Hyundai I30 N-Line Wagon 2021 1.5 T-GDI 160 KM 7DCT 48V
Nosząc się z zamiarem kupna nowego samochodu mamy naprawdę spory wybór. Na test trafiła nacechowana elementami sportowymi odmiana modelu i30 N-line Wagon.
Nosząc się z zamiarem kupna nowego samochodu mamy naprawdę spory wybór. Większość marek ma w swojej gamie dostępnych nawet kilka modeli z każdego z segmentu. Wyniki sprzedaży pokazują rosnące zainteresowanie samochodami o podniesionym prześwicie. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się jednak samochody z segmentu C, czyli najbardziej uniwersalne i multi-użytkowe. Z jednej strony sprawdzą się dla małych rodzin do codziennego użytku i wyjazdów poza miasto. Z drugiej, często wybierane są przez firmy jako auta flotowe. W szczególności kombi, które cechuje się wciąż kompaktowym rozmiarem, a jego bagażnik pomieści 500 i więcej litrów.
Jest to wciąż silny segment, gdzie cały czas warunki dyktuje Volkswagen Golf oraz Skoda Octavia. Inni producenci nie śpią, oferując coraz to nowsze modele. I tak Kia regularnie odświeża model Ceed, a Hyundai model i30. Koreański producent rozbudowuje sam model i30. Do wyboru jest hatchback, wagon, czyli kombi oraz Fastback. Najtańsza wersja i30 Wagon Classic Plus startuje od 75 900, a najbogatsza Premium od 110 900 zł. Prezentowana wersja N-Line rozpoczyna się od 94 900 zł.
Na test trafiła nacechowana elementami sportowymi odmiana modelu i30 N-line Wagon.
Poznaj ofertę używanych modeli Hyunai i30!
Hyundai i30N - stylistyka

Nowa generacja i30 już w bazowej wersji wyróżnia się dynamicznymi liniami karoserii. Prezentowana wersja N-Line ma wiele ciekawych zmian stylistycznych. Począwszy od przedniego zderzaka. Widzimy nisko poprowadzoną linię dokładek, boczne wloty powietrza oraz spory przedni grill wykończony czarnymi elementami. Nowe światła ledowe z ciemnym wnętrzem nadają agresywnego charakteru przedniej części samochodu.
Większość elementów chromowanych zastąpiono wykończeniem w kolorze piano black.
W prezentowanej wersji otrzymujemy ciekawe felgi w rozmiarze 18” z polerowanymi ramionami. Nadwozie mierzy ponad 4,5 metra, co obiecuje obszerne wnętrze oraz bagażnik. Tylne światła są również w technologii LED. Kształt świateł pozycyjnych nawiązuje do przednich świateł do jazdy dziennej. Zobaczymy ponadto zaakcentowany spoiler, przyciemnione szyby oraz dyfuzor w dolnej części zderzaka. Element, który cenię to wyeksponowana podwójna końcówka układu wydechowego z prawej strony.

Hyundai i30. Wnętrze
Wnętrze nowego Hyundaia i30 to połączenie nowoczesnych multimediów i zegarów z intuicyjną obsługą. Razem z wersją N-line dostajemy wiele sportowych akcentów. Pierwszy to znakomite fotele. Łączą one dobre trzymanie boczne w zakrętach oraz szeroki zakres regulacji, co zapewni komfort w dłuższej trasie. Osoby większej postury mogą narzekać na mało miejsca w okolicy bioder.

Kolejnym jest skórzana, multifunkcyjna kierownica wykończona czerwoną nicią, z łopatkami do zmiany biegów. Na dole znajdziemy także emblemat N, podobnie jak na lewarku skrzyni automatycznej. Przed kierowcą zamontowany został częściowo wirtualny zestaw wskaźników. Są one czytelne i wyświetlają wszystkie niezbędne informacje z danych jazdy, asystentów, wskazówek, z nawigacji, czy multimediów.
