Porównanie: BAIC Beijing 7 2024 vs Skoda Kodiaq 2024 vs Nissan X-Trail 2024
Pochodzą z różnych stron świata, lecz wszystkie mają napęd spalinowy i reprezentują ten sam segment. Porównamy ze sobą nowości w postaci BAICa Beijing 7 i Skody Kodiaq z Nissanem X-Trailem.

Z porównania dowiesz się o:
SUV-y klasy średniej są popularnym wyborem wśród rodzin. Zapewniają przestronne i funkcjonalne kabiny, wysoki poziom bezpieczeństwa i mają spory bagażnik oraz bogate wyposażenie. Niektóre z nich oferują także trzeci rząd siedzeń. Jednym z liderów tego segmentu w Polsce jest Skoda Kodiaq, która w 2023 roku znalazła 5297 nabywców, będąc 19. najpopularniejszym samochodem w ogóle. W tym roku doszło do zmiany warty, ponieważ na rynek trafiła druga generacja czeskiego SUV-a. Przyszło mu walczyć nie tylko z dotychczasowymi konkurentami, ale także z rywalami z Chin, wśród których znalazł się m.in. najnowszy BAIC Beijing 7, który w podobnym czasie trafił na polski rynek. Poważną alternatywą jest też pochodzący z Japonii Nissan X-Trail, który również należy do świeżych modeli. Każdy z SUV-ów pochodzi z innej strony świata, lecz walczy w tym samym segmencie. Pora je porównać.
BAIC Beijing 7 2024 vs Skoda Kodiaq 2024 vs Nissan X-Trail 2024 - krótko o modelach
BAIC Beijing 7 zadebiutował w 2020 roku pod nazwą X7. Powstał na nowej modułowej platformie BMFA. Samochód zaprojektowano według nowoczesnej stylistyki, która nabrała kształtów po liftingu z 2023 roku. Zmieniono wówczas lampy LED, który zyskały ostrzejsze klosze i listwę świetlną nad grillem, zaś sama atrapa chłodnicy otrzymała nowy gradientowy wzór i jest większa. Zastosowano też nowe tylne lampy. Samochód wyróżniają także chowane w nadwoziu klamki drzwi oraz zadarte ku górze przetłoczenie na tylnych nadkolach. W kabinie znajdziemy aż trzy wyświetlacze - do obsługi multimediów, klimatyzacji oraz cyfrowych zegarów, czyli podobny układ co w SsangYongu Torresie. Samochód występuje tylko w pięcioosobowej odmianie z dwoma rzędami siedzeń.

II generacja Skody Kodiaq zadebiutowała jesienią 2023 roku. Wizualnie stanowi on ewolucję poprzednika, otrzymał ostrzej narysowane reflektory, widełkowate tylne lampy na kształt rozciągniętej litery C i bardzej dynamiczne linie nadwozia. Samochód bazuje na platformie MQB z poprzednika. Kodiaq nadal wyróżnia się sporym grillem i prostą, masywną sylwetką. Wśród nowości znajdziemy m.in. reflektory Matrix LED II generacji. Na liście opcji dostaniemy tylne lampy wyposażone w animację świetlną z dynamicznymi kierunkowskazami z podświetlanymi kryształowymi elementami, podzielonymi na trzy sekcje. Po raz pierwszy w gamie Kodiaqa znalazła się też odmiana hybrydowa plug-in. W kabinie znajdziemy zupełnie nowy kokpit z 10- lub 13-calowym wyświetlaczem systemu infotainment, 12,3-calowym ekranem cyfrowych zegarów oraz wielofunkcyjnymi pokrętłami Smart Dials z 32-milimetrowymi wyświetlaczami, za pomocą których sterujemy m.in. klimatyzacją, podgrzewaniem, wentylacją, masażem oraz wybranymi funkcjami pokładowymi. Samochód występuje z 3 rzędami siedzeń, możemy też liczyć na rozwiązania funkcjonalne z zakresu Simply Clever.

