Konfigurujemy idealne wersje Audi!
Audi jest najpopularniejszą marką samochodów klasy premium w Polsce i ma naprawdę bogatą gamę modeli. Przygotowaliśmy subiektywny poradnik optymalnych modeli.

Z artykułu dowiesz się o:
Audi zna chyba każdy. Ta słynna niemiecka marka, znana m.in. z legendarnego modelu Quattro, należy obecnie do Volkswagena i jest jedną z tzw. wielkiej trójki niemieckej, w skład której wchodzą również Mercedes oraz BMW. To właśnie ci trzej producenci dominują na rynku samochodów premium i widać to także w Polsce. W samym lipcu Audi sprzedało 3050 samochodów, co daje mu piątą lokatę wśród najpopularniejszych marek w ogóle i czyni najpopularniejszm producentem aut premium. Również w całym 2024 roku Audi jest liderem rynku premium w Polsce, z wynikiem 16 310 sztuk. W gamie Audi możemy wyróżnić 3 linie modelowe: samochody z oznaczeniem A, czyli wszelkie spalinowe i hybrydowe sedany, hatchbacki, kombi oraz liftbacki, SUV-y z rodziny Q oraz modele elektryczne z linii e-tron.
Jak dzielimy gamę Audi?
Pierwszą z linii są modele z oznaczeniem A. Zaczynają się od miejskiego hatchbacka A1, następnie mamy oparte na Golfie A3 (najpopularniejsze nowe Audi w Polsce), modele klasy średniej A4 i A5, reprezentujące klasę wyższą A6 i A7, a także flagową luksusową limuzynę A8. Z kolei rodzina SUV-ów obejmuje miejski model Q2, kompaktowe Q3 oraz Q3 Sportback, reprezentanta segmentu D w postaci Q5 i Q5 Sportback oraz SUV-y klasy wyższej, a więc modele Q7 i Q8. Wreszcie mamy rodzinę elektrycznych modeli e-tron, która obejmuje SUV-a klasy średniej Q4 e-tron, SUV-y klasy wyższej Q6 e-tron i Q8 e-tron, a także reprezentujące klasę wyższą modele A6 e-tron w wersjach sedan i kombi oraz liftbacka e-tron GT.
Warto dodać, że jesteśmy obecnie w przełomowym dla niemieckiej marki momencie, gdyż dochodzi do roszad w gamie i zmiany nazewnictwa. Spalinowe pozostaną wyłącznie modele nieparzyste jak A3, A5 i A7, natomiast modele parzyste w postaci A4, A6 i A8 dołączą docelowo do rodziny e-tron. Pierwszy z nich w postaci A6 e-tron niedawno zadebiutował, podobnie jak nowe Audi A5 w wersjach liftback i kombi, które zastąpiło zarówno poprzednika dostępnego w wersjach liftback, coupe i cabrio, jak również A4 B9 w wersjach sedan i kombi.
Aby lepiej zobrazować rodzinę modeli Audi, stworzyliśmy tabelę, w której uporządkowaliśmy poszczególne modele.
Segment | B | C | D | E | F | |
---|---|---|---|---|---|---|
Linia modelowa | A | A1 | A3 | A4/A5 | A6/A7 | A8 |
Q | Q2 | Q3/Q3 Sportback | Q5/Q5 Sportback | Q7/Q8 | - | |
e-tron | - | - | Q4 e-tron/Q4 Sportback e-tron | Q6 e-tron/Q8 e-tron/A6 e-tron/e-tron GT | - |
Audi konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej linii modelowej wybieramy po jednym modelu, który naszym zdaniem jest optymalny i wskazujemy, które opcje są warte uwagi, a które niekoniecznie. Zaznaczamy, że nasz wybór jest stricte subiektywny i nie każdy musi go podzielać.