W centralnym miejscu deski rozdzielczej umiejscowiono stację multimedialną. Obsługuje ona Apple Carplay oraz Android Auto. Z poziomu ekranu mamy dostęp do: ustawień pojazdu, asystentów, multimediów, nagłośnienia, dźwięków natury czy nawigacji. Poniżej zamontowano intuicyjny panel do obsługi klimatyzacji.
W konsoli środkowej znajdziemy sporą półkę na smartfon, gniazda USB oraz 12V oraz wykończony podobnie jak kierownica lewarek od skrzyni automatycznej. W okolicach lewarka kilka przycisków od poszczególnych funkcji pojazdu. Dalej mamy 2 uchwyty na napoje oraz regulowany podłokietnik skrywający schowek.
Na uwagę zasługuje także zastosowanie miękkich tworzyw użytych do wykończenia deski rozdzielczej oraz boczków drzwi.
Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie dorosłe osoby. Trzem dorosłym pasażerom może być za ciasno. Pamiętać musimy, że miejsce na środku nie jest wyprofilowane i pasażer może narzekać na brak wygody. Fotele posiadają mocowania Isofix, a zamontowany z ich użyciem fotelik mieści się bez szczególnego problemu.
W tej części samochodu znajdziemy także rozkładany podłokietnik z uchwytami na napoje, siatki w oparciach przednich foteli oraz schowki w boczkach drzwi. Do pełni szczęści pasażerów tylnego rzędu foteli brakuje już tylko gniazdek 12v, USB oraz nawiewów.
Na koniec jeszcze bagażnik. To bardzo mocny punkt wersji Wagon. Jego pojemność wynosi 602 litry!
Załadunek ułatwi niski próg załadunkowy oraz regularne kształty. Z udogodnień mamy gniazdo 12V, haczyki na zakupy oraz wiele zamykanych schodków w podłodze.
Hyundai i30. Silniki
Aktualnie w ofercie znajdziemy dość szeroką gamę silników benzynowych, diesla oraz miękkie hybrydy.
Benzynowe
- 1.5 DPI 110KM, skrzynia manualna 6 stopniowa
- 1.0 T-GDI 120KM, skrzynia manualna 6 stopniowa
- 1.0 T-GDI 120KM, skrzynia automatyczna 7 DCT
Mild Hybrid
- 1.5 T-GDI 160KM 48V, Skrzynia manualna 6iMT
- 1.5 T-GDI 160KM 48V, skrzynia automatyczna 7 DCT
Diesla
- 1.6 CRDI 115KM, skrzynia manualna, 6-biegowa
- 1.6 CRDI 115KM, skrzynia automatyczna 7 DCT
W testowanym egzemplarzu zamontowany był silnik benzynowy 1.5 T-GDI 160KM 48V, skrzynia automatyczna 7 DCT z układem miękkiej hybrydy. Już pierwsze kilometry mocno zdziwiły mnie pod kątem dynamiki. Pierwsza setkę zobaczymy na prędkościomierzu już po około 8.5 sekundy. Jednostka włącza się w praktycznie niezauważalny sposób dzięki Mild Hybrid. Sama kultura pracy jest także na wysokim poziomie, także w wyższym zakresie obrotów. Drugim zaskoczeniem było spalanie. Na autostradzie z Warszawy do Wrocławia wyniosło dokładnie 6.2 litra na 100 kilometrów. W mieście najniższy wynik oscylował w okolicach 7.5 L/100KM.
Jednostka napędowa charakteryzuje się dobrą elastycznością oraz reakcją na gaz. Dla mniej wymagających klientów polecam silnik 1.0 o mocy 120KM. W zależności od preferencji z manualna lub automatyczną skrzynią biegów. Zdecydowanie silnik 1.0 lepiej współpracuje z przekładnia manualną, a samo spalanie będzie także niższe. Dla silnika 1.5 nie ma już zauważalnych różnic w dynamice czy spalanie w zależności od wybranej skrzyni biegów. Zamontowany 50 litrowy zbiornik paliwa pozwoli także na pokonanie większych dystansów w trasie.
