Auta używane - lista najmniej awaryjnych modeli. Ranking TUV 2025- aktualizacja
Każdy zakup samochodu używanego wiąże się z ryzykiem jego awaryjności. TUV opublikowało ranking najmniej awaryjnych pojazdów osobowych 2025 roku. Nowy ranking samochodów najmniej i najbardziej awaryjnych w 2025 roku!

Raport TUV 2025. Ranking najmniej awaryjnych samochodów (stopień usterek vs przebieg)
Kolejność | Marka/Model | Usterki (%) | Drogomierz (tys. km) |
---|---|---|---|
1 | Porsche Carrera 911 | 7,9 | 71 |
2 | Mitsubishi ASX | 19,6 | 146 |
3 | VW Golf Plus | 20,6 | 115 |
4 | Audi Q5 | 20,8 | 177 |
5 | VW Touareg | 20,8 | 204 |
6 | BMW X1 | 21,0 | 148 |
7 | Mini | 21,2 | 117 |
8 | Volvo XC60 | 21,9 | 194 |
9 | Toyota RAV4 | 22,1 | 145 |
10 | Audi Q3 | 22,6 | 142 |
11 | BMW X5/X6 | 22,6 | 198 |
12 | Honda Jazz | 22,6 | 113 |
13 | Audi A3 | 22,8 | 151 |
14 | Mazda 3 | 23,1 | 126 |
15 | Mercedes-Benz GLK | 24,3 | 164 |
16 | Suzuki Swift | 24,3 | 116 |
17 | BMW X3/X4 | 24,5 | 170 |
18 | Audi A1 | 24,6 | 133 |
19 | Audi A6/A7 | 24,6 | 204 |
20 | VW Golf | 24,7 | 152 |
21 | Toyota Auris | 24,9 | 126 |
22 | Opel Meriva | 25,3 | 113 |
23 | Škoda Yeti | 25,5 | 146 |
24 | Audi A4/A5 | 25,9 | 186 |
25 | Smart ForTwo | 26,1 | 95 |
26 | Mercedes-Benz A-Class | 26,4 | 109 |
27 | BMW 1 | 26,7 | 152 |
28 | Suzuki Grand Vitara | 26,9 | 134 |
29 | VW Up! | 26,9 | 109 |
30 | VW Touran | 27,1 | 179 |
31 | BMW 3 | 27,4 | 180 |
32 | Škoda Superb | 27,5 | 198 |
33 | VW Tiguan | 27,5 | 151 |
34 | Toyota Yaris | 27,7 | 114 |
35 | Seat Alhambra | 27,9 | 191 |
36 | VW Caddy | 28,5 | 173 |
37 | Mercedes-Benz E-Class | 28,6 | 197 |
38 | Ford C-Max | 28,7 | 208 |
39 | Opel Astra | 28,8 | 145 |
40 | Skoda Fabia | 28,8 | 127 |
41 | VW Polo | 28,8 | 125 |
42 | Mercedes-Benz C-Class | 29,0 | 166 |
43 | Opel Insignia | 29,1 | 182 |
44 | Mercedes-Benz B-Class | 29,3 | 121 |
45 | Skoda Roomster | 29,4 | 136 |
46 | Skoda Octavia | 29,6 | 178 |
47 | Opel Corsa | 30,0 | 118 |
48 | Volkswagen Sharan | 30,0 | 198 |
49 | Mazda 2 | 30,3 | 112 |
50 | Toyota Aygo | 30,3 | 105 |
51 | Hyundai i10 | 30,6 | 96 |
52 | BMW 5/6 | 30,9 | 199 |
53 | Peugeot 308 | 30,9 | 142 |
54 | Ford Fiesta | 31,5 | 122 |
55 | Hyundai ix20 | 31,6 | 111 |
56 | VW Passat | 31,8 | 210 |
57 | Ford Kuga | 32,2 | 167 |
58 | Renault Scenic | 32,2 | 144 |
59 | Seat Leon | 32,2 | 153 |
60 | Kia Ceed | 32,5 | 138 |
61 | Seat Ibiza | 32,5 | 139 |
62 | Citroën Berlingo | 33,0 | 160 |
63 | Ford S-Max | 33,1 | 198 |
64 | Hyundai i20 | 33,2 | 111 |
65 | Hyundai ix35 | 33,2 | 140 |
66 | Ford Ka | 33,7 | 103 |
67 | Ford Mondeo | 33,7 | 194 |
68 | Nissan Micra | 33,7 | 100 |
69 | Fiat 500 | 34,0 | 101 |
70 | Kia Sportage | 34,7 | 141 |
71 | Ford Focus | 34,8 | 256 |
72 | Hyundai i30 | 35,5 | 136 |
