Toyota C-HR Hybrid 2022 vs VW T-Roc 2022. Zgrabne miejskie bestsellery
Przykładami jednych z ciekawiej stylizowanych subkompaktowych SUV-ów są Toyota C-HR 2022 i VW T-Roc 2022. Który z nich jest ciekawszą ofertą?
Miejskie i kompaktowe SUV-y mają się przede wszystkim wyróżniać z tłumu, a przy tym być bardziej funkcjonalne od hatchbacków. Niekiedy jednak styl bierze górę nad funkcjonalnością. To właśnie styl zapewnia im popularność, zaś podwyższony prześwit i wyższa pozycja za kierownicą czyni je bardziej wszechstronnymi. Do tego dochodzi bojowy wygląd crossovera, a w efekcie po te auta ustawiają się kolejki. Dotyczy to zwłaszcza Toyoty C-HR i Volkswagena T-Roca, które znajdują się w gronie 20 najpopularniejszych nowych modeli w Polsce. W sierpniu 2022 roku sprzedano 719 egzemplarzy VW T-Roca, co daje mu 8. lokatę oraz 541 Toyot C-HR, co daje jej 13. miejsce w gronie 20 najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Zestawiamy ze sobą Toyotę C-HR Hybrid 2022 i VW T-Roca 2022, sprawdzając, które z nich jest ciekawszą propozycją.
Toyota C-HR Hybrid 2022 vs VW T-Roc 2022
Toyota C-HR zadebiutowała na targach w Genewie w marcu 2016 roku. Pojazd wywołał poruszenie odważną stylistyką, która w zaskakująco niskim stopniu odbiegała od wersji studyjnej. Najbardziej charakterystyczne elementy wyglądu kompaktowego crossovera Toyoty to wielkie, szerokie przednie reflektory dominujące wygląd pasa przedniego, wyraźnie zaznaczone tylne nadkola, wystające poza obrys nadwozia klosze tylnych świateł, a także ukryta klamka tylnych drzwi oraz spoiler. Wygląd auta łączy elementy wyglądu hatchbacka, coupe oraz SUV-a. Deska rozdzielcza odznacza się ograniczoną do minimum liczbą przycisków i przełączników. Dominuje ją ekran dotykowy, z którego sterować można m.in. radiem czy nawigacją satelitarną. Podobny kokpit ma m.in. obecna Toyota Corolla. Pierwszym rynkiem, gdzie do sprzedaży trafił nowy model Toyoty była Europa, dla której C-HR jest wytwarzany w tureckiej fabryce marki. W 2019 samochód przeszedł facelifting. Została lekko zmieniona sylwetka pojazdu i odświeżono lampy. Do gamy dodatkowo trafiła też wersja 2.0 hybrid, która ma moc 184 KM. Samochód trafił do salonów w 2020.

Kiedy w 2017 roku zadebiutował o numer mniejszy od Tiguana VW T-Roc, z góry było wiadomo, że będzie on bestsellerem marki. Mówiło się o nim nawet jako o "Golfie wśród SUV-ów". Tak też się stało – w ciągu 4 lat obecności na rynku samochód znalazł już ponad milion nabywców. Jest to jeden z najciekawiej stylizowanych SUV-ów niemieckiego producenta. Stylistycznie pojazd wyróżnia się na tle innych modeli marki. Najbardziej charakterystycznym elementem pojazdu jest pas przedni z heksagonalną atrapą chłodnicy. Auto skonfigurowane może być w ponad dwudziestu konfiguracjach przy zastosowaniu dwóch barw lakierów. W 2021 roku przeprowadzono modernizację, odświeżając wygląd, który nawiązuje teraz do nowszych modeli niemieckiego producenta, w tym Arteona czy Golfa VIII, a także zastosowano nowe wnętrze z lepszymi materiałami wykończeniowymi i bogatszym wyposażeniem. Pojazd zbudowany został na bazie skróconej modułowej płyty podłogowej MQB pochodzącej z Golfa VII.
Toyota C-HR Hybrid 2022 vs VW T-Roc 2022 - różnice
Zarówno Toyota C-HR Hybrid jak i VW T-Roc wyróżniają się nietuzinkowym stylem, jednak w przypadku Toyoty jest on bardziej krzykliwy, pełen przetłoczeń i odważnych kształtów, zaś kabina ciasna i z niewielką powierzchnią okien, jednak niepozbawiona stylowych akcentów. Toyota jest większa od T-Roca, jednak wcale nie przestronniejsza od T-Roca. Oferuje jednak napędy hybrydowe. T-Roc natomiast występuje w odmianach z napędem 4x4, z dieslem, a także w sportowej odmianie R. Podstawową różnicą są jednak segmenty. O ile T-Roc uchodzi jeszcze za przedstawiciela segmentu B, Toyota C-HR Hybrid reprezentuje segment C.

