Porównanie: Renault Rafale vs Peugeot 408 2024
Są stylowe i funkcjonalne, mają podobne gabaryty, lecz ich pozycjonowanie jest nieco inne. Renault Rafale jest flagowym modelem segmentu D o nadwoziu SUV-a coupe, zaś Peugeot 408 walczy w segmencie C. Pora je porównać.
W porównaniu znajdziesz informacje o:
Francuzi słyną z nieszablonowego podejścia do tworzenia samochodów. Wielu wręcz twierdzi, że francuskie auta mają najciekawszą stylistykę ze wszystkich. Oczywiście gusta są różne, jednak z pewnością trudno odmówić im oryginalności. Ponadto często w parze z atrakcyjnym designem idzie funkcjonalna kabina. Od lat francuskim markom ta sztuka się udaje i tak też jest do tej pory. Renault jest jednym z nielicznych producentów aut popularnych, którzy oferują SUV-y coupe. W jego portfolio znajdziemy 2 takie modele, z czego najnowszy Rafale pełni rolę flagowca, walcząc w segmencie D. Z kolei Peugeot również znalazł swoję niszę, łącząc liftbacka i SUV-a w jedno nadwozie. Tak oto powstał model 408, który walczy w segmencie C m.in. ze Skodą Octavią. Postanowiliśmy porównać obie nietuzinkowe propozycje z Francji, czyli Renault Rafale i Peugeota 408.
Renault Rafale 2024 vs Peugeot 408 2024 - krótko o modelach
Renault Rafale zadebiutowało w czerwcu 2023 jako pierwszy zupełnie nowy model zaprojektowany według najnowszego języka stylistycznego marki o nazwie "Renaulution". Auto trafiło na rynek w 2024 r. i zastąpiło w gamie marki Talismana. Rafale dzieli platformę CMF-CD z Australem i Espace. Z zewnątrz samochód stawia na śmiałe geometryczne kształty i ma smukłą sylwetkę SUV-a coupe z klinowatą linią szyb i łagodnie opadającym dachem. Przednie i tylne lampy nawiązują do Scenica E-Tech, podobnie jak grill o gradientowym wzorze nawiązującym do logo marki. W kabinie znajdziemy podobny projekt co w Espace, a zatem dwa 12-calowe wyświetlacze, rozbudowaną konsolę środkową ze sporymi schowkami oraz system multimedialny Renault Open RLink oparty na Android Automotive. Oczywiście Rafale wyróżnia się lepszym dopracowaniem i wykończeniem detali niż ma to miejsce w Australu czy w Espace. Ponadto tylko w tym modelu dostaniemy także wersję PHEV.

Peugeot 408 zadebiutował w czerwcu 2022 roku, a zatem rok przed Renault i jest zupełnie nowym modelem w gamie francuskiego producenta. Samochód oparto na podzezpołach kompaktowego 308, bazuje na tej samej platformie EMP2 i dzieli z nim design nadwozia, wnętrza oraz gamę jednostek napędowych. Auto jest crossoverem o cechach liftbacka. Samochód plasuje się między 308 a flagowym 508, lecz walczy w segmencie aut kompaktowych m.in. ze Skodą Octavią czy Hyundaiem i30 Fastback. Samochód wyróżnia się agresywnym, typowym dla Peugeota designem z dużym grillem z gradientowym wykończeniem, strzelistymi reflektorami LED z pionowymi pasami LED do jazdy dziennej, smukłą linią szyb i przezroczystymi kloszami tylnych lamp o wzorze przypominającym ślady po lwich pazurach. W kabinie znajdziemy projekt rodem z 308, a zatem mamy charakterystyczny i-Cockpit z obustronnie spłaszczoną, niewielką kierownicą i umieszczonym nad nią zestawem cyfrowych zegarów, 10-calowy ekran multimediów zwrócony w stronę kierowcy oraz niewielki wyświetlacz przycisków-skrótów i-Toggles.