73 | Dacia Duster | 35,6 | 135 |
74 | Citroën C3 | 35,7 | 110 |
75 | Peugeot 207 | 35,7 | 113 |
76 | Fiat Panda | 36,2 | 102 |
77 | Nissan Qashqai | 36,3 | 146 |
78 | Renault Megane | 36,5 | 148 |
79 | Dacia Sandero | 39,4 | 118 |
80 | Renault Clio | 39,8 | 116 |
81 | Dacia Logan | 41,0 | 146 |
82 | Renault Twingo | 41,5 | 110 |
Raport TUV 2025 - ranking najbardziej awaryjnych samochodów
Najnowszy raport TÜV 2025 rzuca światło na niezawodność pojazdów na niemieckim rynku, analizując wyniki milionów inspekcji technicznych. Wśród danych dotyczących usterek i przebiegów, szczególnie wyróżniają się modele z wysokim odsetkiem awarii, podzielone według kategorii wiekowych pojazdów.
Samochody do trzech lat. Tesla Model 3 na czele niechlubnej listy
W kategorii samochodów do trzech lat, odsetek usterek w najbardziej awaryjnych modelach przekracza 10%. Zdecydowanym liderem tej niechlubnej statystyki jest Tesla Model 3, która zajęła ostatnie, 111. miejsce z wynikiem 14,2% usterek. Co ciekawe, Tesla Model 3 utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej awaryjnych samochodów na niemieckim rynku również w kategorii aut pięcioletnich. Eksperci sugerują, że te wyniki mogą wynikać zarówno z problemów konstrukcyjnych, jak i z jakości serwisu. Wiele usterek jest bowiem usuwanych podczas przeglądów gwarancyjnych, co może wpływać na ostateczne dane w raporcie.
Poniżej lista najbardziej awaryjnych modeli do 3 lat
- Tesla Model 3 (14,2%)
- Ford Mondeo (13,2%)
- Skoda Scala (11,8%)
- Ford S-Max i Skoda Superb (po 11,3%)
- Ford Focus (10,6%)
- Opel Crossland i VW Caddy (po 10,4%)
- Peugeot 308 (10,3%)
- Volkswagen Passat (10,1%)
Samochody do pięciu lat. Tesla Model 3 wciąż liderem usterek
Wśród samochodów do pięciu lat, ponownie to Tesla Model 3 wypada najgorzej, osiągając wynik aż 19,7% usterek – blisko 20%, co jest bezprecedensowe w tej kategorii. Warto zauważyć, że w tej grupie wiekowej słabo wypadają również niemieckie marki, takie jak Volkswagen i BMW, a w "czołowej" dziesiątce znalazły się także trzy modele Dacii.
Oto najbardziej awaryjne samochody do pięciu lat
- Tesla Model 3 (19,7%)
- Volkswagen Sharan (18,5%)
- BMW serii 5 i 6 (17,7%)
- BMW serii 2 Active Tourer (17,6%)
- Seat Alhambra (17,5%)
- BMW X1 (17,4%)
- Dacia Logan (16,8%)
- Dacia Dokker (16,7%)
- Dacia Duster (16,2%)
- Opel Crossland (15,7%)
Samochody do siedmiu lat. Dacia Dokker na niechlubnym szczycie
W kategorii samochodów do siedmiu lat, najbardziej awaryjnym autem okazała się Dacia Dokker z wynikiem 26,5% usterek. Tuż za nią uplasował się popularny SUV Duster, a trzecie miejsce zajął duży model premium BMW. W pierwszej dziesiątce znalazł się także mały francuski elektryk, Renault Zoe, który był prekursorem elektromobilności na europejskich ulicach.
