Porównanie: BYD Seal U vs Volvo XC60 2025
Volvo XC60 od lat jest liderem rynku samochodów premium w Polsce, z kolei BYD Seal U to nowość nad Wisłą i stopniowo zdobywa popularność. Jak wypadnie chiński SUV w starciu z jednym z hitów polskiego rynku?

Z porównania dowiesz się o:
SUV-y klasy średniej mają blisko 13% udziału w rynku nowych aut w Polsce. Tylko w 2024 roku zarejestrowano 71 630 takich samochodów, co daje aż 26% wzrostu rok do roku. W tym czasie Volvo sprzedało 6174 egzemplarze XC60, co czyni je drugim najpopularniejszym modelem w segmencie i jednocześnie liderem rynku aut premium. BYD Seal U to najczęściej wybierany model chińskiego producenta w Polsce i od sierpnia do grudnia znalazł 283 nabywców, jednak już w samym styczniu 2025 roku wybrało go 123 klientów, podczas gdy Volvo XC60 sprzedano w liczbie 586 szt. Oczywiście pamiętajmy, że BYD to producent aut popularnych, a Volvo to marka premium. Porównujemy BYDa Seal U z Volvo XC60.
BYD Seal U 2025 vs Volvo XC60 2025 - krótko o modelach
Premiera BYDa Seal U miała miejsce w 2023 roku, jednak tak naprawdę to gruntownie zmodernizowany model Song Plus z 2020 r. Samochód wyróżniają obłości i nowoczesne, opływowe kształty, a za jego stylistykę odpowiada Wolfgang Egger, który wcześniej pracował m.in. dla Lamborghini, Audi czy Alfy Romeo. Przód wyróżniają lampy LED w kształcie litery C, zaś z tyłu znajdziemy modną blendę łączącą lampy. Nowoczesna kabina zawiera spory, 12,8- lub 15,6-calowy ekran systemu multimedialnego z możliwością obracania, natomiast przed kierowcą znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, a w bogatszej wersji także ekran HUD na szybie. Wnętrze prezentuje się masywnie, jest przestronne i estetycznie wykonane.

II generacja Volvo XC60 zadebiutowała w 2017 roku i bazuje na platformie SPA rodem z XC90 czy S90. Samochód wyróżnia się nowoczesną stylistyką nawiązującą do pozostałych modeli marki, a jej charakterystycznym elementem jest duży grill oraz reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery T. Klasycznie dla Volvo mamy też zachodzące na słupki tylne lampy w kształcie litery C. XC60 stawia na eleganckie kształty i wysoką jakość, co widać także po kabinie. Ma ona minimalistyczny projekt, dominuje pionowy 9-calowy ekran systemu infotainment, a przed kierowcą znajdziemy 12-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Jak przystało na markę premium, mamy też wysmakowane detale m.in. w postaci podświetlanej kryształowej dźwigni skrzyni biegów czy motywu szwedzkiej flagi. W 2021 roku auto doczekało się pierwszego liftingu, zyskując m.in. nowy system multimedialny oparty na Android Automotive. W lutym 2025 roku Volvo XC60 doczekało się drugiego liftingu, zyskując nowy przedni pas z przemodelowanymi reflektorami i odświeżonym grillem, przyciemniane tylne lampy oraz przeprojektowaną kabinę z większym 11,2-calowym ekranem systemu infotainment.