Renault Rafale 2024 vs Peugeot 408 2024 - wymiary
Renault Rafale mierzy 4710 mm długości, 1866 mm szerokości oraz 1613 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2738 mm. Bagażnik pomieści od 630 do 1910 litrów w wersji E-Tech full hybrid ( od 539 do 1826 litrów w odmianie E-Tech PHEV 4x4).
Peugeot 408 mierzy 4687 mm długości, 1478 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości, a jego rozstaw osi liczy 2787 mm. Bagażnik pomieści od 536 do 1611 litrów (w wersji PHEV 471-1545 l).
Renault Rafale 2024 vs Peugeot 408 2024 - silniki
Pod maską Renault Rafale znajdziemy jeden z dwóch silników hybrydowych. Oba korzystają z turbodoładowanej jednostki R3 1.2 TCe, która pełni rolę generatora prądu. Rozwija ona 130 KM i 205 Nm w E-Tech full hybrid lub 150 KM i 230 Nm w E-Tech PHEV 4x4. Poniżej prezentujemy kluczowe parametry obu wariantów Renault Rafale:
| Parametr | E-Tech Full Hybrid | E-Tech PHEV 4x4 |
|---|---|---|
| Typ silnika | R3 1.2 TCe (generator prądu) | R3 1.2 TCe (generator prądu) |
| Moc (KM) | 199 | 300 |
| Moc dodatkowego silnika | - | 136 (silnik elektryczny) |
| Moment obrotowy (Nm) | 205 | 230 |
| Napęd | Przód | Obie osie |
| Przekładnia | Wielotrybowa MMT | Wielotrybowa MMT |
| Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,9 s | 6,4 s |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 180 | 180 |
| Pojemność baterii (kWh) | 2 | 22 (brutto) |
| Zasięg na prądzie (km) | - | 96-105 |
Peugeot 408 występuje z trzema rodzajami napędu: jako miękka hybryda, hybryda plug-in (PHEV) oraz w wersji wyłącznie elektrycznej. W każdym wariancie 408 ma napęd na przednią oś. Poniżej prezentujemy kluczowe parametry poszczególnych wersji Peugeota 408:
| Parametr | Hybrid 136 | Plug-in Hybrid 225 | e-408 |
|---|---|---|---|
| Typ silnika | Benzynowy 1199 ccm R3 | Benzynowy 1598 ccm R4 | Elektryczny |
| Moc silnika spalinowego (KM) | 136 | 180 | - |
| Moc silnika elektrycznego (KM) | 29 | 110 | 210 |
| Łączna moc (KM) | 136 | 225 | 210 |
| Moment obrotowy (Nm) | 230 | 360 | 345 |
| Przekładnia | e-DCS6 | EAT8 | Redukcyjna |
| Napęd | FWD | FWD | FWD |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,4 | 7,8 | 7,2 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 205 | 233 | 160 |
| Pojemność baterii netto (kWh) | 0,43 | 11,3 | 58 |
| Zasięg na prądzie (km) | - | 61-63 | 445-453 |
| Moc ładowania (kW) | - | - | 120 kW |
Renault Rafale 2024 vs Peugeot 408 2024 - ceny
Renault Rafale E-Tech full hybrid w wersji techno kosztuje 192 900 zł, natomiast w bogatszej esprit Alpine 210 900 zł. Odmiana E-Tech 4x4 PHEV kosztuje 226 900 zł za esprit Alpine lub 248 900 zł w topowej opcji atelier Alpine.

Peugeot 408 występuje w dwóch odmianach: Allure oraz GT. Wariant 1.2 Hybrid kosztuje 153 250 zł za opcję Allure oraz 167 400 zł w przypadku GT. Odmiana Plug-in Hybrid 225 kosztuje 201 600 zł za wersję Allure oraz 214 100 zł w przypadku GT. Z kolei Peugeota e-408 wyceniono na 208 700 zł za konfigurację Allure oraz 218 150 zł za GT.

