Konfigurujemy idealne wersje Mercedesa!
Mercedes ma obecnie największą gamę modelową ze wszystkich niemieckich marek. Wybór jest naprawdę spory i rozciąga się od kompaktowej Klasy A po ekskluzywną Klasę S Maybach. Wybraliśmy kilka optymalnych naszym zdaniem modeli.

Z artykułu dowiesz się o:
Mercedes jest najsłynniejszym i najbardziej charakterystycznym producentem samochodów premium. Prestiżowy samochód w końcu od lat kojarzy się z samochodami z gwiazdą na masce. Mercedes słynie z jakości, komfortu i zaawansowanych technologii. Od początku roku w Polsce zarejestrowano 16 143 samochody z logo Mercedesa (o ponad 50% więcej niż w tym samym okresie 2023 roku), co czyni go drugim najpopularniejszym producentem samochodów premium w Polsce, tuż za Audi oraz 6. najpopularniejszą w ogóle. Mercedes od lat, wraz z BMW i Audi, dominuje na rynku samochodów premium. Obecnie to właśnie producent ze Stuttgartu wydaje się mieć najbogatszą game modelową z całej wielkiej trójki. Wybraliśmy kilka naszym zdaniem optymalnych modeli Mercedesa.
Jak dzielimy gamę Mercedesa?
Gama Mercedesa jest bardzo rozbudowana i tak naprawdę składa się z 5 linii modelowych, jednak ostatnią z nich tworzą samochody użytkowe od Citana po Sprintera, a im warto poświęcić osobny materiał. Po drodze jest też Klasa V, jednak także i ona wywodzi się od Vito. Idziemy zatem do rodziny aut osobowych. Na początek mamy standardową linię modeli obejmującą kompaktową Klasę A oraz minivana w postaci Klasy B, reprezentującą segment D Klasę C, jednego z bestsellerów marki w postaci Klasy E oraz flagową limuzynę Klasy S, która występuje również w ekskluzywnej wersji Maybach. Następnie mamy rodzinę SUV-ów obejmującą kompaktowe modele GLA i GLB (ten drugi dostępny z trzema rzędami siedzeń), modele GLC i GLC Coupe (najpopularniejsze Mercedesy w Polsce), GLE i GLE Coupe oraz flagowego GLSa (oferowany także w wersji Maybach).
Kolejna jest rodzina elektrycznych modeli EQ składająca się z kompaktowych SUV-ów EQA i EQB, limuzyny EQE i SUV-a EQE SUV oraz flagowych modeli EQS i EQS SUV. Wreszcie mamy samochody sportowe w postaci kompaktowego CLA wersjach Coupe i Shooting Brake, reprezentującego klasę średnią CLE w wersjach Coupe i Cabriolet oraz pochodzacych z klasy wyższej modeli Mercedes-AMG GT, Mercedes-AMG GT 4Door Coupe oraz Mercedesa-AMG SL Roadster.
Aby lepiej zobrazować bogatą paletę Mercedesa, stworzyliśmy tabelę, w której uporządkowaliśmy poszczególne modele.
Segment | C | D | E | F | |
---|---|---|---|---|---|
Linia modelowa | Standardowa | Klasa A / Klasa B | Klasa C | Klasa E | Klasa S |
SUV | GLA / GLB | GLC / GLC Coupe | GLE / GLE Coupe / Klasa G | GLS | |
EQ | EQA / EQB | - | EQE / EQE SUV / EQG | EQS / EQS SUV | |
Sportowe | CLA | CLE | Mercedes-AMG GT / Mercedes-AMG GT 4Door Coupe / Mercedes-AMG SL Roadster | - |
Mercedes konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej linii modelowej wybieramy po jednym samochodzie, który według nas jest najbardziej optymalny i wskazujemy, na jakie opcje warto się skusić a jakie niepotrzebnie podnoszą cenę pojazdu. Zaznaczamy, że nasze zestawienie jest subiektywne i nie każdy musi podzielać nasz wybór.
