- Superauto.pl
- Porady
- Porównania samochodów Superauto.pl
- Porównanie: Mercedes GLS 2024 vs BMW X7 2024. Najbardziej luksusowe niemieckie SUV-y
Porównanie: Mercedes GLS 2024 vs BMW X7 2024. Najbardziej luksusowe niemieckie SUV-y
Z luksusowym SUV-em najczęściej kojarzy się nam Range Rover. Należy jednak pamiętać, że również Niemcy mają swoje propozycje w postaci Mercedesa GLSa i BMW X7. Postanowiliśmy je porównać.

Z porównania dowiesz się o:
Rynek aut premium w Polsce praktycznie z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę. Obecnie praktycznie co czwarty rejestrowany w Polsce nowy samochoód należy do marki premium. Tylko w kwietniu 2024 r. zarejestrowano aż 10 988 samochodów premium w Polsce, czyli o 28,21% więcej niż rok wcześniej. Rynkiem rządzą SUV-y i dotyczy też segmentu premium. Dość powiedzieć, że w TOP5 samochodów premium w kwietniu były aż 4 SUV-y. Oczywiście dostaniemy takie za 200 tys. jak i warte grubo ponad pół miliona złotych. Dzisiaj przyjrzymy się tym drugim i porównamy BMW X7 oraz Mercedesa GLS, czyli najbardziej luksusowe niemieckie SUV-y.
Mercedes GLS 2024 vs BMW X7 2024 - krótko o modelach
Mercedes GLS
II generacja Mercedesa GLS zadebiutowała w 2019 roku i jest spokrewniony z modelem GLE, z którym dzieli m.in. platformę, silniki czy projekt kabiny. GLS oferuje zbliżone proporcje nadwozia co poprzednik, jest dłuższy i szerszy, a przy tym lżejszy. Jednocześnie GLS ma charakterystyczne dla nowych Mercedesów motywy stylistyczne jak np. podłużne tylne lampy. Wiosną 2023 roku GLS doczekał się liftingu. Wprowadzono wówczas nowe reflektory z innym wzorem LED-ów, duży grill o nowej fakturze, nowe klosze tylnych lamp i przemodelowane zderzaki. W kabinie znajdziemy dwa 12,3-calowe wyświetlacze pod wspólną taflą szkła, charakterystyczne pałąki na konsoli środkowej i kwadratowe kratki nawiewów (pośrodku są aż cztery). Mercedes GLS oferuje trzy rzędy siedzeń, a także występuje w sportowej odmianie AMG oraz luksusowej Mercedes-Maybach, którą wyróżniają dłuższe o 10 cm nadwozie, większy o 10 cm rozstaw osi, bogatsze wyposażenie, w tym fotele kapitańskie w drugim rzędzie, jeszcze lepsze materiały wykończeniowe oraz kilka akcentów wizualnych jak np. inny grill czy 23-calowe felgi.

BMW X7
BMW X7 zadebiutowało jesienią 2018 roku i jest największym oraz najbardziej luksusowym SUV-em w historii niemieckiej marki. Samochód wyróżnia dość kontrowersyjny design z charakterystycznym przodem z dużymi nerkami grilla i reflektorami LED, które przy okazji liftingu z 2022 roku zyskały dwuczęściowe klosze, upodabniając się tym samym do najnowszej serii 7 G70. Grill zyskał dwukolorowe wykończenie i opcjonalną podświetlaną ramkę. Przy okazji zastosowano też nową deskę rozdzielczą z dużym zakrzywionym panelem rodem z elektrycznego SUV-a iX, zawierającym zestaw cyfrowych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz 14,9-calowy dotykowy ekran systemu iDrive. Zmieniono też kratki nawiewów, a silniki otrzymały więcej mocy i układ miękkiej hybrydy. BMW X7 posiada adaptacyjny układ jezdny z adaptacyjnymi amortyzatorami i pneumatycznym zawieszeniem z możliwością regulacji prześwitu nawet o 8 cm, a także aktywny układ kierowniczy. BMW X7 występuje również z trzema rzędami siedzeń.

