RANKING: Samochody na taxi - najciekawsze propozycje
Szukając samochodu na taksówkę, najczęściej kierujemy się aspektami funkcjonalnymi oraz ekonomicznymi. W ofercie Superauto.pl znajdziecie wiele ciekawych propozycji samochodów na taxi.

Najlepsze samochody wybierane przez branżę taksówkarską
Poszukując samochodu na taxi przede wszystkim kierujemy się względami praktycznymi i ekonomicznymi. Samochód ma być przestronny, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, komfortowy oraz ekonomiczny, a także niezawodny, gdyż taksówka jest niczym innym jak narzędziem pracy. Stąd też wybór często pada na limuzyny z dieslem lub vany. Te drugie mają przewagę nie tylko dlatego, że pomieszczą więcej bagażu i oferują więcej przestrzeni nad głową, ale niektóre mają też trzeci rząd siedzeń. Przedstawiamy najciekawsze naszym zdaniem propozycje samochodów na taxi. Istotnymi aspektami dla taksówkarzy są rozstaw osi, gdyż świadczy on o ilości miejsca na tylnej kanapie, a także bagażnik.
Najnowsze modele samochodów na taxi w Superauto.pl z ratą poniżej 800 zł miesięcznie!
Samochody na taxi - niezbędne wyposażenie
Kwestie związane z niezbędnych wyposażeniem dodatkowym taksówki regulowane są przez Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U.2016.2022). Zgodnie z rozdziałem 7 tej ustawy do najważniejszych elementów wyposażenia taksówki zaliczamy m.in.:
- taksometr elektroniczny z ważnym dowodem legalizacji (o ile występuje),
- co najmniej dwa miejsca dla pasażerów,
- co najmniej dwoje drzwi z każdego boku nadwozia lub dwoje drzwi z prawej strony, jedne z lewej strony i jedne z tyłu nadwozia umożliwiające wyjście na zewnątrz,
- pomieszczenie na podręczny bagaż pasażerów,
- apteczkę doraźnej pomocy (pamiętaj o sprawdzeniu daty ważności!).
Oprócz na wyposażeniu taksówki powinno znajdować się dojazdowe lub pełnowymiarowe koło zapasowe, a także zestaw narzędzi do zmiany koła. Jak w standardowych pojazdach osobowych obowiązkowo należy wozić ze sobą gaśnicę i trójkąt ostrzegawczy.Ważnym i charakterystycznym elementem każdej taksówki jest dodatkowe światło z napisem TAXI, które umieszczone jest na dachu. Musi być widoczne — o barwie białej lub żółtej z czarnymi napisami widocznymi z przodu i z tyłu pojazdu. Prawo dopuszcza również stosowanie dodatkowych oznaczeń, m.in. nazwy przedsiębiorstwa, numeru kontaktowego, adresu strony www czy nazwy miejscowości. Tak oznaczone taksówki można spotkać w każdym dużym mieście.
Zgodnie z nowymi przepisami, nie trzeba instalować w taksówce taksometru, a jego funkcję mogą przejąć aplikacje mobilne (np. aplikacja kierowcy Bolt). Podobnie, kasa fiskalna nie znajduje się na liście obowiązkowego wyposażenia – jej rolę wypełnia eKasa. Podobnie jak samochód osobowy, również auto użytkowane jako taksówka musi posiadać aktualne badania technicznie. W trakcie jego wykonywania diagnosta sprawdza elementy mające wpływ na bezpieczeństwo przewożonych pasażerów. Jeśli auto przejdzie przegląd, z zaświadczeniem wystawionym przez stację kontroli pojazdów należy udać się do wydziału komunikacji, by uzyskać adnotacje TAXI w dowodzie rejestracyjnym. Jeśli okresowe badanie techniczne samochodu jest ważne, koszt dodatkowego, pierwszego przeglądu pod kątem taksówki wyniesie 42 zł. Jeśli auto nie ma przeglądu, trzeba doliczyć 98 zł za standardowe badanie.
