RANKING: Najpopularniejsze samochody elektryczne 2022
Samochody elektryczne stają się coraz popularniejszym widokiem na naszych drogach i zyskują coraz szersze grono zwolenników. Ich sprzedaż i udział w rynku nieustannie rosną. Jakie były najpopularniejsze samochody elektryczne w 2022 roku?

Najpopularniejsze samochody elektryczne w 2022 roku
Według danych z końca grudnia 2022 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 64 705 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. W 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 26 439 sztuk, tj. o 33% więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA. Pod koniec grudnia 2022 r. po polskich drogach jeździło 61 570 elektrycznych samochodów osobowych. W pełni elektryczne auta (BEV, ang. battery electric vehicles) odpowiadały za 31 249 szt. tej części floty pojazdów (51%), a pozostałą część stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 30 321 szt. (49%). Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec grudnia 2022 r. w Polsce funkcjonowało 2565 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (5016 punktów). 29% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 71% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W grudniu uruchomiono 38 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (103 punkty). Jakie były najczęściej kupowane samochody elektryczne w 2022 roku?
Tesla Model 3 - 761 egzemplarzy
Najpopularniejszym nowym samochodem elektrycznym w Polsce w 2022 roku była Tesla Model 3, która sprzedała się w liczbie 761 sztuk. Bazowy model Tesli zadebiutował w 2016 roku, zaś do produkcji trafił w 2017 r. Auto jest sedanem klasy średniej, mierzy 4690 mm długości, 1850 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2875 mm. Bagażnik pomieści 425 litrów. Już w dniu prezentacji firma Tesla przyjęła tysiące zamówień na dostawę Modelu 3, pomimo faktu, że część zamawiających nie zdążyło nawet zobaczyć nowego samochodu. W czasie prezentacji auta, w ciągu niecałych 24 godzin przyjęto ponad 115 000 zamówień na nowy model. W dzień po oficjalnej prezentacji liczba zamówionych sztuk wynosiła ponad 180 000, co jest rekordem złożonych zamówień w ciągu jednego dnia spośród wszystkich produktów.

Model 3 to 5-osobowy sedan o aerodynamicznym kształcie i niskim współczynniku oporu powietrza 0,23. Nie posiada standardowego grilla samochodów z silnikiem spalinowym, ponieważ elektryczny system chłodzenia go nie wymaga. Stylistyka Modelu 3 jest porównywalna z większym Modelem S. Wnętrze samochodu jest minimalistyczne, a większość funkcji obsługuje się poprzez 15,4-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej, umieszczony na tej samej wysokości co kierownica. Dwa przełączniki na ramionach kierownicy to jedyne inne elementy sterujące. Przed kierowcą nie ma żadnych wskaźników, a prędkość widoczna jest jedynie w lewym górnym rogu ekranu środkowego. Na liście opcji znajduje się m.in. autopilot za 39 000 zł.
Bazowa Tesla Model 3 wyposażona jest w pojedynczy silnik elektryczny napędzający tylne koła i potrafi rozpędzić się od 0-100 km/h w 6,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Według testów WLTP jest w stanie pokonać 491 km na jednym ładowaniu i jest dostępna od 219 990 zł. Dla osób szukających większego zasięgu, wersja Long Range posiada dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła i zasięg 602 km. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 233 km/h, a jej cena wynosi 254 990 zł. Topowa wersja Performance ma dwa silniki elektryczne, napęd na cztery koła i zasięg 547 km; przyspiesza do 100 km/h w zaskakującym czasie 3,3 s i osiąga prędkość maksymalną 261 km/h. Kosztuje 284 990 zł.
Ford Mustang Mach-E - 745 egzemplarzy
Ford Mustang Mach-E zadebiutował w listopadzie 2019 roku, zaś na rynek trafił w 2020 roku Z zewnątrz od razu widać, że mamy do czynienia z nieszablonowym amerykańskim samochodem. Auto jest "nadmuchane" i masywne i zewsząd, gdzie tylko może, odwołuje się do klasycznego Mustanga. Do protoplasty nawiązują potrójne tylne lampy, a także sylwetka nadwozia z dużą maską, masywnymi nadkolami (zwłaszcza z tyłu) oraz delikatnie opadającą linią dachu w stylu fastbacka. Design przodu z zabudowanym grillem wygląda masywnie i również ma charakterystyczne dla Mustanga kształty. Samochód jest pozbawiony do tego logotypów Forda - zamiast tego, z przodu pojawiło się logo mustanga znane z oryginalnego, sportowego modelu. Elektryczny crossover Forda nie ma klamek - zamiast tego, zamontowano uchwyty przy słupkach drzwi. Mierzący 4,7 metra długości, 1,88 m szerokości i 1,6 m wysokości samochód zmieści 5 osób, zaś bagażnik pomieści 402 litry (przedni dodatkowe 100 l). Rozstaw osi liczy 2972 mm. Kabina nawiązuje do Tesli, dominuje w niej 15,5-calowy pionowy wyświetlacz systemu infotainment SYNC4.
Bazowy Mustang Mach-E, który ma napęd na tylne koła i jest wyposażony w 269-konny silnik, kosztuje 292 000 zł i ma baterię o pojemności 75 kWh, która zapewnia 440 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Wersja Premium z napędem na tylne koła ma większy pakiet z baterią 98 kWh, generuje 298 KM i zapewnia 600 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 sekund, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Wyceniono go na 320 000 zł. Model Premium AWD, o mocy 269 KM i z baterią 75 kWh, zaczyna się od 314 000 zł i oferuje 400 km zasięgu. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Wersja Premium z baterią 98 kWh, mocą 351 KM i napędem na obie osie kosztuje 349 000 zł. Jej czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Topowy model GT ma 487 KM, napęd na obie osie i baterię 98 kWh zapewniającą 490 km zasięgu. Kosztuje 399 000 zł i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Ford Mustang Mach-E kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Mustanga Mach-E AWD GT o mocy 487 KM i bateriami 98 kWh.
- Cena katalogowa: 408 000 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 370 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (54 698 zł)
- Wartość wykupu 20% (72 540 zł).
- Rata netto: 4994 zł
Ford Mustang Mach-E 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 376 425 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 397 302 zł
Poznaj oferty samochodów Ford Mustang Mach-e w leasingu lub kredycie
Nissan Leaf - 560 sztuk
Nissan Leaf II oznaczony kodem fabrycznym ZE1 zadebiutował we wrześniu 2017 roku. Drugie wcielenie Leafa ma nową, bardziej tradycyjną i niższą sylwetkę, która wygląda agresywniej i nowocześniej. Dzięki większym bateriom i większej efektywności napędu zasięg wzrósł nawet o 40% względem poprzednika. Leaf II oferuje też lepsze osiągi oraz system półautonomicznej jazdy, a także funkcję One-Pedal, pozwalającą na przyspieszanie i hamowanie wyłącznie za pomocą pedału gazu (pomaga w tym wydajna rekuperacja). Od września 2021 r. największym rynkiem zbytu elektrycznego Nissana jest Europa. Samochód oferowany jest wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback, mierzy 4490 mm długości, 1812 mm szerokości oraz 1530 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2700 mm, a bagażnik pomieści 394 litry.