Toyota C-HR Hybrid 2022 vs VW T-Roc 2022 silniki
Obecnie crossover Toyoty występuje wyłącznie w wersjach hybrydowych. Słabszy wariant pochodzi z Toyoty Prius i bazuje na 1.8-litrowym silniku benzynowym oraz jednostce elektrycznej, zaś łączna moc układu wynosi 122 KM. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem przekładni e-CVT (planetarna). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11 sekund, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h. Jest też mocniejszy wariant oparty na 2-litrowej jednostce benzynowej, rozwijający łącznie 184 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 s i rozpędza się do 180 km/h.
Bazowy T-Roc z silnikiem benzynowym 1.0 TSI i 6-biegową skrzynią manualną rozwija 110 KM i 200 Nm (od 0 do 100 km/h w 10,8 s i 185 km/h) i przekazuje moc na przednią oś. Mocniejszy wariant 1.5 TSI (150 KM i 250 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i rozpędza się do 205 km/h. W ofercie jest też 2-litrowy benzyniak o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 218 km/h. Występuje on seryjnie z napędem 4x4 4MOTION oraz przekładnią DSG. Wreszcie jest 2-litrowy diesel o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm. Współpracuje on ze skrzynią DSG i przekazuje moc na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 s, zaś prędkość maksymalna to 205 km/h. Gamę wieńczy odmiana R z 2-litrowym benzyniakiem o mocy 300 KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w jego przypadku zajmuje 4,8 s, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h.
Toyota C-HR Hybrid 2022 vs VW T-Roc 2022 wymiary i bagażnik
Toyota C-HR Hybrid mierzy 4350 milimetrów długości, 1850 milimetrów szerokości i 1500 milimetrów wysokości, natomiast jego rozstaw osi wynosi 2640 milimetrów. Bagażnik pomieści 377 litrów w przypadku odmiany 1.8 lub 358 l w wersji z silnikiem 2.0.
Volkswagen T-Roc mierzy 4234 mm długości, 1819 mm szerokości oraz 1573 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2590 mm. Bagażnik pomieści 425 litrów w odmianach z napędem na przód lub 392 l w wariantach z napędem 4x4 4MOTION.
Toyota C-HR Hybrid 2022 vs VW T-Roc 2022 ceny
Bazowa Toyota C-HR ze 122-konnym układem hybrydowym w wersji Comfort kosztuje od 125 000 zł. Bogatsza odmiana Style wyceniona została na 137 900 zł, Executive 143 800 zł, zaś topowa GR Sport 149 700 zł. Mocniejszy wariant 2.0 występuje od odmiany Style za 146 700 zł, Executive 152 600 zł, zaś GR Sport 158 500 zł.
Bazowy T-Roc 1.0 TSI w wersji Life kosztuje od 110 890 zł. Odmiana 1.5 TSI kosztuje od 114 690 zł. Dopłata do przekładni DSG wynosi 8700 zł. Wersja 2.0 TSI 4x4 o mocy 190 KM występuje od konfiguracji Style za 159 990 zł. 2-litrowy diesel generujący 150 KM w wersji Style wymaga wydania 155 290 zł. Topowa odmiana R to koszt 203 990 zł.
Toyota C-HR Hybrid vs VW T-Roc - kalkulacja leasingu 2022
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Toyoty C-HR 1.8 Hybrid w wersji Style z napędem na przednią oś i przekładnią eCVT.
- Katalogowa cena samochodu: 142 400 zł.
- Cena Superauto.pl po rabacie: 140 300 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 10% (14 449 zł)
- Wartość wykupu 20% (28 353 zł).
- Rata netto: 2021 zł
Toyota C-HR Hybrid 2022 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 126 979 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 140 421 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volkswagena T-Roca 1.5 TSI Style z napędem na przednią oś oraz przekładnią DSG.
- Katalogowa cena samochodu: 150 890 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 144 890 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 10% (14 429 zł)
- Wartość wykupu 20% (28 522 zł).
- Rata netto: 2088 zł
VW T-Roc 2022 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 132 119 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 1145 063 zł
Toyota C-HR Hybrid i VW T-Roc w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Toyoty C-HR Hybrid w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są nowe i pochodzą z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Volkswagena T-Roca w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są nowe i pochodzą z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i kilkuprocentowe rabaty.
Toyota C-HR Hybrid 2022 / VW T-Roc 2022 - konkurenci
Wśród konkurentów wyżej wspomnianych pojazdów odnajdziemy takie modele jak Peugeot 2008, Suzuki S-Cross, Volkswagen Taigo, Skoda Kamiq, Renault Captur oraz Fiat 500X.