BMW iX - wersje, ceny, dane techniczne, wyposażenie. Masywny elektryk z Monachium
BMW iX jest pierwszym elektrycznym SUV-em marki z Monachium. Samochód może się pochwalić sporym zasięgiem, bogatym wyposażeniem i dość... kontrowersyjnym wyglądem.

Z artykułu dowiesz się o:
BMW iX 2024 - krótko o modelu
BMW iX (oznaczone kodem i20) zadebiutowało w 2020 roku jako pierwszy elektryczny SAV marki spod znaku szachownicy. Producent podkreśla, że samochód nie jest SUV-em, lecz SAV-em (Sport Activity Vehicle, podobnie jak X1, X3, X5 oraz X7). Samochód wielkościowo porównywalny jest do X5 i X6, jednak reprezentuje on nowy design BMW, który budzi kontrowersje. Auto poznamy m.in. po awangardowych kształtach, ogromnej imitacji atrapy chłodnicy, charakterystycznej wydłużonej sylwetce czy wąskich tylnych lampach. Auto wyróżniają też muskularne nadkola czy zlicowane z nadwoziem klamki. Kształt nadwozia BMW iX zoptymalizowano pod kątem właściwości aerodynamicznych. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi tylko 0,25. Felgi w iX mają od 20 do 22 cali średnicy.

Odważnie prezentuje się także kabina, którą utrzymano w typowym dla BMW wzornictwie. Jest ona nowoczesna i minimalistyczna, bogato wyposażona i wykonana z wysokiej jakości materiałów. Wyróżniają ją wąskie kratki nawiewów, brak tunelu środkowego oraz brak paneli z przełącznikami. Centrum dowodzenia stanowi aż 14,9-calowy dotykowy ekran systemu iDrive 8. generacji, który zwrócono w stronę kierowcy i zintegrowano z wyświetlaczem wirtualnych zegarów o przekątnej 12,3 cala (oba są pod wspólną taflą szkła). Warto dodać, że iX jest pierwszmy BMW z dwuramienną sześciokątną kierownicą, którą spłaszczono u dołu. Jej kształt ma zapewnić lepszą widoczność cyfrowych wskaźników. Inspiracją stylistów kabiny był nowoczesny loft. Sporo elementów wykończeniowych wykonano z tworzyw z recyklingu.

BMW iX 2024 - wymiary
Samochód mierzy 4953 mm długości, 1967 mm wysokości oraz 1695 mm wysokości. Rozstaw osi ma 3000 mm, a bagażnik pomieści od 500 do 1750 litrów. Prześwit ma 203 mm. Samochód waży od 2440 do 2670 kg, w zależności od wersji.
BMW iX 2024 - silniki
Gamę układów napędowych BMW iX tworzą 3 warianty. Każdy ma napęd na obie osie xDrive i oferuje bardzo dobre osiągi oraz co najmniej dobry zasięg. Każde BMW iX korzysta z dwóch silników elektrycznych. Poniżej prezentujemy zestawienie danych technicznych poszczególnych wersji BMW iX.
Wersja | iX xDrive40 | iX xDrive50 | iX M60 |
Moc | 326 KM | 523 KM | 619 KM |
Moment obrotowy | 630 Nm | 765 Nm | 1015 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km//h | 6,1 s | 4,6 s | 3,8 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h | 200 km/h | 250 km/h |
Zasięg | 404-435 km | 587-632 km | 501-566 km |
Pojemność baterii (brutto) | 71 kWh | 105 kWh | 105 kWh |
Bazowy wariant iX xDrive40 z bateriami 71 kWh oferuje możliwość ładowania prądem zmiennym AC o mocy do 11 kW lub prądem stałym DC o mocy do 150 kW. Mocniejsze warianty z bateriami 105 kWh można już ładować mocą do 195 kW.
BMW iX 2024 - cena i wyposażenie
BMW iX w wersji xDrive40 kosztuje od 378 300 zł. Mocniejszy wariant xDrive50 wyceniono na 498 000 zł, zaś topowa odmiana iX M60 oznacza wydatek co najmniej 609 000 zł.