Audi A6 Limousine S Line 50 TDI quattro Tiptronic
Zaczniemy od klasyki gatunku. W przypadku modeli z linii A polecamy A6, które odzwierciedla klasyczną elegancką i ponadczasową estetykę niemieckiej marki. Reprezentant segmentu E mimo 6 lat na karku (zadebiutował w 2018 roku, a w 2023 doczekał się liftingu) wciąż ujmuje jakością wykonania, wyrafinowaniem technicznym i bogatym wyposażeniem. Samochód ma świetne proporcje, zarówno jako sedan jak i kombi Avant, do tego pojemny bagażnik (w sedanie 520 l, w kombi od 565 do 1680 l) i dużo przestrzeni w kabinie. Audi A6 mierzy 4939 mm długości, 1886 mm szerokości oraz 1457 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2924 mm. Obecną generację Audi A6 (C8) zaprojektował Polak, Parys Cybulski. Mamy charakterystyczny grill Single Frame, jednak nadwozie zyskało nowocześniejsze, bardziej zdecydowane kształty. Kabina prezentuje się nowocześnie, a kokpit składa się z trzech wyświetlaczy: od obsługi multimediów, drugi od klimatyzacji i wybranych pokładowych funkcji, zaś przed kierowcą znajdziemy zestaw cyfrowych zegarów. 3-litrowy diesel w Audi A6 przekonuje kulturą pracy, osiągami i niskim zużyciem paliwa. Jednostka V6 rozwija 286 KM i 620 Nm, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej Tiptronic.

Wersja 50 TDI quattro S Line startuje od 371 900 zł. Wybierając A6 warto dopłacić do foteli konturowych ze skórzaną tapicerką (13 850 zł), posiadającymi elektryczną regulację, wysuwaną podpórkę pod uda czy zintegrowane zagłówki. Do sportowego sznytu wersji S Line pasuje też trójramienna podgrzewana kierownica za 2510 zł i skórzane obszycie deski rozdzielczej i drzwi (8200 zł). Z opcji warto dobrać usterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, ogrzewane i składane, automatycznie przyciemniane, z funkcją pamięci ustawień (600 zł), elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika (3130 zł), system Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D (6780 zł), złącza USB dla drugiego rzędu (890 zł), Audi phone box z ładowarką indukcyjną (2950 zł), Audi smartphone interface (1850 zł), kamerę cofania (2770 zł) czy pakiety systemów wspomagających w ruchu miejskim (6190 zł) i pozamiejskim (7660 zł). Warto też rozważyć dynamiczny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią (11 200 zł). Tak doposażone Audi A6 wyniesie nas 476 240 zł.
Audi A6 - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi A6 Avant 40 TDI quattro S Line Avant z napędem na obie osie i 7-stopniową przekładnią automatyczną S Tronic:
- Cena katalogowa: 372 260 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 305 300 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (76 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (62 000 zł)
- Rata netto: 4129 zł
Audi A6 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 281 887 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 301 926 zł
Audi Q5 S Line 40 TDI quattro S Tronic
Spośród SUV-ów polecamy Audi Q5, które w lipcu było trzecim najpopularniejszym autem premium w Polsce w ogóle (530 szt.), a od początku roku sprzedano 2296 egzemplarzy, co daje 7. lokatę wśród najpopularniejszych samochodów premium na naszym rynku. Samochód jest prawdziwym weteranem, gdyż zadebiutował jesienią 2016 roku na targach w Paryżu. Samochód jest dłuższy i niższy od poprzednika, zachował jednak podobne proporcje, choć stylistyka względem poprzednika uległa zmianom. Q5 II wygląda nowocześniej i bardziej elegancko, ma też lepiej dobrane proporcje. W 2020 roku Q5 poddano modernizacji. Odświeżono reflektory i grill, tylne lampy połączono chromowaną poprzeczką, a w kabinie zagościł większy ekran systemu MMI o przekątnej 10 cali. Q5 mierzy 4662 mm długości, 1893 mm szerokości oraz 1650 mm wysokości, a rozstaw osi to 2819 mm. Bagażnik pomieści od 520 do 1520 l.