Mercedes Klasa E 220 d 4MATIC Sedan
Mercedes Klasy E W214 jest świeżym modelem, gdyż zadebiutował wiosną 2023 roku i na rynek trafił zaledwie kilka miesięcy temu. Samochód wygląda smuklej, nowocześniej i bardziej elegancko od poprzednika, jeszcze bardziej zbliżając się do flagowej Klasy S. Jednocześnie zyskał więcej indywidualnego stylu w porównaniu do Klasy E W213. Samochód zachował proporcje klasycznej luksusowej limuzyny, zyskał nowy grill oraz łezkowate, "pofalowane" lampy. Tylne światła natomiast otrzymały ciekawy wzór gwiazdy. Współczynnik oporu powietrza wynosi raptem 0,231. W kabinie mamy nowy, jeszcze bardziej zdigitalizowany kokpit z opcjonalnym systemem MBUX Superscreen, który zawiera aż 3 wyświetlacze. Standardowo mamy 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów i 14,4-calowy dotykowy ekran systemu MBUX, zaś w opcji 12,3-calowy wyświetlacz przed pasażerem i rozbudowane, aktywne oświetlenie ambiente. W samochodzie zamontowano też kamerę, dzięki czemu można zrobić selfie lub dołączyć do wideokonferencji w aplikacjach takich jak Zoom czy Webex. Nie zabrakło odtwarzacza YouTube, TikToka, przeglądarki internetowej czy gier. Mercedes Klasy E ma 4949 mm długości, 1880 mm szerokości, 1468 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2961 mm. Bagażnik pomieści 540 litrów.

Dobrym wyborem do Klasy E będzie wariant 220 d 4MATIC z 2-litrowym dieslem rozwijającym 197 KM i 440 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, a prędkość maksymalna to 234 km/h. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 9-stopniowej przekładni automatycznej. Średnie spalanie według producenta waha się między 4,9 a 5,7 l/100 km. Wariant ten kosztuje od 299 200 zł. Polecamy pakiet wyposażenia Exclusive Premium za 50 253 zł, czyniący z Klasy E praktycznie kompletnie wyposażone auto. Oprócz innego wykończenia grilla i gwiazdy na masce zawiera m.in. rozszerzony pakiet skórzany, aktywne oświetlenie ambiente, kamery 360 stopni, system audio Burmester 4D, elektryczną regulację przednich foteli, zdalne zamykanie pokrywy bagażnika, cyfrowy kluczyk, przyciemniane szyby, mocniejszy układ hamulcowy, adaptacyjne zawieszenie, podświetlane listwy progowe, skórzaną tapicerkę, drewniane wstawki na kokpicie czy reflektory DIGITAL LED. Z innych opcji warto dobrać pakiet zimowy (2072 zł, zawiera podgrzewaną kierownicę i podgrzewane dysze spryskiwaczy), czarną podsufitkę (2015 zł) czy komfortowe domykanie drzwi (3166 zł). Tak wyposażona Klasa E wyniesie nas 371 414 zł.
Z kolei ze zbędnych opcji mamy pakiet asystenta jazdy Plus (12 290 zł, już standardowy jest wystarczająco rozbudowany), MBUX Superscreen (8577 zł, chyba, że potrzebujemy przeprowadzać wideokonferencje zdalnie) czy pakiet zdalnego parkowania (4029 zł).
Mercedes Klasa E - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa Klasy E 220 d 4MATIC AMG Line z napędem na obie osie i 9-stopniową przekładnią automatyczną 9G-Tronic:
Cena katalogowa: 359 642 zł
Cena Superauto.pl po rabacie: 327 300 zł.
Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
Wpłata własna 25% (81 000 zł)
Wartość wykupu 20% (64 zł)
Rata netto: 4470 zł
Mercedes Klasa E 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 303 946 zł
w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 325 247 zł
Mercedes GLC 220 d 4MATIC
Mercedes GLC II o oznaczeniu X254 zadebiutował w połowie 2022 roku. Jest to zupełnie nowa konstrukcja bazująca na podzespołach Klasy C W206. Również wizualnie GLC nawiązuje do Klasy C, m.in. poprzez obły grill czy reflektory, które jednak w SUV-ie zachodzą bardziej na atrapę chłodnicy. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29, a więc mniej niż w poprzedniku. W 2023 roku gamę wzbogacił wariant GLC Coupe. Również kabina pochodzi z Klasy C, a zatem mamy pionowy wyświetlacz systemu MBUX o przekątnej 11,9 cala, opcjonalną nawigację z rozszerzoną rzeczywistością, 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów oraz rozbudowane oświetlenie ambiente. GLC mierzy 4716 mm długości (o 60 mm więcej od poprzednika). Wysokość pojazdu wynosi 1640 mm, szerokość 1890 mm, zaś rozstaw osi 2888 mm. Bagażnik liczy od 600 do 1680 l, co czyni go największym w segmencie D wśród marek premium (w wersji PHEV 470-1530 l). Optymalnym wyborem dla GLC będzie wariant 220 d 4MATIC z 2-litrowym dieslem rozwijającym 197 KM i 440 Nm oraz 9-stopniową przekładnią automatyczną. Jednostkę wyposażono w układ mild hybrid z 23-konnym silnikiem elektrycznym. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 s i rozpędza się do 219 km/h. Średnie spalanie według producenta to 5,2 l/100 km.

