Konfigurujemy idealne wersje Kii!
Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie brał jej na poważnie. Obecnie Kia należy do liderów polskiego rynku, a jej oferta jest atrakcyjna i różnorodna. Wybieramy optymalne wersje i modele Kii.

Z artykułu dowiesz się o:
Jeszcze jakieś 20 lat temu nikt nie wróżył Kii sukcesu w Europie, gdzie liczyły się tylko rodzime i ewentualnie japońskie marki. Obecnie samochody Kii są bestsellerami w wielu europejskich krajach, a w Polsce koreańska marka należy do liderów. Od stycznia do września 2024 roku Kia znalazła aż 24 464 klientów w Polsce, co daje jej 4. miejsce wśród najpopularniejszych marek nad Wisłą. Prawdziwym hitem jest kompaktowy SUV Sportage, który od początku roku znalazł 10 217 nabywców, co czyni go najpopularniejszym modelem w segmencie i 5. najchętniej wybieranym nowym autem w Polsce w ogóle. Gama Kii jest obecnie bogata i skupia się głównie na hatchbackach, crossoverach i SUV-ach. Wskazujemy najciekawsze naszym zdaniem modele i wersje.
Jak dzielimy gamę Kii?
Na początek kilka słów o tym, jak wygląda gama Kii. Możemy ją podzielić najłatwiej na modele klasyczne, czyli hatchbacki, takie jak małe Picanto, miejskie Rio i kompaktowy Ceed, a także kombi w postaci Ceeda SW i Proceeda. Mamy też spalinowe i hybrydowe SUV-y i crossovery w postaci Stonica, Niro, XCeeda, Sportage oraz Sorento, a także rodzinę elektrycznych modeli EV w postaci najnowszego crossovera EV3, większego EV6 oraz flagowego SUV-a EV9. Aby wam to lepiej zobrazować, przygotowaliśmy tabelę z podziałem na poszczególne nadwozia i segmenty:
Rodzaj nadwozia | Segment | A | B | C | D | E |
---|---|---|---|---|---|---|
Hatchback/Kombi | Picanto | Rio | Ceed / Ceed SW / Proceed | - | - | |
SUV/Crossover | - | Stonic | XCeed / Niro / Sportage | Sorento | - | |
SUV/Crossover EV | - | EV3 | Niro | EV6 | EV9 |
Kia konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej grupy wybieramy po jednym modelu i wskazujemy optymalną według nas wersję oraz opcje, na które warto się skusić a na które niekoniecznie. Oczywiście nasz wybór ma charakter subiektywny i nie każdy musi się z nim zgadzać. Bez wątpienia sporym atutem Kii jest gwarancja na 7 lat lub 150 000 km.
Kia Ceed 1.5 T-GDI L 7DCT
Z klasycznej gamy warto skusić się na "koreańskiego Golfa", czyli Kię Ceed. Jest to klasyczny, pięciodrzwiowy hatchback klasy kompaktowej, stawiający na funkcjonalność i rozsądną cenę zakupu. Obecna, III generacja Ceeda zadebiutowała w 2018 roku i bazuje na nowej platformie K2, z której korzysta też Hyundai i30. Za zestrojenie układu jezdnego odpowiada Albert Biermann, który wcześniej pracował dla działu BMW M GmbH. Stylistyka auta nawiązuje do Picanto i Rio, stanowiąc bardziej konwencjonalne rozwinięcie poprzednika. W 2021 roku Kia Ceed doczekała się liftingu, zyskując ostrzejsze klosze reflektorów z nowym wzorem LED-ów do jazdy dziennej, nowe logo marki oraz przeprojektowane tylne lampy, które w topowej odmianie GT-Line mają wzór plastra miodu. W kabinie znajdziemy większy wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 10,25 cala z dotykowymi przyciskami funkcyjnymi, a w w wersji GT-Line pojawiły się cyfrowe zegary z 12,3-calowym ekranem. Kia Ceed mierzy 4310 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1447 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2650 mm. Bagażnik ma 395 litrów.

Polecamy odmianę 1.5 T-GDI w bogatej konfiguracji L z przekładnią DCT, wycenioną na 122 900 zł. Jednostka rozwija 140 KM i 253 Nm, współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,7 s oraz prędkość maksymalną na poziomie 197 km/h. W wersji L już w standardzie znajdziemy m.in.:
- elektryczną regulację podparcia lędźwiowego foteli przednich, regulowaną wysokość siedziska fotela pasażera
- przyciemniane szyby z tyłu
- tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej, chromowane klamki wewnętrzne, elementy wnętrza lakierowane na wysoki połysk w kolorze czarnym
- konsolę centralną z regulowanym wzdłużnie podłokietnikiem i nawiewami na tył
- elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją kierunkowskazów w technologii LED
- pakiet zimowy: podgrzewane przednie fotele z 3-stopniową regulacją, podgrzewana kierownica, podgrzewana szyba przednia
- przednie lampy przeciwmgielne
- dwustrefową automatyczną klimatyzację
- tylne lampy LED
- kamerę cofania
- czujniki parkowania z tyłu
Z opcji polecamy pakiet bezpieczeństwa dla DCT (4000 zł, zawiera aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach oraz asystenta jazdy po autostradzie) oraz autoalarm akcesoryjny za 1200 zł. Tak wyposażona Kia Ceed wyniesie nas 128 100 zł.