Bazowy Leaf ma baterie o pojemności 39 kWh i generuje 150 KM oraz 320 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 144 km/h. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi od 270 do 285 km, w zależności od wersji. W odmianie Acenta kosztuje od 155 900 zł. Mocniejsza odmiana ma akumulatory o pojemności 64 kWh i generuje 217 KM oraz 340 Nm. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna to 157 km/h. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi 385 km. Kosztuje od 192 900 zł za konfigurację N-Connecta. Na szczycie oferty plasuje się wersja Tekna za 202 900 zł z bateriami 64 kWh.
Kia EV6 - 551 sztuk
Kia EV6 zadebiutowała w marcu 2021 roku i jest spokrewniona z Hyundaiem Ioniq 5. Kia EV6 to wizytówka koreańskiej marki i jednocześnie pierwszy samochód elektryczny typu BEV skonstruowany na nowej platformie podłogowej E-GMP. Auto jest średniej wielkości crossoverem. Mierzy 4680 mm długości, 1880 mm szerokości oraz 1550 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2900 mm. Bagażnik pomieści 520 litrów. Kia EV6 została zaprojektowana z nowym językiem estetycznym, który dąży do połączenia kontrastujących elementów. Estetykę tę podkreśla nowe logo marki oraz hasło "opposites united". Najbardziej zauważalną zmianą jest brak tradycyjnego grilla z tygrysim nosem, który został zastąpiony cienką listwą łączącą reflektory. Ten sam wzór pojawia się z tyłu samochodu. Dodatkowo klamki drzwi zostały zintegrowane, aby poprawić aerodynamikę. EV6 posiada również możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V, co znacznie skraca czas ładowania, pozwalając na zasilenie baterii z 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut.

