PREZENTACJA: Hyundai Ioniq 5 N & Santa Fe. Atomowy elektryk i rodzinny krążownik
Przestronny, bardzo rodzinny hybrydowy SUV oraz jeden z najtańszych sportowych elektryków o mocy ponad 600 KM? Hyundai Santa Fe i IONIQ 5 N zostały zaprezentowane i lada dzień trafią do sprzedaży regularnej!

Przyznam szczerze, że te dwa zaprezentowane ostatnio (10.02.2024 r) w Polsce dziennikarzom modele, mógłbym gościć w moim garażu. Zmieniłbym jedynie kolor lakieru Santa Fe i pewnie poszedł w topową wersję 6-osobową, ale zestawienie ponad 600-konnego elektryka z komfortowym, hybrydowym krążownikiem szos to zestaw idealny. Oto najtańsze 600 KM na rynku i kolejna generacja świetnego, rodzinnego SUV-a.

Hyundai Ioniq 5 N, czyli najtańsze 600 KM na rynku!
Hyundai zaprezentował dwa modele z odmiennych segmentów. Santa Fe to SUV idealny dla rodziny, zapewniający komfort podczas długich podróży. Z kolei Ioniq 5 N, choć ma zasięg około 400 kilometrów na jednym ładowaniu, oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Producent podkreśla, że Ioniq 5 N to przyszłość elektryfikacji w serii N, gwarantująca emocje porównywalne z torowymi wyścigami. Model ten wyróżnia się dynamiką, zwinnością, imponującym hamowaniem i przyspieszeniem, które są bezprecedensowe wśród dotychczasowych modeli N. Swoją drogą, dotychczasowe modele z serii N tj. i20 N, i30 N czy Kona N wywarły na mnie wielkie wrażenie, ale czy tak będzie z Ioniqiem 5 N? Wygląda rewelacyjnie, ale czy to nie przerost formy nad treścią? O tym przekonam się być może po pierwszych jazdach testowych… o ile egzemplarze z parku prasowym przetrwają.
Hyundai Ioniq 5 N 2024



Samochód charakteryzuje się sztywnym i responsywnym układem kierowniczym, który natychmiast reaguje na komendy kierowcy. Elektroniczne zarządzanie momentem obrotowym optymalizuje wykorzystanie mocy generowanej przez silniki napędzające obie osie, z preferencją tylnego napędu. Drift mode umożliwia imponujące manewry na torze, co zostało zademonstrowane podczas Goodwood Speed Festival. Widziałem, siedziałem zdumiony – imponujące. Symulacja pracy ośmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów oraz różnorodne tryby dźwięku silnika pozwalają kierowcy lepiej odczuć prędkość i granice pojazdu. Maksymalna prędkość to 260 km/h, a akumulator 800 V zapewnia szybkie ładowanie i odporność na ekstremalne obciążenia termiczne.

Hyundai Ioniq 5 N 2024 - cena
Wizualnie Ioniq 5 N różni się od standardowej wersji, oferując niższy prześwit, unikalne kolory lakieru, specjalne wzory felg oraz liczne sportowe detale nadwozia i kabiny, w tym głęboko wyprofilowane fotele. Jest to najtańszy samochód o mocy 600 KM na rynku, z ceną znacznie poniżej 400 000 zł – dokładnie 369 000 złotych. Pierwsze egzemplarze pojazdu pojawią się w Polsce w pierwszej połowie 2024 roku.
Hyundai IONIQ 5 2024 w finansowaniu dla firm i osób prywatnych. Skorzystaj z oferty w Superauto.pl
Hyundai Santa Fe, czyli rodzinny krążownik a’la premium

Hyundai Santa Fe, znany z przestronnego wnętrza, wysokiego komfortu i bogatego wyposażenia, kontynuuje rywalizację z luksusowymi markami, kusząc atrakcyjną cenę. Nowa generacja, oprócz standardowej wersji pięcioosobowej i siedmioosobowej z dodatkowymi fotelami w trzecim rzędzie, wprowadza wariant sześcioosobowy z indywidualnymi fotelami kapitańskimi, porównywalny z droższym BMW X7. Wersja Calligraphy, z eleganckimi czarnymi elementami i 21-calowymi felgami, nawiązuje (nie tylko nazwą) do luksusu Range Rovera w odmianie Autobiography. Przypadek? Nie sądzę. Zresztą warto rzucić okiem na kierownicę – znajomy projekt, prawda?
Nowy Hyundai Santa Fe 2024 - wymiary i wygląd
Piąta generacja Santa Fe, o długości 483 cm i większym o 5 cm rozstawie osi, zapewnia więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza w drugim i trzecim rzędzie. Design charakteryzuje się kanciastymi liniami i reflektorami z motywem litery H, a kabina przywita zakrzywionym ekranem i ergonomiczną konsolą środkową. Wyposażenie obejmuje indukcyjną ładowarkę na dwa telefony, tackę UV-C do sterylizacji oraz relaksacyjny fotel z podnóżkiem, znany z modelu Ioniq 5. Co do wyglądu zewnętrznego – ten jest dość kontrowersyjny, ale ostatnio styliści Hyundaia nas do tego przyzwyczaili. Na prezentacji usłyszałem, że nowy model Santa Fe z przodu wygląda „Santa”, a z tyłu „Fe”. Zgadzacie się z tym?

Bezpieczeństwo jest zapewnione przez systemy takie jak:
- monitorowanie zachowań kierowcy (DMS),
- funkcje ostrzegające przed zderzeniami czołowymi i najechaniem na inny pojazd, oraz
- system zapobiegający niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu.
Napęd hybrydowy HEV i PHEV, z turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym i silnikiem elektrycznym, współpracuje z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Wersje AWD mają mechanicznie dołączany napęd na tylną oś.
Hyundai Santa Fe - cena
Ceny nowego modelu mają być zbliżone do poprzedniej generacji (choć zapewne o kilka procent wyższe), a pierwsze egzemplarze dotrą do Polski w połowie roku.