Skoda Superb
Flagowy model czeskiej marki jest jednym z najchętniej wybieranych przez taksówkarzy modeli. Przyczyn jest wiele, jednak główną z nich jest ogromna wręcz przestrzeń na tylnej kanapie, gdzie ilość miejsca na nogi przewyższa niejedeną luksusową limuzynę marki premium. Do atutów Superba należy też sprawdzona technika koncernu Volkswagena, a także funkcjonalność i wysoki komfort jazdy. Aktualna, III generacja Skody Superb zadebiutowała w 2015 roku i występuje jako liftback oraz kombi. Pojazd został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej koncernu Volkswagen AG oznaczonej symbolem MQB, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Volkswagena Passata B8. Ponadto w aktualnym wydaniu, zwłaszcza po liftingu z 2019 roku, Superb wygląda nowocześnie i jest bogato wyposażony. Nadwozie również nie jest małe, gdyż liczy 4,86 m długości. Bagażnik liftbacka liczy 625, a kombi nawet 660 litrów pojemności, co czyni je największymi w segmencie.

Pod maską Superba znalazły się dobrze znane jednostki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 150 do 280 KM. Silniki benzynowe rozwijają od 150 do 280 KM, zaś 2-litrowy diesel rozwija 150 lub 200 KM i odpowiednio 340 (6MT) lub 360 (7DSG) oraz 400 Nm. Słabszy diesel bazowo współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, zaś opcjonalnie z 7-stopniową dwusprzęgłową DSG. Mocniejszy ma już w standardzie przekładnię DSG, zaś w opcji oferowany jest z napędem AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w odmianie wysokoprężnej o mocy 150 KM zajmuje 9,1 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 223 km/h. Pojemność baku wynosi 66 litrów, zaś średnie spalanie według producenta waha się od 4,7 do 5,3 l/100 km (4,8-5,4 l z DSG). Alternatywą jest też odmiana hybrydowa PHEV o mocy 218 KM, oferująca między 56 a 64 km zasięgu w trybie elektrycznym, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 225 km/h.
Bazowa Skoda Superb w odmianie Active z silnikiem benzynowym 1.5 TSI o mocy 150 KM i przekładnią DSG kosztuje od 127 100 zł. 150-konny diesel 2.0 TDI kosztuje od 137 600 zł, zaś dopłata do przekładni DSG wynosi 9900 zł. Topowy diesel o mocy 200 KM występuje od bogatszej odmiany Ambition za 155 500 zł. Najtańszy wariant hybrydowy Ambition kosztuje od 179 000 zł.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie blisko 100 egzemplarzy Superb w różnych wersjach silnikowych, wyposażeniowych i nadwoziowych. Dominują egzemplarze z silnikiem wysokoprężnym. Sporo ofert dostępnych jest od ręki, wszystkie są fabrycznie nowe. Oczywiście możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie i minimum formalności.
Sprawdź ofertę Skoda Superb leasing na Superauto.pl
Skoda Octavia
Popularnym wyborem wśród taksówkarzy jest także mniejsza Skoda Octavia. Aktualna, IV generacja zadebiutowała w 2019 roku i bazuje na płycie MQB. Samochód jest blisko spokrewniony z Golfem VIII, Seatem Leonem IV oraz Audi A3 IV. Samochód przeszedł wyraźne wizualne zmiany na tle poprzednika – stał się większy, zyskał bardziej muskularną sylwetkę i więcej ostrych linii. Octavia IV została utrzymana w nowej estetyce marki, którą z końcem 2018 roku zapoczątkował model Scala, co przekłada się na strzeliste, ścięte reflektory (znów są jednoczęściowe) i podłużne tylne lampy. Bardziej istotne są jednak aspekty funkcjonalne. Podobnie jak Superb, Octavia występuje jako liftback oraz kombi i mierzy 4689 mm długości, zaś rozstaw osi liczy 2669 mm. Samochód oferuje bardzo dużo miejsca w kabinie, także w drugim rzędzie siedzeń oraz ponadprzeciętny i ustawny bagażnik o pojemności 600 litrów w liftbacku lub 640 l w kombi.

