RANKING 2026. TOP 10 Hybryd Plug-in (PHEV) z najniższą emisją CO2 (<50g/km). Nowe limity amortyzacji i EURO 6e-bis
1 stycznia 2026 roku wejdą w życie nowe przepisy, które głównie uderzą w przedsiębiorców posiadających we własnych flotach hybrydy plug-in (PHEV). Na które modele samochodów warto zwrócić uwagę, których emisja CO2 na kilometr wynosi mniej niż 50 gram?
Modele, które spełniają ten rygorystyczny wymóg, to m.in. nowa Skoda Superb (28 g/km), Cupra Leon (od 28 g/km) oraz VW Golf (od 25 g/km), wyposażone w baterie umożliwiające realny zasięg elektryczny przekraczający 100 km.
Dlaczego emisja CO2 poniżej 50g/km w PHEV jest krytyczna dla firm w 2026 roku?
Kluczową datą dla każdego przedsiębiorcy planującego zakup hybrydy plug-in (PHEV) jest 1 stycznia 2026 roku. Właśnie wtedy wchodzą w życie nowe regulacje prawne, które ściśle powiązują wysokość firmowego odliczenia podatku z ekologicznymi parametrami pojazdów, w tym z normą EURO 6e-bis (obowiązującą dla nowych aut od 1 stycznia 2025 r.).
Nowy Limit Amortyzacji
Pojazdy, których emisja CO2 na kilometr nie przekracza 50 g (mierzone w cyklu WLTP), pozwolą na zastosowanie wyższego limitu amortyzacji – 150 000 zł.
Ryzyko obniżenia limitów
Samochody emitujące zanieczyszczenia powyżej 50 g CO2/km zostaną objęte niższym limitem amortyzacji, wynoszącym 100 000 zł.
Rygory dla PHEV
Przepisy te uderzają w PHEV z powodu powszechnego, niezgodnego z założeniami użytkowania (jazda na silniku spalinowym, pomimo możliwości ładowania). Dlatego modele te są poddawane bardziej rygorystycznemu pomiarowi testowemu, a ich faktyczna emisja CO2/km musi mieścić się w nowym limicie.
Poniższy ranking, zweryfikowany pod kątem aktualnych danych WLTP i wymogów normy EURO 6e-bis, przedstawia 10 najlepszych hybryd plug-in, które gwarantują utrzymanie podwyższonego limitu amortyzacji w 2026 roku.
Skoda Superb (emisja 28 g CO2/km)
Nowa, już czwarta generacja flagowej Skody Superb to nasza pierwsza propozycja hybrydy plug-in, z emisją CO2 na poziomie 28 g/km w wersji kombi.
Sercem układu jest silnik 1.5 TSI o mocy 204 KM, który dzięki wsparciu nowej jednostki elektrycznej zapewnia płynną i dynamiczną jazdę. Superb można niemal określić “pełnoprawnym elektrykiem” z benzynowym wsparciem na długich trasach. Wewnątrz ergonomicznej i bardzo dobrej jakościowo kabiny znajdziemy m.in. 13-calowy ekran multimedialny i nowe, cyfrowe pokrętła Smart Dials.
Skoda Superb została wyposażona w baterię o pojemności 25,7 kWh brutto w wariancie kombi. Pojemność ta pozwala na przejechanie w trybie w pełni elektrycznym do 120 km według cyklu WLTP na jednym ładowaniu. Ogromne zmiany nastąpiły w układzie ładowania – samochód można ładować z mocą do 11 kW przy ładowarkach AC, co przekłada się na czas uzupełnienia baterii do około 2,5 godziny. Możliwe jest także szybkie ładowanie auta prądem stałym (DC) z mocą do 50 kW, co pozwala na uzupełnienie energii z poziomu 10 do 80% w zaledwie 25 minut.
Skoda Superb dostępna jest w wersjach wyposażenia Selection, Edition 130, L&K i Sportline. Cennik dla kombi zaczyna się od 207 250 zł (192 750 zł w cenie promocyjnej).
