BMW X3 2023 vs Audi Q5 2023 vs Mercedes GLC 2023. Popularne SUV-y klasy średniej
Jak wszyscy wiemy, niemieckie marki premium cieszą się sporą popularnością. Dotyczy to w szczególności ich SUV-ów klasy średniej. Porównujemy ze sobą BMW X3, Audi Q5 i Mercedesa GLC.

Niemieckie samochody od zawsze cieszyły się sporą popularnością z racji na ich dopracowanie, niezawodność, a przede wszystkim bogatą historię i renomę, na którą pracowały przez dziesiątki lat. Wraz z boomem na SUV-y w gamach niemieckich producentów stopniowo zaczęły pojawiać się przedstawiciele tego segmentu, różnej wielkości i o różnych kształtach. Przedstawiamy najpopularniejszych przedstawicieli niemieckich SUV-ów premium, a więc modele klasy średniej w postaci BMW X3, Audi Q5 oraz Mercedesa GLC. SUV-y klasy średniej oferują już całkiem sporo przestrzeni w kabinie i wystarczająco mocne silniki, jednocześnie są zgrabniejsze i nie tak drogie co duże SUV-y, a ich standard wyposażenia i wykończenia także nie daje powodów do narzekań. Są one często wykorzystywane jako auta rodzinne, wiele wariantów ma już napęd 4x4 i skrzynię automatyczną. Jeśli chodzi o wspomniane SUV-y klasy średniej marek premium, należą one do najpopularniejszych nowych samochodów w Polsce. BMW X3 sprzedało się w liczbie 2890 egzemplarzy w 2022 roku (38. miejsce w rankingu TOP50), Audi Q5 znalazło w 2022 roku 3596 nabywców (27. miejsce w rankingu TOP50), zaś Mercedes GLC 3748 egzemplarzy (24. miejsce w TOP50).
BMW X3 2023 vs Audi Q5 2023 vs Mercedes GLC 2023 - krótko o modelach
BMW X3 2023
BMW X3 III generacji oznaczone symbolem G01 zadebiutowało na targach we Frankfurcie we wrześniu 2017 roku. Dostępne są następujące warianty modelowe: Linia podstawowa, Advantage, xLine, Luxury Line, M Sport, Individual M Sport oraz topowe M i M Competition. W momencie debiutu BMW X3 trzeciej generacji było największym modelem i miało największy rozstaw osi w klasie SUV-ów segmentu D. BMW X3 jest zbudowane tak, aby równomiernie rozłożyć ciężar na osie w celu uzyskania optymalnych osiągów. Sylwetka przypominająca samochód sportowy, z długą maską i spadzistym dachem, przyczynia się do poprawy właściwości jezdnych. W 2020 roku do gamy dołączył elektryczny wariant iX3 z delikatnie przeprojektowanymi lampami i zderzakami oraz nowymi felgami. W 2021 roku przeprowadzono modernizację X3 odświeżając przednie reflektory i zderzaki, a także wprowadzono nowy wzór tylnych lamp, zaktualizowano multimedia, które mogą mieć teraz 12,3-calowy wyświetlacz, zaś na liście opcji pojawiły się laserowe reflektory z zasięgiem do 650 m. Pojawiły się też nowe kratki nawiewów, zmieniono również kierownicę.

Audi Q5 2023
Audi Q5 II generacji zadebiutowało na targach w Paryżu w 2016 roku. W porównaniu z poprzednim modelem, samochód zachował podobne proporcje nadwozia, ale przeszedł znaczące zmiany w stylizacji. Przód auta ma wydłużone reflektory, duży grill, który dominuje w przednim pasie, a resztę nadwozia zdobią wyraziste przetłoczenia, które eksponują nadkola. Samochód jest również dłuższy i niższy od swojego poprzednika. Wnętrze samochodu zostało dostosowane do ówczesnej estetyki Audi z odświeżonym projektem kierownicy, mniej masywnym i zabudowanym kokpitem oraz wolnostojącym ekranem dotykowym do sterowania systemem multimedialnym. Q5 II ma dłuższy rozstaw osi, co zapewnia więcej miejsca w kabinie i pojemniejszy bagażnik. W 2020 roku samochód przeszedł modernizację, w ramach której odświeżono przednie i tylne lampy, zmodyfikowano jednostki napędowe oraz wprowadzono większy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10 cali.

Mercedes GLC 2023
W czerwcu 2022 roku Mercedes przedstawił model GLC II generacji, który pojawił się siedem lat po premierze poprzedniego modelu i otrzymał nazwę kodową X254. Nowe auto napędzane jest czterocylindrowymi silnikami z technologią MHEV, podobnie jak w Klasie C. Produkcja rozpoczęła się we wrześniu 2022 roku w fabryce w Sindelfingen. Projektanci wybrali ewolucyjne podejście do designu GLC, którego nadwozie przypomina nadmuchaną Klasę C W206. Choć ma klasyczne, eleganckie linie, nowy. W porównaniu z poprzednią wersją, nowy GLC ma niższy współczynnik oporu powietrza (0,29 wobec 0,31).