Skoda Octavia oferowana jest z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1.0 do 2 litrów i mocy od 110 do 245 KM, a także w odmianie hybrydowej PHEV o mocach 204 i 245 KM. W przypadku Octavii 2-litrowy diesel, oprócz wpsomnianych w Superbie wariantów, występuje także w słabszej odmianie o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm (250 Nm ze skrzynią DSG). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tej wersji zajmuje 10,3 s (10,6 s z DSG), a prędkość maksymalna to 212 km/h (211 z DSG). Producent podaje średnie zużycie paliwa w granicach od 4,1 do 4,5 l/100 km, zaś z DSG od 4,4 do 4,7 l/km. Podane specyfikacje dotyczą liftbacka. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 45 litrów.
Bazowa Octavia Active z silnikiem 1.0 TSI i 6-biegową skrzynią manualną kosztuje od 91 000 zł. Odmiana wysokoprężna o mocy 115 KM z przekładnią ręczną kosztuje od 106 350 zł. Dopłata do wersji kombi wynosi 4000 zł. Pozostałe warianty występują od bogatszej konfiguracji Ambition.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Skody Octavii w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych, a także w różnych konfiguracjach wyposażenia. Wiele samochodów dostępnych jest od ręki, niemal wszystkie są nowe. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz sięgające kilku procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Skoda Octavia leasing na Superauto.pl
Citroen C4
Trzecia generacja Citroena C4 zadebiutowała w 2020 roku. W porównaniu z poprzednikami nowy Citroen C4 oparty o platformę CMP nawiązuje stylistycznie do cech crossovera takimi elementami, jak nakładki na progi i zderzaki. Pojazd otrzymał awangardową stylistkę, z mocno zarysowanym przodem i nisko schodzącą linią dachu z tyłu. W samochodzie zastosowano specjalne komfortowe amortyzatory z ogranicznikami hydraulicznymi oraz nowej generacji fotele, wszystko po to, by zapewnić jak najwyższy komfort podróżującym. Samochód mierzy 4360 mm długości, zaś rozstaw osi liczy 2670 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów.

Citroen C4 oferowany jest z benzynową jednostką 1.2 PureTech o mocach 100 i 130 KM oraz 1.5-litrowym dieslem rozwijającym 110 oraz 130 KM. Oprócz tego dostępna jest też odmiana elektryczna o mocy 136 KM, oferująca zasięg na poziomie 350 km według producenta. Bazowy 110-konny diesel oferowany jest tylko z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,5 s, zaś prędkość maksymalna to 193 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 4,3-4,4 l/100 km. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 50 litrów. Mocniejszy, 130-konny diesel współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s, zaś prędkość maksymalna to 206 km/h.
Bazowy Citroen C4 z silnikiem benzynowym o mocy 100 KM, w odmianie Live Pack, kosztuje od 92 350 zł. Wariant wysokoprężny o mocy 110 KM wyceniono na 101 950 zł. Mocniejszy diesel występuje dopiero od bogatszej wersji Feel Pack za 126 200 zł. Najtańszy wariant elektryczny e-C4 Live Pack wyceniono natomiast na 163 400 zł.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Citroena C4 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wiele samochodów dostępnych jest od ręki, niemal wszystkie są fabrycznie nowe. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabaty sięgające nawet 13% względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Citroen C4 leasing na Superauto.pl
Toyota Corolla
Dwunasta generacja Corolli trafiła do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Australii, najpierw jako hatchback, latem 2018 roku, na pół roku przed debiutem w Europie. Pierwotnie miała być ona III generacją Aurisa, jednak w ostatniej chwili Toyota postanowiła powrócić do nazwy Corolla. Poza hatchbackiem oferowany jest także sedan i kombi Touring Sports. Jeśli chodzi o samochód na taxi, najlepszym wyborem z gamy Toyoty wydaje się być właśnie Toyota Corolla w wersji kombi, a więc Touring Sports. Samochód będący następcą Toyoty Auris Touring Sports jest o 58 mm dłuższy do poprzednika. Auto ma również o 100 mm większy rozstaw osi, a także większą o 48 mm odległość od uśrednionej pozycji przedniego fotela do oparcia kanapy. Podobnie jak hatchbacka, Toyotę Corollę Touring Sports oparto na modułowej platformie Toyoty TNGA. Corolla TS mierzy 4670 mm długości, zaś jej rozstaw osi liczy 2700 mm. Pojemność bagażnika wynosi 596 litrów.