Optymalnym wyborem będzie wariant S Line 40 TDI quattro S Tronic. Pod maską pracuje 2-litrowy diesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni S Tronic. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 s, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Odmiana S Line 40 TDI quattro S Tronic kosztuje od 241 600 zł. Warto dopłacić do podgrzewanej kierownicy (980 zł), pakietów systemów wspomagających w ruchu pozamiejskim (5210 zł) i miejskim, a także pakiety Comfort (6540 zł), Functionality (4080 zł), Technology (4530 zł) oraz pakiet stylizacyjny Exterieur (8940 zł). Warto też skusić się na fotele przednie z elektryczną regulacją i funkcją pamięci ustawień dla fotela kierowcy - zawiera elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego (6990 zł), podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa z pneumatyczną regulacją i funkcją masażu dla przednich siedzeń (2520 zł) czy komfortowy podłokietnik z przodu (990 zł). Tak skonfigurowany egzemplarz wyniesie nas 291 050 zł.
Audi Q5 - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi Q5 40 TDI quattro S Line z napędem na obie osie i 7-stopniową przekładnią automatyczną S Tronic:
- Cena katalogowa: 323 540 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 268 500 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (67 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (55 000 zł)
- Rata netto: 3622 zł
Audi Q5 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 244 353 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 262 514 zł
Audi Q6 e-tron quattro
Z gamy modeli elektrycznych e-tron polecamy najnowszego SUV-a klasy wyższej w postaci Audi Q6 e-tron. Samochód jest spokrewniony z najnowszym Porsche Macanem, bazuje na nowoczesnej platformie PPE przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych i posiada instalację 800V, dzięki czemu mające 94,9 kWh pojemności netto baterie można ładować mocą nawet do 270 kW. W efekcie już po 10 minutach ładowania możemy zwiększyć zasięg nawet o 255 km, a naładowanie baterii od 10 do 80% zajmie 21 minut. Samochód oferuje nawet 624 km zasięgu w trybie mieszanym WLTP oferuje nawet 644 km zasięgu. Q6 e-tron generuje 387 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s i rozpędza się do 210 km/h. Q6 e-tron zaprojektowano według najnowszej, odważniejszej estetyki Audi, z dwuczęściowymi reflektorami i nowoczesnym oświetlenem OLED z tyłu. W kabinie znajdziemy natomiast tzw. cyfrową scenę obejmującą 11,9-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, 14,5-calowy centralny ekran systemu MMI oraz 10,9-calowy wyświetlacz inforozrywki przed pasażerem. W kabinie zastosowano tworzywa z recyklingu. Q6 e-tron mierzy 4771 mm długości, 1939 mm szerokości oraz 1648 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2899 mm. Bagażnik pomieści od 526 do 1529 l.

Polecamy wersję Q6 e-tron quattro, która zapewnia więcej niż wystarczające osiągi oraz spory zasięg i startuje od 355 500 zł. Z opcji polecamy pakiet Tech pro (24 480 zł), zawierający m.in. wyświetlacz MMI dla pasażera pakiet systemów wspomagających podczas jazdy i parkowania plus,, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne czy cyfrowe grafiki świateł. pakiet S Line Exterieur w parze z 19-calowymi felgami (10 660 zł), pakiet promocyjny Technology (16 960 zł, zawierający m.in. system MMI experience pro czy Audi phone box współpracujący z LTE, system audio Bang&Olufsen Premium Sound 3D z głośnikami w zagłówkach (2080 zł) czy aluminiowe nakładki na pedały (310 zł). Tak wyposażony egzemplarz wyniesie nas 417 730 zł.
Audi Q6 e-tron - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi Q6 e-tron quattro z napędem na obie osie i bateriami 94,9 kWh:
- Cena katalogowa: 463 890 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 436 100 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (67 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (55 000 zł)
- Rata netto: 5945 zł
Audi Q6 e-tron 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 414 583 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 441 976 zł