Konfigurujemy idealne wersje Forda!
Fordy są częstym widokiem na naszych drogach. Marka od lat mieści się w TOP20 i cieszy się powodzeniem wśród wielu klientów w Polsce. Wskazujemy optymalne naszym zdaniem wersje i modele Forda.

Ford jest jedną z najciekawszych marek samochodów popularnych. Portfolio amerykańskiego producenta jest naprawdę bogate i nie brakuje w nim również fascynujących modeli znanych wcześniej głównie klientom z USA. Ford, choć nie mieści się w TOP10, plasuje się tuż za pierwszą dziesiątką i jest częstym widokiem na naszych drogach. Na samochody osobowe z logo Forda zdecydowało się od początku roku 10 059 nabywców, co daje tej marce 13. miejsce wśród najpopularniejszych producentów aut nad Wisłą. Co prawda patrząc na skumulowane dane z 2024, nie znajdziemy żadnego modelu Forda w TOP20, jednak już w samym wrześniu do pierwszej dwudziestki załapał się Focus, który znalazł 500 nabywców, zajmując tym samym 20. miejsce. Przedstawiamy optymalne wersje i modele Forda.
Jak dzielimy gamę Forda?
Na początek przedstawimy gamę tej marki. Ofertę Forda najłatwiej podzielić na modele klasyczne, SUV-y i terenówki, samochody elektryczne oraz samochody sportowe. Z klasycznej gamy pozostał tylko kompaktowy Focus w wersjach hatchback i kombi, wśród SUV-ów i terenówek znajdziemy miejską Pumę, SUV-a klasy średniej Kuga, flagowego Explorera reprezentującego segment E oraz terenówkę Bronco. Z samochodów elektrycznych mamy kompaktowego SUV-a Explorer EV oraz SUV-y klasy średniej Capri oraz Mustang Mach-E. Wreszcie mamy samochody sportowe w postaci Focusa ST, Mustanga Mach-E GT oraz Mustanga. Oczywiście w naszym zestawieniu nie uwzględniamy oferty aut użytkowych Forda, gdyż ta jest tak obszerna, że zasługuje na osobny materiał.
Aby wam lepiej zobrazować gamę aut osobowych Forda, przygotowaliśmy tabelę z podziałem na poszczególne typy samochodów:
Grupa modeli | Segment | B | C | D | E |
---|---|---|---|---|---|
Hatchback/Kombi | - | Focus | - | - | |
SUV/Terenówka | Puma | - | Kuga | Explorer | |
Elektryczne | - | Explorer EV | Capri / Mustang Mach-E | - | |
Sportowe | Puma ST | Focus ST | Mustang / Mustang Mach-E GT | - |
Ford konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej grupy wybieramy po jednym modelu i wskazujemy optymalną według nas wersję oraz opcje na które warto się skusić, a na które niekoniecznie. Oczywiście nasze preferencje są subiektywne i nie każdy musi je podzielać.
Ford Focus ST-Line X 1.0 EcoBoost Hybrid 155 Powershift
Kompaktowy Ford w aktualnej IV odsłonie zadebiutował w 2018 roku i jest zupełnie nową konstrukcją. Korzysta z nowej platformy. Samochód występuje jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Wizualnie Focus nawiązuje do mniejszej Fiesty. Focus IV względem poprzednika zyskał większy rozstaw osi i niżej osadzone fotele, zaś nadwozie bardziej zaoblono. Kompaktowy Ford występuje także w uterenowionej odmianie Active. Jesienią 2021 roku Focus przeszedł lifting, zyskując nowy, agresywniejszy przód z inaczej stylizowanymi lampami i większą oraz wyżej osadzoną atrapą chłodnicy, a także odświeżone tylne lampy. Spore zmiany zaszły też w kabinie, gdzie pojawił się większy wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej ponad 12 cali, zaś kokpit zwieńczył 13,2-calowy ekran systemu infotainment. Pozbyto się także panelu klimatyzacji, który zastąpiono panelem przełączników funkcji jazdy. Ford Focus w wersji ST-Line X mierzy 4392 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1459 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2700 mm. Bagażnik pomieści 392 litry.