Mercedes GLC 220 d 4MATIC kosztuje od 259 100 zł. Z opcji polecamy pakiet Avantgarde Advanced Plus (9124 zł, zawiera m.in. asystenta martwego pola, pakiet pamięci ustawień, podświetlane listwy progowe), reflektory Digital Light (7771 zł), tapicerkę skórzaną (9440 zł), pakiet zimowy (2072 zł, zawiera podgrzewaną kierownicę i podgrzewane dysze spryskiwaczy), czarną podsufitkę (2015 zł), deskę i boczki drzwi obszyte materiałem skóropodobnym (2648 zł), pakiet Energizing Plus (11 093 zł, posiada wentylowane fotele przednie, rozszerzone oświetlenie ambiente, pakiet AIR-BALANCE oraz wielokonturowe fotele przednie), system audio Burmester 3D Surround (5814 zł), pakiet parkowania z kamerą 360 stopni (2648 zł, zawiera też wirtualną maskę i czujniki parkowania z przodu), aktywnego asystenta utrzymywania odległości DISCTRONIC Plus (2303 zł) oraz pakiet Keyless-Go (4605 zł). Tak wyposażony GLC wyniesie nas 319 151 zł. Nie warto natomiast przepłacać za pakiet zdalnego parkowania (3511 zł) czy pakiet asystenta jazdy Plus (13 988 zł).
Mercedes GLC - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa GLC 220 d 4MATIC Avantgarde napędem na obie osie i 9-stopniową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC.
- Cena katalogowa: 297 144 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 273 400 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (68 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (56 000 zł)
- Rata netto: 3693 zł
Mercedes GLC 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 249 577 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 267 817 zł
Mercedes EQS 500 4MATIC
Elektryczny odpowiednik flagowej limuzyny Klasy S zadebiutował w 2021 roku i jest dużym luksusowym liftbackiem. Mercedes EQS ma dopracowaną aerodynamikę i wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,20. W momencie premiery był najbardziej opływowym seryjnym autem. Jest to pierwszy model oparty na nowej platformie MEA przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych. Samochód wyróżniają płynne opływowe kształty karoserii, zabudowany grill płynnie przechodzący w reflektory, chowane w nadwoziu klamki i łukowata linia dachu. W kabinie znajdziemy nowoczesny kokpit MBUX Hyperscreen składający się z 3 ekranów połączonych wspólną taflą szkła, z czego centralny ma 17 cali, a pozostałe po 12,3 cala przekątnej. Kluczowym rozwiązaniem systemu MBUX Hyperscreen jest “strefa zero”. Projektanci zadbali, by niezbędne funkcje oraz informacje zawsze były na samym wierzchu interfejsu. Wiosną EQS przeszedł lifting , otrzymując nową atrapę chłodnicy w stylu Klasy S i większe akumulatory. Mercedes EQS mierzy 5223 mm długości, 1926 mm szerokości oraz 1512 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 3210 mm. Bagażnik pomieści od 620 do 1700 litrów.