BMW X3 2023 vs Audi Q5 2023 vs Mercedes GLC 2023 - wymiary i bagażnik
BMW X3 mierzy od 4708 do 4716 mm długości, od 1891 do 1897 mm szerokości oraz 1676 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2864 mm. Bagażnik pomieści od 550 do 1600 litrów.
Audi Q5 II mierzy 4663 mm długości, 1893 mm szerokości oraz 1650 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2819 mm, a bagażnik pomieści od 520 do 1520 litrów, zaś w odmianach hybrydowych PHEV od 465 do 1405 l.
GLC 2023 jest większy od poprzednika, mierząc 4716 mm długości (o 60 mm więcej od poprzednika). Wysokość pojazdu wynosi 1640 mm, szerokość 1890 mm, zaś rozstaw osi 2888 mm. Ma też większy rozstaw kół o 6 mm z przodu i o 23 mm z tyłu (odpowiednio 1627 mm i 1640 mm). Bagażnik ma pojemność 600 litrów.
BMW X3 2023 vs Audi Q5 2023 vs Mercedes GLC 2023 - różnice
BMW X3 ma najbardziej sportowy charakter spośród porównywanych SUV-ów i najmocniejsze silniki. Jako jedyne oferowane jest też w ponad 500-konnej sportowej wersji M Competition. Mercedes jest za to najnowszą konstrukcją, oferuje największy zasięg na prądzie w odmianach hybrydowych PHEV, wysoki komfort jazdy i nowoczesne wnętrze, a także eleganckie nadwozie oraz większy niż u rywali bagażnik. Audi przypadnie do gustu fanom klasycznych kształtów i prostej obsługi. Oferuje również wydajny napęd na obie osie quattro, a przy tym jest tańsze od rywali.
BMW X3 2023 vs Audi Q5 2023 vs Mercedes GLC 2023 - silniki
BMW X3 2023 silniki
Niemal wszystkie warianty BMW X3, poza bazowym dieslem 18d, występują w standardzie z napędem na obie osie xDrive, wszystkie współpracują z 8-stopniową automatyczną przekładnią ZF. Bazowa odmiana benzynowa xDrive20i z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.0 oferuje 184 KM oraz 300 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Mocniejszy wariant xDrive30i z 2-litrowym silnikiem generuje 245 KM oraz 350 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s i rozpędza się do 235 km/h. Kolejna odmiana M40i korzysta już z turbodoładowanej jednostki 3.0 R6 o mocy 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i rozpędza się do 250 km/h. Gamę jednostek benzynowych wieńczą sportowe odmiany X3 M oraz X3 M Competition. Obie korzystają z 3-litrowej jednostki R6 biturbo i rozwijają odpowiednio 480 KM oraz 620 Nm i 510 KM oraz 650 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4 sekundy (w Competition 3,8 s), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Bazowy wariant wysokoprężny sDrive18d z napędem na tylną oś ma 2-litrowego diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 198 km/h. Mocniejszy wariant xDrive20d generuje 190 KM oraz 400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do 213 km/h. Kolejne odmiany mają już 3-litrowy motor R6. Słabsza o oznaczeniu xDrive30d oferuje 286 KM oraz 650 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Topowy diesel w odmianie M40d oferuje już 340 KM oraz 700 Nm, zaś jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,9 s, a prędkość maksymalna 250 km/h. W gamie jest też odmiana hybrydowa PHEV xDrive30e bazująca na 2-litrowym silniku benzynowym, oferująca 292 KM i 420 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i rozpędza się do 210 km/h, zaś zasięg na prądzie wynosi 50 km.
Audi Q5 2023 silniki
Jedynie w bazowym wariancie wysokoprężnym 35 TDI Audi Q5 ma napęd na przednią oś, zaś pozostałe odmiany mają napęd na obie osie quattro. Każde Q5 ma 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię S-Tronic. Bazowe Audi Q5 35 TDI ma 2-litrowego diesla o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 213 km/h. Mocniejszy wariant 40 TDI quattro również ma 2 lltry, jednak generuje 204 KM oraz 400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s i rozpędza się do 222 km/h. Topowy wariant SQ5 ma już 3-litrowego diesla V6 o mocy 341 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s i rozpędza się do 250 km/h.

