Porównanie: Audi Q5 2023 vs Audi Q7 2023. Zestawienie popularnych SUV-ów marki
Audi Q5 to najpopularniejszy model niemieckiej marki w Polsce. Z kolei topowe Q7 jest największym i najbardziej luksusowym SUV-em w gamie Audi. Porównujemy ze sobą popularne Audi Q5 z flagowym Audi Q7.

W artykule znajdziesz:
Gama SUV-ów Audi jest bardzo szeroka i obejmuje aż 7 modeli, zarówno z napędem spalinowym jak i elektrycznym, reprezentujących różne segmenty począwszy od miejskiego Q2, przez kompaktowe Q3 i Q3 Sportback, elektryczne Q4 oraz Q4 Sportback, reprezentujące klasę średnią Q5 i Q5 Sportback, elektryczne Q8 e-tron i Q8 e-tron Sportback, aż po flagowe Q7 i jego zgrabniejszą alternatywę w postaci Q8. Skupimy się na porównaniu najpopularniejszego SUV-a Audi w Polsce w postaci modelu Q5 z flagowym Q7, skupiając się przede wszystkim na różnicach między nimi i wskazując na ich najważniejsze cechy. W 2022 roku sprzedano w Polsce aż 3596 egzemplarzy, co daje jej 27. lokatę w TOP 50 najpopularniejszych samochodów w naszym kraju. Jednocześnie jest jednym z najpopularniejszych modeli marki premium. Flagowe Q7 jest mniej popularne, gdyż wolumen jego sprzedaży wykracza poza TOP 50.

Audi Q5 2023 vs Audi Q7 2023 - krótko o modelach
Audi Q5 II zostało zaprezentowane na targach w Paryżu w 2016 roku. Chociaż proporcje nadwozia samochodu pozostały niezmienione, przeszedł on znaczące zmiany stylistyczne. Przód samochodu charakteryzuje się wydłużonymi reflektorami, dużym grillem, który dominuje nad przednim pasem, oraz wyrazistymi przetłoczeniami, które eksponują nadkola. Samochód jest również dłuższy i niższy od swojego poprzednika, co zapewnia więcej miejsca w kabinie i pojemniejszy bagażnik. Projekt wnętrza samochodu został zaktualizowany tak, aby odpowiadał ówczesnej estetyce Audi, z odświeżonym projektem kierownicy, mniej masywnym kokpitem i wolnostojącym ekranem dotykowym do sterowania systemem multimedialnym. W 2020 roku Q5 II przeszło modernizację, obejmującą odświeżone przednie i tylne lampy, zmodyfikowane układy napędowe oraz większy 10-calowy ekran systemu multimedialnego.

Audi Q7 II generacji zaprezentowano pod koniec 2014 roku, zaś oficjalna premiera odbyła się w marcu 2015 roku na targach w Genewie. Jest to zatem jeden z najstarszych modeli w gamie niemieckiej marki. Dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i aluminium samochód jest lżejszy od poprzednika. Samochód wyróżnia się masywnym nadwoziem i sporym grillem nawiązującym do ówczesnej estetyki marki. W czerwcu 2019 roku zaprezentowano Q7 po gruntownej modernizacji, która objęła większość paneli nadwozia i sporo zmian w kabinie. Przód samochodu zyskał nowy kształt reflektorów, przeprojektowany zderzak i niżej osadzony grill, który przypominał inne ostatnie modele marki. Z tyłu samochodu pojawiły się nowe, węższe lampy z odświeżonym wzorem LED, które łączy chromowana listwa. Wnętrze przeszło znaczące zmiany, z zupełnie nowym projektem kokpitu, który został zapożyczony z nowszego modelu Q8. Konsola środkowa stała się mniej masywna i zawiera dwa ekrany dotykowe, jeden do sterowania radiem i nawigacją, a drugi do obsługi klimatyzacji i ogrzewania foteli.

Audi Q5 2023 vs Audi Q7 2023 - wymiary i bagażnik
Audi Q5 II mierzy 4663 mm długości, 1893 mm szerokości oraz 1650 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2819 mm, a bagażnik pomieści od 520 do 1520 litrów, zaś w odmianach hybrydowych PHEV od 465 do 1405 l.
Audi Q7 II mierzy 5063 mm długości, 1970 mm szerokości oraz 1741 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2995 mm. Bagażnik pomieści od 865 do 2050 litrów. Wariant hybrydowy PHEV pomieści od 650 do 1835 litrów.