Najbardziej awaryjne modele do siedmiu lat
- Dacia Dokker (26,5%)
- Dacia Duster (24,3%)
- BMW serii 5/6 (23,6%)
- Dacia Logan (22,3%)
- BMW serii 5/6 (21,2%)
- Seat Alhambra (20,9%)
- Volkswagen Sharan (20,8%)
- BMW X5/X6 (20,4%)
- Renault Zoe (19,9%)
- Dacia Sandero (19,7%)
Samochody do dziewięciu lat. Dominacja Dacii
Nie jest zaskoczeniem, że im starsze samochody, tym wyższy procent usterek. W kategorii aut do dziewięciu lat, czołową czwórkę najbardziej awaryjnych modeli stanowią cztery Dacie, z Dacią Dokker na czele.
Najbardziej awaryjne modele do dziewięciu lat
- Dacia Dokker (30,9%)
- Dacia Duster (29,7%)
- Dacia Sandero (28,6%)
- Dacia Logan (28,3%)
- BMW serii 5 i 6 (27,9%)
- Renault Megane (26,1%)
- Ford Ka (25,8%)
- Renault Clio (25,7%)
- Citroen C3 (24,8%)
- Ford Focus (24,2%)
Samochody do 11 lat. Dacie i inne francuskie auta wciąż w czołówce
W najstarszej analizowanej kategorii, samochodów do 11 lat, ponownie to Dacia Logan osiąga najwyższy odsetek usterek (39,6%). W tej grupie wiekowej widać również sporą reprezentację samochodów z Francji.
Najbardziej awaryjne modele powyżej 11 lat
- Dacia Logan (39,6%)
- Dacia Duster (34,1%)
- Renault Twingo (33,0%)
- Renault Megane (32,7%)
- Citroen C3 (31,9%)
- Nissan Qashqai (31,2%)
- Dacia Sandero (30,7%)
- Nissan Micra (30,7%)
- Hyundai i30 (30,5%)
- Ford Mondeo (30,4%)
Poniżej znajdziesz podsumownaie raportów TUV od 2022 do 2024 roku
TUV: Ranking 2022
Dane dotyczące 222 modeli samochodowych wyciągnięte są na podstawie 9,6 mln przeglądów rejestracyjnych dokonanych pomiędzy lipcem 2020 roku a czerwcem 2021 roku. Warto zaznaczyć, iż pod uwagę zostały wzięte jedynie ciężkie awarie. Uszkodzenia musiały mieć wpływ zarówno na bezpieczeństwo jazdy, jak i eksploatację samochodu. W zestawieniu bez znaczenia były wady, które wykryto i naprawiono przed następnym rocznym badaniem technicznym. Zadecydowało to o nieuwzględnieniu w rankingu 9,2% badanych pojazdów z powodu drobnych usterek. Warto podkreślić, iż aż 18% samochodów nie dopuszczono do ruchu drogowego z powodu wad zagrażających życiu i zdrowiu użytkowników. Jedynie w 73% badanych pojazdów nie wykryto żadnych dolegliwości.