Polecamy środkowy wariant 1.0 EcoBoost z układem mild hybrid rozwijający 155 KM i 190 Nm, w konfiguracji ST-Line X wycenionej na 137 700 zł, a w obecniej promocji na 123 200 zł. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i rozpędza się do 206 km/h. Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia Powershift. Z opcji polecamy 18-calowe alufelgi, 16-calowe dojazdowe koło zapasowe (600 zł), pakiet Driver Asisstance (2800 zł), zawierający m.in. aktywny tempomat czy asystenta pasa ruchu, reflektory Full LED matrycowe (4900 zł), radioodtwarzacz z SYNC 4, DAB+, nawigacją satelitarną i audio Bang&Olufsen (3200 zł), ergonomiczne przednie fotele z certyfikatem AGR (1600 zł), pakiet Winter (1900 zł, zawiera podgrzewana fotele, podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę) oraz pakiet ST-Line nadający autu więcej sportowego stylu (1800 zł). Tak wyposażony Focus ST-Line X wyniesie nas 157 100 zł, a przy obecnej promocji 142 600 zł. Należy jednak pamiętać, że audio B&O i koło dojazdowe ograniczają bagażnik do zaledwie 273 litrów.
Ford Focus - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Focusa 1.0 EcoBoost mHEV Titanium z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią Powershift:
- Cena katalogowa: 126 300 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 107 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (32 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (21 000 zł).
- Rata netto: 1341 zł
Ford Focus 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 87 041 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 97 050 zł
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 Powershift ST-Line
Ford Puma zadebiutował w 2019 roku jako miejski crossover, zastępując EcoSporta. Samochód oparto na platformie Fiesty, z którą dzieli silniki i projekt kabiny. Puma otrzymała charakterystyczne, obłe nadwozie, owalne reflektory umieszczone na krawędziach maski i smukłe tylne lampy. Na początku 2024 roku samochód doczekał się liftingu, w ramach którego odświeżono reflektory i grill i przeprojektowano zderzaki. Zastosowano też zupełnie nową kabinę z wyżej zabudowanym, masywniejszym kokpitem, w którym dominuje 13,2-calowy dotykowy ekran systemu Ford SYNC4, zmieniono też nawiewy i zastosowano spłaszczoną u dołu dwuramienną kierownicę. Ford Puma występuje także w sportowej wersji ST. Miejski SUV Forda mierzy 4207 mm długości, 1805 mm szerokości oraz 1536 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2588 mm. Bagażnik pomieści 456 litrów.

Polecamy Pumę w wersji 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM w konfiguracji ST-Line z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Powershift. Samochód kosztuje 127 950 zł, zaś w obecnej promocji 115 950 zł. Z opcji polecamy dojazdowe koło zapasowe (440 zł, jednak ogranicza bagażnik do 410 litrów), pakiet Driver Assistance (3600 zł), reflektory matrycowe Full LED (3950 zł), pakiet Winter (2900 zł) zawierający podgrzewaną przednią szybę, podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele czy pakiet Comfort (2700 zł) zawierający m.in. dostęp bezkluczykowy czy elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Tak wyposażony Ford Puma wyniesie nas 141 540 zł.
Ford Puma - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Pumy 1.0 EcoBoost mHEV ST-Line z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią Powershift:
- Cena katalogowa: 136 860 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 123 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (37 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (25 000 zł).
- Rata netto: 1545 zł
Ford Puma 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 100 899 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 112 502 zł
Ford Mustang Mach-E RWD Standard Range
Ford Mustang Mach-E zadebiutował w listopadzie 2019 roku, a na rynek trafił w 2020 r. Jest to pierwszy samochód elektryczny Forda oferowany w Europie. Samochód otrzymał design inspirowany słynnym Mustangiem, co widać zwłaszcza po tylnej partii nadwozia z charakterystycznymi lampami LED składającymi się z trzech segmentów, a także po smukłej sylwetce nadwozia a'la coupe. Masywny przód i nadmuchane nadkola Mustanga Mach-E nadają mu agresywnej, sportowej prezencji, ponadto pozbawiono go logo Forda na rzecz emblematu mustanga. Ciekawym rozwiązaniem są specjalne wypustki na słupkach drzwi zastępujące klamki. Kabina jest minimalistyczna i zdominowana przez centralnie umieszczony, pionowy wyświetlacz systemu Ford SYNC4 o przekątnej aż 15,6 cala. Na początku 2024 roku Mustang Mach-E doczekał się liftingu, zyskując większe baterie, a co za tym idzie poprawiono jego zasięg. Mustang Mach-E mierzy 4713 mm długości, 1880 mm szerokości oraz 1624 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2972 mm. Bagażnik pomieści 407 litrów, natomiast frunk kolejne 100 l.

