Konfigurujemy idealne wersje Porsche!
Porsche uchodzi za ekskluzywną markę premium i słynie z budzących pożądanie samochodów sportowych. Gama niemieckiej marki na przestrzeni ostatnich lat mocno urosła. Wybieramy optymalne naszym zdaniem modele i wersje Porsche.

Z artykułu dowiesz się o:
Porsche jest jednym z najsłynniejszych i najbardziej budzących pożądanie producentów samochodów na świecie. Swoją legendę niemiecka marka zbudowała na sportowym modelu 911, który konsekwentnie jest udoskonalany i po dziś dzień stanowi wzór dla innych firm produkujących samochody sportowe. Czasy jednak się zmieniły i trzeba było rozwijać gamę modelową, aby zachować rentowność i wzmocnić pozycję na rynku. Tak narodziły się modele Boxster i Cayman (następnie 718), SUV-y Cayenne i Macan oraz luksusowa Panamera. Kilka lat temu ofertę zasilił elektryczny Taycan. W efekcie Porsche jest jedną z najpopularniejszych marek premium w Polsce. Od stycznia do lipca Porsche sprzedało 2845 samochodów w Polsce, co czyni je 7. najpopularniejszą marką premium. Wybraliśmy kilka naszym zdaniem optymalnych modeli Porsche.
Jak dzielimy gamę Porsche?
Gamę Porsche możemy podzielić dwojako. Pierwszy podział, w zależności od rodzajów nadwozia, obejmuje samochody sportowe jak coupe i cabrio, do których należą kompaktowe modele w postaci roadstera 718 Spyder oraz coupe 718 Cayman, a także plasowane wyżej 911 w wersjach Coupe, Targa oraz Spyder. Następnie mamy SUV-y w postaci Macana i Cayenne. Wreszcie mamy elektrycznego Taycana w wersjach sedan i shooting brake oraz luksusowego liftbacka Panamera. Drugi podział odbywa się na podstawie rodzaju zastosowanego napędu: benzynowy, hybrydowy lub elektryczny. Modele 718, 911, Panamera oraz Cayenne występują w wersjach benzynowych, jako hybrydy oferowane są Panamera, Cayenne, a od niedawna także 911. Wreszcie mamy samochody elektryczne w postaci Taycana oraz Macana.
Aby lepiej pokazać gamę Porsche, stworzyliśmy tabelę, w której uporządkowaliśmy poszczególne modele, z podziałem ze względu na rodzaj nadwozia.
Segment | C | D | E | F | |
---|---|---|---|---|---|
Rodzaj nadwozia | Liftback/Sedan/Kombi | - | - | Taycan / Taycan Sport Turismo / Taycan Cross Turismo | Panamera |
SUV | - | Macan | Cayenne | - | |
Coupe/Targa/Cabriolet | 718 Spyder / 718 Cayman | 911 | - | - |
Druga tabela przedstawia podział ze względu na rodzaj napędu.
Segment | C | D | E | F | |
---|---|---|---|---|---|
Rodzaj napędu | Benzynowy | 718 Boxster / 718 Cayman | 911 | Cayenne | Panamera |
Hybrydowy | - | 911 | Cayenne | Panamera | |
Elektryczny | - | Macan | Taycan / Taycan Sport Turismo / Taycan Cross Turismo | - |
Porsche konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdego rodzaju nadwozia i napędu wybieramy po jednym, optymalnym według nas modelu i wskazujemy, na które opcje warto się skusić. Oczywiście pomijamy aspekt personalizacji, gdyż w przypadku Porsche jej możliwości są wręcz ogromne, a nasz wybór ma charakter czysto subiektywny, stąd też nie każdy musi go podzielać.