Niezawodne samochody 2-3 letnie
Jak można dowiedzieć się z zestawienia przygotowanego przez TUV, w tej kategorii aut najbardziej niezawodny był Mercedes GLC ze średnim przebiegiem 54 tysięcy kilometrów. Mechanicy samochodowi wykryli wady jedynie u 1,5% badanych pojazdów. Miejsce na podium zajął również Mercedes Klasy B ze średnim przebiegiem 36 tysięcy kilometrów (1,9% uszkodzeń) oraz Volkswagen T-Roc ze średnim przebiegiem 37 tysięcy kilometrów (2,2% uszkodzeń). W tym segmencie samochodów zdecydowanie najbardziej awaryjnymi produkcjami były Dacie Logan i Dokker. Uszkodzenia wykryto bowiem w ich przypadku u aż 11% badanych pojazdów. Warto również wspomnieć, iż najczęściej usterki dotyczyły oświetlenia. Tak było u ponad 1% badanych samochodów.
Jak wygląda sytuacja z samochodami 4 lub 5-letnimi?
Z podobnymi problemami mierzyli się właściciele samochodów do 5 lat. Tutaj awarie oświetlenia dotyczyły 4,6% pojazdów. Usterkami występującymi z częstotliwością ponad 1% były również awarie tarcz hamulcowych (1,4%) oraz wyciek oleju z silnika u 1% z nich. Najrzadziej problemy techniczne dotyczyły właścicieli Audi Q2 ze średnim przebiegiem 45 tysięcy kilometrów (2,2%), Porsche 911 ze średnim przebiegiem 35 tysięcy kilometrów (2,9%) oraz Mazda CX-3 ze średnim przebiegiem 51 tysięcy kilometrów (3,5%). Natomiast na awarię najczęściej skarżyli się posiadacze Dacii Dokker, Volkswagena Sharan oraz BMW 5 oraz 6. Uszkodzonych było bowiem aż 16% z nich.
Raport obejmujący samochody 6 lub 7-letnie
W tym przypadku zdecydowanie wzrasta procent samochodów z usterką oświetlenia. Odnotowano ich aż 8%. Problemy z wyciekiem oleju silnikowego wykryto u 2,1%, a u 2% pojazdów wystąpiła awaria związana z układem zawieszenia. Najbardziej niezawodnym autem w tej kategorii rocznikowej było Porsche 911 ze średnim przebiegiem 50 tysięcy km z wynikiem 3,3% uszkodzonych pojazdów. Dalsze miejsca na podium zajął Volkswagen Golf Sportsvan ze średnim przebiegiem 71 tysięcy km z wynikiem 5,5% wad oraz Suzuki SX4 ze średnim przebiegiem 79 tysięcy km z wynikiem 6,1% wad. Do samochodów o największej liczbie uszkodzonych pojazdów zalicza się Ford Galaxy z wynikiem 20% oraz Dacię Dokker z wynikiem 21,7%.
Oświetlenie najczęstszą usterką samochodów 8 lub 9-letnich
Wady oświetlenia w tej grupie wiekowej samochodów wystąpiły u aż 11,9% badanych samochodów. Do najczęstszych usterek w tej grupie pojazdów zalicza się również wyciek oleju silnikowego u niecałych 5% pojazdów oraz problemy z układem zawieszenia 5,4%. Do trzech najbardziej niezawodnych modeli samochodowych wśród tej grupy wiekowej zalicza się Audi TT ze średnim przebiegiem 96 tysięcy km z wynikiem 7,7% awarii, Mercedes Klasy B ze średnim przebiegiem 92 tysięcy km z wynikiem 8,1% awarii oraz Mercedes SKL ze średnim przebiegiem 72 tysięcy km z wynikiem 8,6% awarii.
Jak wygląda sytuacja z samochodami 10 i 11-letnimi?
Wśród najstarszych badanych pojazdów najczęściej występującym problemem było oświetlenie. Usterkę tą odnotowano w aż około 17% przypadków. Do najczęściej występujących awarii należały również problemy z zawieszeniem wykryte u 9% samochodów oraz wyciek oleju silnikowego u 6,6% pojazdów. Do najbardziej sprawnych pojazdów zalicza się Audi TT ze średnim przebiegiem 111 tysięcy km z wynikiem 12,5% awarii, BMW X1 ze średnim przebiegiem 134 tysięcy km z wynikiem 15% awarii oraz Audi A1 ze średnim przebiegiem 123 tysięcy km z wynikiem 16,1% awarii. Do samochodów najczęściej zawodzących zaliczają się: Dacia Sandero, Kia Picanto, Fiat Panda oraz Dacia Logan z wynikiem 30% uszkodzonych samochodów.