Mercedes GLS 2024 vs BMW X7 2024 - wymiary
Mercedes GLS mierzy 5209 mm długości, 1956 mm szerokości oraz 1823 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 3135 mm. Bagażnik pomieści od 890 do 2400 litrów.
BMW X7 mierzy 5181 mm długości, 2000 mm szerokości oraz 1835 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 3105 mm. Bagażnik pomieści od 750 do 2120 litrów.
Mercedes GLS 2024 vs BMW X7 2024 - silniki
Każdy Mercedes GLS ma napęd na obie osie 4MATIC, 9-stopniową przekładnię automatyczną i układ mHEV z 22-konnym silnikiem elektrycznym oraz instalacją 48V. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Mercedesa GLS:
Model | Rodzaj paliwa | Typ silnika | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | 0-100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mercedes GLS 350 d 4MATIC | Diesel | 3.0 R6 | 313 | 650 | 6,7 | 238 |
Mercedes GLS 450 d 4MATIC | Diesel | 3.0 R6 | 367 | 750 | 6,1 | 250 |
Mercedes GLS 450 4MATIC | Benzyna | 3.0 R6 | 381 | 500 | 6,1 | 250 |
Mercedes GLS 580 4MATIC | Benzyna | 4.0 V8 biturbo | 517 | 730 | 4,9 | 250 |
Mercedes-Maybach GLS 600 | Benzyna | 4.0 V8 biturbo | 557 | 770 | 4,9 | 250 |
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ | Benzyna | 4.0 V8 biturbo | 612 | 850 | 4,2 | 280 |

Gama silnikowa BMW X7 składa się z 3 jednostek. Każda ma układ mHEV z instalacją 48V i silnikiem elektrycznym o mocy 12 KM. Napęd trafia na obie osie. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych BMW X7:
Model | Typ silnika | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | 0-100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) |
---|---|---|---|---|---|
BMW X7 xDrive40i | 3-litrowy benzynowy R6 | 381 | 540 | 5,8 | 250 |
BMW X7 M60i xDrive | 4.4-litrowy V8 biturbo | 530 | 750 | 4,7 | 250 |
BMW X7 xDrive40d | 3-litrowy diesel R6 | 352 | 720 | 5,9 | 245 |

Mercedes GLS 2024 vs BMW X7 2024 - ceny
Mercedes GLS 350 d 4MATIC kosztuje od 486 100 zł. Mocniejszy wariant 450 d 4MATIC to koszt 533 900 zł. Jeśli zaś chodzi o warianty benzynowe, GLS 450 4MATIC kosztuje od 512 000 zł, odmiana 580 4MATIC od 663 400 zł, natomiast topowy Mercedes-AMG 63 4MATIC+ od 961 900 zł. Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC kosztuje od 960 100 zł.

BMW X7 xDrive40i kosztuje od 500 000 zł. Następnie jest wariant wysokoprężny xDrive40d, który wyceniono na 510 000 zł. Ofertę wieńczy M60i xDrive za 660 000 zł.

Mercedes GLS i BMW X7 - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa GLS 350 d 4MATIC z napędem na obie osie oraz 9-biegową skrzynią automatyczną 9G-Tronic.
- Cena katalogowa: 524 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 524 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20% ( 105 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (77 000 zł).
- Rata netto: 6905 zł
Mercedes GLS 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 533 768 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 563 334 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW X7 xDrive40d M Sport z napędem na obie osie oraz 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic.
- Cena katalogowa: 639 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 529 400 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20% ( 106 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (77 000 zł).
- Rata netto: 6969 zł
BMW X7 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 538 421 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 568 232 zł
Mercedes GLS i BMW X7 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Mercedesa GLS w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 i 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl traficie na aż kilkadziesiąt egzemplarzy BMW X7 w różnych wersjach silnikowych. Dominują samochody fabrycznie nowe, pochodzą z 2023 i 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności i rabaty rzędu kilkunastu procent.
Mercedes GLS 2024 vs BMW X7 2024 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Range Rover, Audi Q7 czy Bentley Bentayga.
Motoryzacją pasjonuję się od dzieciaka, lubię o niej pisać i opowiadać oraz dzielić się pasją z innymi. Cztery kółka to całe moje życie. W szczególności lubię amerykańskie samochody, zwłaszcza kabriolety z V8, a także duże SUV-y i pickupy. Jednym z wielu moich motoryzacyjnych marzeń jest posiadanie Corvetty w garażu 😉 Ukończyłem dziennikarstwo motoryzacyjne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz zdobyłem stopień magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Śląskim. Od lat lubiłem pisać i cieszyć się lekkim piórem, a od paru lat podjarałem się także prezenterką na YouTubie. Współpracuję z wieloma mediami, a moje główne działania skupiają się wokół Superauto.pl.