Porsche 911 Carrera
Na początek klasyka gatunku. Porsche 911 typu 992 zadebiutowało w 2018 roku i stanowi ewolucję designu poprzednika, jednak jest całkowicie nową konstrukcją. Samochód jest dłuższy, niższy i szerszy od poprzednika, ma lepsze proporcje i identyczny rozstaw osi. Zmiany najbardziej widać po tylnej partii nadwozia, który stała się masywniejsza i wyróżniają ją połączone blendą lampy niczym w Macanie czy Taycanie. W kabinie znajdziemy zupełnie nowy kokpit z niżej osadzonymi nawiewami klimatyzacji i dużym dotykowym ekranem systemu infotainment oraz masywniejszym tunelem środkowym, na którym znalazły się przyciski i przełączniki do wybranych funkcji pojazdu. Przed kierowcą znajdziemy częściowo cyfrowe zegary z motywem 5 tarcz. W 2024 roku 911 doczekała się liftingu, w ramach której zyskała nowe silniki, w tym hybrydowy wariant GTS, przemodelowany przedni zderzak, nowy wzór lamp i odświeżony tylny pas z lampami jeszcze bardziej przypominającymi Taycana, zaś w wersji Carrera zamiast okrągłych końcówek układu wydechowego znajdziemy prostokątne. W kabinie znajdziemy w pełni cyfrowe zegary z 12,6-calowym wyświetlaczem. Porsche 911 mierzy 4542 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1300 mm wysokości, a rozstaw os liczy 2450 mm. Bagażnik pomieści 373 l, a przedni 135 litrów.

Już bazowy wariant Carrera oferuje więcej niż wystarczające osiągi, zwłaszcza w wersji po liftingu. Korzysta z turbodoładowanej jednostki B6 o pojemności 3 litrów i rozwija 394 KM oraz 450 Nm. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni PDK. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 s (z pakietem Sport Chrono 3,9 s), a prędkość maksymalna to 294 km/h. 911 Carrera startuje od 643 000 zł. Warto skusić się na wnętrze wykończone skórą (od 21 466 zł), fotele sportowe adaptacyjne Plus z elektryczną regulacją w 18 kierunkach (17 675 zł), wentylowane fotele przednie (5720 zł), układ podnoszenia przedniej osi (12 726 zł), pakiet Sport Chrono (11 247 zł), sportowy układ wydechowy z okrągłymi końcówkami (od 14 075 zł), wspomaganie układu kierowniczego Plus (1606 zł), przyciemniane tylne szyby (2956 zł), przyciemniane reflektory Matrix LED HD (16 036 zł), podgrzewaną sportową kierownicę GT (1479 zł), kamery 360 stopni z aktywnym asystentem parkowania (8131 zł), aktywny tempomat (9190 zł), asystenta zmiany pasa ruchu (4628 zł), komfortowy dostęp (3536 zł), przygotowanie do montażu kamery pokładowej Porsche Dashcam (642 zł) oraz system audio Burmester 3D High-End Surround (24 874 zł). Tak doposażone Porsche 911 Carrera wyniesie nas 798 987 zł.
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne III zadebiutowało w sierpniu 2017 roku. Samochód wizualnie stanowi rozwinięcie poprzednika, choć widać, że jest to nowy model. Mamy m.in. charakterystyczne dla nowych Porsche reflektory Matrix LED oraz tylne lampy połączone blendą świetlną (pierwszy model, który wprowadził to rozwiązanie). Cayenne III jest zupełnie nową konstrukcją i podobnie jak poprzednicy, jest spokrewnione z Volkswagenem Touaregiem. Samochód jest szerszy i niższy od poprzednika. W 2019 roku do gamy dołączyła wersja Coupe będąca rywalem BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe. W 2023 roku Cayenne doczekało się liftingu - zmieniono reflektory i zderzaki oraz tylne lampy. Od tej pory reflektory Matrix LED są standardem, a w kabinie zagościł nowy kokpit przypominający Taycana, z układem 3 wyświetlaczy zawierającym opcjonalny 10,9-calowy ekran inforozrywki przed pasażerem. Centrum dowodzenia stanowi 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment, a przed kierowcą znalazł się zakrzywiony wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 12,6 cala. Warianty hybrydowe zyskały większe baterie. Porsche Cayenne mierzy 4930 mm długości, 1983 mm szerokości oraz 1678 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2895 mm. Bagażnik pomieści od 545 do 1563 litrów.

Optymalnym wyborem w gamie Cayenne wydaje się być pośredni wariant hybrydowy S E-Hybrid. Bazę stanowi turbodoładowana jednostka 3.0 V6 o mocy 353 KM, współpracująca ze 176-konnym silnikiem elektrycznym. Łącznie mamy do dyspozycji 519 KM i 750 Nm, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s i prędkość maksymalną 263 km/h. Baterie mają 21,8 kWh pojemności netto i zapewniają 79 km zasięgu na prądzie. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Cayenne S E-Hybrid startuje od 548 000 zł. Z opcji warto skusić się na skórzane wykończenie kabiny (17 112 zł), fotele komfortowe z przodu z regulacją elektryczną w 14 kierunkach, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu (2255 zł), wentylowane fotele z przodu z funkcją masażu (9513 zł), relingi dachowe z aluminium (3027 zł), skrętną tylną oś (8834 zł), Porsche Torque Vectoring Plus (7721 zł), aktywne zawieszenie PDCC (16 987 zł), pakiet Sport Chrono (5344 zł), sportowy układ wydechowy (14 764 zł), przyciemniane reflektory Matrix LED HD (14 146 zł), podgrzewaną przednią szybę (3211 zł) oraz przyciemniane tylne szyby (2595 zł). Tak skonfigurowane Cayenne S E-Hybrid kosztuje 703 731 zł.
