Porównanie: Maxus Mifa 9 2024 vs Kia EV9 2024 vs Mercedes EQV 2024. Rodzinne elektryki
Samochód dla rodziny potrafi mieć różne oblicza. Bohaterów porównania sporo dzieli, ale tak naprawdę dużo też łączy - wszystkie mają 3 rzędy siedzeń, spore bagażniki i napęd elektryczny. Porównujemy Maxusa Mifę 9, Kię EV9 oraz Mercedesa EQV.
Z porównania dowiesz się o:
Chińczycy mają spore doświadczenie w tworzeniu rodzinnych vanów, a także bogatą ofertę aut elektrycznych. Co jeśli połączymy te dwa światy? Owocem jest luksusowy Maxus Mifa 9, który pomieści 7 osób w trzech rzędach siedzeń i jest realną alternatywą dla Kii EV9 oraz Mercedesa EQV. Właśnie te trzy modele postanowiliśmy porównać. Są one na pozór skrajnie różne i zaprojektowane według innych koncepcji, jednak łączy je wiele - oferują przestronne i funkcjonalne kabiny z trzema rzędami siedzeń i sporymi bagażnikami, mają duże baterie i przyzwoity zasięg oraz napęd elektryczny. Każde z nich spełni dobrze funkcję zarówno samochodu rodzinnego i zapewni szczególnie luksusową podróż pasażerom drugiego rzędu. Pora je zatem porównać.
Maxus Mifa 9 2024 vs Kia EV9 2024 vs Mercedes EQV 2024 - krótko o modelach
Maxus Mifa 9 zadebiutował jesienią 2021 roku jako największy i najbardziej luksusowy z vanów chińskiego producenta. Samochód reprezentuje futurystyczny, typowo azjatycki design z dwuczęściowymi reflektorami LED, charakterystyczną chromowaną listwą w kształcie litery Z, podkreślającą sylwetkę pojazdu oraz strzelistymi, zachodzącymi na boki tylnymi lampami. W kabinie dominuje wolnostojący 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment, a przed kierowcą znalazł się niewielki wyświetlacz cyfrowych zegarów. Kabina pomieści 7 osób w trzech rzędach siedzeń, z czego w drugim rzędzie znajdziemy wyjątkowo luksusowe i obszerne fotele kapitańskie. W grudniu 2022 roku chiński van zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek w testach EuroNCAP.

Kia EV9 zadebiutowała wiosną 2023 roku jako drugi model z elektrycznej rodziny EV i jednocześnie największy SUV w europejskiej ofercie koranskiej marki. Samochód bazuje na platformie E-GMP rodem z EV6, która umożliwia zastosowanie instalacji 800V i szybkie ładowanie baterii mocą do 240 kW. Samochód stawia na kanciaste, geometryczne kształty oraz tzw. Digital Tiger Nose, czyli cyfrowy tygrysi nos. Reflektory otrzymały postać bumerangów z wykraczającymi poza ich obrys trzyetapowymi wąskimi pasami LED, z kolei tylne lampy przyjęły formę trójramiennych, nieregularnie ukształtowanych pasów. Kokpit tworzą dwa 12,3-calowe wyświetlacze pod wspólną taflą szkła i rozbudowana konsola środkowa. Samochód oferuje 3 rzędy siedzeń i miejsce dla 6 lub 7 osób, w zależności od konfiguracji. Nietypowym rozwiązaniem jest funkcja obracania niezależnych siedzisk w drugim rzędzie o 180 stopni.

Mercedes EQV zadebiutował w 2019 roku jako drugi z rodziny elektrycznych modeli EQ i bazuje na zaprezentowanym w 2014 r. Mercedesie Klasy V. Samochód otrzymał nieco przemodelowany, bardziej opływowy przedni pas z reflektorami LED oraz innym kształtem imitacji grilla. Bardzo ważną funkcją samochodu jest dostępność aż 5 trybów rekuperacji. Samochód, podobnie jak spalinową Klasę V, można zamówić w konfiguracji 6-, 7- lub 8-osobowej, każda z trzema rzędami siedzeń. Latem 2023 roku Mercedes EQV doczekał się liftingu, w ramach którego odświeżono przedni i tylny pas, wprowadzono nowy grill i lampy, a także zastosowano zupełnie nową deskę rozdzielczą z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami, najnowszą wersją systemu MBUX i przeprojektowanym panelem klimatyzacji.