IV generacja Nissana X-Traila zadebiutowała w 2022 roku. Jest średniej wielkości SUV-em z trzema rzędami siedzeń, powstała na nowej modułowej platformie CMF-CD, z której korzystają m.in. mniejszy Qashqai czy Renault Austral. Samochód wygląda masywniej, a jego design jest nowocześniejszy i różni się od poprzednika. Jednocześnie łatwo go odróżnić od Qashqaia. Z przodu wyróżniają go dwuczęściowe reflektory LED oraz duży grill, z kolei sylwetka jest bardziej kanciasta niż w poprzedniku, a tylne lampy masywniejsze. Kabina zyskała zupełnie nowy projekt i jest większą wersją tej, którą otrzymujemy w Qashqaiu. Mamy zatem 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment i tej samej wielkości zestaw cyfrowych zegarów oraz naprawdę estetyczne wykończenie. Po raz pierwszy w gamie X-Traila znalazł się napęd hybrydowy.

BAIC Beijing 7 2024 vs Skoda Kodiaq 2024 vs Nissan X-Trail 2024 - wymiary
BAIC Beijing 7 mierzy 4745 mm długości, 1892 mm szerokości oraz 1715 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2800 mm. Bagażnik pomieści 410 litrów (450 l po przesunięciu kanapy do przodu).
Skoda Kodiaq mierzy 4758 mm długości, 1864 mm szerokości oraz 1679 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2791 mm. Bagażnik pomieści od 910 do 2105 litrów (w wersji 7-osobowej 845 litrów, zaś w wariancie PHEV 745 l).
Nissan X-Trail mierzy 4680 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1725 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2705 mm. Bagażnik pomieści od 585 do 1424 litrów (w wersji hybrydowej e-Power 575-1396 l). Odmiana 7-miejscowa pomieści natomiast od 485 do 1298 l.
BAIC Beijing 7 2024 vs Skoda Kodiaq 2024 vs Nissan X-Trail 2024 - silniki
BAIC Beijing 7 występuje wyłącznie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 T-GDI rozwijającym 177 KM i 305 Nm. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s, a prędkość maksymalna to 199 km/h.

Pod maską Skody Kodiaq znajdziemy 4 warianty układu napędowego. W każdym standardem jest 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG (w wersji PHEV 6-stopniowa). Bazę stanowi jednostka benzynowa 1.5 TSI z układem miękkiej hybrydy rozwijająca 150 KM i 250 Nm. Przyspiesza od 0 od 100 km/h w 9,7 s i rozpędza się do 207 km/h. W ofercie jest też diesel 2.0 TDI w dwóch wariantach. Słabszy oferuje 150 KM oraz 360 Nm i ma napęd na przednią oś. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s i rozpędza się do 205 km/h. Mocniejszy ma już napęd 4x4 i generuje 193 KM oraz 400 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 s i rozpędza się do 220 km/h. Wariant PHEV bazuje na silniku 1.5 TSI, rozwija łącznie 204 KM i 250 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h 8,4 s i rozpędza się do 210 km/h. Napęd trafia na przód. Baterie mają 25,7 kWh pojemności i zapewniają aż 123 km zasięgu na prądzie.

W gamie Nissana X-Traila znajdziemy 3 warianty układu napędowego. Bazę stanowi silnik benzynowy 1.5 VC-T z układem miękkiej hybrydy i napędem na przednią oś. Rozwija on 163 KM i 300 Nm, współpracuje z bezstopniową przekładnią XTronic i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 s oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Wariant hybrydowy e-Power również bazuje na jednostce 1.5, która to pełni rolę generatora prądu dla jednostki elektrycznej rozwijającej 204 KM oraz 330 Nm i napędzającej przednie koła. Układ ten korzysta z przekładni redukcyjnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Odmiana e-Power 4ORCE ma napęd na obie osie, korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego na tylnej osi o maksymalnym momencie 195 Nm i oferuje łącznie 213 KM. Osiąga 100 km/h w 7 s (7,2 s w wersji 7-osobowej) i rozwija 180 km/h.

