświetlaczem systemu infotainment. Ciekawostką jest koło kierownicy w kształcie sześciokąta, które można odchylić o 180 stopni, tworząc stolik. Ford Transit Custom w krótszej wersji L1 mierzy 5050 mm długości, 1999 mm szerokości oraz od 1963 do 1981 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 3100 mm. Odmiana przedłużona L2 liczy 5450 mm długości, 1961-1978 m wysokości, a jej rozstaw osi liczy 3500 mm.

Ford Tourneo Custom II - silniki
Początkowo pod maską znalazl się 2-litrowy diesel o mocach 150 oraz 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym odpowiednio 370 oraz 400 Nm. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowej automatycznej. W późniejszym czasie do oferty dołączy odmiana PHEV oparta na 2.5-litrowym silniku benzynowym, z bateriami 11,8 kWh i zasięgiem na prądzie do 57 km oraz wariant elektryczny E-Tourneo Custom z zasięgiem do 380 km i możliwością ładowania mocą do 125 kW.
Ford Tourneo Custom II - ceny
Bazowy Ford Tourneo Custom L1 Titanium z napędem FWD i skrzynią manualną kosztuje od 234 659 zł. Mocniejszy wariant występuje tylko z przekładnią automatyczną i kosztuje od 248 681 zł za wersję przednionapędową i od 263 441 zł za wariant AWD. Odmiana L2 kosztuje odpowiednio 237 119 zł za 150-konny wariant FWD, 251 141 zł za 170-konny wariant FWD oraz 265 901 zł za odmianę AWD o mocy 170 KM.
Nissan Primastar Combi
Nissan Primastar Combi 2025 - dane techniczne
Na początku 2025 roku Nissan wprowadził do polskiej oferty model Primastar w wersjach Van i Combi, a zatem bliźniaczy model Renault Trafica. Tak naprawdę auto różni się głównie przemodelowanym grillem i zderzakiem oraz logo na kierownicy. Wszystko inne przejęto z Trafica. W kabinie znajdziemy zatem klasyczne analogowe zegary z 3,5-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny z 8-calowym dotykowym ekranem. Podobnie jak Renault, Primastar Combi występuje w dwóch wariantach długości nadwozia. Wersja L1 mierzy 5080 mm długości, 1974 mm szerokości oraz 1968 mm wysokości, a jej rozstaw osi to 3098 mm. Odmiana L2 mierzy natomiast 5480 mm długości, a jej rozstaw osi to 3498 mm. Bagażnik za 3 rzędem siedzeń pomieści do dachu 1000 l w wersji L1 lub 1800 l w przypadku L2.

Nissan Primastar Combi 2025 - silniki
Pod maską znajdziemy 2-litrowego diesla w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwija 110 KM i 300 Nm, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 16,5 s oraz prędkość maksymalną 161 km/h. Mocniejszy diesel rozwija 150 KM i 350 Nm, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 9-stopniową automatyczną i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,6 s oraz prędkość maksymalną na poziomie 178 km/h (dane dla wersji ze skrzynią manualną).
Nissan Primastar Combi 2025 - ceny
Odmiana krótka L1 występuje tylko w bazowej wersji Business ze 110-konnym dieslem i kosztuje od 176 900 zł brutto. Wariant L2 Business z tym samym silnikiem wyceniono na 179 900 zł. 150-konny diesel występuje od bogatszej odmiany Business Plus i wyceniono go na 189 900 zł. Wariant z przekładnią automatyczną kosztuje 201 900 zł brutto. Topowa odmiana Tekna występuje tylko z automatem i kosztuje 215 900 zł.
Volkswagen Caravelle T7
Volkswagen Caravelle T7 2025 - dane techniczne
Nowy Volkswagen Caravelle T7 zadebiutował we wrześniu 2024 roku podczas targów w Hanowerze i po raz pierwszy nie jest to autorska konstrukcja VW, lecz owoc współpracy niemieckiego koncernu z Fordem. Volkswagen T7 bazuje bowiem na Fordzie Transicie Customie/Tourneo Customie i jest produkowany razem z nim w tureckiej fabryce Forda Otosan. Z zewnątrz samochód poznamy po charakterystycznym dla Volkswagena przednim pasie nawiązującym do Multivana oraz zmienionych tylnych lampach. Samochód występuje w dwóch wersjach długości i dwóch wariantach rozstawu osi. W kabinie możemy liczyć na nowoczesny kokpit z 12-calowym wyświetlaczem cyfrowych zegarów oraz 13-calowym dotykowym ekranem systemu infotainment. Wersja L1 mierzy 5,18 m długości, a jej rozstaw osi to 3,1 m. Odmiana L2 mierzy 5,58 m długości, a jej rozstaw osi to 3,5 m.

Volkswagen Caravelle T7 2025 - silniki
Pod maską Caravelle T7 znajdziemy póki co 2-litrowego diesla o mocach 150 i 170 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 360 i 390 Nm. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowej automatycznej (mocniejszy diesel występuje także w odmianie AWD ze skrzynią automatyczną). W późniejszym czasie możemy spodziewać się również wersji elektrycznej oraz hybrydy plug-in niczym w Tourneo Customie.
Volkswagen Caravelle T7 2025 - ceny
Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Volkswagena Caravelle T7 w podstawowej odmianie wyposażeniowej Caravelle:
Model | Długość nadwozia [mm] | Silnik | Moc [kW / KM] | Skrzynia biegów | Liczba miejsc | Maksymalna liczba miejsc | Cena PLN bez VAT | Cena PLN z VAT |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nowa Caravelle | L1 5 184 mm | 2.0 TDI | 110 / 150 | 6-biegowa manualna | 8 | 9 | 191 020 | 234 955 |
110 / 150 | 8-biegowa automatyczna | 199 100 | 244 893 | |||||
125 / 170 | 8-biegowa automatyczna | 205 100 | 252 273 | |||||
110 / 150 | 8-biegowa automatyczna 4MOTION | 214 600 | 263 958 | |||||
125 / 170 | 8-biegowa automatyczna 4MOTION | 230 100 | 283 023 | |||||
L2 5 584 mm | 2.0 TDI | 110 / 150 | 6-biegowa manualna | 8 | 9 | 193 120 | 237 538 | |
110 / 150 | 8-biegowa automatyczna | 201 200 | 247 476 | |||||
125 / 170 | 8-biegowa automatyczna | 207 100 | 254 733 | |||||
110 / 150 | 8-biegowa automatyczna 4MOTION | 216 700 | 266 541 | |||||
125 / 170 | 8-biegowa automatyczna 4MOTION | 232 200 | 285 606 |