Cupra Leon (emisja 28/33/34 g CO2/km)
Cupra Leon po liftingu oferuje jeszcze bardziej “agresywny” design z charakterystycznym “rekinim nosem” i ten sam sportowy charakter – tyle że w wersji PHEV. Model ten dostępny jest w dwóch wariantach mocy: 204 KM (z emisją 28 g CO2/km) i 272 KM (emisja 33 g CO2/km dla hatchbacka i 34 g CO2/km dla wersji kombi). Sportowe fotele kubełkowe, miedziane akcenty i opcjonalne zawieszenie DCC sprawiają, że Cupra Leon przy zachowaniu swojego temperamentu jest zaskakująco oszczędny.
Cupra Leon otrzymał nowy pakiet akumulatorów o pojemności 25,8 kWh brutto, co przekłada się na zasięg w trybie czysto elektrycznym na poziomie 124-132 km dla wariantu o mocy 204 KM i 122-125 dla wersji 272 KM (według cyklu WLTP). Nowa Cupra obsługuje ładowanie AC z mocą 11 kW w około 2,5 godziny oraz szybkie ładowanie DC z mocą do 50 kW w zaledwie 26 minuty z poziomu 10 do 80%.
Cupra Leon w podstawowej wersji wyposażenia o mocy 204 KM została wyceniona na 194 500 zł (184 500 zł w promocji), a wariant o mocy 272 KM kosztuje 215 100 zł (205 100 zł z uwzględnieniem promocji producenta).
SEAT Leon (emisja 28 g CO2/km)
SEAT Leon od niemieckiego koncernu Volkswagen z napędem hybrydowym typu plug-in w 2026 roku oferowany będzie wyłącznie w wariancie o mocy 204 KM, którego emisja CO2/km wynosi 28 g. To propozycja dla tych, którzy cenią dynamiczny wygląd i świetne osiągi, a sam samochód doskonale sprawdzi się w typowej jeździe miejskiej. Kierowcy będą mogli wybrać wariant kombi (Sportstourer) lub hatchback.
Nowy SEAT Leon oferuje baterię o pojemności 25,8 kWh brutto, która daje nam 133 km jazdy w trybie elektrycznym na jednym ładowaniu. Samochód można ładować zarówno prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW – co powinno zająć około 2,5 godziny – oraz prądem stałym przy szybkich ładowarkach DC z mocą do 50 kW, co przekłada się na czas ładowania z poziomu 10 do 80% w około 26 minut.
Ceny modelu SEAT Leon zaczynają się od 188 600 zł w wersji Sportstourer (180 600 zł w cenie promocyjnej) oraz od 185 400 w wersji hatchback. Kierowcy będą mogli także wybrać spośród wersji wyposażenie Style lub bogatej FR.
Volkswagen Golf (emisja 25-29 g CO2/km / 30-31 g CO2/km)
Volkswagen Golf to niekwestionowany król kompaktowych hatchbacków, który powrócił z nową generacją napędów e-Hybrid. Emisja CO2 tego modelu dla wariantu o mocy 204 KM (wariant Style) zatrzymuje się na poziomie 25-29 g/km, a w przypadku mocniejszej wersji 272 KM (wariant GTE) – 30-31 g/km. To samochód, który trafi w gusta zarówno kierowców szukających komfortu, jak i tych ze sportowym zacięciem. W nowym Golfie poprawiono także multimedia, a w kabinie znajdziemy 12,9-calowy ekran, znane już fizyczne przyciski na kierownicy i poprawioną jakość wykonania. Z tego względu Volkswagen Golf ma realnie uniwersalne i wszechstronne zastosowanie.
W Volkswagenie Golfie znajdziemy baterię o pojemności 19,7 kWh netto dla obu wariantów Style i GTE. Według deklaracji producenta, jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 131-143 km w trybie elektrycznym według cyklu WLTP. Podobnie jak jego kuzyni z niemieckiego koncernu, samochód może być ładowany z mocą 11 kW prądem przemiennym (AC) oraz prądem stałym przy szybkich ładowarkach DC z mocą do 50 kW, co pozwala naładować akumulator od 10 do 80% w około 25 minut.
Ceny dla Volkswagena Golfa PHEV w wersji Style zaczynają się od 189 890 zł w wersji Style (204 KM) i 209 290 zł dla wariantu o mocy 272 KM.