BYD Seal U 2025 vs Volvo XC60 2025 - wymiary
BYD Seal U mierzy 4785 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1668 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2765 mm. Bagażnik liczy od 425 do 1440 litrów. Wersja hybrydowa Seal U DM-i mierzy 4775 mm długości.
Volvo XC60 mierzy 4708 mm długości, 1902 mm szerokości oraz 1655 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2865 mm. Bagażnik pomieści od 483 do 1410 litrów (w wersji PHEV od 468 do 1395 l).
BYD Seal U 2025 vs Volvo XC60 2025 - silniki
BYD Seal U występuje w wersji hybrydowej plug-in oraz w odmianie elektrycznych, a także w wariantach z napędem na przednią lub obie osie. Przedstawiamy gamę jednostek napędowych BYDa Seal U:
Model | Typ napędu | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Bateria (kWh) | Zasięg (km) | Moc ładowania DC (kW) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) | Napęd |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BYD Seal U EV | Elektryczny | 218 | 310 | 71.8 | 420 | 115 | 9.3 | 175 | FWD |
BYD Seal U EV | Elektryczny | 218 | 330 | 87.0 | 500 | 140 | 9.6 | 175 | FWD |
BYD Seal U DM-i | Hybrydowy (PHEV) | 218 | 300 | 18.3 | 80 (EV) | 18 | 8.9 | 170 | FWD |
BYD Seal U DM-i AWD | Hybrydowy (PHEV) | 324 | 550 | 18.3 | 70 (EV) | 18 | 5.9 | 180 | AWD |
Volvo występuje wyłącznie z napędami hybrydowymi typu mild hybrid oraz plug-in hybrid. Każdy wariant posiada napęd AWD i 8-stopniową automatyczną skrzynię Geartronic. Przedstawiamy gamę jednostek napędowych Volvo XC60:
Wariant | Typ silnika | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | Pojemność baterii (kWh) | Zasięg elektryczny (km) | Napęd | Skrzynia biegów |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
B5 | 2.0L Turbo + mHEV | 250 | 350 | 6.9 | - | - | AWD | 8-stopniowa Geartronic |
T6 eAWD | 2.0L Turbo + PHEV | 350 | 659 | 5.7 | 19 | 82 | AWD | 8-stopniowa Geartronic |
T8 eAWD | 2.0L Turbo + PHEV | 455 | 709 | 4.9 | 19 | 82 | AWD | 8-stopniowa Geartronic |
BYD Seal U 2025 vs Volvo XC60 2025 - ceny
Cena wersji Comfort modelu BYD Seal U, wyposażonej w baterie o pojemności 71,8 kWh, wynosi 190 000 zł. Odmiana Design z większymi bateriami 87 kWh kosztuje 203 000 zł. Hybrydowy model BYD Seal U DM-i w wersji Boost jest dostępny za 169 900 zł z napędem FWD, natomiast wariant Design z napędem AWD ma cenę 209 900 zł. BYD oferuje gwarancję na 6 lat lub 150 000 km.

Volvo oferuje gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Volvo XC60:
Silnik | Pojemność/Moc | Skrzynia biegów | Essential | Core | Plus Bright | Plus Dark | Ultra Bright | Ultra Dark | Polestar Engineered |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
B5 AWD | 2.0 250+14 | automatyczna Geartronic 8 biegów | 221 900 zł | 226 900 zł | 261 900 zł | 264 900 zł | 289 900 zł | 292 900 zł | - |
T6 eAWD | 2.0/350 | automatyczna Geartronic 8 biegów | 264 900 zł | 269 900 zł | 291 900 zł | 294 900 zł | 312 900 zł | 315 900 zł | - |
T8 eAWD | 2.0/455 | automatyczna Geartronic 8 biegów | 269 900 zł | 274 900 zł | 311 900 zł | 314 900 zł | 337 900 zł | 340 900 zł | 372 900 zł |