Do auta możemy dokupić m.in. felgi, lakier, a także liczne opcje i pakiety. Wśród nich znajdziemy m.in. pakiet First Class za 21 300 zł. Zawiera on aplikacje wewnętrzne Clear&Bold, wzbogacające kabinę o elementy ze szlifowanego szkła kryształowego, np. pokrętło iDrive czy panele do sterowania fotelami na drzwiach, a także wstawki z drewna porowatego na konsoli środkowej, podsufitkę w kolorze antracytowym, przyciemniane szyby oraz szklany dach panoramiczny SkyLounge.
Kolejnym wartym uwagi pakietem jest Business Class za 11 900 zł zawierający 4-strefową automatyczną klimatyzację oraz pakiet podgrzewania Comfort zawierające podgrzewane fotele z przodu, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane siedziska kanapy oraz podgrzewane podłokietniki na drzwiach i środkowy. Ciekawostką jest ogrzewanie deski rozdzielczej, pokrywy schowka i boczków drzwi.
Wreszcie mamy pakiet innowacji za 18 600 zł, w skład którego wchodzą laserowe reflektory główne z zasięgiem do 650 m, funkcja sterowania gestami czy systemy asystujące Professional takie jak asystent jazdy w korku, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent zmiany pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych czy asystent hamowania awaryjnego.
Z pojedynczych opcji warto rozważyć asystenta parkowania Professional z systemem kamer 360 stopni (opcja za 5700 zł). Oryginalny wallbox z BMW o mocy 22 kW kosztuje 3500 zł. Na wyposażeniu BMW iX znajdziemy m.in. zestaw audio Harman Kardon, a za dopłatą także Bowers&Wilkins. BMW iX wkrótce zaoferuje również łączność 5G.
BMW iX w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy BMW iX w różnych wersjach silnikowych. Dominują samochody fabrycznie nowe z 2023 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
BMW iX - kalkulacja leasingu 2023
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW iX xDrive40 o mocy 326 KM z napędem na obie osie xDrive.
- Cena katalogowa: 459 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 423 300 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 128 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (43 000 zł).
- Rata netto: 4749 zł
BMW iX 2023 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 413 351 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 438 885 zł
BMW iX 2024 - rywale
Do rywali BMW iX należą m.in. Audi Q8 e-tron, Mercedes EQE SUV, Lexus RZ 450e oraz Volvo EX90.
Audi Q8 e-tron również występuje w trzech wariantach. Bazowy advanced 50 quattro rozwija 340 KM i ma baterie o pojemności 95 kWh brutto zapewniające zasięg od 410 do 488 km. Wariant ten kosztuje 353 000 zł. Mocniejsza odmiana advanced 55 quattro rozwija 408 KM i kosztuje 381 100 zł. ma baterie o pojemności 114 kWh brutto i oferuje między 481 a 578 km zasięgu. Topowy wariant SQ8 e-tron generuje 503 KM i kosztuje od 444 300 zł. Korzysta z tego samego zestawu baterii oc 55 quattro. lecz oferuje zasięg między 416 a 458 km.
Mercedes EQE SUV występuje w kilku wariantach napędowych, rozwijających od 245 do aż 625 KM w topowej odmianie EQE 53 4MATIC+. Baterie mają 89 lub 90,6 kWh pojemności netto i w zależności od wariantu zapewniają od 452 do 581 km zasięgu. Bazowy EQE 300 z napędem RWD kosztuje 411 800 zł. Odmiana EQE 350+ kosztuje 428 000 zł, następnie EQE 350 4MATIC 441 300 zł, EQE 500 4MATIC 463 500 zł, zaś topowe EQE 43 AMG 4MATIC oraz EQE 53 AMG 4MATIC+ kosztują odpowiednio 533 500 oraz 595 900 zł.
Volvo EX90 występuje w trzech wariantach. Bazowa odmiana Single Motor RWD rozwija 279 KM, ma baterie o pojemności 104 kWh i oferuje 580 km zasięgu. Wariant ten kosztuje 399 900 zł. Wariant Twin Motor AWD generuje już 408 KM i ma baterie o pojemności 111 kWh zapewniające zasięg do 585 km w trybie mieszanym. Wyceniono go na 439 900 zł Topowa odmiana Twin Motor Performance kosztuje 479 900 zł, rozwija 517 KM, korzysta z baterii 111 kWh i oferuje do 580 km zasięgu w trybie mieszanym.
Lexus RZ 450e również ma napęd na obie osie, oferuje 313 KM i baterie o pojemności 71,4 kWh, zapewniające między 395 a 440 km zasięgu. Kosztuje on od 329 900 zł za wersję Business.