Cupra Formentor (emisja 32/37 g CO2/km)
Cupra Formentor to absolutny bestseller Cupry i jeden z najchętniej kupowanych SUV-ów w Europie. Samochód po liftingu w 2025 roku zyskał nowy, agresywny front w stylu modelu Tavascan, a także unowocześnione wnętrze i podniesione nadwozie połączone z dynamiczną sylwetką wygodnego SUV-a. Cupra Formentor w wersji hybrydy plug-in dostępna jest w wariantach 204 KM (emisja 32 g CO2/km) i 272 KM (emisja 37 g CO2/km). Samochód ten bez żadnego problemu pokrywa dzienne zapotrzebowanie energii na dojazdy do pracy wyłącznie na prądzie.
Formentor e-Hybrid bazuje na identycznej platformie co Cupra Leon. Daje nam to baterię o pojemności 25,8 kWh brutto, co przekłada się na zasięg w trybie elektrycznym ponad 100 km według cyklu WLTP. Samochód można ładować zarówno prądem przemiennym o mocy 11 kW, co pozwala na uzupełnienie baterii w około 2,5 godziny, oraz prądem stałym przy użyciu szybkiej ładowarki DC z mocą do 50 kW, gdzie czas ładowania z poziomu 10 do 80% wynosi około 26 minut.
Ceny bazowego modelu Formentor PHEV o mocy 204 KM zaczynają się od 211 300 zł (196 300 zł z uwzględnieniem promocji), a dla wariantu 272 KM – od 263 900 zł. Model ten dostępny jest w podstawowej wersji wyposażenia Formentor lub bogatym wariancie VZ.
Skoda Kodiaq (emisja 35 g CO2/km)
Nowa generacja ulubionego SUV-a polskich rodzin doczekała się napędu plug-in z prawdziwego zdarzenia. Podobnie jak model Superb, Skoda Kodiaq korzysta z najnowszego systemu hybrydowego koncernu. To idealne auto o mocy 204 KM dla dużej rodziny, ale i także każdej osoby szukającej uniwersalnej opcji, która na co dzień może jeździć wyłącznie na prądzie, a w dalszych trasach korzystać z silnika spalinowego. Nowa generacja Skody Kodiaq zachowała wszystkie swoje atuty – duże wnętrze, opcjonalne 7 miejsc i wiele rozwiązań w duchu idei “Simply Clever”.
Sercem układu jest bateria o pojemności 25,7 kWh brutto, która pozwala temu dużemu SUV-owi przejechać nawet do 120 km wyłącznie w trybie elektrycznym (według cyklu WLTP). Samochód można ładować prądem przemiennym o mocy do 11 kW w około 2,5 godziny, a także prądem stałym do 50 kW w zaledwie 25 minut z poziomu 10 do 80%.
Cennik nowej Skody Kodiaq PHEV w wersji Edition 130 zaczyna się od 201 000 zł (182 500 zł w cenie promocyjnej).
BYD Seal 6 (emisja 34/38 g CO2/km)
Chiński gigant BYD coraz śmielej rozpycha się na europejskim rynku, a Seal 6 (dostępny jako sedan i kombi “Touring”) to bezpośredni rywal Skody Superb i Volkswagena Passata. Samochód wykorzystuje zaawansowaną technologię hybrydową “Super Dual Mode”. Wyróżnia się elegancką, opływową stylistyką i bardzo bogatym wyposażeniem w standardzie, w tym obrotowym ekranem centralnym. Wersja kombi (Touring) imponuje przede wszystkim przestronnością, oferując bagażnik o pojemności 675 litrów.
BYD stosuje w swoich samochodach autorskie baterie Blade. W modelu Seal 6 ma ona 19 kWh netto. Według deklaracji producenta, BYD Seal 6 może przejechać do 105 km w trybie czysto elektrycznym według cyklu WLTP. Co ważne, BYD oferuje możliwość ładowania prądem stałym (DC), co wbrew pozorom wciąż jest rzadkością wśród chińskich hybryd PHEV na naszym rynku. Czas ładowania prądem stałym z poziomu 30 do 80% wynosi około 23 minuty.
Cena BYD Seal 6 jako hybryda plug-in zaczyna się od 152 600 zł za wersję sedan i od 159 100 zł za wariant kombi (Touring). Samochód z interesującą nas pojemnością baterii dostępny jest w wersji wyposażenia Comfort lub Comfort Lite.