BYD Seal U 2025 vs Volvo XC60 2025 - wyposażenie
Porównamy poziom wyposażenia standardowego BYDa Seal U DM-i Design AWD wycenionego na 209 900 zł oraz Volvo XC60 T6 eAWD Essential wycenionego na 264 900 zł.
Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego BYDa Seal U DM-i Design AWD:
- Reflektory LED
- Panoramiczny, elektycznie otwierany dach z wlwktryczną roletą
- Elektryczna klapa tylna
- Aluminiowe relingi dachowe
- 19-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie regulowane, elektrycznie składane, podgrzewane
- Podgrzewana kierownica
- Tapicerka ze skóry ekologicznej Fotel kierowcy, regulowany elektrycznie, 8-stopniowa regulacja, pamięć położenia
- Fotel kierowcy, wentylowany, podgrzewany, regulacja z pamięcią położenia
- Przedni fotel pasażera, regulowany elektrycznie, 4-stopniowa regulacja
- Przedni fotel pasażera, wentylowany, podgrzewany
- Tylne siedzenia z ręczną regulacją i podgrzewaniem
- Tylne siedzenia składane w proporcji 40:60
- Wielokolorowe oświetlenie Ambiente
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Dynamiczne oświetlenie powitalne
- Wyświetlacz head-up
- Podwójna łądowarka indukcyjna
- Czujnik deszczu
- Tablica przyrządów z pełnym wyświetlaczem LCD TFT 12,3"
- Elektrycznie obracany ekran dotykowy 15,6"
- Radio FM i DAB+
- System audio Infinity z 12 głośnikami
- Inteligentne sterowanie głosowe - "Hi, BYD"
- Pokładowa łączność 4G
- Przednie porty USB, 1 x 18 W typu C, 1 x 60 W typu C
- Tylne porty USB, 2 x 18 W typu C
- Apple CarPlay i Android Auto
- Bezkluczykowe otwarcie i bezkluczykowy start
- Ładowarka pokładowa 11 kW (OBC)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera z widokiem 360 stopni
- Tempomat adaptacyjny (ACC) i inteligentny tempomat (ICC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
- Wykrywanie martwych punktów (BSD)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (DFM)
- Inteligentna kontrola ograniczeń prędkości (ISLC)
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA) i hamulec przedni (FCTB)
- Monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i Rear Cross Traffic Brake (RCTB)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (ELKA)
- Predykcyjne ostrzeżenie przed kolizją (PCW)
- Asystent zmiany pasa ruchu (LDA)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- Asystent Parkowania (CDP)
- System dynamicznej kontroli pojazdu (VDC)

Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Volvo XC60 T6 eAWD Essential:
- Inteligentny system informowania kierowcy (IDIS)
- Zestaw naprawczy
- 12-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów
- Inteligentny asystent prędkości (ISA)
- Czujnik deszczu
- Kamera cofania
- Lane Keeping Aid i Lane Departure Warning
- Reflektory LED
- System antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation
- System informacji o znakach drogowych
- Tylne czujniki parkowania
- Układ aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control)
- Układ monitorowania ciśnienia w oponach
- Wyświetlacz centralny o przekątnej 11,2 cala
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Fotele przednie Comfort
- Podparcie odcinka lędźwiowego regulowane elektrycznie w 2 kierunkach
- Hill Descent Control – układ ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesień
- System wspomagania ruszania pod górę Hill Start Assist
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- Indukcyjna ładowarka
- Radio DAB+
- System audio High Performance
- Usługi Google
- Łącze Bluetooth
- 18-calowe alufelgi
- Relingi dachowe czarny mat
- Tapicerka tekstylna Premium
- Tekstylne dywaniki
- Domowy przewód ładujący, przenośny, 7 m (10 A)

BYD Seal U vs Volvo XC60 - kalkulacja leasingu 2025
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BYDa Seal U DM-i Design z napędem na obie osie:
- Cena katalogowa: 209 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 209 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (62 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (41 000 zł).
- Rata netto: 2650 zł
BYD Seal U 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 182 440 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 197 374 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volvo XC60 T6 eAWD Ultra Bright z napędem na obie osie:
- Cena katalogowa: 333 200 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 284 100 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (85 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (56 000 zł).
- Rata netto: 3557 zł
Volvo XC60 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 256 870 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 276 057 zł
BYD Seal U i Volvo XC60 w ofercie Superauto.pl
Na Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy BYDa Seal U w różnych wersjach wyposażeniowych i silnikowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na spore rabaty.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie też kilkanaście sztuk Volvo XC60 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są fabrycznie nowe, pochodzą z 2024 i 2025 roku, a większość z nich dostępnych jest od ręki. Do atutów oferty należą też atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz sięgające nawet kilkunastu procent rabaty.
BYD Seal U 2025 vs Volvo XC60 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Skoda Kodiaq, Peugeot 5008, Tesla Model Y, MG HS, Toyota RAV4 czy Ford Kuga, a także Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3, Lexus NX oraz Alfa Romeo Stelvio.