Konfigurujemy idealne wersje Renault!
Renault cieszy się w Polsce sporą popularnością i należy do TOP10 najchętniej wybieranych producentów. Samochody tej marki kojarzone są z funkcjonalnością oraz przystępnością. Wybieramy optymalne naszym zdaniem wersje i modele Renault.
Z artykułu dowiesz się o:
Renault należy do najchętniej wybieranych producentów samochodów w Polsce. Od stycznia do września 2024 roku zarejestrowano w Polsce 14 468 samochodów tego producenta, co daje mu 9. miejsce wśród najpopularniejszych marek samochodów w Polsce i jednocześnie czyni najpopularniejszą francuską marką nad Wisłą. Renault jest popularniejsze również od takich producentów jak Dacia, Volvo czy Ford. Dlaczego samochody Renault są tak popularne? Przede wszystkim są przystępne cenowo i funkcjonalne, a przy tym wypadają jakościowo lepiej niż Dacia czy Citroen. Do tego oferują atrakcyjną stylistykę i bogate wyposażenie. W ostatnim czasie producent wprowadza do gamy sporo nowości, czy to w postaci zupełnie nowych modeli czy też w formie liftingów obecnych już samochodów. Wskazujemy optymalne naszym zdaniem wersje i modele Renault.
Jak dzielimy gamę Renault?
Na początek zaprezentujemy pokrótce gamę Renault. Możemy podzielić ją na trzy grupy: podstawową, SUV-y i crossovery oraz samochody elektryczne. Linię modeli podstawowych tworzą miejski hatchback Clio oraz kompaktowy sedan Megane Grandcoupe. Do SUV-ów i crossoverów należą miejski Captur, kompaktowe SUV-y Symbioz, Arkana i Austral oraz SUV-y klasy średniej Espace oraz Rafale. Z kolei gamę elektryków tworzą kompaktowe crossovery Megane E-Tech oraz Scenic E-Tech, a wkrótce dołączą do nich miejski hatchback 5 E-Tech oraz miejski crossover 4 E-Tech. Oczywiście wśród aut osobowych mamy też Kangoo i Grand Kangoo, jednak są to kombivany wywodzące się z gamy użytkowych modeli Renault.
Aby lepiej pokazać gamę samochodów osobowych Renault, przygotowaliśmy tabelę uwzględniającą poszczególne grupy modeli:
| Grupa modeli | Segment | B | C | D |
|---|---|---|---|---|
| Podstawowe | Clio | Megane GrandCoupe | - | |
| SUV | Captur | Symbioz / Arkana / Austral | Espace / Rafale | |
| Elektryczne | Wkrótce: 5 E-Tech / 4 E-Tech | Megane E-Tech / Scenic E-Tech | - |
Renault konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej grupy wskazujemy po jednym modelu i tworzymy najlepszą naszym zdaniem konfigurację, wskazując przy tym przydatne opcje i te, które mogą niepotrzebnie podnosić cenę auta. Nasz wybór jest subiektywny i nie każdy musi go podzielać.
Renault Clio 1.0 TCe 100 Eco-G techno
Popularny miejski hatchback w obecnym, V wcieleniu zadebiutował w 2019 roku i bazuje na nowej platformie CMF-B, którą dzieli m.in. z Capturem czy Dacią Sandero. Choć z zewnątrz Clio V stanowi stylistyczną ewolucję, to zupełnie nowa konstrukcja i otrzymało też nowy projekt kabiny. Sylwetkę Clio wyróżnia ukryta klamka tylnych drzwi. Wiosną 2023 roku Clio doczekało się liftingu, zyskując nowy, bardziej agresywny przedni pas z nowymi reflektorami i pionowo ustawionymi LED-ami do jazdy dziennej w kształcie połówek rombów, a także nowe lakiery i wzory felg, Odświeżono też tylne lampy, wprowadzono nowe logo i topową wersję esprit Alpine, która zastąpiła R.S. line. W kabinie główną nowość stanowi system multimedialny oparty na Android Automotive. Renault Clio mierzy 4053 mm długości, 1798 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2583 mm. Bagażnik odmiany z LPG pomieści 301 litrów.