Cupra Terramar (emisja 37 g CO2/km)
Cupra Terramar to zupełnie nowy gracz w gamie Cupry i jednocześnie ostatni spalinowy model marki. Terramar to większy brat Formentora – SUV segmentu C o długości około 4,5 metra, bazujący technicznie na nowym Audi Q3. Samochód ten ma niełatwe zadanie, bo konkuruje w najbardziej zatłoczonym segmencie rynku. Wyróżnia się muskularną sylwetką i typowym dla Cupry sportowym charakterem. Wersja e-Hybrid (PHEV) to topowa odmiana, która oferuje 272 KM i niską emisję CO2, na poziomie 37 g/km. Dostępna jest także wersja o nieco mniejszej mocy (204 KM), której emisja CO2 jest o 1 g mniejsza, niż w silniejszej opcji. To propozycja dla tych, którzy szukają dynamicznego i nowoczesnego SUV-a.
W Cuprze Terramar znajdziemy baterię o pojemności 25,8 kWh brutto, co zapewnia nam zasięg ponad 100 km w trybie elektrycznym według cyklu WLTP. Standardem jest ładowanie AC z mocą do 11 kW, a także szybkie ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 50 kW, co zajmuje około 26 minut.
Cena Cupry Terramar w topowej wersji VZ 272 KM rozpoczyna się od 246 900 zł, a wariant 204 KM – od 213 800 zł.
Omoda 9 (emisja 38 g CO2/km)
Omoda 9 to jeden z najpopularniejszych chińskich modeli na naszym rynku, należący do koncernu Chery. To duży, luksusowy SUV, który śmiało rzuca wyzwanie autom klasy premium. Jego napęd “Super Hybrid” składa się z silnika 1.5 T-GDI oraz aż trzech silników elektrycznych o łącznej mocy 537 KM. Napęd AW i przyspieszenie do setki w niecałe 5 sekund to jedno, ale Omoda 9 imponuje przede wszystkim parametrami, które zbliżają samochód bardziej do BEV niż PHEV.
Omoda 9 posiada imponująco duży akumulator jak na hybrydę plug-in o pojemności 34,46 kWh brutto. Przekłada się to na zasięg w trybie elektrycznym aż 145 km według cyklu WLTP. Samochód przoduje także w mocy, którą może przyjąć podczas ładowania prądem stałym – 70 kW – co pozwala uzupełnić baterię z poziomu 30 do 80% w 25 minut. Sytuacja gorzej wygląda w przypadku ładowania AC, podczas którego możemy uzupełnić baterię z mocą do 6,6 kW.
Omoda 9 PHEV dostępna jest wyłącznie w topowej wersji wyposażenia Exclusive, która zawiera wszystko, czego potrzebuje nawet najbardziej wymagający kierowca – od 14-głośnikowego systemu audio Sony po zaawansowane systemy ADAS. Cena modelu zaczyna się od 219 900 zł.
BYD Seal 5 (emisja 38 g CO2/km)
BYD Seal 5 to sedan, który pod względem technologicznym jest bliźniakiem modelu Seal 6. To bezpośrednia konkurencja dla sedana Skoda Superb. Podobnie jak w Seal 6, znajdziemy tu także technologię “Super DM”, która stawia na maksymalizację jazdy w trybie elektrycznym, używając silnika spalinowego głównie jako generatora przy większych prędkościach. BYD Seal 5 oferuje moc 212 KM i emisję CO2 na poziomie 38 g/km.
W BYD Seal 5 znajdziemy baterię o pojemności 18,3 kWh netto, co zapewnia zasięg w trybie w pełni elektrycznym na poziomie do 100 km według cyklu WLTP. Minusem może być jednak wyłączna możliwość ładowania samochodu prądem przemiennym o mocy do 6,6 kW, które powinno zająć niecałe 3 godziny (z poziomu 15 do 100%).
Cena BYD Seal 5 w podstawowym, ale bogato wyposażonym wariancie zaczyna się od 129 900 zł w wersji Comfort i 139 900 w wariancie Design.
Podsumowanie
Nadchodzące zmiany w limitach amortyzacji, które głównie uderzą w hybrydy plug-in, to dobra okazja, by spojrzeć na bardziej ekologiczne opcje z napędem PHEV. W Superauto.pl przedstawione przez nas modele możesz znaleźć wraz z atrakcyjnym finansowaniem, dostępne niemal od ręki. To idealny moment, by połączyć korzyści podatkowe z codzienną, bezemisyjną jazdą bez