TUV: Ranking 2023
Raport TUV: Auta najmniej i najbardziej niebezpieczne 2023
Raport TUV powstaje na bazie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych na terenie Niemiec. W raporcie uwzględniane są wyłącznie te modele, które przyjechały do stacji kontroli pojazdów w liczbie powyżej 10000 egzemplarzy. Raport TUV każdego roku, również w 2023, obejmuje modele najmniej awaryjne z podziałem na auta 2-3 letnie, 4-5 letnie, 6-7 letnie, 8-9 letnie, 10 i 11 lenie. Raport TUV będzie kluczowy dla klientów, którzy planują zakup samochodu używanego oraz auta sprowadzonego. Prezentuje realną kondycję rynku motoryzacyjnego, oraz tendencje eksploatacyjne wśród naszych zachodnich sąsiadów.
Diagnostyka pojazdu podczas kontroli w Niemczech:
- sprawność hamulców,
- sprawność amortyzatorów,
- oświetlenie,
- jakość i trwałość podwozia,
- jakość ogumienia,
- układ wydechowy.
Wszystkie elementy dodatkowo uzupełnia się również pod względem korozji i jej rozwoju, a także zostają nieuzupełnione oficjalnymi danymi związanymi z istotnymi usterkami. Wynik procentowy pozycjonuje model na liście aut z poważnymi usterkami pośród wszystkich przegadanych i zdiagnozowanych podczas kontroli modeli samochodów w grupie modelowej.
Jak wynika z opublikowanego raportu, 20,2% wszystkich pojazdów posiadało poważne usterki, które spowodowały negatywny wynik testu diagnostycznego. Wycofanych z ruchu samochodów było 0,05% (nie powinno to jednak stanowić wielkiego punktu wyjścia, klient, który wie, że przeglądu nie przejdzie zazwyczaj sam wcześniej decyduje się na utylizację pojazdu). 7 mln samochodów (71%) stanowiły samochody, które przeszły pozytywnie kontrolę diagnostyczną, a pozostałą grupą 10% pojazdów powiadała drobne usterki, które nie zagrażają bezpieczeństwu w ruchu.
Najmniej awaryjne samochody w 2023
Samochody wyprodukowane w 2019 i 2020 roku
- Mercedes-Benz B Klasa - wskaźnik usterek - 2 proc.
- Mercedes-Benz GLC2 - wskaźnik usterek 3 proc.
- Volkswagen Golf Sportsvan - wskaźnik usterek 2,3 proc.
- Audi Q3 wskaźnik usterek - 2,4 proc.
- Audi Q2 wskaźnik usterek - 2,6 proc.
- Porsche Cayenne wskaźnik usterek - 2,6 proc.
- Volkswagen T-Roc wskaźnik usterek - 2,6 proc.
Samochody wyprodukowane w 2017 i 2018 roku
- Porsche 911 - wskaźnik usterek - 2,7 proc.
- Mercedes-Benz SLC wskaźnik usterek - 4,1 proc.
- Audi Q2 wskaźnik usterek - 4,5 proc.
- Mazda CX-3 wskaźnik usterek 4,6 proc.
- Volkswagen Golf Sportsvan wskaźnik usterek - 4,6 proc.
Samochody wyprodukowane w 2015 i 2016 roku
- Porsche 911 wskaźnik usterek 3,5 proc.
- Suzuki Vitara - wskaźnik usterek 7,2 proc.
- Volkswagen Golf Sportsvan wskaźnik usterek - 7,3 proc.
- Mercedes-Benz B Klasa wskaźnik usterek - 7,8 proc.
- Porsche Cayenne wskaźnik usterek 7,9 proc.