Bazowa odmiana Kia EV6 ma baterię o pojemności 58 kWh i jeden silnik elektryczny, który daje 170 KM. Może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 185 km/h, a jego zasięg wynosi 394 km. Jego cena startowa to 209 900 zł. Są też droższe alternatywy, takie jak EV6 Plus i EV6 GT-Line. Mocniejsza odmiana wyposażona jest w baterię o pojemności 77,4 kWh, tylny napęd i silnik o mocy 229 KM. Może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 185 km/h, a jego zasięg wynosi od 504 do 528 km. Jego ceny zaczynają się od 241 900 zł. Wersja z napędem na wszystkie koła ma takie same baterie, ale dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi i mocą 325 KM. Potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy i rozpędzić do 188 km/h, ma zasięg od 484 do 506 km, a jego cena startowa wynosi 264 900 zł. Najmocniejszym z grona jest wariant GT, który ma 585 KM, baterię o pojemności 77,4 kWh, napęd na wszystkie koła i zasięg 424 km. Może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 260 km/h, a jego cena startowa wynosi 399 900 zł.
Skoda Enyaq iV - 525 egzemplarzy
Enyaq iV powstał jako pierwszy samochód elektryczny skonstruowany przez Skodę od podstaw dla takiego źródła napędu. Samochód zadebiutował 1 września 2020 roku. Škoda Enyaq iV została oparta o modułową platformę MEB Volkswagena, na której skonstruowano także bliźniaczy model Volkswagen ID.4. Samochód wyróżnia się awangardową sylwetką, z agresywnie zarysowanymi wąskimi reflektorami, a także dużą imitacją wlotu powietrza, która w topowym wariancie została wyposażona w nietypowe rozwiązanie - świecące wypełnienie składające się z pionowych poprzeczek i poziomej, przecinającej linii łączącej optycznie ten element z reflektorami, z kolei tylna część nadwozia - wzorem Octavia czy Scala - wąskie, strzeliste lampy. Enyaq iV ma aerodynamiczną sylwetkę ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,27. Kabina Enyaqa nawiązuje do Octavii, wyróżnia się niewielkim cyfrowym prędkościomierzem oraz 13-calowym ekranem multimediów. Enyaq iV mierzy 4648 mm długości, 1877 mm szerokości oraz 1618 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2765 mm. Bagażnik pomieści 586 litrów.
Bazową Skoda Enyaq iV z bateriami o pojemności 62 kWh i napędem na tylne koła wyceniono na 212 250 zł. Rozwija ona 179 KM i oferuje 396 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s. Mocniejsza odmiana z bateriami 77 kWh i napędem na tył oferuje 204 KM oraz 544 km zasięgu, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 s. Kosztuje ona od 239 500 zł. Wariant z napędem AWD (80x) i dwoma silnikami generuje 265 KM i oferuje 521 km. Wyceniono go na 249 950 zł. Są też bogatsze odmiany Clever, Plus, Advanced oraz Maxx. Za 249 950 zł dostaniemy sportowo stylizowaną odmianę Coupe z bateriami 77 kWh i napędem na tył, oferującą 554 km zasięgu.

Skoda Enyaq iV - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Skody Enyaq iV 80 Plus o mocy 204 KM i bateriami 77 kWh.
- Cena katalogowa: 275 600 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 268 500 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (41 472 zł)
- Wartość wykupu 20% (52 641 zł).
- Rata netto: 3624 zł
Skoda Enyaq iV 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 265 343 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 281 299 zł
Poznaj oferty samochodów Skoda Enyaq iV w leasingu lub kredycie
Kia Niro EV - 434 sztuki
Kia przedstawiła swoją drugą generację Niro w 2021 roku. Jej pierwszą zapowiedź stanowił futurystyczny koncept HabaNiro w kwietniu 2019 roku. Samochód stanowi ewolucję designu poprzednika, ale w nowocześniejszym wydaniu. W reflektorach pojawiły się cztery kreski LED w kształcie wykresu EKG. Wlot powietrza zyskał kształt trapezu, a kratka w kształcie tygrysiego nosa została umieszczona w plastikowej poprzeczce między maską a reflektorami. Aby podkreślić nowoczesny wygląd, słupek C był pomalowany na ciemniejszy kolor niż reszta samochodu. Tył samochodu otrzymał dwurzędowe lampy nawiązujące do najnowszych modeli Kii. Minimalistyczna kabina nawiązuje do EV6 i Sportage, posiada dwuramienną kierownicę oraz dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala. Niro mierzy 4420 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1545 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2720 mm. Bagażnik pomieści 370 litrów.

Kia Niro EV oferowana jest z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i bateriami o pojemności 64,8 kWh. Napęd trafia na przednią oś, zaś zasięg wynosi 460 km. Auto kosztuje od 191 900 zł za wersję M, 212 900 zł za L oraz 230 900 zł za XL. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, a prędkość maksymalna to 167 km/h.
Audi Q4 e-tron - 413 egzemplarzy
Audi QE e-tron należy do gamy średniej wielkości SUV-ów Grupy Volkswagen, które mają tę samą platformę MEB, co większe odpowiedniki, takie jak Škoda Enyaq iV czy Volkswagen ID.4. Stworzony z myślą o napędzie elektrycznym, charakteryzuje się podwoziem ze skróconymi zwisami nadwozia oraz kabiną pasażerską bez tunelu środkowego. Wnętrze samochodu wykonano z 27 rodzajów tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, a deska rozdzielcza wzorowana jest na kompaktowym A3. Estetycznie jest on ściśle związany z innymi elektrycznymi modelami Audi, charakteryzując się wydatnymi nadkolami, agresywnie zarysowanymi reflektorami oraz dużą imitacją wlotu powietrza. Audi Q4 e-tron mierzy 4558 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1632 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2764 mm. Bagażnik pomieści od 535 do 1490 l.
Bazowy wariant 40 e-tron generuje 204 KM, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy, ma baterię o pojemności 82 kWh i może przejechać nawet 529 kilometrów. Wyceniono go na 244 200 zł. Za 256 700 zł można dostać 45 e-tron quattro z napędem na wszystkie koła, mocą 265 KM i czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącym 6,9 sekundy. Pojemność baterii to 82 kWh, a maksymalny zasięg wynosi od 434 do 512 kilometrów. Najmocniejsza 50 e-tron quattro uzyskuje 299 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i pokonuje do 510 km na jednym ładowaniu. Jego ceny zaczynają się od 278 700 zł.