Maxus Mifa 9 2024 vs Kia EV9 2024 vs Mercedes EQV 2024 - wymiary
Maxus Mifa 9 mierzy 5270 mm długości, 2000 mm szerokości oraz 1840 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 3200 mm. Bagażnik pomieści 1010 litrów. Pod maską znajdziemy natomast niewielki schowek na kable.
Kia EV9 mierzy 5010 lub 5015 mm długości (GT-Line), 1980 mm szerokości oraz 1755 lub 1780 mm wysokości (GT-Line), a rozstaw osi liczy 3100 mm. Bagażnik pomieści od 333, przez 828 po 2393 litry (wersja 7-miejscowa 2318 l), zaś frunk pomieści 90 litrów w wersji RWD oraz 52 l w przypadku AWD.
Mercedes EQV w wersji długiej mierzy 5140 mm długości, 1928 mm szerokości oraz i 1901 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 3200 mm. Bagażnik pomieści od 1030 do 4630 litrów. Wersja ekstra długa liczy już 5370 mm długości, 1928 mm szerokości oraz 1901 mm wysokości, a rozstaw osi to 3430 mm. Bagażnik liczy od 1410 do 5010 litrów.
Maxus Mifa 9 2024 vs Kia EV9 2024 vs Mercedes EQV 2024 - silniki
Maxus Mifa 9 występuje wyłącznie z silnikiem elektrycznym rozwijającym 245 KM i 350 Nm. Napęd trafia na przednie koła. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Baterie mają 90 kWh pojemności i zapewniają 440 km zasięgu w cyklu mieszanym. Można je ładować mocą do 130 kW.

Kia EV9 występuje w dwóch wariantach napędowych. Oba mają baterie o pojemności 99,8 kWh netto. Bazowa odmiana RWD ma jeden silnik elektryczny i napęd na tylną oś, rozwija 203 KM i 350 Nm i oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,4 s oraz prędkość maksymalną 185 km/h. Zasięg w cyklu mieszanym wynosi 563 km. Odmiana AWD ma już napęd na obie osie i dwa silniki elektryczne, rozwija łącznie 384 KM i 600 Nm (700 Nm w GT-Line). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s (5,3 s w GT-Line), a prędkość maksymalna to 200 km/h. Zasięg wynosi 512 km w cyklu mieszanym dla wersji Earth oraz 505 km dla GT-Line.

Mercedes EQV rozwija 204 KM i 365 Nm, a jego prędkość maksymalna to 160 km/h. Baterie mają 60 lub 90 kWh pojemności netto i zapewniają odpowiednio 247 lub 365 km zasięgu w trybie mieszanym według WLTP. Akumulatory można ładować mocą do 110 kW. Napęd trafia na przednią oś.

Maxus Mifa 9 2024 vs Kia EV9 2024 vs Mercedes EQV 2024 - ceny
Maxus Mifa 9 kosztuje katalogowo 356 777 zł, natomiast obecnie objęty jest promocją i wyceniono go finalnie na 299 900 zł brutto.
Kia EV9 RWD w wersji Earth kosztuje 323 900 zł. Z kolei odmiana AWD Earth to koszt 343 900 zł, zaś AWD GT-Line 368 900 zł.
Mercedes EQV Long z bateriami 60 kWh kosztuje 386 518 zł brutto, zaś z akumulatorami 90 kWh 405 606 zł. Z kolei wariant Extra Long kosztuje 391 290 zł z ogniwami 60 kWh lub 410 738 zł w przypadku baterii 90 kWh.
Maxus Mifa 9 2024 vs Kia EV9 2024 vs Mercedes EQV 2024 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Maxus Mify 9 wycenionego na 299 900 zł, Kii EV9 RWD Earth wycenionej na 323 900 zł oraz Mercedes EQV Long z bateriami 90 kWh wycenionego na 405 606 zł.
Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Maxusa Mify 9:
- System ostrzegania o kolizji
- System kamer 360 stopni
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Adaptacyjny tempomat
- Asystent pasa ruchu
- System awaryjnego utrzymywania pasa ruchu
- Ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu
- System monitorowania zmęczenia kierowcy
- Asystent wspomagania ruszania pod górę
- Reflektory LED
- Oświetlenie ambiente w 64 kolorach
- Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka z pamięcią ustawień
- Elektrycznie sterowany, dwuczęściowy dach panoramiczny
- Oświetlenie progów przy obu rzędach foteli
- Klimatyzacja z zaawansowanym filitrowaniem powietrza
- Pompa ciepła
- Trójstrefowa automatyczna klimatyzacja
- Gniazdo 220V
- Elektrycznie otwierana klapa bagażnika
- Podgrzewana, skórzana kierownica
- Elektrycznie otwierane boczne drzwi przesuwne
- System audio z 12 głośnikami
- Kolorowe ekrany 7+12,3 cala
- USB/Bluetooth
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- 19-calowe felgi
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 kierunkach, wentylowany, podgrzewany, z 8 programami masażu
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie w 4 kierunkach, wentylowany, podgrzewany, z 8 programami masażu
- Fotele drugiego rzędu z 6-kierunkową regulacją , możliwością rozłożenia do pozycji wypoczynku, wentylowane podgrzewane, z 8 programami masażu, ze sterowaniem w podłokietnikach
- Rozkładane pulpity dla foteli drugiego rzędu
- Układ siedzeń 2+2+3
- Skórzana tapicerka
- Elektrycznie otwierane przednie i tylne szyby

