Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid debiutują w Polsce. Ile damy za nowe auta koncernu Chery?
Na polskim rynku samochodowym pojawiły się dwa zupełnie nowe modele spod skrzydeł chińskiego giganta Chery – Jaecoo 5 oraz Omoda 5 Hybrid. Oba auta mają ambicję podbić serca polskich kierowców, oferując bogate wyposażenie w cenach, które trudno zignorować. Ich oficjalny debiut odbył się przy okazji rocznicy obecności marek Omoda i Jaecoo w Polsce.

Z artykułu dowiesz się o:
Chińska ofensywa w liczbach
Od stycznia do września 2025 roku Chery sprzedało w Polsce 9 441 samochodów, z czego ponad połowa należała do marki Omoda (5 189 szt.), a reszta do Jaecoo (4 252 szt.). Wynik ten pozwolił chińskim producentom zająć 21. i 22. miejsce w zestawieniu najpopularniejszych marek samochodowych w kraju, wyprzedzając takich graczy jak Mazda, Honda czy Tesla. Jeśli tempo wzrostu się utrzyma, Omoda i Jaecoo mogą wkrótce znaleźć się w pierwszej dwudziestce polskiego rynku nowych aut osobowych.
Jaecoo 5 – mniejszy, ale wszechstronny SUV z ambicjami terenowymi
Model Jaecoo 5 zaprojektowano jako propozycję dla osób, które szukają samochodu o solidnym wyglądzie, nowoczesnych technologiach i codziennej funkcjonalności. To bardziej kompaktowa wersja Jaecoo 7, lecz zachowująca jego charakterystyczny, muskularny styl.
Z przodu uwagę przykuwa grill przypominający spływający wodospad, wyraźne przetłoczenia i proporcje podkreślające stabilność. W wersji elektrycznej Jaecoo E5 zamiast tradycyjnej kratki pojawia się zabudowany panel z czarną listwą i napisem JAECOO, co poprawia aerodynamikę pojazdu.

W gamie kolorystycznej znalazły się barwy inspirowane naturą: Snow White, Eucalyptus Green, Glacier Blue, Carbon Black i Stone Gray – wszystkie (w tym metalizowane i perłowe) dostępne bez dopłaty. W odmianie spalinowej barwy Snow White i Eucalyptus Green można wybrać również w wersji z kontrastowym, czarnym dachem.
Jaecoo 5 – wymiary, przestrzeń i praktyczne rozwiązania
Nowy Jaecoo 5 dzieli platformę konstrukcyjną z Omodą 5. Karoseria ma 438 cm długości, 186 cm szerokości i 165 cm wysokości, przy rozstawie osi 262 cm. Producent chwali się, że aż 78% struktury nadwozia wykonano z wytrzymałej stali, co wpływa na bezpieczeństwo i sztywność auta.

Mimo kompaktowych wymiarów, auto oferuje dużą przestrzeń wewnętrzną (83% efektywnego wykorzystania wnętrza) oraz bagażnik o pojemności od 480 do 1284 litrów. Wersja elektryczna dodatkowo posiada przedni schowek (frunk) o pojemności 35 litrów.
Jaecoo 5 potrafi holować przyczepę do 1250 kg, a maksymalne obciążenie dachu to 75 kg. Producent przewidział też oświetlenie biwakowe, czyniąc z tego kompaktowego SUV-a idealnego towarzysza weekendowych wypadów na łono natury. Zawieszenie wielowahaczowe na tylnej osi występuje niezależnie od wersji napędowej.
Wnętrze inspirowane większym bratem
Kabina Jaecoo 5 utrzymana jest w minimalistycznym stylu, jednak mimo to oferuje nowoczesne technologie. Na konsoli centralnej znajduje się pionowy ekran 13,2 cala, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto. Kierowca korzysta z cyfrowych zegarów 8,88 cala, a nastrojowe oświetlenie ambientowe i panoramiczny dach o powierzchni 1,45 m2 (największy w swoim segmencie) dodają wnętrzu lekkości i przestronności.

Jaecoo 5 może pochwalić się również certyfikatem TÜV SÜD potwierdzającym dostosowanie auta do przewożenia zwierząt. Oznacza to, że zastosowano w samochodzie m.in. system filtracji powietrza, kontrolę temperatury dopasowaną do potrzeb pupila i bezpieczną, wygodną przestrzeń z tyłu kabiny. Warto podkreślić, że jest to jeden z pierwszych SUV-ów w swojej klasie, który jest certyfikowany jako model pet-friendly.