Samochody wyprodukowane w 2013 i 2014 roku
- Porsche 911 wskaźnik usterek - 4,6 proc.
- Audi TT wskaźnik usterek 9,4 proc.
- Mercedes-Benz SLK wskaźnik usterek 10,3 proc.
- Mercedes-Benz B Klasa wskaźnik usterek 11,0 proc.
- Porsche Cayenne wskaźnik usterek 11,1 proc.
Samochody wyprodukowane w 2011 i 2012 roku
- Porsche 911 wskaźnik usterek 6,6 proc.
- Audi TT wskaźnik usterek 11,6 proc.
- Mercedes-Benz SLK wskaźnik usterek 2,2 proc.
- Mini Countryman wskaźnik usterek 13,9 proc.
- Mercedes-Benz B Klasa wskaźnik usterek 14,2 proc.
Najbardziej awaryjne samochody w 2023
Samochody wyprodukowane w 2019 i 2020 roku
- Dacia Logan - wskaźnik usterek 11,6 proc.
- Dacia Dokker - wskaźnik usterek 10,8 proc.
- Citroen C3 Aircross - wskaźnik usterek 9,4 proc.
- Volkswagen Sharan - wskaźnik usterek 9,4 proc.
- BMW X5 wskaźnik - usterek 8,8 proc.
Samochody wyprodukowane w 2019 i 2020 roku
- Dacia Logan - wskaźnik usterek 11,6 proc.
- Dacia Dokker - wskaźnik usterek 10,8 proc.
- Citroen C3 Aircross - wskaźnik usterek 9,4 proc.
- Volkswagen Sharan - wskaźnik usterek 9,4 proc.
- BMW X5 wskaźnik - usterek 8,8 proc.
Samochody wyprodukowane w 2017 i 2018 roku
- Dacia Duster - wskaźnik usterek 18 proc.
- Volkswagen Sharan - wskaźnik usterek 17,1 proc
- BMW Serii 2 wskaźnik - usterek 16,7 proc.
- Seat Alhambra wskaźnik - usterek 16,6 proc.
- Dacia Dokker wskaźnik - usterek 16,1 proc.
Samochody wyprodukowane w 2011 i 2012 roku
- Renault Clio- wskaźnik usterek 36,4 proc.
- Renault Twingo- wskaźnik usterek 35,9 proc.
- Dacia Logan- wskaźnik usterek 35,6 proc.
- Dacia Sandero- wskaźnik usterek 35,0 proc.
- Fiat Panda - wskaźnik usterek 33,8 proc.
- Nissan Juke- wskaźnik usterek 33,8 proc.
Nowy raport TUV 2024 - najbezpieczniejsze samochody
Jak wynika z opublikowanego raportu TUV, w tegorocznych badaniach zwycięzcą okazał się model Volkswagen Golf Sportvan, który uzyskał jedne z najlepszych wyników w 5 kategoriach wiekowych. Wśród najstarszych roczników, najmniej awaryjny okazał się model Audi TT, co też może tłumaczyć tak duży wzrost zainteresowania modelem w połowie 2023 roku. Poniżej prezentujemy szczegółowe dane dotyczące najmniej oraz najbardziej awaryjnych samochodów z podziałem na roczniki.