Hyundai i30 cennik
Najtańszy Hyundai I30 w wersji Classic Plus zaczyna się od 75 900 zł. W podstawie klient otrzymuje między innymi:
Bezpieczeństwo
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- Poduszki bezpieczeństwa boczne i kurtynowe
- Poduszki bezpieczeństwa przednie
- Ręczny hamulec pomocniczy
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- System ABS z elektroniczną kontrolą stabilizacji (ESC) i asystentem podjazdu (HAC)
- System autonomicznego hamowania (tryb miejski) (AEB)
- System monitorowania ciśnienia w oponach
Komfort
- Automatyczne włączanie świateł
- Centralny zamek
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Klimatyzacja manualna
- Kolumna kierownicza regulowana w dwóch płaszczyznach
- Kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy
- Nawiewy powietrza w drugim rzędzie
- Ogranicznik prędkości
- System Stop/Go (ISG)
- Szyby sterowane elektrycznie (kierowcy z funkcją Auto Down)
- Tempomat
- Wybór trybów jazdy
Multimedia
- Głośniki w drzwiach przednich
- Głośniki w drzwiach tylnych
- Komputer pokładowy z 3,5" kolorowym wyświetlaczem
- Port USB
- Radio z RDS + DAB
- Sterowanie radiem na kierownicy
- System Bluetooth
Wewnętrzne
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
- Dźwignia zmiany biegów z miękkiego tworzywa
- Gniazdo 12V
- Gniazdo 12V w bagażniku
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej
- Haczyki do mocowania bagaży
- Kierownica z miękkiego tworzywa
- Osłony przeciwsłoneczne
- Oświetlenie drugiego rzędu
- Oświetlenie pierwszego rzędu + Schowek na okulary
- Oświetlenie przestrzeni bagażowej
- Przedni podłokietnik ze schowkiem
- Półka zakrywająca przestrzeń bagażową
- Roleta bagażnika
- Schowek pod podłogą bagażnika
- Tapicerka materiałowa
- Tylna kanapa składana w proporcji 60:40
- Uchwyty na napoje
- Zagłówki przednie z regulacją w dwóch płaszczyznach
- Zagłówki tylne z regulacją wysokości
Zewnętrzne
- Boczne lusterka w kolorze nadwozia
- Felgi stalowe 15" z kołpakami
- Kierunkowskazy w lusterkach bocznych
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
- Przednie światła przeciwmgielne
- Reflektory halogenowe (światła mijania) z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Relingi dachowe
- Szyby tylne barwione
- Trzecie światło stop LED
- Tylny spoiler z trzecim światłem stop
- Wiązka do haka holowniczego
- Wykończenie grilla w kolorze czarnym
- Zestaw naprawczy
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła pozycyjne LED
- Wersja Comfort to wydatek minimum 84 900 zł
- N-Line 94 900 oraz topowa odmiana premium 110 900 zł.
