Samochód rodzinny na każdą kieszeń
Wybór rodzinnego auta jest dużym wyzwaniem dla przyszłego właściciela, należy wziąć pod uwagę wiele czynników: typ nadwozia, funkcjonalność, bezpieczeństwo, spalanie, komfort jazdy, czy pojemność. Z tego powodu warto dokładnie sprawdzić parametry auta, które zobowiązany jest nam podać producent. Zakup nowego samochodu rodzinnego prosto z salonu wiąże się z dużym wydatkiem, na które często ograniczony domowy budżet nam nie pozwala. Dobrym rozwiązaniem w takim wypadku będzie auto w leasingu. Leasing to popularna forma finansowania, podczas której leasingodawca użycza leasingobiorcy daną rzecz na określony czas w zamian za ratalne opłaty. Wybranie takiej opcji ograniczy znacznie koszty związane z nabyciem nowego auta.

Zakup nowego samochodu rodzinnego prosto z salonu wiąże się z dużym wydatkiem, na które często ograniczony domowy budżet nam nie pozwala. Dobrym rozwiązaniem w takim wypadku będzie auto w leasingu. Leasing to popularna forma finansowania, podczas której leasingodawca użycza leasingobiorcy daną rzecz na określony czas w zamian za ratalne opłaty. Wybranie takiej opcji ograniczy znacznie koszty związane z nabyciem nowego auta.
Opel Astra Sports Tourer I
Na rynku znajdziemy wiele różnych modeli Opla Astra, jednak dla codziennego użytku rodzinnego polecany jest model Opel Astra Sports Tourer z podwoziem typu kombi. Generacja jest produkowana od roku 2015 do dziś. Cena auta Sports Tourer I wynosi od 63 800 do 108 950 PLN. Jest to więc auto niskobudżetowe, na które mogą sobie pozwolić konsumenci z klasy niższej. Moc maksymalna Opla Astra wynosi od 70 do 147 kW w zależności od wariantu, a licząc w koniach mechanicznych moc Opel Astra Sports Tourer I wynosi od 95 do 200 KM, co sprawia, że prędkość maksymalna wynosi od 185 do 235 km/h. Silnik jest rzędowy posiadający od 3 do 4 cylindrów o pojemności od 998 do 1598 cm3. Na każdy cylinder w silniku przypadają 4 zawory. Jest to auto pięcioosobowe, idealne dla rodziny 2+2, lub 2+3, zapewniające maksimum wygody za niewielką cenę.
Model Sports Tourer jest bardzo funkcjonalny i wyposażony w innowacyjne technologie. Mamy automatyczną klapę bagażnika, która jest idealnym rozwiązaniem, kiedy masz zajęte ręce. Samochód posiada ergonomiczne fotele przednie AGR. Mają one poduszkę wspierającą uda i regulowane podparcie odcinka lędźwiowego, które zapewnia wysoki komfort jazdy. Elektronicznie regulowany fotel kierowcy jest wyposażony w funkcję masażu i system wentylacji. Na uwagę zasługuje również obszerny bagażnik o pojemności od 540 do nawet 1 630 l. Technologia ECOTEC wspomaga ograniczenie zużycia paliwa i emisji paliw, a funkcja Drive Assist dostarcza kierowcy wskazówek dotyczące ergonomicznej jazdy.
Skoda Superb Combi
Nowy model Skoda Superb combi trzeciej generacji jest dobrą propozycją auta rodzinnego. Wyglądem wyraźnie odcina się od poprzednika i jednocześnie wpisuje w nowy nurt stylizacyjny marki. Superb ma 486 centymetrów długości, 186 szerokości i 148 wysokości. To największe kombi w swojej klasie, dzięki czemu może szczycić się dużym wnętrzem, co bez wątpienia jest wielkim plusem dla rodzin z dziećmi. Kombi oparte jest na sprawdzonej technologii koncernu VAG, przy tym producent wykorzystuje sporo rozwiązań zastosowanych w ósmej generacji Passata. 5-osobowy samochód jest dobrym wyborem dla wielodzietnych rodzin z powodu kilku systemów bezpieczeństwa, m.in Front Assist z funkcją wykrywania pieszych, Side Assist, czyli funkcją wykrywająca pojazdy z tyłu i znajdujące się w martwym punkcie, czy też Lane Assist, który dba o to, aby kierowca nie zjeżdżał ze swojego pasa.
