Najtańsze nowe samochody. Wybieramy auto do 50 000 zł
Mały, dynamiczny, tani w utrzymaniu. Takie cechy najczęściej przypisywane są samochodom miejskim. Współcześnie dodalibyśmy do tego ekologiczny, komfortowy, i naturalnie w miarę możliwości przestronny z możliwością przewiezienia bagażu. Wybieramy najlepszy samochód do miasta.

Aktualizacja z dnia 8 listopada 2023 - ceny małych aut rosną znacznie powyżej inflacji
5 największych europejskich producentów od 2019 roku podniosło ceny swoich najtańszych modeli aż o 41%. To blisko dwukrotnie więcej niż wyniosła w tym okresie skumulowana stopa inflacji - wynika z danych organizacji Transport&Enviroment. Cena Peugeota 208, Seata Ibizy i Renault Twingo wzrosła o prawie 6000 euro, co daje wzrost między 37 a 56%,w zależności od modelu. Należący do klasy premium kompaktowe Mercedesy Klasy A i B podrożały natomiast o 10 000 euro (odpowiednio o 37 i 38%). Warto dodać, że ceny wzrosły znacznie powyżej inflacji czy też kosztów surowców i komponentów. W efekcie producenci samochodów osiągnęli w 2022 roku rekordowe zyski wynoszące aż 64 miliardy euro, zaś w 2023 roku wypłacili rekordowe dywidendy w wysokości 27 miliardów euro.
Przedstawiciele organizacji Transport&Environment zaznaczyli, że działo się to w czasie, gdy koncerny walczyły z normą Euro 7, gdyż ich zdaniem wdrożenie tej normy w życie podniosłoby koszty produkcji każdego auta o 200 euro, co byłoby zbyt kosztowne zarówno dla producentów jak i nabywców. T&E podkreśla, że przemysł motoryzacyjny rozpoczął nieustanny lobbing, aby nie dopuścić do wdrożenia Euro 7. T&E dodaje również że w czasie gdy producenci aut systematycznie podnosili ceny swoich samochodów, Rada Europejska i Komisja Ochrony Środowiska Parlamentu Europejskiego uległy presji ze strony branży, osłabiając pierwotne założenia normy Euro 7.
Segment samochodów A i B cieszy się nadal sporym zainteresowaniem w Polsce. Małe samochody miejskie, oraz ich średni kompaktowi bracia to najczęściej wybierane samochody. Powód? Jeszcze niedawno atrakcyjna cena zakupu nowego samochodu w salonie, niskie koszty utrzymania i eksploatacji, idealne dopasowanie do funkcji, jaką jest przemieszczanie się po zatłoczonych centrach miast.
Współcześnie, klient salonu motoryzacyjnego szuka wygody, dlatego chętniej decyduje się na auto z segmentu C, nieco większych gabarytów modele sedana czy kombi. Dla małych samochodów miejskich największą konkurencją stały się bardzo duże, przestronne często przekraczające 4 m SUVy i crossovery. Ekonomiczne, ale pod względem gabarytów utrudniające m.in. zaparkowanie w wąskich uliczkach.
Dlatego wybieramy, najlepszy samochód miejski segmentu A i B do 50 000 zł
Jeszcze kilka lat temu za taką cenę mogliby kupić bardzo dobrze wyposażona Skodę Fabię, samochód uwielbiany przez polskich klientów. Trochę biedniejszą Skodę Rapid, czy Roomstera. 50 tys. złotych wystarczyło na zaspokojenie zachcianek w Modelach Forda i Mitsubishi. W zasadzie, poza modelami marek Premium, mogliśmy do woli przebierać w ofertach producentów. Klęska urodzaju…
Dzisiaj, 50 000 zł to niewiele w perspektywie samochodów salonowych, których cena za podstawę waha się od 80 do 100 tys.
Co możemy kupić za 50 000 zł? Ceny samochodów osobowych poszły w górę, dlatego za najtańszą opcję Skoda Fabia zapłacimy od 52000 zł.
Toyota i jej kultowy model Yaris to wydatek rzędu od 61900 zł. W zakładanym budżecie możemy zakupić Toyotę Aygo, czyli typowego reprezentanta samochodu segmentu A. W stajni Forda, klasyczna Fiesta czeka na nas w cenie katalogowej od 59 000 zł.
Wśród koreańskich producentów, takich jak Kia, w budżecie dostępna jest Kia Picanto, czyli podobnie jak w przypadku Toyota Aygo segment A, za najtańszy hatchback segmentu B zapłacimy 51900 zł. W odniesieniu do Skody, w cenie mamy trochę lesze wyposażenie samochodu.
Najlepsze samochody osobowe do 50 tysięcy
Realia rynku motoryzacyjnego zmieniają się z dnia na dzień. Wzrasta cena za paliwo, zmieniają się wymagania związane z normami emisji spalin. Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na rynek części, produkcję półprzewodników i ogólne spowolnienie rynku motoryzacyjnego, tym samym w znaczący sposób podbijając ceny zarówno nowych, jak i używanych samochodów.
Co możemy kupić za 50000 zł?
Okazuje się, że planując zakup samochodu nowego, kwota 50000 zł wystarczy na zakup samochodu segmentu A ze średnim wyposażeniem. Za samochód segmentu B zapłacimy od 52000 zł w górę.
Najlepszy samochód do 50000 zł
Samochody segmentu A są idealne do miasta - małe, komfortowe, dynamiczne, idealnie dopasowane do atmosfery miejskiego trybu życia. Przestronne dla dwóch pasażerów. W przypadku podróży w większym gronie warto zadbać o bagażnik dachowy, aby zmieścić dodatkowe bagaże.
Sytuacja nie jest tragiczna, w przypadku samochodów segmentu A w założonym budżecie możemy zakupić naprawdę dobrze wyposażony samochód, który na co dzień będzie idealnym kompanem.
5 najtańszych samochodów segmentu A
Przygotowując zestawienie samochodów segmentu A, wzięte zostały pod uwagę parametry techniczne, wyposażenie podstawowe, ewentualnie dodatkowe. Priorytetem stał się zakup samochodu, który posiada podstawowe systemy bezpieczeństwa w cenie, poduszki powietrzne, czujniki parkowania, radio, klimatyzacji.
Toyota Aygo cena od 40 900zł
Kia Picanto cena od 39900zł
Fiat Panda cena od 46000 zł
Mitsubishi Space Star cena od 42000zł
Hyundai i10 cena od 39000 zł