Audi Q4 e-tron - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi Q4 40 e-tron o mocy 204 KM i bateriami 77 kWh.
- Cena katalogowa: 276 300 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 276 300 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (41 472 zł)
- Wartość wykupu 20% (56 342 zł).
- Rata netto: 3730 zł
Audi Q4 e-tron 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 273 922 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 290 253 zł
Poznaj oferty samochodów Audi Q4 e-tron w leasingu lub kredycie
Tesla Model Y - 391 sztuk
14 marca 2019 roku Elon Musk odsłonił Teslę Model Y podczas wydarzenia w studiu projektowym automatora w Hawthorne w Kalifornii, gdzie ujawniono szczegóły dotyczące samochodu i pokazano go publicznie. Ten średniej wielkości SUV jest oparty na platformie sedana Model 3 i może być skonfigurowany dla maksymalnie siedmiu pasażerów dzięki zastosowaniu opcjonalnego trzeciego rzędu siedzeń. Produkcja Modelu Y rozpoczęła się w 2020 roku, a samochód mierzy 4750 mm długości, 1920 mm szerokości, 1626 mm wysokości i 2891 mm rozstawu osi.

Bazowy Model Y zaczyna się od 229 990 zł i jest wyposażony w napęd na tylne koła oraz zasięg 430 kilometrów. Jego czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna 217 km/h. Za 259 990 zł opcja Long Range oferuje 533 km zasięgu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5 sekund i prędkość maksymalną 217 km/h. Na szczycie gamy znajduje się najmocniejszy wariant Performance, wyceniony od 299 990 zł.
Peugeot e-208 - 350 sztuk
Peugeot e-208 zadebiutował w 2019 roku, wraz ze spalinowymi odmianami drugiej generacji miejskiego hatchbacka. Samochód diametralnie zmienił koncepcję w porównaniu do poprzednika, stając się dłuższy i szerszy, zyskując tym samym lepsze proporcje, w tym dłuższą maskę i więcej ostrych linii. Pojawiły się też charakterystyczne dla nowych Peugeotów LED-owe światła z diodami do jazdy dziennej w kształcie kłów oraz podłużne tylne lampy połączone plastikową poprzeczką. W kabinie zastosowano nową generację i-Cockpitu z większym dotykowym ekranem, małą i spłaszczoną obustronnie kierownicą oraz umieszczczonym nad nią wyświetlaczem wirtualnych zegarów. Auto mierzy 4055 mm długości, 1765 mm szerokości oraz 1430 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2540 mm. Bagażnik pomieści od 311 do 1106 l.
Peugeor e-208 rozwija 136 KM oraz 260 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i rozpędza się do 150 km/h. Baterie o pojemności 50 kWh zapewniają 362 km zasięgu. Auto kosztuje od 156 600 zł za wariant Active, 159 800 zł za Active Pack, 163 700 zł za Allure, 166 900 zł za Allure Pack oraz 174 400 zł za GT.

Peugeot e-208 - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Peugeota e-208 Active Pack o mocy 136 KM i bateriami 50 kWh.
- Cena katalogowa: 163 600 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 131 500 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25 % (32 685 zł)
- Wartość wykupu 20% (26 340 zł).
- Rata netto: 1776 zł
Peugeot e-208 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 108 020 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 120 443 zł
Poznaj oferty samochodów Peugeot e-208 w leasingu lub kredycie
Dacia Spring - 348 sztuk
Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w październiku 2020 roku, jednak konstrukcyjnie bazuje on na zaprezentowanym wcześniej elektrycznym Renault K-ZE oferowanym i produkowanym w Chinach. Premiera w Polsce miała miejsce w kwietniu 2021 roku. Za napęd pojazdu odpowiada silnik elektryczny o mocy 44 koni mechanicznych, który generuje 125 Nm momentu obrotowego, pozwala on autu na przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 5,8 sekundy a od przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 19,1 sekundy. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 125 km/h. Akumulator trakcyjny Dacii ma pojemność 27,4 kWh i pozwala on na przejechanie w cyklu mieszanym WLTP do 230 km. Samochód w wersji dostawczej Cargo kosztuje 101 490 zł, zaś w osobowej Expression 106 900 zł. Auto mierzy 3734 mm długości, 1770 mm szerokości oraz 1516 mm wysokości, za rozstaw osi liczy 2423 mm. Bagażnik pomieści 290 litrów.