Polecamy bazowego Forda Mustanga Mach-E z napędem na tylną oś, gdyż z bazową ceną 218 650 zł łapie się na program "Mój Elektryk" (będzie wznowiony od 1 stycznia 2025 roku), a w tej cenie dostajemy SUV-a klasy średniej o mocy 269 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Baterie mają 72,6 kWh pojemności netto i zapewniają 470 km zasięgu, można je ładować mocą do 150 kW. Z opcji polecamy pakiet Technology Plus za 10 300 zł, w skład którego wchodzą: radioodtwarzacz z SYNC 4A, DAB+, nawigacją satelitarną i B&O, drzwi bagażnika zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo;, tapicerka z perforowanej skóry ekologicznej Sensico, fotele kierowcy oraz pasażera z elektryczną regulacją położenia w 8. kierunkach oraz funkcja pamięci położenia lusterek zewnętrznych oraz foteli przednich. Tak wyposażony Mustang Mach-E wyniesie nas 228 950 zł.
Ford Mustang Mach-E - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Mustanga Mach-E RWD z napędem na tylną oś i bateriami o pojemności 70 kWh:
- Cena katalogowa: 300 500 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 240 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (72 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (48 000 zł).
- Rata netto: 2992 zł
Ford Mustang Mach-E 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 212 677 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 229 332 zł
Ford Mustang GT
Wśród aut sportowych wybór może być tylko jeden. Jest nim oczywiście Mustang GT, czyli ikona amerykańskiego auta. VII generacja Mustanga zadebiutowała w Polsce w 2024 roku i pod kątem wizualnym stanowi ewolucję poprzednika. Wygląda agresywniej, jednak proporcje i ogólne kształty pojazdu się nie zmieniły. Nadal mamy agresywny przód z ostrymi reflektorami LED i dużym grillem, masywne nadkola, smukłą sylwetkę i charakterystyczne tylne lampy składające się z trzech segmentów. Mocno zmieniła się natomiast kabina, choć zarys kokpitu nadal nawiązuje do poprzedników. Dominują dwa 12,3-calowe wyświetlacze pod wspólną taflą szkła, zastosowano też nowe kratki nawiewów i nową kierownicę, a także oryginalnie zaprojektowaną dźwignię ręcznego. Ford Mustang GT mierzy 4810 mm długości, 1916 mm szerokości oraz 1404 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2719 mm. Bagażnik pomieści 381 litrów.

Polecamy odmianę GT z 10-stopniową przekładnią automatyczną, która w wersji Fastback kosztuje 318 500 zł, zaś w Convertible 338 500 zł. Samochód korzysta z 5-litrowego wolnossącego silnika V8 o mocy 446 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 s (w Convertible 5 s), a prędkość maksymalna to 250 km/h. Z opcji polecamy 19-calowe alufelgi (6000 zł) oraz lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe (2200 zł). Tak wyposażony Mustang GT wyniesie nas 326 700 zł. Warto też rozważyć elektronicznie sterowane aktywne zawieszenie MagneRide za 10 300 zł.
Ford Mustang - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Mustanga GT Fastback z napędem na tylną oś i 10-stopniową przekładnią automatyczną:
- Cena katalogowa: 330 000 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 330 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 30% (98 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (65 000 zł).
- Rata netto: 4148 zł
Ford Mustang 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 303 124 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 324 922 zł