Wśród jednostek benzynowych znajdziemy 2-litrowy motor TFSI w dwóch wariantach mocy. Słabszy 40 TFSI oferuje 204 KM oraz 320 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s i rozpędza się do 223 km/h. Mocniejszy 45 TFSI generuje 265 KM oraz 370 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i rozpędza się do 240 km/h. W gamie jest też dwa warianty hybrydowe PHEV. Oba bazują na 2-litrowej jednostce TFSI. Słabszy 50 TFSI e generuje 299 KM oraz 500 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i rozpędza się do 239 km/h. Baterie mają 17,9 kWh, a zasięg na prądzie wynosi od 57 do 62 km. Mocniejszy wariant 55 TFSI e generuje 367 KM oraz 550 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s i rozpędza się do 239 km/h.
Mercedes GLC 2023 silniki
Nowy Mercedes GLC oferuje różne opcje silnikowe, w tym turbodoładowane 2-litrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne, a także wersje hybrydowe PHEV. Wszystkie modele GLC występują z napędem na obie osie 4MATIC i 9-biegową automatyczną przekładnią. Wszystkie opcje układu napędowego zostały zaprojektowane w oparciu o czterocylindrowe silniki modułowej rodziny silników producenta (FAME), które mogą być wzbogacone o doładowanie poprzez zastosowanie silnika elektrycznego ISG o mocy 22 KM i 200 Nm momentu obrotowego. GLC 200 to model bazowy, który zawiera silnik 2.0 mild hybrid o mocy 204 KM i 320 Nm momentu obrotowego, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Wyżej plasuje się GLC 300 z silnikiem dwulitrowym i układem mild hybrid, rozwijający 258 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy. Trzecią opcją mikrohybrydową jest model 220 d, który posiada dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 197 KM (440 Nm) i potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Topowy wariant wysokoprężny GLC 300 d generuje 269 KM oraz 550 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 s.

Najnowsze hybrydowe układy napędowe typu plug-in wykorzystywane w modelu Mercedes GLC to technologia napędu PHEV czwartej generacji z czterocylindrowymi silnikami. Układ został udoskonalony, dzięki czemu stał się bardziej kompaktowy i mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. W trybie elektrycznym nowy GLC może poruszać się z prędkością do 140 km/h, a dzięki akumulatorowi o pojemności 31,2 kWh pojazd może przejechać do 100 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Silnik elektryczny generuje 136 KM (100 kW), natomiast GLC 300e ma słabszy silnik, który wytwarza 313 KM i 550 Nm. Mocniejszy GLC 400e produkuje 381 KM i 650 Nm, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 237 km/h.
BMW X3 2023 vs Audi Q5 2023 vs Mercedes GLC 2023 - ceny
BMW X3 xDrive20i kosztuje od 230 500 zł, xDrive30i od 260 500 zł, M40i od 340 500 zł, zaś topowe X3 M i X3 M Competition wyceniono odpowiednio na 459 000 oraz na 498 400 zł. Odmiana hybrydowa xDrive30e kosztuje od 276 500 zł. Bazowego diesla sDrive18d wyceniono na 230 500 zł, xDrive20d na 240 500 zł, xDrive30d na 280 500 zł, zaś topowego M40d na 340 500 zł.

Bazowe Audi Q5 40 TFSI quattro S Tronic wyceniono na 211 500 zł, zaś mocniejszy wariant 45 TFSI na 239 200 zł. Odmiany hybrydowe 50 TFSI e i 55 TFSI e kosztują odpowiednio 254 900 zł oraz 285 300 zł. Odmiana wysokoprężna 35 TDI kosztuje od 203 600 zł, 40 TDI od 222 800 zł, zaś topowe SQ5 TDI od 364 600 zł.

Bazowy Mercedes GLC 200 4MATIC kosztuje od 240 100 zł. Mocniejszy GLC 300 to koszt 289 700 zł. Odmiana hybrydowa PHEV 300 e wyceniona została na 307 400 zł, zaś topowa 400 e 320 600 zł. Wariant wysokoprężny 220 d kosztuje od 249 900 zł, zaś mocniejszy 300 d od 304 500 zł.

BMW X3 vs Audi Q5 vs Mercedes GLC - kalkulacja leasingu 2023
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW X3 xDrive20d M Sport o mocy 190 KM, z napedem na obie osie oraz 8-biegową skrzynią automatyczną.
- Cena katalogowa: 287 600 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 273 515 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 25% (68 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (55 000 zł).
- Rata netto: 3209 zł
BMW X3 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 264 040 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 280 898 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi Q5 40 TDI Quattro S Tronic o mocy 204 KM, z napedem na obie osie oraz 7-biegową skrzynią automatyczną.
- Cena katalogowa: 322 120 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 264 600 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 25% (66 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (40 000 zł).
- Rata netto: 3230 zł
Audi Q5 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 251 425 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 268 127 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa GLC 220 d AMG Line o mocy 197 KM, z napedem na obie osie oraz 9-biegową skrzynią automatyczną.
- Cena katalogowa: 300 754 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 300 754 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 25% (75 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (61 000 zł).
- Rata netto: 3519 zł
Mercedes GLC 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 293 209 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 311 450 zł
BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLC w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie aż kilkadziesiąt egzemplarzy BMW X3 w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie aż kilkadziesiąt egzemplarzy Audi Q5 w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie aż kilkadziesiąt egzemplarzy Mercedesa GLC w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych rabaty względem ceny katalogowej.
BMW X3 2023 vs Audi Q5 2023 vs Mercedes GLC 2023 - konkurenci
Do konkurentów wyżej wymienionych SUV-ów należą m.in. Alfa Romeo Stelvio, Range Rover Velar, Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Volvo XC60, DS 7 oraz Lexus NX.