Renault Rafale 2024 vs Peugeot 408 2024 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Renault Rafale E-Tech full hybrid esprit Alpine wycenionego na 210 900 zł oraz Peugeota 408 Plug-in Hybrid 225 GT wycenionego na 214 100 zł.
Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Renault Rafale E-Tech full hybrid esprit Alpine:
- system czterech kół skrętnych 4Control advanced
- funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE)
- system kontroli martwego pola (BSW)
- system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA) z systemem wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
- elektrycznie podnoszona klapa bagażnika
- deska rozdzielcza pokryta miękką pianką, satynowana chromowana listwa z ambientowym oświetleniem i elementy dekoracyjne z naturalnego łupka w kolorze grafitowym
- tapicerka z Alcantary z recyklingu łączona ze skórą ekologiczną TEP czarna z niebieską perforacją
- felgi aluminiowe 20" castellet
- zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
- system multi-sense 3. generacji
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją inteligentnej zmiany prędkości(OSP/TSR/ISA)
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów oraz wspomagania skrętu w lewo (AEBS)
- system multi collision brake (MCB)
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- aktywny regulator prędkości (ACC)
- kamera cofania
- światła przednie full LED Adaptive vision + funkcja AFS
- kierownica, fotele przednie i przednia szyba podgrzewane
- fotele przednie z manualną regulacją wysokości
- funkcja bezprzewodowego Android Auto / Apple Carplay
- openR link 12" DAB z nawigacją, system Arkamys Auditorium z 6 głośnikami nawigacja Google Maps, Asystent Google, Sklep Play z aplikacjami
- ładowarka indukcyjna
- szyby przednie akustyczne, szyby tylne przyciemniane
- lakier metalizowany czerwony Flamme

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Peugeota 408 Plug-in Hybrid GT:
- Koła aluminiowe 19" GRAPHITE
- Nowe logo marki PEUGEOT na drzwiach przednich
- Osłona wlotu powietrza w kolorze nadwozia
- Reflektory przednie Matrix LED z automatycznym dostosowaniem wiązek światła do warunków drogowych
- Tylne światła LED z efektem 3D
- Aluminiowe listwy progowe z przodu oraz pedały
- Panele dekoracyjne wzdłuż deski rozdzielczej oraz na drzwiach o fakturze aluminium
- Tapicerka Belomka materiałowa, łączona z elementami ze skóry ekologicznej
- Podsufitka Mistral w kolorze ciemno szarym
- Kierownica obszyta perforowaną skórą licową, podgrzewana, wielofunkcyjna
- Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu wraz z kamerą cofania
- Driver Sport Pack
- Peugeot Connect SOS & Assistance (E-call+)
- System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu
- Wbudowana nawigacja satelitarna
- Programowalne wirtualne przyciski i Toggles światła do warunków drogowych
- Elektryczne bezdotykowe sterowanie drzwi bagażnika
- Oświelenie LED deski rozdzielczej oraz przednich drzwi Smart Multidrive z możliwością wyboru koloru
- Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja wraz z Air Quality System
- Automatyczne sterowanie światłami mijania/drogowymi
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
- Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple Carplay / Android Auto
- Centralny ekran dotykowy 10"
- Peugeot i Cockpit z konfigurowalnym wyświetlaczem kierowcy 10”
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu
- System automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych idziałający w warunkach nocnych (kamera + radar)
- Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go
- System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych
- Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba drzwi bagażnika

Renault Rafale vs Peugeot 408 - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Rafale techno E-Tech full hybrid z napędem na przednią oś i wielostopniową przekładnią MMT:
- Cena katalogowa: 207 700 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 205 500 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (51 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (41 000 zł).
- Rata netto: 2793 zł
Renault Rafale 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 180 361 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 194 816 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Peugeota 408 GT Plug-in Hybrid 180 EAT8 z napędem na przednią oś i 8-stopniową przekładnią automatyczną:
- Cena katalogowa: 225 150 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 202 635 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (50 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (40 000 zł).
- Rata netto: 2766 zł
Peugeot 408 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 177 439 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 191 735 zł
Renault Rafale i Peugeot 408 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl traficie na kilkanaście egzemplarzy Renault Rafale w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe, z 2024 roku, a wiele z nich dostępnych jest od ręki. Do atutów oferty należą też atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz spore rabaty względem ceny katalogowej.
Na Superauto.pl dostaniecie również kilkadziesiąt sztuk Peugeota 408 w różnych odmianach wyposażeniowych i silnikowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
Renault Rafale 2024 vs Peugeot 408 2024 - rywale
Tak naprawdę Renault Rafale nie ma zbyt wielu rywali. Wśród marek popularnych rywali możemy w postaci SsangYonga Actyona, Toyoty RAV4, Forda Kugi czy Mazdy CX-60. Jako alternatywę możemy też uznać BMW X4, Audi Q5 Sportback czy Mercedesa GLC Coupe, jednak są to droższe samochody.
Peugeot 408 również nie ma wielu rywali. Do jego konkurentów należą m.in. Skoda Octavia, Hyundai i30 Fastback czy Citroen C4 X.