Audi Q5 2023 vs Audi Q7 2023 - silniki
Audi Q5 oferuje różne konfiguracje układu napędowego. Podstawowa odmiana 35 TDI z silnikiem wysokoprężnym posiada napęd na przednie koła, natomiast pozostałe mają napęd na wszystkie koła quattro. Wszystkie warianty wyposażone są w 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów S-Tronic. Podstawowy 35 TDI wyposażony jest w 2-litrowy silnik wysokoprężny, który dostarcza 163 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Mocniejszy wariant 40 TDI quattro również posiada 2-litrowy silnik, ale dostarcza 204 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 7,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Najwyższy wariant SQ5 może pochwalić się 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6, który dostarcza 341 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Gama silników benzynowych dla Audi Q5 obejmuje 2-litrowy silnik TFSI w dwóch wariantach mocy. Słabszy 40 TFSI zapewnia 204 KM i 320 Nm, pozwalając na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 223 km/h. Mocniejszy 45 TFSI generuje 265 KM i 370 Nm, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy i prędkość maksymalną 240 km/h. W gamie dostępne są również dwie opcje hybrydowe PHEV, obie oparte na 2-litrowym silniku TFSI. Słabszy 50 TFSI e generuje 299 KM i 500 Nm, a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna 239 km/h. Pojemność baterii wynosi 17,9 kWh, a zasięg na energii elektrycznej od 57 do 62 km. Mocniejszy wariant 55 TFSI e generuje 367 KM i 550 Nm, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 239 km/h.
Każde Q7 oferowane jest z napędem na obie osie quattro oraz 8-stopniową automatyczną przekładnią tiptronic. Wybór jednostek benzynowych w gamie Audi Q7 ogranicza się do dwóch jednostek. Zacznijmy od bazowego wariantu 55 TFSI quattro. Kryje się pod nim 3-litrowa turbodoładowana jednostka V6 o mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Mocniejszą odmianą jest już topowe SQ7 z podwójnie doładowaną jednostką V8 o pojemności 4 litrów, generującą 507 KM oraz 770 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Do wyboru są też dwie odmiany wysokoprężne. Obie bazują na 3-litrowym dieslu V6. Słabsza 45 TDI generuje 231 KM oraz 500 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,1 s i rozpę∂za się do 226 km/h. Mocniejsza 50 TDI generuje 286 KM oraz 600 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i rozpędza się do 241 km/h.

W gamie są też dwie odmiany hybrydowe plug-in, obie oparte na 3-litrowej jednostce benzynowej V6. Słabsze Q7 55 TFSI e oferuje 381 KM oraz 600 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 s i rozpędza się do 240 km/h. Baterie o pojemności 17,9 kWh zapewniają od 52 do 56 km zasięgu na prądzie. Mocniejszy wariant 60 TFSI e generuje 462 KM oraz 700 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s i rozpędza się do 240 km/h. Zasięg na prądzie w jego przypadku wynosi od 52 do 55 km.
Audi Q5 vs Audi Q7 - kalkulacja leasingu 2023
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi Q5 40 TDI quattro S Line z napędem na obie osie oraz 7-biegową skrzynią automatyczną S-Tronic
- Cena katalogowa: 305 910 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 269 200 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 25% (66 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (41 000 zł).
- Rata netto: 3305 zł
Audi Q5 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 256 792 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 273 685 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi Q7 45 TDI quattro S Line z napędem na obie osie oraz 8-stopniową przekładnią automatyczną Tiptronic
- Cena katalogowa: 359 920 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 298 700 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 25% (74 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (46 000 zł).
- Rata netto: 3648 zł
Audi Q7 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 287 941 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 306 374 zł
Audi Q5 2023 vs Audi Q7 2023 - ceny
Bazowe Audi Q5 40 TFSI quattro S Tronic wyceniono na 211 500 zł, zaś mocniejszy wariant 45 TFSI na 239 200 zł. Odmiany hybrydowe 50 TFSI e i 55 TFSI e kosztują odpowiednio 254 900 zł oraz 285 300 zł. Odmiana wysokoprężna 35 TDI kosztuje od 203 600 zł, 40 TDI od 222 800 zł, zaś topowe SQ5 TDI od 364 600 zł.
Bazowe Audi Q7 55 TFSI quattro tiptronic kosztuje od 350 700 zł. Odmiana 45 TDI S Line to koszt 323 300 zł, zaś mocniejsza 50 TDI 337 500 zł. Warianty hybrydowe PHEV kosztują odpowiednio od 338 300 zł za Q7 55 TFSI e oraz od 413 600 zł za Q7 60 TFSI e S Line. Topowe SQ7 wyceniono natomiast na 482 500 zł.
Audi Q5 i Audi Q7 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie aż kilkaset egzemplarzy Audi Q5 2023 w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Audi Q7 2023 w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na przekraczające nawet 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Audi Q5 2023 vs Audi Q7 2023 - konkurenci
Do rywali Audi Q5 należą BMW X3, Mercedes GLC, Lexus NX, Volvo XC60, DS 7, Porsche Macan oraz Alfa Romeo Stelvio.
Do konkurentów Audi Q7 należą BMW X5, Mercedes GLE, Volvo XC90, Lexus RX oraz Porsche Cayenne.