Skoda Octavia RS czy Golf GTI? Poznaj nowy model RS w gamie samochodów czeskiego producenta
Nic nie zmieniło się w podejściu Czechów do utrzymywania praktycznych aspektów tego modelu; imponująca przestrzeń na tylnej kanapie, wiele rozwiązań simply clever oraz bagażnik o pojemności 590 litrów w nadwoziu liftback oraz 610 w odmianie kombi. Jak prezentuje się na tle konkurencji?

Nic nie zmieniło się w podejściu Czechów do utrzymywania praktycznych aspektów tego modelu; imponująca przestrzeń na tylnej kanapie, wiele rozwiązań simply clever oraz bagażnik o pojemności 590 litrów w nadwoziu liftback oraz 610 w odmianie kombi.
Pod koniec 2016 roku samochód przeszedł face-lifting. W przedniej części wprowadzono bardzo kontrowersyjne podzielone światła oraz przeprojektowany zderzak. Po raz pierwszy Octavia otrzymała światła mijania w technologii LED. Tylna część Octavii również została mocno zmieniona, choć to, co najbardziej rzucało się w oczy to nowy wzór lamp. Zmiany we wnętrzu objęły nowe, opcjonalne zegary wirtualne, nową stację multimedialną, fotele, wzory tapicerek, kierownicę czy elementy konsoli centralnej. Samochód z każdym nowym rokiem modelowym otrzymywał nowe systemy bezpieczeństwa takie, jak: asystent linii, wykrywanie martwej strefy, front assist, automatyczne światła mijania, czy system wykrywania zmęczenia kierowcy.
Skoda Octavia RS 2020
Na początku 2020 roku Skoda zaprezentowała Octavię RS czwartej generacji.
Odmiana RS podobnie jak w poprzednich generacjach posiada przeprojektowane elementy karoserii oraz wnętrza. Uwagę zwracają ostre linie przedniego zderzaka oraz nowe matrycowe światła LED. Dla najmocniejszej odmiany wprowadzono także nowe wzory felg, pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe oraz agresywny tylny zderzak z zaakcentowanymi końcówkami układu wydechowego.
We wnętrzu zamontowane są sportowe fotele, charakterystyczne dla odmiany RS wstawki na desce rozdzielczej, konsoli centralnej oraz boczkach drzwi. W czwartej generacji pojawiła się zupełnie nowa, sportowa kierownica z łopatkami do zmiany biegów skrzyni DSG.
Skoda Octavia RS silnik
Jako pierwsza premierę miała wersja PHEV. Pod maską zamontowany jest hybrydowy układ napędowy składający się z silnika benzynowego 1.4 TSI oraz jednostki elektrycznej o mocy 116 KM. Moc całego układu to 245 KM oraz 400 Nm. Napęd przekazywany jest na przednie koła przez przekładnię DSG. Pierwsza setka osiągana jest w czasie 7,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.
Pod koniec 2020 roku zadebiutowała Octavia RS z konwencjonalnymi układami napędowymi. Pierwszym jest silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 245KM oraz 370Nm. Wersja oferowana z napędem na przednie koła oraz przekładnia automatyczną siedmiobiegową DSG lub sześciostopniowym manualem. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 6.7 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Drugim silnikiem jest silnik diesla 2.0 TDI o mocy 200 KM oraz 400 Nm. Moc przekazywana jest na cztery koła przez przekładnię automatyczną DSG. Sprint do pierwszej setki zajmuje 6.8 s, a licznik zatrzymuje się na wartości 243 km/h. W odmianie z napędem na cztery koła dostępna jest procedura startu.
Skoda Octavia RS - cennik
Octavia RS Liftback rozpoczyna cennik kwotą 139 950 zł za wersję 2.0 TSI o mocy 245 KM z przekładnią manualną. Odmiana hybrydowa iV to wydatek 159 500 zł.
Za wersję z silnikiem diesla musimy zapłacić 153 200 zł z napędem na przednią oś lub 163 250 zł z napędem na cztery koła.
W każdej wersji dopłata do wersji kombi wynosi 4 000 zł.
Poznaj najlepsze oferty Superauto.pl Skoda Octavia 2023 w leasingu i kredycie
https://www.superauto.pl/leasing-samochodu/osobowe/skoda.octavia
Skoda Octavia RS - Konkurencja
Najgroźniejszą konkurencją do czeskiego kompaktu był, jest i będzie Golf GTI. Niemiecki bliźniak technologiczny oferuje zbliżone osiągi oraz układ przeniesienia napędu. Octavia na pewno przebija go pod kątem ekonomii, praktyczności oraz pojemności zarówno wnętrza, jak i bagażnika. W podobnej lidze grał także Ford ze swoim modelem Focus ST oraz RS. Z Francji mamy Peugeota ze swoim 308 GTI oraz Renault z Megane RS. Japonia odpowiada świetną Hondą Civic Type-r, a Hiszpanie Leonem Cupra.
Konkurencja może i jest bardziej sportowa, daje więcej doznań z jazdy dla kierowcy, rzuca się w oczy przechodniom, czy robi więcej hałasu na ulicy. Skoda cały czas idzie swoja drogą Simply Clever.
Octavia RS już od pierwszej generacji wyróżnia się bardzo przestronnym wnętrzem, spokojną stylistyką oraz wieloma rozwiązaniami funkcjonalnymi, które w szczególności docenią rodziny. Z generacji na generację model zyskuje nowe silniki, stylistykę oraz nowoczesną technologię. To, co szczególnie cenię w Skodzie, to zachowanie spójności w podejściu do projektowania samochodów. Jest rozsądnie, pojemne i funkcjonalnie, a w modelach z oznaczeniem RS także sportowo (sportowo jak na ten segment 😊 ).
Jeżeli nie chcesz za mocno się wyróżniać, a chcesz mieć samochód o dobrych osiągach, wyposażony w najnowszą technologię z koncernu VAG w praktycznym nadwoziu, Octavia może być dobrym wyborem.