Baza pod autolawetę - jaki model wybrać?
Planujesz zakup autolawety? Poznaj popularne bazy pod zabudowę.

Baza pod autolawetę to podstawa, na której zostanie zamontowana platforma do transportu pojazdów. Wybór odpowiedniej bazy ma kluczowe znaczenie, głównie z uwagi na eksploatacje pojazdu i koszty z tym związane, ale także docelową ładowność, która powinna stanowić priorytetowy wyznacznik dla każdego zamawiającego. Zbyt niska ładowność może radykalnie wpłynąć na rentowność planowanej bądź już prowadzonej działalności.
Na co zwrócić uwagę wybierając bazę pod zabudowę autolawety?
Wybierając bazę warto zwrócić uwagę na sposób montażu platformy. Łatwiejszy montaż obniży koszty późniejszej eksploatacji. Klucze w z punktu widzenia mechaniki pojazdowej będą parametry silnika - moc i jego żywotność. Autolawety służą do transportu pojazdów - nie zawsze będzie to jeden samochód, czasami będzie ich kilka transportowanych za pomocą tzw. lory. Silnik powinien być mocny, aby zapewnić maksymalny poziom wydajności transportu przy pełnym obciążeniu. Nie bez znaczenia będą miały również parametry dotyczące spalanie. Koszt eksploatacji samochodu w tym zakresie bezpośrednie wpływa na poziom zysków firmy.
Masa pojazdu również odgrywa kluczowe znaczenie w transporcie. Im lżejsza baza, tym większe dopuszczalne obciążenie ładunkiem, tym samym mniejsze ryzyko przekroczenia DMC oraz większa otwartość na rynek transportowy. Warto pamiętać, ze masa pojazdów zwiększa się, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę średnią wagę auta elektrycznego.
Jaki model wybrać pod autolawetę?
Wśród modeli, które dominują na rynku i są chętnie wykorzystywane pod zabudowę autolawety wymienić możemy: Iveco Daily, Opel Movano, Fiat Ducato czy Mercedes Sprinter.
Przewodnik po autolawetach: Renault Master L3, Mercedes Sprinter 315 CDI i Iveco Daily 35S18 Hi-Matic
Renault Master L3: Zabudowa JEGGER i PPP
Renault Master L3 wyposażony jest w 2.3-litrowy turbodiesel (165 KM) z napędem na przednie koła. Dostępne wersje zabudowy JEGGER i PPP od juzjade.pl oferują m.in. zawieszenie pneumatyczne, lusterko martwego pola Wide View, a także systemy ułatwiające załadunek i mocowanie przewożonych pojazdów. Oba modele charakteryzują się wysoką ładownością (1210 kg dla JEGGER, dostosowaną do specyfikacji PPP dla juzjade.pl), a także zaawansowanym wyposażeniem dodatkowym, co czyni je atrakcyjnym wyborem na rynku autolawet.
Mercedes Sprinter 315 CDI
Mercedes Sprinter 315 CDI to model z 2-litrowym dieslem (150 KM), który oferuje tylny napęd i 6-biegową skrzynię manualną. Zabudowa autolawety charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, w tym aluminiową konstrukcją oraz przeciwpoślizgowymi powierzchniami załadunkowymi. Dodatkowe wyposażenie jak oświetlenie robocze LED czy zawieszenie pneumatyczne tylnej osi podkreśla uniwersalność i funkcjonalność tego modelu w codziennej pracy.
Iveco Daily 35S18 Hi-Matic
Iveco Daily w wersji 35S18 Hi-Matic z silnikiem 3-litrowym (180 KM) i automatyczną skrzynią biegów Hi-MATIC oferuje wyjątkową wydajność i komfort użytkowania. Model ten wyróżnia się nowoczesnym wyposażeniem, takim jak systemy TSM i LAC, które zwiększają bezpieczeństwo i stabilność przewożonego ładunku. Zabudowa autolawety jest przemyślana i zawiera m.in. aluminiowe podjazdy, wysokiej jakości wciągarkę, oraz dodatkowe skrzynki narzędziowe, co sprawia, że jest to doskonały wybór dla profesjonalistów.