Dacia Spring - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Dacii Spring Expression o mocy 45 KM i bateriami 23,8 kWh.
- Cena katalogowa: 100 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 100 400 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25 % (24 955 zł)
- Wartość wykupu 20% (19 899 zł).
- Rata netto: 1665 zł
Dacia Spring 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 78 304 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 87 309 zł
Poznaj oferty samochodów Dacia Spring w leasingu lub kredycie
Fiat 500 EV - 289 egzemplarzy
Fiat zaprezentował 500e II w połowie 2020 roku, będący pierwszym modelem w swojej klasie posiadającym funkcję jazdy autonomicznej poziomu 2. 500e wygląda bardzo podobnie do swojego poprzednika, co pozwala sądzić, że to tylko lifting, a nie zupełnie nowa generacja. Niemniej jednak, jest to świeży projekt oparty na odrębnej platformie. Jego reflektory są zasilane diodami LED i spłaszczone od góry, ale nadal zachowują okrągły kształt poprzedniej 500. W imitacji osłony chłodnicy zamiast plakietki Fiata znalazło się duże logo 500, przywrócono też "pełne" klosze tylnych świateł. Nowy Fiat 500e jest o 6 cm dłuższy i szerszy od poprzednika, a jego rozstaw osi wzrósł o 2 cm. Auto mierzy 3632 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1527 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2322 mm. Bagażnik pomieści 185 litrów. Całkowicie nowa jest kabina małego Fiata. Pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza z centralnie umieszczonym ekranem multimediów o przekątnej 10,25 cala, zestaw wirtualnych zegarów oraz dwuramienna, spłaszczona u dołu kierownica z logo 500.
Bazowy Fiat 500e ma baterie o pojemności 23,8 kWh, generuje 95 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna to 135 km/h. Zasięg wynosi 190 km. Mocniejszy wariant z bateriami 42 kWh generuje 118 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h i rozpędza się do 150 km/h. Zasięg wynosi od 299 do 322 km, w zależności od wersji nadwozia. Warianty Icon i Red kosztują odpowiednio 135 500 zł i 139 300 zł. Wariant o mocy 118 KM i bateriami 42 kWh zaczyna się od konfiguracji Icon i kosztuje od 152 500 zł. Występuje on też w topowej specyfikacji La Prima By Bocelli za 177 500 zł. Wariant 3+1 z bateriami 23,8 kWh w wersji Icon kosztuje od 142 500 zł, zaś z akumulatorami 42 kWh od 159 500 zł. Bazowe Cabrio Icon z bateriami 23,8 kWh to koszt 148 500 zł, zaś z 42 kWh 165 500 zł.

Fiat 500 - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Fiata 500 La Prima by Bocelli o mocy 118 KM i bateriami 42 kWh.
- Cena katalogowa: 147 500 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 147 500 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25 % (36 910 zł)
- Wartość wykupu 20% (29 570 zł).
- Rata netto: 2005 zł
Fiat 500 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 122 070 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 135 987 zł
Poznaj oferty samochodów Fiat 500 EV w leasingu lub kredycie
Mini Cooper SE - 258 egzemplarzy
Seryjny model o nazwie Cooper SE został zaprezentowany w lipcu 2019 roku. Samochód pod kątem wizualnym zyskał szereg modyfikacji w celu odróżnienia od pokrewnego, spalinowego modelu Hatch - pojawiły się specjalne alufelgi, plastikowa zaślepka zamiast atrapy chłodnicy, a także zielone akcenty zdobiące przedni zderzak i obudowy lusterek bocznych. Auto mierzy 3850 mm długości, 1727 mm szerokości oraz 1414 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2495 mm. Bagażnik pomieści 211 litrów.

Cooper SE napędzany jest silnikiem elektrycznym rozwijającym moc 184 KM. Napęd współtworzy zestaw akumulatorów o pojemności 32,6 kWh. Prędkość maksymalną ograniczono do 150 km/h, a maksymalny zasięg modelu wynosi 234 km. Auto kosztuje od 164 900 zł. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 s, a prędkość maksymalna to 150 km/h.
Porsche Taycan - 258 egzemplarzy
Porsche zaprezentowało w 2019 roku swój pierwszy w historii seryjny model z napędem elektrycznym - Taycan. Ten 4-drzwiowy sedan wyróżnia się na tle innych modeli spalinowych masywnymi nadkolami, jednolitą tylną listwą świetlną i sygnowanymi reflektorami z wcięciami. Wnętrze zostało zaprojektowane w całości z wykorzystaniem ekranów dotykowych, ale nadal pozostają zegary w klasycznym stylu, przypominające inne samochody marki. Przed premierą samochodu w lipcu 2019 roku, otrzymał on już ponad 30 000 zamówień. Taycan mierzy 4963 mm długości, 1966 mm szerokości, 1379 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2901 mm. Bagażnik liczy 430 litrów (przedni dodatkowe 84 l). W ofercie znalazły się też wersje Sport Turismo (kombi shooting brake) i Cross Turismo (kombi off-road shooting brake).
Bazowy Porsche Taycan o mocy 408 KM i tylnym napędem kosztuje od 423 000 zł. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4, zaś deklarowany przez producenta zasięg wynosi 431 km. Wariant 4S to wydatek minimum 472 000 zł (408 km zasięgu według WLTP). Dopłata do większego akumulatora (Performance Plus) wynosi blisko 25 tys. zł (464 km zasięgu). Jest też Taycan GTS o mocy 598 KM, rozpędzający się od 0 do 100 km/h w 3,7 s i oferujący 435 km zasięgu. Kosztuje on od 583 000 zł. Następnym wariantem w ofercie jest Taycan Turbo o mocy 680 KM i maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 s, oferuje 452 km zasięgu i kosztuje od 675 000 zł. Gamę wieńczy topowy Turbo S rozwijający 761 KM i 1050 Nm. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 s i oferuje zasięg na poziomie 412 km. Kosztuje od 817 000 zł. Zarówno Taycan Turbo jak i Turbo S występują także jako uterenowione kombi Cross Turismo, wymagające dopłaty 6000 zł. Bazowy Taycan 4 Cross Turismo o mocy 476 KM kosztuje natomiast od 473 000 zł i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 s i zasięg 456 km. Oprócz tego jest też stylowe kombi shooting brake Sport Turismo, wymagające dopłaty 4000 zł do sedana.