Polecamy odmianę 1.0 TCe z fabryczną instalacją LPG wyposażoną w butlę o pojemności 32 litrów, zaś bak pomieści 39 litrów benzyny. Jednostka rozwija 100 KM i 170 Nm, a napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,5 s (na LPG 11,8 s), a prędkość maksymalna to 180 km/h. Możemy liczyć na około 1000 km realnego zasięgu (łączy benzyna+LPG) i niskie koszty eksploatacji. Takie Clio w środkowej specyfikacji techno kosztuje od 87 300 zł.
Renault ma też rozsądne ceny opcji. Polecamy z nich m.in. pakiet look techno (1200 zł, zawiera 17-calowe felgi, chromowane listwy wokół szyb i chromowane elementy na nadwoziu), pakiet Bose (3600 zł, zawiera audio Bose, system Easy Link z ekranem 9,3" i nawigacją, cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25" i ładowarkę indukcyjną), wyjmowaną podłogę bagażnika (400 zł), pakiet augmented vision techno (3000 zł, tylne światła LED 3D, kamera 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i z tyłu i elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold), pakiet driving techno (3200 zł, zawiera monitorowanie martwego pola, system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem, aktywny regulator prędkości i automatyczne światła drogowe) i pakiet winter techno (1200 zł, zawiera podgrzewaną kierownicę, podgrzewane przednie fotele, perforowaną kierownicę ze skóry wegańskiej oraz fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości). Tak wyposażone Renault Clio wyniesie nas 99 900 zł.
Renault Clio - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Clio techno 1.0 TCe Eco-G z napędem na przednią oś i 6-biegową skrzynią manualną:
- Cena katalogowa: 91 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 85 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 20% (17 000 zł)
- Wartość wykupu 25% (21 000 zł).
- Rata netto: 1486 zł
Renault Clio 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 68 357 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 76 218 zł
Renault Austral 1.3 TCe 160 XTronic iconic esprit Alpine
Renault Austral miało premierę wiosną 2022 roku i zastąpiło kompaktowego SUV-a Kadjar. Samochód jest zupełnie nową konstrukcją i korzysta z platformy CMF-C rodem z III generacji Nissana Qashqaia, z którym dzieli też część silników. Nazwa "Austral" oznacza "południowy". Samochód wygląda znacznie ciekawiej i nowocześniej od poprzednika, do tego ma odczuwalnie lepiej wykonaną kabinę i bogatsze wyposażenie. Jest drugim modelem, po Megane E-Tech, z nowym logo marki. W oczy rzuca się spory grill z wyeksponowanym logo i wyróżniającym topową odmianę iconic esprit Alpine diamentowym wykończeniem. Sylwetka Australa z rozciągniętą linią szyb i szeroką listwą wokół nich wygląda smukle i atrakcyjnie, zaś z tyłu znajdziemy rozciągnięte lampy LED w kształcie litery C. W kabinie znajdziemy zupełnie nowy projekt kokpitu znany już z Megane E-Tech, w którym dominują dwa 12-calowe wyświetlacze, a multimedia oparto na Android Automotive. Renault Austral mierzy 4510 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1644 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2667 mm. Bagażnik pomieści 500 litrów.

Austral jest ciekawą propozycją zarówno w zdroworozsądkowej, środkowej wersji techno, jak i w topowej iconic esprit Alpine, która wyróżnia się lepszym wykończeniem, bogatym wyposażeniem i ciekawymi detalami. Już bazowy silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 158 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm zapewnia wystarczające osiągi i jest dość oszczędny (realnie około 7,5 l w cyklu mieszanym). Wyposażono go w układ mild hybrid. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni XTronic. Wersję esprit Alpine wyróżniają m.in. 20-calowe felgi, trójkolorowe przeszycia na fotelach i kierownicy w barwach francuskiej flagi czy tapicerka z elementami alcantary. Austral 1.3 TCe w wersji iconic esprit Alpine zaczyna się od 180 900 zł.