Wybór jednostek napędowych jest bardziej zróżnicowany niż u poprzednika. Najsłabszy w ofercie wariant 1,6 TDI generuje 120 KM i 250 Nm. Współpracuje z manualną lub automatyczną przekładnią, a do tzw. setki przyspiesza w zaledwie 11 sekund. Wyżej w katalogu znajdziemy znane już 2,0 TDI o mocy 150, a w topowej specyfikacji 190 koni mechanicznych. 2,0 TDI cechuje się wysoką kulturą pracy i jednocześnie niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W średnim rozrachunku wystarczy około 6,5 litra na każde 100 kilometrów. Najmocniejszy wśród diesli przyspiesza do setki w 7,8 sekundy (8,1 wersja z manualną skrzynią), osiągając maksymalnie 233 km/h (manual - 235).
Superb oparty na modułowej płycie MQB samochód ma aż 660-litrowy bagażnik (1900 litrów po złożeniu oparć drugiego rzędu) o regularnych kształtach i szereg opcjonalnych akcesoriów przydatnych do skutecznego zamocowania bagażu. We wnętrzu auta nie brakuje też przestrzeni dla pasażerów.
Nissan Qashqai – crossover
Nissan Qashqai jest przedstawicielem klasy crossover. Należy tym samym do grupy kompaktowych SUV-ów. Nissan w swoim crossoverze proponuje sporo 4-cylindrowych jednostek napędowych. Poczynając od silników benzynowych, do wyboru jest motor 1,6 l o mocy 114 KM oraz czyniący auto niezwykle dynamicznym wariant 2 l, dysponujący mocą 141 KM . Oferowane są także jednostki wysokoprężne to słabszy 1,5 l generujący 105 KM lub 2 l o mocy 150 KM. Nowsze diesle, w przeciwieństwie do jednostek benzynowych, cechują się mniejszym spalaniem paliwa. Qashqai oferuje szeroki wybór wariantów skrzyń biegów. Do dyspozycji klienta jest 5- lub 6-biegowa skrzynia manualna, 6-biegowy automat lub bezstopniowa przekładnia CVT. Ta ostatnia wpływa niestety niekorzystnie na ekonomikę jazdy i często zdarzają się jej awarie. Auto na życzenie dostępne jest z napędem na przednią oś lub z mechanizmem 4x4.
We wnętrzu SUV-a znajduje się dużo przestrzeni dla pasażerów, zwłaszcza dla rodzin z dziećmi. Qashqai z powodu atrakcyjnego designu stał się hitem na rynku samochodów. Udoskonalone reflektory, felgi i osłona wlotu powietrza podkreślają nowy wymiar wyrafinowania i dynamiki naszego flagowego SUV-a. Efektowny design z zupełnie przeprojektowanym przodem, najnowszym wzorem osłony wlotu powietrza z charakterystycznym motywem litery V i niecodziennym wykończeniem, przyciągają wzrok. Funkcjonalny Qashqai jest wyposażony ponadto w najnowocześniejsze technologie, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wymienić można technologię Nissan Intelligent Mobility, która posiada inteligentne światła oraz system blis i tsr, które obserwując sytuację na drodze, mogą przejąć kontrolę nad pojazdem i uniknąć wypadku. Asystent parkowania pozwala samodzielnie zaparkować Nissana, a system ProPilot zapewnia innowacje, które pomagają zachować bezpieczeństwo podczas długiej jazdy.
Dacia Duster
Dacia jako marka samochodu kojarzona jest z samochodem, który spełniał swoje funkcje transportowe, jednak był autem dość siermiężnym – kiepskie wyposażenie we wnętrzu, plastiki, mało przestrzeni dla pasażerów. Dacia w nowych wydaniu modelu Duster zaskakuje rynek samochodowy. Nowa wersja jest znacznie dojrzalsza, większa i zbliżona jakościowo do aut z wysokiej półki. W kwestii jakości wykonania Dacia stoi na bardzo dobrym poziomie, wszystkie elementy są poprawnie zamontowane, a całość solidnie wykończona.
Dacia Duster to typowy SUV, który jest idealnym autem dla rodziny. Producent oferuje szeroki wybór jednostek napędowych. Duster to samochód dobry na każdą kieszeń. Dla klientów o mniejszym budżecie polecamy najtańszą wersję z napędem tylko na przednią oś i silnikiem 1.6 o mocy 115 KM (39 900 zł), a dla tych z większym kapitałem zalecamy kupno „topowej” wersji 1.5 dCi (109 KM), z napędem 4x4 i najbogatszym poziomem wyposażenia Laureate (69 900 zł). 30 tys. zł różnicy to nie tylko kwestia napędu, ale również innych czynników. Podstawowe wyposażenie wersji Laureate obejmuje bowiem między innymi komplet nowoczesnych systemów bezpieczeństwa: ABS z asystentem hamowania, system kontroli toru jazdy, cztery poduszki powietrzne (czołowe i boczne), wspomaganie układu kierowniczego, komputer pokładowy, światła przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, manualną klimatyzację, kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokryte skórą oraz radio z możliwością odtwarzania plików MP3.