Kia Ceed - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Kii Ceed 1.5 T-GDI L DCT z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią DCT:
- Cena katalogowa: 125 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 117 876 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (29 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (18 000 zł).
- Rata netto: 1680 zł
Kia Ceed 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 96 270 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 107 341 zł
Kia Sportage HEV AWD Business Line
W naszym zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć największego hitu Kii, czyli modelu Sportage. V generacja zadebiutowała w 2021 roku i jest spokrewniona z Hyundaiem Tucsoem, z którym dzieli m.in. platformę i gamę jednostek napędowych. Sportage zyskała znacznie odważniejszy i nowocześniejszy design od poprzednika z charakterystycznym przednim pasem z dużym grillem, tzw. tygrysim nosem i reflektorami LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Typowo dla Sportage'a mamy też szeroki słupek C, a wśród opcji znajdziemy m.in. dwukolorowe nadwozie z kontrastowym dachem. Z tyłu uwagę zwracają łezkowate lampy w stylu Mercedesa GLE. W kabinie zastosowano nowoczesny kokpit z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami stanowiącymi jedną płaszczyznę oraz multifunkcyjnym panelem dotykowym z pokrętłami, służącym do obsługi klimatyzacji i multimediów. Kia Sportage mierzy 4515 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1645 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2680 mm. Bagażnik w wersji hybrydowej HEV pomieści od 587 do 177 litrów.

Polecamy odmianę hybrydową HEV z napędem na obie osie, w bogatej konfiguracji Business Line za 191 900 zł. Układ hybrydowy bazuje na jednostce benzynowej 1.6 T-GDI o mocy 160 KM i 60-konnym silniku elektrycznym. Łącznie mamy do dyspozycji 210 KM i 350 Nm. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni automatycznej (hydrokinetyczna). Baterie mają 1,49 kWh pojemności. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s, a prędkość maksymalna to 186 km/h. Wersja Business Line już w standardzie oferuje m.in.:
- inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe wykonane w technologii LED
- kameralne oświetlenie wnętrza
- funkcję automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate
- indukcyjną ładowarkę do telefonu o mocy 15W z funkcją chłodzenia
- tapicerkę materiałowo - skórzaną (skóra ekologiczna)
- światła tylne wykonane w technologii LED
- elementy w zderzaku przednim oraz tylnym, dolna listwa ochronna tylnego zderzaka oraz część zewnętrznej listwy progowej drzwi wykończone w kolorze ciemnego chromu
- dolne listwy szyb lakierowane na czarno
- lakierowane na czarno lusterka zewnętrzne
- czarną podsufitkę
- elektryczną regulację foteli przednich
- regulację wysokości fotela pasażera
- 18-calowe grafitowe felgi
- dostęp bezkluczykowy
- zakrzywiony ekran z 12,3-calowym wyświetlaczem zegarów cyfrowych „Supervision Cluster” zintegrowanych z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
- dwa porty USB-C w oparciach przednich foteli
- przyciemniane szyby tylne
- podgrzewane fotele przednie z trójstopniową regulacją oraz podgrzewane skrajne tylne siedzenia
- podgrzewaną kierownicę
- aktywny tempomat
- asystenta jazdy po autostradzie
- kamerę cofania
- przednie i tylne czujniki parkowania
Z opcji polecamy pakiet Drive Wise Plus (6500 zł, zawiera system monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą, system zdalnego parkowania przy użyciu pilota, system kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360° oraz system monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym) oraz system nagłośnienia Harman Kardon z 8 głośnikami i subwooferem (2500 zł). Tak wyposażona Kia Sportage wyniesie nas 200 900 zł.
Kia Sportage - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Kii Sportage 1.6 T-GDI HEV AWD 6AT Business Line z napędem na obie osie i 6-stopniową przekładnią automatyczną:
- Cena katalogowa: 205 300 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 190 929 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (48 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (28 000 zł).