Wersja premium oferuje między innymi
Bezpieczeństwo
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- Blokada zapobiegająca otwarciu tylnych drzwi przez dzieci
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
- Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW)
- Poduszka bezpieczeństwa kolanowa
- Poduszki bezpieczeństwa boczne i kurtynowe
- Poduszki bezpieczeństwa przednie
- Podążanie na pasie ruchu (LFA)
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- System ABS z elektroniczną kontrolą stabilizacji (ESC) i asystentem podjazdu (HAC)
- System monitorowania martwego pola (BCW)
Komfort
- Automatyczne włączanie świateł
- Bezkluczykowy dostęp
- Czujnik deszczu
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Fotel kierowcy sterowany elektrycznie
- Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego (2 kierunki)
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Fotel pasażera z regulacją wysokości
- Fotele przednie podgrzewane
- Funkcja automatycznego odparowywania szyb
- Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Kolumna kierownicza regulowana w dwóch płaszczyznach
- Kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy
- Nawiewy powietrza w drugim rzędzie
- Podgrzewana kierownica obszyta skórą
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- System Stop/Go (ISG)
- Szyby sterowane elektrycznie (z funkcją Auto Up / Down)
- Tempomat
- Wybór trybów jazdy
- Łopatki do zmiany biegów
Multimedia
- Cyfrowe zegary z 7" wyświetlaczem
- Głośniki w drzwiach przednich
- Głośniki w drzwiach tylnych
- Głośniki wysokotonowe
- Port USB
- Sterowanie radiem na kierownicy
- System Bluetooth z obsługą komend głosowych
- System multimedialny z 10,25" ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink
- Ładowarka bezprzewodowa do smartfonów
Wewnętrzne
- Centralny podłokietnik z uchwytami na napoje
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
- Dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
- Gazetownik w oparciu fotela kierowcy
- Gazetownik w oparciu fotela pasażera
- Gniazdo 12V
- Gniazdo 12V w bagażniku
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej
- Haczyki do mocowania bagaży
- Oświetlenie pierwszego rzędu + Schowek na okulary
- Przedni podłokietnik ze schowkiem
- Półka zakrywająca przestrzeń bagażową
- Roleta bagażnika
- Schowek pod podłogą bagażnika
- Siatka do mocowania bagaży
- Tapicerka skórzano-materiałowa
- Tylna kanapa składana w proporcji 60:40
- Tylny podłokietnik z otworem na narty
- Uchwyty na napoje
- Zagłówki przednie z regulacją w dwóch płaszczyznach
- Zagłówki tylne z regulacją wysokości
Zewnętrzne
- Boczne lusterka w kolorze nadwozia
- Felgi aluminiowe 17"
- Kierunkowskazy w lusterkach bocznych
- Kierunkowskazy w przednich błotnikach
- Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne elektrycznie składane
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
- Oświetlenie powitalne
- Przednie światła przeciwmgielne
- Reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Relingi dachowe
- Szyby tylne przyciemniane
- Trzecie światło stop LED
- Tylne światła przeciwmgielne LED
- Tylny spoiler z trzecim światłem stop
- Wiązka do haka holownicznego
- Wykończenie grilla w kolorze czarnym z chromowaną listwą
- Zderzak tylny z ozdobną listwą w kolorze chromu
- Zderzaki w kolorze nadwozia
- Zestaw naprawczy
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła pozycyjne LED
- Światła tylne LED
Hyundai i30 - konkurencja
W segmencie C konkurencja od lat jest bardzo silna. Prekursorem był znany wszystkim dobrze Golf. Jak jednak pokazuje obecny rynek, lider nie ma łatwo. Zarówno nowa Toyota Corolla, Skoda Octavia, Kia Ceed, Honda Civic czy właśnie Hyundai I30 mocno biją się o miejsce w czołówce sprzedaży. Każdy producent przekonuje klienta nowymi systemami, stylistyką czy pojemnym wnętrzem. Jedni wola stonowany stylistycznie samochód jak Golf, inni cenią sobie odważna stylistykę nowej Corolli, Hondy Civic, czy właśnie Hyundaia i30.
Podsumowanie
Samochody kompaktowe to wciąż bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które szukają jedynego samochodu w rodzinie lub firm, chcących zapewnić swoim kierowcom komfort oraz kompaktowe rozmiary. Samochody w tym segmencie są pakowne, sprawnie pomieszczą rodzinę oraz bagaże na wyjazd. Dzięki szerokiej gamie silników każdy znajdzie samochód dostosowany do swoich potrzeb. Obecnie wyniki sprzedaży podbijają crossovery. Tutaj postawmy sobie pytanie czy potrzebujemy wyższej pozycji za kierownicą, czy wystarczy nam wygodny samochód kompaktowy?

Bez wątpienia nowy I30 sprosta oczekiwaniom wielu klientów, a dostępna wersja I30N zadowoli również miłośników sportowych osiągów.