Porsche Taycan - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Porsche Taycana 4S o mocy 530 KM i bateriami 71 kWh.
- Cena katalogowa: 660 354 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 614 100 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20 % (120 896 zł)
- Wartość wykupu 15% (94 549 zł).
- Rata netto: 8034 zł
Porsche Taycan 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 628 284 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 662 475 zł
Poznaj oferty samochodów Porsche Taycan w leasingu lub kredycie
Mercedes EQA - 254 egzemplarze
Mercedes EQA zadebiutował w styczniu 2021 roku i jest ściśle spokrewniony z II generacją crossovera GLA. Zmiany stylistyczne tak naprawdę ograniczają się do przemodelowanego przedniego pasa z innym reflektorami, zderzakiem i zabudowaną atrapą chłodnicy, a także tylnych lamp, które połączono blendą oraz innego tylnego zderzaka. Mercedes EQA jest też minimalnie dłuższy od GLA i mierzy 4463 mm długości, 1834 mm szerokości oraz 1620 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2729 mm. Bez zmian pozostawiono natomiast kabinę niemieckiego crossovera. Bagażnik pomieści 340 litrów.

Bazowy Mercedes EQA 250 z silnikiem elektrycznym o mocy 190 KM i napędem na przód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i kosztuje 223 500 zł, zaś jego zasięg to 492 km. Mocniejsza odmiana 300 4MATIC za 245 000 zł ma napęd na obie osie, generuje 228 KM i 390 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s i oferuje 435 km zasięgu. Taki sam zasięg oferuje również topowy wariant 350 4MATIC o mocy 292 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund i kosztuje 258 200 zł.
Audi e-tron - 234 sztuki
W 2018 roku Audi zaprezentowało SUV-a e-tron będącego pierwszym w historii marki opracowanym od podstaw samochodem elektrycznym, stając się pierwszym modelem w nowej gamie samochodów Audi napędzanych prądem. Jego premierę poprzedziły prezentacje kilku różnego rodzaju samochodów studyjnych z członem "e-tron" w nazwie. Pod koniec 2022 roku samochód doczekał się modernizacji, a wraz z nią zmiany nazwy na Q8 e-tron. Samochód otrzymał mocniejszy napęd i pojemniejsze baterie, a co za tym idzie poprawił się też zasięg. Zmiany w stylistyce zewnętrznej są subtelne i obejmują nowy przedni pas oraz szereg ulepszeń aerodynamicznych, w tym zastosowanie aktywnych żaluzji chłodnicy, aby zmniejszyć opór powietrza. Logo Audi zyskało również bardziej płaski wygląd. Q8 e-tron współczynnik cd spadł z 0,28 do 0,27, a w wersji Sportback - z 0,26 do 0,24.
Wraz z liftingiem zaprezentowano nowy akumulator o pojemności 114 kWh brutto (106 kWh netto). Również bazowa wersja Q8 e-tron 50 otrzymała większe baterie - zamiast dotychczasowych 69 kWh pomieszczą one teraz 89 kWh netto energii. Zasięg tej wersji wynosi 491 km dla standardowego nadwozia oraz 505 km na Q8 e-tron Sportback. Samochód generuje 340 KM oraz 664 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, zaś jego prędkość maksymalna to 200 km/h. Kosztuje od 345 000 zł. Dla porównania Audi e-tron z mniejszymi bateriami oferowało zaledwie 341 km zasięgu. Wariant e-tron 55 ma baterie o pojemności 106 kWh netto, dwa silniki elektryczne (po jednym na każdą oś) i generuje 408 KM oraz 664 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Kosztuje od 372 500 zł. Zasięg wynosi 582 km dla zwykłego e-trona oraz 600 km dla odmiany Sportback (aż o 32% więcej niż w przedliftingowym Sportbacku). Dopłata do nadwozia Sportback wynosi 11 300 zł.
Na szczycie gamy plasuje się sportowy wariant SQ8 e-tron, który również posiada baterie o pojemności 106 kWh, jednak generuje on już 503 KM i 973 Nm w trybie Boost. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 211 km/h. Wersja ta posiada już trzy silniki elektryczne - jeden na przedniej i dwa na tylnej osi. SQ8 e-tron oferuje zasięg na poziomie 494 km, zaś SQ8 e-tron Sportback na poziomie 513 km.