BAIC Beijing 7 2024 vs Skoda Kodiaq 2024 vs Nissan X-Trail 2024 - ceny
BAIC Beijing 7 występuje tylko w jednej konfiguracji Luxury wycenionej na 162 900 zł.
Skoda Kodiaq póki co występuje wyłącznie w wersji Selection. Odmiana 1.5 TSI kosztuje 174 850 zł, 2.0 TDI o mocy 150 KM 190 850 zł, 2.0 TDI o mocy 193 KM 209 500 zł, natomiast wariant PHEV 208 300 zł.
Nissan X-Trail w wersji 1.5 VC-T XTronic kosztuje od 174 200 zł za konfigurację N-Connecta. Odmiana e-Power z napędem na przednią oś występuje tylko w bogatszej opcji Tekna za 207 250 zł. Wariant e-Power 4ORCE w odmianie 5-osobowej N-Connecta wyceniono na 198 900 zł, zaś w Tekna 217 250 zł. Jako jedyny występuje on też w wersji 7-osobowej wycenionej na 221 250 zł (4000 zł dopłaty).
BAIC Beijing 7 2024 vs Skoda Kodiaq 2024 vs Nissan X-Trail 2024 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego BAICa Beijing 7 Luxury wycenionego na 162 900 zł, Skody Kodiaq 1.5 TSI Selection wycenionej na 174 850 zł oraz Nissana X-Traila 1.5 VC-T N-Connecta za 174 200 zł.
Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego BAICa Beijing 7 Luxury:
- Wspomaganie ruszania na wzniesieniu Hill Control
- System kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Dostęp bezkluczykowy
- Inteligentny tempomat adaptacyjny IACC
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Panoramiczny obraz z kamer 360°
- Ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu LDW
- Czujnik martwego pola BSD
- System wykrywania poruszających się obiektów MOD
- Automatyczne hamowanie awaryjne AEB (identyfikacja pojazdów i pieszych)
- Inteligentne sterowanie reflektorami HMA
- System utrzymywania pasa ruchu LKA
- System otrzegający przed kolizją czołową FCW
- Asystent jazdy w korku TJA
- System awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- Sterowanie i dachem panoramicznym z kluczyka
- Elektrycznie sterowany dach panoramiczny
- 19-calowe alufelgi
- Dwukolorowe malowanie nadwozia
- Domykanie szyb bocznych i szyberdachu w czasie deszczu
- Elektrycznie sterowana klapa bagażnika
- Skórzana tapicerka
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Przedni i tylny port USB / port ładowania typu C
- Przednie fotele ogrzewane i wentylowane
- Funkcja masażu w przednich fotelach
- Sterowanie funkcjami i ustawieniami foteli poprzez panel dotykowy
- Pamięć ustawień fotela kierowcy
- Elektrycznie sterowane fotele kierowcy i pasażera
- Kanapa tylna z regulowanym kątem nachylenia oparcia
- Dotykowy ekran multimedialny na środkowej konsoli o przekątnej 12,3-cala
- Cyfrowe zegary z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem •
- Dotykowy ekran o przekątnej 7-cali do sterowania klimatyzacją
- Ładowarka indukcyjna
- Radio z DAB
- Osiem głośników Hi-end hi-fi