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Kii EV9 RWD Earth:
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji (FCA2)
- 9 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
- Światła dzienne, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
- Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy
- System powiadamiania ratunkowego E-Call
- System monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy (BCA)
- System monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania (BCA)
- Kamera wewnętrzna monitorująca poziom koncentracji kierowcy
- Przednie oraz tylne czujniki parkowania
- Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla drugiego i trzeciego rzędu
- Trzecia strefa klimatyzacji z osobnym panelem do regulacji temperatury, siły i kierunku nawiewu
- Fotel kierowcy i pasażera regulowany elektrycznie w 8-kierunkach
- Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy i pasażera
- Panoramiczny potrójny wyświetlacz obejmujący 12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników zintegrowany z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji oraz 5,3-calowym dotykowym ekranem do sterowania klimatyzacją
- Ukryte w desce rozdzielczej, podświetlane oraz haptyczne przyciski dotykowe do sterowania multimediami
- Tylna kamera cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne z funkcją cyfrową (podgląd z dodatkowej kamery tylnej)
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go uczący się stylu jazdy kierowcy
- Kluczyk cyfrowy Digital Key pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka
- Czytnik linii papilarnych do rozpoznawania kierowcy celem ustawienia przypisanego profilu kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie oraz skrajne siedzenia drugiego rzędu, 3-stopniowa regulacja
- Wentylowane fotele przednie oraz skrajne siedzenia drugiego rzędu, 3-stopniowa regulacja
- Podgrzewana kierownica z 2-stopniową regulacją
- Asystent jazdy po autostradzie (HDA2) rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi oraz unikania kolizji z samochodem jadącym sąsiednim pasem niebezpiecznie zbliżającym się do naszego samochodu
- Indukcyjna ładowarka do telefonu z funkcją chłodzenia
- Technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V)
- Pompa ciepła
- System przygotowania baterii do szybkiego ładowania
- Relingi dachowe
- 19-calowe felgi aluminiowe

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Mercedesav EQV 300 Long 90 kWh:
- 17-calowe aluminiowe felgi
- Tapicerka materiałowa Santos, czarna
- Elementy ozdobne - lakier fortepianowy
- Monitorowanie martwego pola
- Ostrzeganie o kolizji z pojazdem jadącym przed nami
- Ostrzeganie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu
- Elektryczny hamulec postojowy
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Lampki oświetlające wyjścia
- Reflektory halogenowe
- Drzwi przesuwne z lewej strony
- Szyby atermiczne
- Zderzaki w kolorze nadwozia
- Podgrzewany fotel kierowcy
- Podgrzewany fotel pasażera
- Podłokietniki zewn. pojedyn. foteli w 2. rzędzie
- Radio DAB
- Nawigacja
- System MBUX z 12,3-calowym dotykowym wyświetlaczem
- 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów
- Asystent ruszania na wzniesieniu
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera cofania
- Live Traffic Information

Maxus Mifa 9 vs Kia EV9 vs Mercedes EQV - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa EQV 300 Avantgarde Long z 2022 roku, z napędem na przednią oś i bateriami 90 kWh:
- Cena katalogowa: 369 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 369 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (94 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (73 000 zł)
- Rata netto: 4990 zł
Mercedes EQV 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 346 792 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 370 524 zł
Maxus Mifa 9, Kia EV9 i Mercedes EQV w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie Mercedesa EQV 300 Avantgarde Long z symbolicznym przebiegiem, pochodzącego z 2022 roku, a także kilka egzemplarzy Klasy V z silnikiem diesla, dostępnych również od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na dostawę pod dom.
Maxus Mifa 9 2024 vs Kia EV9 2024 vs Mercedes EQV 2024 - rywale
Do rywali wspomnianych modeli należą m.in. Toyota Proace Verso, Peugeot e-Traveller, Fiat e-Ulysse, Opel Zafira Life, Citroen e-Spacetourer, Ford E-Tourneo Custom, Volkswagen ID. Buzz, Tesla Model X, Lexus LM czy Volvo EX90.