Samochody wyprodukowane w 2020 i 2021 roku
- Volkswagen Golf Sportsvan - wskaźnik usterek 2,0%
- Audi Q2 - wskaźnik usterek 2,1%
- Audi TT - wskaźnik usterek 2,5%
- Mercedes-Benz B Klasa - wskaźnik usterek 2,6%
- Mercedes-Benz GLC - wskaźnik usterek 2,6%
Samochody wyprodukowane w 2018 i 2019 roku
- Volkswagen Golf Sportsvan - wskaźnik usterek 4,2%
- Volkswagen T-Roc - wskaźnik usterek 4,2%
- Volkswagen T-Cross - wskaźnik usterek 4,6%
- Audi A6/A7 - wskaźnik usterek 4,7%
- Audi Q2 - wskaźnik usterek 4,9%
Samochody wyprodukowane w 2016 i 2017 roku
- Mazda CX-3 - wskaźnik usterek 6,5%
- Audi TT - wskaźnik usterek 7,2%
- Volkswagen Golf Sportsvan - wskaźnik usterek 7,3%
- Suzuki SX4 - wskaźnik usterek 7,7%
- Mercedes Klasa B - wskaźnik usterek 7,8%
Samochody wyprodukowane w 2014 i 2015 roku
- Mercedes-Benz B Klasa - wskaźnik usterek 10,5%
- Suzuki SX4 - wskaźnik usterek 10,8%
- Volkswagen Golf Sportsvan - wskaźnik usterek 10,9%
- Mercedes-Benz Klasa A - wskaźnik usterek 11,4%
- Audi Q5 - wskaźnik usterek 12,0%
Samochody wyprodukowane w 2012 i 2013 roku
- Audi TT - wskaźnik usterek 12,3%
- Mercedes-Benz Klasa B - wskaźnik usterek 14,6%
- Volkswagen Touarega - wskaźnik usterek 15,6%
- Honda Jazz - wskaźnik usterek 16,2%
- Mercedes-Benz M/GLE - wskaźnik usterek 16,2%
Samochody wyprodukowane w 2010 i 2011 roku
- Audi TT - wskaźnik usterek 15,0%
- Volkswagen Golf Plus - wskaźnik usterek 20,7%
- Toyota RAV4 - wskaźnik usterek 21,3%
- BMW X1 - wskaźnik usterek 21,4%
- Volvo XC60 - wskaźnik usterek 22,5%
Najbardziej awaryjne modele według raportu TUV 2024
Samochody wyprodukowane w 2020 i 2021 roku
- Tesla Model - wskaźnik usterek 3 14,7%
- Dacia Logan - wskaźnik usterek 11,4%
- Seat Alhambra - wskaźnik usterek 10,3%
- Opel Crossland - wskaźnik usterek 10,2%
- Dacia Dokker - wskaźnik usterek 10,2%
Samochody wyprodukowane w 2018 i 2019 roku
- BMW X5/X6 - wskaźnik usterek 17,9%
- Volkswagen Sharan - wskaźnik usterek 17,7%
- BMW Serii 2 - wskaźnik usterek 17,6%
- Seat Alhambra - wskaźnik usterek 17,3%
- Dacia Dokker - wskaźnik usterek 16,5%
Samochody wyprodukowane w 2016 i 2017 roku
- Dacia Dokker - wskaźnik usterek 25,9%
- BMW Serii 5/6 - wskaźnik usterek 24,8%
- Dacia Duster - wskaźnik usterek 24,6%
- Dacia Logan - wskaźnik usterek 22,4%
- Ford Ka - wskaźnik usterek 21,8%
Samochody wyprodukowane w 2014 i 2015 roku
- Dacia Dokker - wskaźnik usterek 32,2%
- Fiat Punto - wskaźnik usterek 29,7%
- Dacia Logan - wskaźnik usterek 29,1%
- Dacia Duster - wskaźnik usterek 28,5%
- Renault Megane - wskaźnik usterek 27,4%
Samochody wyprodukowane w 2012 i 2013 roku
- Renault Twingo - wskaźnik usterek 36,2%
- Dacia Logan - wskaźnik usterek 35,5%
- Renault Clio - wskaźnik usterek 34,6%
- Fiat Punto - wskaźnik usterek 34,2%
- Fiat Panda - wskaźnik usterek 34,2%
Samochody wyprodukowane w 2010 i 2011 roku
- Dacia Logan - wskaźnik usterek 40,9%
- Renault Twingo - wskaźnik usterek 39,9%
- Nissan Qashqai - wskaźnik usterek 38,8%
- Renault Clio - wskaźnik usterek 38,6%
- Dacia Sandero - wskaźnik usterek38,5%