- Rata netto: 2714 zł
Kia Sportage 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 163 561 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 177 392 zł
Kia EV6 Plus RWD 77,4 kWh
Z elektryków Kii polecamy zgrabnego crossovera klasy średniej w postaci modelu EV6. Samochód zadebiutował w 2021 roku jako pierwszy model tej marki zaprojektowany od podstaw jako elektryk. Jednocześnie wraz z nim zadebiutowała nowoczesna platforma dla samochodów elektrycznych E-GMP, a EV6 dało początek nowej linii samochodów BEV od Kii. Wraz z tym modelem Kia wprowadziła nowy design o nazwie Opposites United, w którym zrezygnowano z charakterystycznego tygrysiego nosa oraz postawiono na futurystyczne, agresywne kształty i masywną, opływową karoserię z chowanymi w nadwoziu klamkami i zintegrowanym z lampami tylnymi spojlerem. Kabina przypomina Sportage i składa się z dwóch 12,3-calowych wyświetlaczy oraz multifunkcyjnego panelu dotykowego od klimatyzacji i multimediów. Zastosowanie architektury 800V pozwoliło na szybkie ładowanie baterii mocą nawet do 240 kW. Wiosną 2024 roku Kia EV6 przeszła lifting, zyskując większe baterie (84 kWh) i jeszcze wyższą dopuszczalną moc ładowania (350 kW). Odświeżono też przednie i tylne lampy, przemodelowano zderzaki oraz wprowadzono nowy projekt koła kierownicy. Kia EV6 mierzy 4680 mm długości, 1880 mm szerokości oraz 1550 mm wysokości, a rozstaw os liczy 2900 mm. Bagażnik ma 520 litrów (z audio Meridian 490 l), a przedni 52 l.

Polecamy środkową odmianę Plus z napędem na tylną oś i bateriami o pojemności 77,4 kWh netto. Kosztuje ona 259 900 zł. Kia EV6 RWD rozwija 229 KM i 350 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s i rozpędza się do 185 km/h. Baterie można ładować mocą do 350 kW, w efekcie czego w optymalnych warunkach naładujemy je od 10 do 80% w zaledwie 18 minut. Zasięg w trybie mieszanym wynosi 504 km. Wersja Plus już w standardzie ma m.in.:
- pakiet stylistyczny plus: elementy stylistyczne dolnej części zderzaka przedniego i tylnego, nakładki na nadkola i listwy progowe lakierowane w kolorze czarnym o wysokim połysku
- przyciemniane szyby z tyłu, szyby przednie z funkcją ograniczającą nagrzewania się wnętrza
- podgrzewaną kierownicę oraz fotele przednie
- fotele przednie regulowane elektrycznie z funkcją regulacji odcinka lędźwiowego, funkcję pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych,
- elementy wnętrza wykonane z materiału Geonic, elementy wnętrza wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku
- tapicerkę ze skóry wegańskiej, podłokietnik przedni wykończony materiałem Geonic 3D
- technologię V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V)
- pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa: monitorowania martwego pola (BSD), automatycznej zmiany kierunku jazdy (BSCAA), monitorowania ruchu podczas cofania z funkcją zatrzymania (RCTCA)
- bezprzewodową, indukcyjną ładowarkę do telefonu o mocy 15 W
- 20" felgi aluminiowe z oponami Continental w rozmiarze 255/45 R20
- klimatyzację automatyczną z dodatkowymi nawiewami w słupku "B" dla pasażerów tylnych siedzeń
- zakrzywiony ekran wysokiej rozdzielczości z wyświetlaczem cyfrowych zegarów 12,3” oraz ekranem systemu multimedialnego 12,3”
- lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, podgrzewane, z funkcją automatycznego składania, lakierowane w kolorze czarnym o wysokim połysku z funkcją kierunkowskazów LED
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania
- przednie reflektory, światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy LED
- pakiet systemów wspomagających jazdę: aktywny tempomat z funkcją "machine learning" (SCC), asystent jazdy po autostradzie (HDA)
- radioodtwarzacz z 6 głośnikami, bluetooth z możliwością podłączenia dwóch urządzeń, antena dachowa typu "płetwa rekina", tuner radia cyfrowego DAB, Kia Navi System z interfejsem Android Auto i Apple Car Play
Z opcji polecamy pakiet funkcjonalny (5500 zł, zawiera inteligentne reflektory adaptacyjne, kierunkowskazy LED typu sekwencyjnego, podgrzewaną tylną kanapę i elektryczną pokrywę bagażnika oraz automatyczne klamki z funkcją "easy entry"), pompę ciepła (4500 zł), zestaw audio Meridian z 14 głośnikami (4000 zł) oraz pakiet technologiczny (6500 zł, zawiera system monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą, system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów na skrzyżowaniach, system zdalnego parkowania obsługujące funkcję: parkowania prostopadłego i wjazdu / wyjazdu z miejsca parkingowego, Round View Camera - system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360˚, asystenta jazdy po autostradzie rozbudowanego o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, funkcję unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi, funkcję jazdy offsetowej w przypadku wykrycia kolizji z sąsiednim pojazdem oraz system monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym. Tak wyposażona Kia EV9 wyniesie nas 280 400 zł.