Jaecoo 5 – napęd i osiągi
Nowy Jaecoo 5 w momencie premiery dostępny jest z dwoma typami napędu. Podstawowa konfiguracja to jednostka benzynowa 1.6 T-GDI, która rozwija 147 KM i 275 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej, co zapewnia płynną i dynamiczną jazdę.
Alternatywą dla tradycyjnego silnika jest Jaecoo E5 – wersja w pełni elektryczna o mocy 211 KM i momencie 288 Nm, gwarantująca szybkie przyspieszenie i cichą, płynną pracę układu napędowego. Odmiana elektryczna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy, a bateria LFP o pojemności 61 kWh zapewnia zasięg do 402 km (według cyklu WLTP). Ładowanie z mocą 130 kW przy szybkich ładowarkach DC z poziomu od 30 do 80% zajmuje niecałe pół godziny, a przy ładowaniu AC 11 kW – około 7 godzin. System V2L (3,3 kW) pozwala na zasilanie zewnętrznych urządzeń.
Na 2026 rok zapowiedziano także debiut wersji hybrydowej HEV.
Jaecoo 5 – wyposażenie i ceny
Jaecoo 5 oferowany jest w dwóch wariantach wyposażenia, różniących się od siebie także ceną:
Comfort (od 109 900 zł):
- reflektory LED,
- kamera cofania,
- czujniki parkowania,
- tempomat adaptacyjny,
- komplet systemów bezpieczeństwa,
- felgi 18 cali,
- 7 poduszek powietrznych,
- dostęp bezkluczykowy,
- ekran multimedialny 13,2"
Prestige (od 124 900 zł):
- klimatyzacja dwustrefowa,
- podgrzewane i wentylowane fotele,
- tapicerka ze skóry ekologicznej,
- audio Sony,
- kamera 540 stopni,
- dach panoramiczny,
- ambientowe oświetlenie,
- podgrzewanie kierownicy,
- elektryczna klapa bagażnika
Elektryczna wersja Jaecoo E5 w pakiecie Comfort kosztuje 139 900 zł, a Prestige – 153 900 zł (po okresie promocyjnym w cenie katalogowej odpowiednio 145 500 zł i 159 500 zł). Gwarancja to 7 lat lub 150 000 km dla wersji spalinowej oraz 8 lat lub do przebiegu 160 000 km dla wersji elektrycznej.
Omoda 5 Hybrid – nowa odsłona popularnego crossovera
Po roku bardzo udanej sprzedaży w Polsce do gamy Omoda 5 dołącza wersja hybrydowa (HEV), stanowiąca uzupełnienie dla dotychczasowych odmian benzynowej i elektrycznej.
Samochód, poza zmianą w układzie napędowym, wprowadza również kilka istotnych modyfikacji w wyglądzie nadwozia.Nowa Omoda 5 Hybrid otrzymała świeższy front z trójwymiarowym grillem, paskiem LED i napisem OMODA na czarnej listwie. Całość zaprojektowano w duchu koncepcji Art in Motion, co nadaje SUV-owi nowoczesny i elegancki charakter. Paleta lakierów obejmuje sześć kolorów: Phantom Gray, Carbon Black, Midnight Blue, Blood Red, Khaki White oraz Aviation Silver. Dwa ostatnie można także połączyć z czarnym dachem.

Wnętrze i komfort jazdy
Kabina nowej Omody została lepiej wygłuszona – przy prędkości 120 km/h poziom hałasu nie przekracza 63,4 dB. Na pokładzie znajdują się dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala, tworzące jednolitą powierzchnię, a system multimedialny obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Omoda 5 Hybrid wyposażona jest także w aż 20 systemów bezpieczeństwa ADAS, w tym asystenta pasa ruchu, tempomat adaptacyjny i system monitorowania martwego pola.
Napęd hybrydowy i osiągi debiutanta
Nowy napęd Omody 5 Hybrid generuje 224 KM mocy i 283 Nm momentu obrotowego. Podstawą układu jest silnik 1.5 T-GDI (143 KM) pracujący w cyklu Millera i osiągający sprawność cieplną na poziomie 44,5%. Współpracuje on z jednostkami elektrycznymi o mocy 204 i 136 KM, które zintegrowano w przekładni opracowanej specjalnie dla tej konstrukcji.
Energię magazynuje akumulator LFP o pojemności 1,83 kWh. Napęd może działać w trybie elektrycznym, hybrydowym szeregowym lub hybrydowym równoległym.
Zużycie paliwa wynosi średnio 5,3 l/100 km, co pozwala przejechać nawet 1000 km na jednym tankowaniu. Auto rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 175 km/h.
Omoda 5 Hybrid – cena i gwarancja
Wersja Comfort dla modelu Omoda 5 Hybrid kosztuje 119 500 zł (o 4000 więcej niż wersja spalinowa), natomiast bogatsza Prestige – 136 500 zł. Gwarancja podstawowa obejmuje 5 lat lub przebieg 150 000 km, a bateria i silnik trakcyjny podlega 8-letniej gwarancji lub do 160 000 km.