Audi e-tron - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi e-trona S-Lina o mocy 408 KM i bateriami 95 kWh.
- Cena katalogowa: 450 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 360 300 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20 % (71 886 zł)
- Wartość wykupu 15% (54 273 zł).
- Rata netto: 4713 zł
Audi e-tron 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 356 805 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 378 084 zł
Poznaj oferty samochodów Audi e-tron w leasingu lub kredycie
Mazda MX-30 - 230 egzemplarzy
Pierwszy elektryczny crossover Mazdy zadebiutował w 2019 roku, a na rynek trafił w 2020 r. i przybrał nietypową formę subkompaktowego modelu z małymi tylnymi drzwiami otwieranymi pod wiatr niczym w Mazdzie RX-8, tzw. "freestyle doors". Mazda MX-30 mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Jej rozstaw osi to 2655 mm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 311 litrów. Jak na crossovera samochód wyróżnia się niskim prześwitem wynoszącym 130 mm. Samochód utrzymano w charakterystycznej dla Mazdy stylistyce KODO.
Auto zostało wyposażone w stosunkowo niewielki silnik elektryczny o mocy 145 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm, któremu towarzyszy równie kompaktowy akumulator 35,5 kWh. Napęd trafia na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, a prędkość maksymalna to 145 km/h. Zasięg wynosi 200 km. Bazowa Mazda MX-30 Prime-Line kosztuje 161 100 zł.

Mazda MX-30 - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mazdy MX-30 Makoto o mocy 145 KM i bateriami 35,5 kWh
- Cena katalogowa: 179 820 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 174 400 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 20 % (34 796 zł)
- Wartość wykupu 15% (26 123 zł).
- Rata netto: 2658 zł
Mazda MX-30 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 148 710 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 161 427 zł
Poznaj oferty samochodów Mazda MX-30 w leasingu lub kredycie
BMW iX - 229 sztuk
Oficjalna premiera BMW iX jako pierwszego SUV-a niemieckiej firmy z napędem elektrycznym odbyła się 11 listopada 2020 roku. Wyższej klasy SUV wielkością odpowiada modelom X5 i X6, reprezentując nowy, awangardowy język stylistyczny BMW. Samochód wyróżnia się futurystycznymi i awangardowymi akcentami jak wąskie reflektory oraz tylne lampy wykonane w technologii LED, muskularne tylne nadkola, kolorowe akcenty w nadwoziu oraz masywna, dwuczęściowa imitacja atrapy chłodnicy rozpościerająca się od krawędzi maski do dolnej części zderzaka jako nietypowa interpretacja typowych dla BMW nerek. Kabina pasażerska utrzymana została w awangardowym wzornictwie, charakteryzując się wykończeniem foteli, boczków drzwi i deski rozdzielczej z dostępnej w różnych kolorach alcantary, a także brakiem tunelu środkowego w miejscu łączenia się deski rozdzielczej, wąskim pasem nawiewów oraz brakiem paneli z przełącznikami. Centrum zarządzania stanowi 15-calowy dotykowy wyświetlacz systemu infotainment. Nietypowym rozwiązaniem jest też sześciokątna kierownica w dwuramiennej formie, a także cyfrowe wskaźniki. Samochód mierzy 4953 mm długości, 1967 mm wysokości oraz 1695 mm wysokości. Rozstaw osi ma 3000 mm, a bagażnik 510 l.
Bazowe BMW iX xDrive40 z napędem na obie osie rozwija 326 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i rozpędza się do 200 km/h. Baterie mają 76,6 kWh pojemności. Kosztuje 378 300 zł i oferuje od 404 do 436 km zasięgu. Mocniejszy wariant iX xDrive50 kosztuje 494 000 zł i oferuje zasięg od 590 do 633 km oraz baterie o pojemności 111,5 kWh. Generuje on 523 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Topowa odmiana iX M60 kosztuje 609 000 zł, rozwija 619 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Baterie o pojemności 111,5 kWh zapewniają od 501 do 566 km zasięgu.

BMW iX - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW iX xDrive50 o mocy 523 KM i bateriami 111,5 kWh.
- Cena katalogowa: 602 000 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 572 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20 % (115 640 zł)
- Wartość wykupu 15% (86 162 zł).
- Rata netto: 7483 zł
BMW iX 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 583 244 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 615 294 zł
Poznaj oferty samochodów BMW iX w leasingu lub kredycie
Volkswagen ID.5 - 229 sztuk
Volkswagen ID.5 zadebiutował pod koniec 2021 roku jako zgrabniejsza alternatywa dla średniej wielkości SUV-a ID.4. Stylistycznie przypomina on pozostałe modele z rodziny ID., zwłaszcza ID.4, jednak wyróżnia go mocno opadająca za drugim rzędem siedzeń linia dachu. Volkswagen ID.5 ma identyczny rozstaw osi co ID.4 (2766 mm) i bazuje na tej samej platformie MEB. Jest jednak nieco dłuższy, gdyż mierzy 4599 mm długości wobec 4588 mm w ID.4. ID.5 mierzy 1852 mm (tyle samo co ID.4) szerokości oraz nieco ponad 1616 mm wysokości (26 mm mniej od ID.4). Różnicami ID.5 na tle ID.4 są lakierowane elementy w dolnej części przedniego zderzaka. Volkswagen ID.5 ma również o 0,02 mniejszy współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,26. Usportowiona odmiana GTX wyróżnia się innymi zderzakami, czarnymi ramkami wokół okien, tylnym spojlerem oraz paroma innymi akcentami. Bez zmian przeniesiono natomiast projekt kabiny. Kierowca ma zatem przed sobą niewielki wyświetlacz o przekątnej 5,4 cala, obok którego znalazł się wybierak kierunku jazdy. Za sterowanie funkcjami auta odpowiada centralny, wolnostojący ekran systemu infotainment o przekątnej 12 cali. Bagażnik liczy 549 litrów.
Volkswagen ID.5 Pro ma napęd na tylną oś i silnik elektryczny o mocy 174 KM. Kosztuje od 234 900 zł. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,4 s, prędkość maksymalna to 160 km/h, zaś baterie mają 77 kWh pojemności i zapewniają nawet 534 km zasięgu według WLTP. Mocniejsza odmiana Pro Performance również ma napęd na tylną oś, lecz rozwija już 204 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s, zaś jej zasięg to 534 km. Kosztuje ona 242 890 zł. Na szczycie oferty stoi odmiana GTX z napędem na obie osie 4MOTION, generująca 299 KM i przyspieszająca od 0 do 100 km/h w 6,3 s. Kosztuje ona 278 790 zł i oferuje 512 km zasięgu.