Z opcji polecamy pakiet Harman Kardon z 11 głośnikami i subwooferem o mocy 485 W (4500 zł), panoramiczny dach z elektryczną roletą przeciwsłoneczną (4500 zł), reflektory Matrix LED (4000 zł) dojazdowe koło zapasowe (700 zł) oraz wyświetlacz head-up o przekątnej 9,3 cala na przedniej szybie (3000 zł). Tak wyposażone Renault Austral 1.3 TCe esprit Alpine wyniesie nas 196 700 zł. Jeżeli nie zależy nam tak bardzo na wyposażeniu i obejdziemy się np. bez reflektorów Matrix LED, wyświetlacza HUD czy audio Harman Kardon, wówczas możemy wybrać tańszy wariant techno, który z opcjami wyniesie nas jakieś 20 tysięcy zł mniej.
Renault Austral - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Australa 1.3 TCe mHEV iconic esprit Alpine z napędem na przednią oś i przekładnią XTronic:
- Cena katalogowa: 199 100 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie:175 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 20% (36 000 zł)
- Wartość wykupu 25% (44 000 zł).
- Rata netto: 2974 zł
Renault Austral 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 143 605 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 157 048 zł
Renault Scenic E-Tech techno long range
Renault Scenic E-Tech zadebiutowało w 2023 roku i jest elektrycznym crossoverem spokrewnionym z Megane E-Tech i Nissanem Ariyą, z którymi dzieli m.in. platformę CMF-EV. Samochód zyskał atrakcyjny, nowoczesny design stawiający na geometryczne kształty i zdobył tytuł Samochodu Roku 2024. Stylistycznie Scenic nawiązuje do najnowszych modeli marki jak Megane E-Tech czy Rafale. W kabinie znajdziemy dobrze znany układ z dwoma 12-calowymi wyświetlaczami i systemem Android Automotive. Scenic jest też funkcjonalnym samochodem o rodzinnym charakterze, stąd też zastosowano w nim inteligentny dach panoramiczny Solarbay (w opcji) z możliwością regulacji obszaru przyciemnienia, a także wielofunkcyjny podłokietnik tylny. Producent chwali się też zastosowaniem w szerokim zakresie tworzyw z recyklingu. Renault Scenic E-Tech mierzy 4470 mm długości, 1864 mm szerokości oraz 1571 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2785 mm. Bagażnik pomieści 545 litrów.

Polecamy Scenica E-Tech w wersji long range, która ma baterie o pojemności 87 kWh netto, a deklarowany przez producenta zasięg w cyklu mieszanym wynosi 618 km. Realnie zrobimy jakieś 480-500 km w trybie mieszanym, co i tak jest dobrym wynikiem. Ponadto baterie możemy ładować mocą do 150 kW. Samochód rozwija 218 KM i 300 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do 170 km/h. Scenic E-Tech techno long range kosztuje od 219 900 zł. Z opcji polecamy pakiet winter comfort (3500 zł, zawiera podgrzewane przednie fotele oraz fotel kierowcy elektrycznie regulowany z regulacją lędźwiową i masażem oraz pamięcią ustawień, fotel pasażera z regulacją wysokości) oraz samouszczelniające się opony (1000 zł). Wówczas zmieścimy się w 224 400 zł, a zatem załapiemy się na próg objęty dofinansowaniem z programu "Mój elektryk". Jeżeli chcemy więcej gadżetów i systemów, lecz nie chcemy przekroczyć pułapu 225 000 zł, możemy wybrać wariant comfort range z bateriami 60 kWh i zasięgiem 426 km (realnie około 300 km), o mocy 170 KM, który kosztuje od 202 900 zł.
Renault Scenic E-Tech - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Scenica E-Tech techno long range z napędem na przednią oś i bateriami 87 kWh:
- Cena katalogowa: 241 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 213 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 20% (53 000 zł)
- Wartość wykupu 25% (42 000 zł).
- Rata netto: 3558 zł
Renault Scenic E-Tech 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 176 824 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 192 781 zł