Toyota Corolla Touring Sports oferowana jest z układem hybrydowym o mocy 122 KM, opartym na sprawdzonej jednostce benzynowej o pojemności 1.8 litra. To stosowany od lat układ, znany m.in. z Priusa. Słynie on z niezawodności i ekonomii. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,1 s, zaś średnie spalanie według producenta waha się od 4,4 do 5,1 l/100 km. Za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia e-CVT. Toyota Corolla Touring Sports kosztuje od 118 600 zł (odmiana Comfort z pakietem Tech). Można już zamawiać odmianę poliftingową dostępną w dwóch wariantach hybrydowych. Słabszy rozwija 140 KM i bazuje na jednostce 1.8, a mocniejszy oparto na 2-litrowym benzyniaku i generuje 196 KM. Bazowy wariant Comfort wyceniono na 118 900 zł, zaś mocniejsza odmiana wymaga dopłaty w wysokości 10 000 zł.
Warta uwagi też jest Corolla sedan wyróżniająca się identycznym rozstawem osi co kombi. Samochód mierzy 4630 mm długości, a jego bagażnik liczy 471 l pojemności. Oprócz wariantu hybrydowego o mocy 122 KM występuje też z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 125 KM i maksymalnym momencie obrotowym 153 Nm, oferowanym z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową Multidrive S. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w odmianie benzynowej zajmuje 12,1 s. Bazowa Corolla sedan z silnikiem 1.5 kosztuje od 87 900 zł za konfigurację Active Skrzynia Multidrive S jest oferowana od bogatszej wersji Comfort, którą wyceniono na 102 900 zł.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Toyoty Corolli w wersji sedan. Wszystkie egzemplarze są fabrycznie nowe, pochodzą z 2022 roku. Większość posiada silnik benzynowy 1.5 VVT-i. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabaty sięgające kilku procent względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Toyota Corolla leasing na Superauto.pl
Toyota Prius
Obecna, IV generacja Toyoty Prius zadebiutowała w 2015 roku. Pojazd został zbudowany na bazie nowej płyty podłogowej TNGA. Stylistycznie pojazd nawiązuje do napędzanej wodorem Toyoty Mirai. Wraz z czwartą generacją pojazdu zadebiutowała nowa generacja napędu hybrydowego. Nowy napęd hybrydowy jest mniejszy i lżejszy. Firma deklaruje, że zużycie paliwa spadło o 15%. Akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy ma większą gęstość energii. Silniki elektryczne mają poprawiony stosunek mocy do masy. Planetarną przekładnię redukcyjną silnika elektrycznego zastąpiono mniejszą przekładnią walcową o oporach mniejszych o 20%. Samochód nadal jest liftbackiem i mierzy 4540 mm długości. Rozstaw osi liczy 2700 mm, zaś bagażnik pomieści 502 litry. W 2018 roku przeprowadzono modernizację, w efekcie której wygląd Priusa wzbudza mniejsze kontrowersje.
Za napęd Priusa odpowiada dobrze znany układ hybrydowy o mocy 122 KM, wyposażony w bezstopniową przekładnię e-CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,6 s, zaś średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 4,1-4,6 l/100 km (dane producenta). Bazowa Toyota Prius kosztuje 125 900 zł za odmianę Active.
Toyota Camry
Europejska premiera Toyoty Camry miała miejsce 2 października 2018 na salonie samochodowym w Paryżu w 2018 roku. Na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej jest oferowana wyłącznie z napędem hybrydowym. Model powrócił do Europy Zachodniej i Środkowej po 15 latach przerwy. W 2021 roku przeprowadzono modernizację, w ramach której delikatnie odświeżono wygląd oraz wprowadzono bogatsze wyposażenie. Toyota Camry mierzy 4885 mm długości, zaś rozstaw osi liczy 2825 mm. Bagażnik liczy 524 litry pojemności.