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Skody Kodiaq 1.5 TSI Selection:
- Wnętrze Design Selection Loft
- Dwuramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna z manetkami DSG
- Oświetlenie Ambiente
- Fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień, elektryczna regulacja pod lędźwie
- Podgrzewane fotele przednie z regulacją głębokości siedziska
- CLIMATRONIC – trójstrefowa klimatyzacja automatyczna
- Inteligentne pokrętła Smart dials
- Infotainment 10" z Bluetooth, 8 głośników + 1 głośnik centralny
- Smartlink - połączenie bezprzewodowe dla urządzeń Apple iOS
- VIRTUAL COCKPIT 10,25" - Cyfrowy zestaw wskaźników
- 4x USB C z szybkim ładowaniem 45W (2x z przodu i 2x z tyłu) 1x USB C w lusterku wstecznym (15W)
- Phone Box na dwa telefony (2x15W) – indukcyjna ładowarka smartfona
- Kamera cofania
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z Manoeuvre Assist
- Kessy z systemem Safe i Alarmem
- Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- Reflektory przednie LED
- Light Assist (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu
- Tylne światła LED z czarnym ozdobnym pasem pomiędzy lampami
- Obręcze kół ze stopów lekkich 18"
- Ramka grilla w stylistyce Unique Dark Chrome
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym
- Słupki D w stylistyce Unique Dark Chrome
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
- SunSet - przyciemniane tylne szyby
- Škoda Pro-active services (10 lat) + Zdalny dostęp 3 lata + eCall
- Driver Alert
- Side Assist i Rear Traffic Alert i Exit Warning
- Lane Assist (bez HOD)
- Front Assist – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Traffic Sign Recognition - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- ISA - Inteligentny asystent prędkości
- Turn Assist - asystent skrętu
- Kamera wielofunkcyjna MFK
- Boczne poduszki z przodu, kurtyny powietrzne
- Centralna poduszka powietrzna
- TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
- Uchwyty Isofix na zewnętrznych miejscach 2.rzędu siedzeń oraz na fotelu pasażera z przodu
- HHC (Hill Hold Control)

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Nissana X-Traila 1.5 VC-T N-Connecta:
- 18-calowe alufelgi
- Przyciemniane szyby z tyłu
- Relingi dachowe
- Reflektory Full LED z czujnikiem zmierzchu
- System multimedialny NissanConnect z 12,3-calowym ekranem dotykowym
- Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna
- Inteligentny system kamer 360 stopni
- Cyfrowe zegry TFT z 12,3-calowym wyświetlaczem
- Inteligentny system interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- Asystent utrzymania auta w pasie ruchu
- Asystent przejazdu przez skrzyżowania
- System inteligentnego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i zagrożeń na skrzyżowaniach
- System monitorowania martwego pola
- System ostrzegania o zmęczeniu kierowcy
- Układ ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania z funkcją awaryjnego hamowania
- Inteligentny system rozpoznawania znaków drogowych
- Aktywny tempomat
- Dostęp bezkluczykowy
- 6 głośników
- Nawigacja NissanConnect
- Tapicerka materiałowa czarno-szara
- Zestaw naprawczy

BAIC Beijing 7, Skoda Kodiaq i Nissan X-Trail - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BAICa Beijing 7 1.5 T-GDI DCT Luxury z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią automatyczną DCT:
- Cena katalogowa: 166 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 166 800 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (41 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (34 000 zł)
- Rata netto: 2779 zł
BAIC Beijing 7 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 132 520 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 145 631 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Skody Kodiaq Selection 1.5 TSI mHEV z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią automatyczną DSG:
- Cena katalogowa: 197 950 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 192 012 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (48 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (38 000 zł)
- Rata netto: 3198 zł
Skoda Kodiaq 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 156 547 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 171 225 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Nissana X-Traila e-Power 4ORCE Tekna z napędem na obie osie i przekładnią redukcyjną:
- Cena katalogowa: 234 450 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 190 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (48 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (38 000 zł)
- Rata netto: 3144 zł
Nissan X-Trail 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 154 603 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 169 159 zł
BAIC Beijing 7, Skoda Kodiaq i Nissan X-Trail w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie fabrycznie nowego BAICa Beijing 7 z 2024 roku. Samochód dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na dostawę pod dom.
Na Superauto.pl dostaniecie kilkadziesiąt egzemplarzy Skody Kodiaq w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych, zarówno nowej jak i poprzedniej generacji. Samochody pochodzą z 2024 roku, wiele z nich dostępnych jest od ręki. Atutami oferty są też atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz sięgające blisko 10% rabaty.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Nissana X-Traila w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są nowe i pochodzą z 2023 i 2024 roku, dostaniecie je od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające blisko 20% rabaty względem ceny katalogowej.
BAIC Beijing 7 2024 vs Skoda Kodiaq 2024 vs Nissan X-Trail 2024 - rywale
Do rywali opisanych samochodów należą m.in. Seat Tarraco, Volkswagen Tiguan Allspace, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, SsangYong Torres, Renault Espace, Mazda CX-60 oraz Peugeot 5008.