Porsche Cayenne - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Porsche Cayenne S z napędem na obie osie i 8-stopniową przekładnią automatyczną:
- Cena katalogowa: 726 729 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 675 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 18% (124 000 zł)
- Wartość wykupu 22% (149 000 zł)
- Rata netto: 9942 zł
Porsche Cayenne 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 670 667 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 710 300 zł
Porsche Taycan 4S Sport Turismo
Porsche Taycan zadebiutowało w 2019 roku jako pierwszy elektryczny model niemieckiej marki. Samochód przybrał postać sedana segmentu E, a więc jest plasowany poniżej spalinowej Panamery. Konstrukcyjnie Taycan jest spokrewniony z Audi e-tron GT. Taycan bazuje na architekturze 800V zapewniającej szybkie ładowanie mocą nawet do 270 kW. Projektanci użyli takich zabiegów stylistycznych, jak masywne nadkola, połączony ze sobą pas oświetlenia z tyłu i charakterystyczne reflektory z "wcięciami". Kokpit wykonano w całości z ekranów dotykowych. Cyfrowe zegary mają 12,6-calowy zakrzywiony wyświetlacz o kształcie nawiązującym do pozostałych modeli. Na kokpicie znajdziemy dwa wyświetlacze, zaś przed pasażerem kolejny (opcjonalny) wyświetlacz inforozrywki o przekątnej 10,9 cala. Z czasem gamę rozbudowano o wariant shooting brake o nazwie Sport Turismo, która w 2021 r. doczekała się uterenowionej wersji Cross Turismo. Na początku 2024 roku Taycan przeszedł lifting, zyskując odświeżony przedni pas, większe baterie, a topowy wariant Turbo S zyskał na mocy. Porsche Taycan Sport Turismo mierzy 4963 mm długości, 1966 mm szerokości oraz 1390 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2900 mm. Bagażnik pomieści od 446 do 1212 litrów, a frunk pod maską ma 84 litry.

Optymalnym wariantem wydaje się być środkowy, a więc Taycan 4S Sport Turismo z napędem na obie osie i dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 462 KM (w trybie Overboost 544 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 695 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z funkcją Launch Control zajmuje 3,7 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Baterie mają opcjonalnie 82,3 kWh pojemności netto i zapewniają do 537 km zasięgu w cyklu mieszanym. Taycan 4S Sport Turismo kosztuje od 563 000 zł. Z opcji polecamy m.in. skórzane wykończenie wnętrza (15 561 zł), adaptacyjne sportowe fotele przednie z 18-kierunkową elektryczną regulacją (8825 zł), podgrzewane fotele z przodu i z tyłu (1883 zł), wentylowane fotele przednie (4386 zł), relingi dachowe z aluminium (2529 zł), pakiet Sport Chrono z funkcją Push-to-pass i trybem torowym Track Endurance (6399 zł), Porsche Torque Vectoring Plus (6451 zł), dach panoramiczny z kontrolą stopnia nasłonecznienia (21 883 zł), kamery 360 stopni z aktywnym asystentem parkowania (6064 zł), aktywny tempomat (6090 zł), asystenta zmiany pasa ruchu (3561 zł), komfortowy dostęp (3631 zł), "miękkie" domykanie drzwi (3046 zł) oraz nagłośnienie Burmester® 3D High-End Surround Sound System (25 755 zł).
Warto też skusić się na opcjonalny pakiet większych baterii Performance Plus (23 948 zł) o pojemności 105 kWh netto. Wówczas zasięg w cyklu mieszanym rośnie do 607 km, a akumulatory można ładować mocą nawet do 320 kW. Osiągi są bez zmian, jednak Taycan rozwija wówczas 517 KM (w trybie Overboost 598 KM) i 710 Nm. Tak wyposażone Porsche Taycan 4S Sport Turismo wyniesie nas 711 872 zł.