Układ napędowy Toyoty Camry bazuje na jednostce benzynowej R4 o pojemności 2.5 litra, zaś jego łączna moc wynosi 218 KM. Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada przekładnia e-CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta oscyluje w granicach 5,3-5,6 l/100 km. Bazowa Toyota Camry w odmianie Comfort kosztuje od 170 900 zł.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie Toyotę Camry w wersji Comfort, dostępną w najmie długoterminowym. Samochód jest fabrycznie nowy i dostępny od ręki, pochodzi z 2022 roku. Możecie oczywiście liczyć na atrakcyjne warunki wynajmu długoterminowego i minimum formalności.
Sprawdź ofertę Toyota Camry na Superauto.pl
Fiat Tipo
Fiat Tipo zadebiutował w 2015 roku jako następca modelu Bravo, zaś w 2020 roku przeprowadzono modernizację. W pierwszej kolejności na rynek trafiła wersja sedan, a następnie kombi SW oraz 5-drzwiowy hatchback. Przez korporacje taksówkarskie najbardziej lubiana jest wersja sedan z racji na najniższą cenę i przestronna kabinę. Sedan mierzy 4532 mm długości, a więc niewiele mniej niż kombi. Rozstaw osi w każdej odmianie nadwoziowej jest identyczny i wynosi 2638 mm. Bagażnik sedana liczy 520, kombi 550, zaś hatchbacka 440 litrów.

Fiat Tipo sedan jest także jedyną wersją w gamie dostępną z 1.3-litrowym dieslem o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Współpracuje on z 5-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,8 s, zaś prędkość maksymalna to 184 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 4,2 l/100 km. Mocniejszy diesel ma 1.6 litra pojemności i generuje 130 KM oraz 300 Nm. Posiada on już 6-stopniową przekładnię ręczną. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 212 km/h. Średnie spalanie według danych fabrycznych oscyluje w granicach 4,5 l/100 km. Jest też jednostka benzynowa R3 o pojemności 1 litra, wytwarzająca 100 KM oraz 190 Nm. Współpracuje ona z 5-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,5 s, zaś prędkość maksymalna to 195 km/h. Średnie spalanie według producenta waha się od 5,3 do 5,5 l/100 km. Zbiornik paliwa pomieści 50 litrów.
Bazowy Fiat Tipo sedan z silnikiem benzynowym kosztuje od 70 100 zł. Odmiany wysokoprężne występują od bogatszej wersji City Life i kosztują odpowiednio 80 400 oraz 84 200 zł.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Fiata Tipo. Większość samochodów dostępnych jest od ręki, niemal wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku. Dominują hatchbacki. Oczywiście możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabaty sięgające nawet 20% względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Fiat Tipo leasing na Superauto.pl
Dacia Logan
Dacia Logan zadebiutowała w 2020 roku. Samochód wraz z bliźniaczym modelem Sandero został oparty o płytę podłogową CMF-B współdzieloną z Renault Clio V. Nowy model jest dłuższy i szerszy od poprzednika, przy czym ma łagodniej opadającą linie dachu ku tyłowi. Samochód mierzy 4396 mm długości, zaś jego rozstaw osi liczy aż 2649 mm, a więc tyle, co w autach kompaktowych. Poza tym bagażnik pomieści aż 528 litrów. Pod maską Logana pracuje trzycylindrowa jednostka 1.0 TCe o mocy 100 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 170 Nm. Współpracuje ona z sześciobiegową skrzynią manualną oraz fabryczną instalacją LPG. Silnik ma wtrysk pośredni, stąd też producent zdecydował się na wariant z instalacją gazową. To jedyny dostępny układ napędowy w gamie Logana. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,6 s, zaś prędkość maksymalna to 181 lub 186 km/h w przypadku korzystania z instalacji LPG. Producent podaje średnie zużycie benzyny na poziomie 5,3 l/100 km lub 6,9 l/100 km gazu. Bak ma 50 litrów, zaś zbiornik gazu 40 l, co zapewnia spory łączny zasięg. Dacia Logan kosztowała około 65 000 zł. Niestety obecnie producent wycofał model z rynku.