Volkswagen ID.5 - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volkswagena ID.5 Pro Performance o mocy 204 KM i bateriami 77 kWh.
- Cena katalogowa: 293 350 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 284 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20 % (57 220 zł)
- Wartość wykupu 15% (43 164 zł).
- Rata netto: 3727 zł
Volkswagen ID.5 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 276 189 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 293 629 zł
Poznaj oferty samochodów Volskwagen ID.5 w leasingu lub kredycie
BMW i4 - 227 egzemplarzy
Pierwsze elektryczne Gran Coupe od BMW zadebiutowało w 2021 roku i jest zgrabnym liftbackiem klasy średniej. Wizualnie auto nawiązuje do nowej serii 4 Gran Coupe i wyróżnia się sporą zabudowaną atrapą chłodnicy (nerki duże niczym w serii 4) oraz zlicowanymi z nadwoziem klamkiami drzwi w celu optymalizacji aerodynamiki. Wyróżnikami BMW i4 na tle spalinowej serii 4 są natomiast niebieskie akcenty m.in. w postaci ramki wokół grilla czy listw na zderzakach oraz progach, a także aerodynamiczne koła. Nowe BMW i4 ma też przeprojektowane zderzaki oraz tylny pas bez końcówek wydechu. W kabinie znajdziemy nową generację systemu iDrive, na którą składa się aż 14,9-calowy dotykowy ekran multimediów oraz 12,3-calowy zestaw wirtualnych zegarów, ukryte pod wspólną taflą szkła. BMW i4 mierzy 4783 mm długości, 1852 mm szerokości i 1448 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 2856 mm. Pojemność bagażnika wynosi 470 litrów.
Bazowe BMW i4 eDrive35 rozwija 286 KM, ma napęd na tylną oś i baterie o pojemności 70 kWh. Zasięg wynosi od 406 do 482 km, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 sekund. Wyceniono je na 259 200 zł. Mocniejszy wariant eDrive40 z napędem na tylną oś rozwija 340 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Baterie mają 83,9 kWh pojemności i zapewniają zasięg od 492 do 589 km. Wariant ten kosztuje 292 500 zł. Topowa odmiana M50 ma już napęd na obie osie i generuje 544 KM, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,9 s. Baterie mają 83,9 kWh i zapewniają od 415 do 519 km zasięgu. BMW i4 M50 kosztuje od 362 500 zł.

Renault Zoe - 223 egzemplarze
Renault Zoe zadebiutowało w marcu 2012 roku jako pierwszy seryjny samochód Renault zaprojektowany od podstaw jako pojazd elektryczny. Pojazd został zbudowany na bazie płyty podłogowej modelu Clio, dzieląc z nim wystrój kabiny pasażerskiej na czele z kierownicą oraz charakterystycznie ukształtowanym panelem centralnym z umieszczonym wysoko wyświetlaczem dotykowym systemu multimedialnego. W czerwcu 2019 roku Renault przedstawiło Zoe po gruntownej modernizacji, w obszernym zakresie rozwijając stosowaną przez dotychczasowe 7 lat koncepcję stylistyczną. Pas przedni zyskał przeprojektowany kształt reflektorów, które stały się większe i wzbogacone zostały oświetleniem LED. Przeprojektowany został także zderzak, wloty powietrza i osadzenie halogenów, a ponadto zmieniono ukształtowanie atrapy chłodnicy. W kabinie pojawił się nowy kokpit w stylu piątej generacji Clio z większym kołem kierownicy, cyfrowym układem wskaźników, a także charakterystycznym centralnie umieszczonym dotykowym wyświetlaczem systemu multimedialnego o przekątnej 9,3 cala. Renault Zoe mierzy 4087 mm długości, 1787 mm szerokości oraz 1562 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2588 mm. Bagażnik pomieści 338 litrów.
Renault Zoe Iconic kosztuje 180 500 zł, ma baterie o pojemności 52 kWh i generuje 135 KM oraz 245 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 140 km/h. Zasięg wynosi 386 km.

Renault Zoe - kallkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mazdy MX-30 Makoto o mocy 145 KM i bateriami 35,5 kWh
- Cena katalogowa: 190 700 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 171 950 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 20 % (35 219 zł)
- Wartość wykupu 20% (34 442 zł).
- Rata netto: 2507 zł
Renault Zoe 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 147 755 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 160 186 zł