Flagowy charakter EQSa podkreśla odmiana 500 4MATIC, która rozwija 449 KM i 828 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i rozpędza się do 210 km/h. Baterie mają 118 kWh pojemności netto i zapewniają do 744 km zasięgu w trybie mieszanym. EQS 500 4MATIC startuje od 567 200 zł. Jeśli chcemy doznać w pełni luksusu, jaki zapewnia Mercedes EQS, warto skusić się na pakiety Manufaktur Lifecycle Edition (80 302 zł) oraz Premium Plus (59 521 zł). Co prawda kosztują sporo, jednak czynią z EQSa naprawdę ekskluzywny i bogato wyposażony samochód. W pakiecie Premium Plus otrzymujemy m.in.:
- adaptacyjnego asystenta świateł drogowych
- oświetlenie Highbeam Plus DIGITAL LIGHT
- listwę świetlną LED z przodu
- Pakiet asystenta jazdy Plus
- Aktywnego asystenta limitu prędkości
- Aktywnego aystenta układu kierowniczego
- Aktywny tempomat DISTRONIC
- Asystenta znaków drogowych
- Czujniki z tyłu dla asystenta utrzymania w pasie jezdni
- PRE-SAFE impulse side
- Wspomaganie manewru wymijania
- Pakiet parkowania z funkcją zdalnego parkowania
- Kamerę 360°
- System nagłośnienia Burmester surround
- Wielokonturowe fotele przednie
Z kolei pakiet Manufaktur zawiera m.in. tapicerkę skórzaną Nappa Exclusive, dwukolorową kierownicę wykończoną skórą Nappa, dywaniki z grubego włosia z logo Mercedes-Benz, adaptacyjne oświetlenie przestrzeni z tyłu, lakier Czerń Obsydianu, składane osłony przeciwsłoneczne, podświetlane listwy progowe z napisem "AMG", zagłówki foteli drugiego rzędu z poduszkami z napisem "AMG", klimatyzowane tylne fotele i tablet MBUX dla pasażerów drugiego rzędu, przedni fotel pasażera z możliwością regulacji przez pasażera siedzącego z tyłu, siedzenia executive, stylowe klamry pasów bezpieczeństwa, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane koło kierownicy , podgrzewane fotele Plus przednie , podgrzewane fotele Plus z tyłu, podgrzewane poduszki dla pasażerów z tyłu oraz wielokonturowe fotele z tyłu Z innych opcji warto też skusić się na podgrzewaną szybę przednią (3339 zł), przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji (2245 zł) wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości (5228 zł) oraz na wideorejestrator jazdy (1151 zł). Tak skonfigurowany Mercedes EQS 500 4MATIC wyniesie nas 722 652 zł.
Mercedes EQS - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa EQS 580 4MATIC AMG Line napędem na obie osie i bateriami 108 kWh:
- Cena katalogowa: 799 921 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 583 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (144 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (118 000 zł)
- Rata netto: 7935 zł
Mercedes EQS 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 565 388 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 601 006 zł
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet
Mercedes CLE zadebiutował latem 2023 roku jako następca wersji coupe i cabriolet Mercedesów Klasy C i E. Samochód również występuje zarówno w wersji z otwartym jak i zamkniętym nadwoziem. Samochód bazuje na podzespołach Mercedesa Klasy C W206, z którym dzieli część silników i projekt kabiny i nawiązuje do niego stylistycznie, choć gabarytami bliżej mu do Klasy E. CLE Cabriolet mierzy 4853 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1435 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2875 mm. Bagażnik pomieści 375 litrów. Samochód ma smukłe, opływowe nadwozie o typowym dla współczesnych Mercedesów designie oraz kabinę, która pomieści 4 osoby. Samochód jest znacznie obszerniejszy od Klasy C Cabriolet, natomiast w środku znajdziemy 11,9-calowy wyświetlacz systemu MBUX z opcjonalną nawigacją wykorzystującą rozszerzoną rzeczywistość, rozbudowane oświetlenie ambiente oraz ponad 12-calowy zestaw cyfrowych zegarów.

Kwintesencją modelu CLE Cabriolet jest topowy wariant 53 AMG 4MATIC+ z napędem na obie osie i 9-stopniową przekładnią automatyczną. Posiada 3-litrową podwójnie doładowaną jednostkę R6 o mocy 449 KM i maksymalnym momencie obrotowym 560 Nm, wyposażoną w układ mild hybrid z 23-konnym silnikiem elektrycznym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h (z pakietem AMG Driver za 10 937 zł 270 km/h). Samochód w tej wersji startuje od 458 000 zł. Warto dopłacić do pakietu Premium Plus (13 988 zł, zawiera nagłośnienie Burmester 3D, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, asystenta wnętrza MBUX, wyświetlacz head-up, moduł 5G, kamery 360 stopni, asystenta znaków drogowych, nadmuch ciepłego powietrza na kark AIRSCARF oraz pakiet lusterek. Samochód prezentuje się dużo lepiej na 20-calowych felgach (od 4317 zł). Komfort podróżowania wariant AMG poprawią też fotele AMG Performance Advanced (12 376 zł), aktywny tempomat (2303 zł) oraz pakiet zimowy (2072 zł, zawiera podgrzewaną kierownicę i podgrzewane dysze spryskiwaczy). W przypadku kabrioletu warto wybrać też osłonę przeciwwiatrową (tzw. windshot) za 1842 zł. Tak wyposażony Mercedes-AMG CLE Cabriolet 53 AMG 4MATIC+ kosztuje 495 186 zł.
Mercedes CLE - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ z napędem na obie osie i 9-stopniową przekładnią automatyczną:
- Cena katalogowa: 464 168 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 445 600 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (112 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (91 000 zł)
- Rata netto: 5997 zł
Mercedes CLE 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 424 396 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 452 306 zł