RANKING: Samochody używane do 100 000 zł. Przegląd oferty
Rynki samochodów nowych i używanych znacznie się różnią. O zakupie samochodu używanego decydują często inne kryteria. Sprawdzamy jak prezentuje się rynek samochodów używanych do 100 tysięcy zł.

W zestawieniu znajdziesz:
Obecnie coraz trudniej jest kupić przyzwoicie wyposażone nowe auto za kwotę poniżej 100 000 zł. Dlatego też dobrą alternatywą wydaja się być kilkuletnie samochody używane, które oferują większą przestrzeń, dobre wyposażenie i sporą różnorodność wyboru modeli i segmentów. Poniższy zestaw przykładowych samochodów w cenie do 50 000 zł został opracowany na podstawie poniższych parametrów: bezwypadkowe i nieuszkodzone, samochody do 50 000 zł, cena minimalna 80 000 zł, rok produkcji 2018, segment B, C i D.
Szukasz samochodu z wyższej półki cenowej? Poznaj: Ranking samochodów osobowych do 400 000 zł.
Kia Sportage IV (2015-2021)
Kia Sportage IV dane techniczne
IV generacja kompaktowego SUV-a Kii zadebiutowała w 2015 roku i podobnie jak poprzednie wcielenie, zaprojektowano ją w europejskim centrum projektowym Kii w Niemczech. Wizualnie samochód poszedł drogą ewolucji, kształtami i sylwetką nawiązując do poprzednika. Zachowano bryłę z charakterystycznym szerokim słupkiem C, a zarazem pojawiły się bardziej wyraziste detale. Najbardziej oryginalnym elementem wyróżniającym Kię Sportage czwartej generacji została duża, nisko osadzona atrapa chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, a także wysoko osadzone reflektory w kształcie bumerangów. Całkowitą metamorfozę przeszło wnętrze, gdze pojawiła się nowa, masywniejsza deska rozdzielcza, a także rozbudowana konsola środkowa z większym panelem klimatyzacji. Samochód mierzy 4480 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1645 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2670 mm. Bagażnik pomieści od 503 do 1492 litrów. W lipcu 2018 Sportage doczekała się liftingu.

Kia Sportage IV silniki
Kia oferowała tylko dwie wersje benzynowe, oparte na silniku 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa – wolnossący GDI (132 KM) i turbodoładowany T-GDI (177 KM). To trwała jednostka z łańcuchem rozrządu i zmiennymi fazami rozrządu. Słabszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i pali średnio 7,9 l/100 km, a mocniejszy w 9,2 s i pali 9,3 l/100 km. Rolę bazowego najpierw pełnił 1.7 CRDi (115/141 KM), zastąpiony po liftingu mniejszym 1.6 CRDi (115/136 KM). Słabszy przyspiesza od. 0 do 100 km/h w 11,8 s (spalanie 6,5 l/100 km), a mocniejszy w 11,4 s (spalanie 7,2 l/100 km). Na szczycie palety znalazł się 2.0 CRDi rozwijający 136/185 KM. Słabszą wycofano w 2018 r., mocniejszą montowano do końca produkcji (od 0 do 100 km/h w 9,5 s, spalanie 7,7 l/100 km). Napęd 4×4 trafiał do odmian 1.6 T-GDI, 1.6 CRDi/136 KM i wszystkich 2.0 CRDi. Wszystkie jednostki poza bazowym 1.6 GDI można było połączyć z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią 7DCT.*
Kia Sportage IV usterki
Do głównych bolączek Kii Sportage należy awaryjna elektryka i elektronika, która generuje błędy i potrafi wprowadzić samych mechaników w błąd. Począwszy od drobnych usterek oświetlenia, zamków czy multimediów, po poważne, związane głównie z pracą silnika, układem oczyszczania spalin albo uruchamianiem. Użytkownicy narzekają też na trwałość sprzęgła, zwłaszcza z napędem AWD oraz na łatwo rysujący się lakier. Niektórzy skarżą się też na nieprecyzyjną skrzynię biegów czy zawieszające się multimedia.
Używana Kia Sportage IV leasing
Toyota Corolla XII (od 2019 r.)
Toyota Corolla XII dane techniczne
Dwunasta generacja Corolli trafiła do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Australii, najpierw jako hatchback, latem 2018 roku, na pół roku przed debiutem w Europie. Pierwotnie miała być ona III generacją Aurisa, jednak w ostatniej chwili Toyota postanowiła powrócić do nazwy Corolla. Poza hatchbackiem oferowany jest także sedan i kombi Touring Sports. Corollę dwunastej generacji oparto na nowej platformie TNGA, samochód jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy, a nadwozie otrzymało nową, bardziej agresywną i nowocześniejszą stylistykę. Samochód jest standardowo wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W czerwcu 2022 roku samochód poddano liftingowi - delikatnie zmieniono reflektory i zderzaki, zastosowano nowe multimedia i wzbogacono wyposażenie. Toyota Corolla mierzy 4370 mm długości, 1790 mm szerokości oraz 1435 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2640 mm. Bagażnik pomieści 361 litrów w odmianie z silnikiem 1.8 lub 313 l w przypadku odmiany 2.0. Odmiana kombi mierzy 4653 mm długości, a sedan 4630 mm. Rozstaw osi sedana i kombi liczy 2700 mm. Bagażnik kombi pomieści 598 l, a sedana 471 l. W ofercie jest też uterenowiony wariant kombi TREK.

Toyota Corolla XII silniki
W gamie Corolli hatchback znajdują się dwa systemy hybrydowe. Jeden z tych układów napędzany jest wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.8 litra i ma łączną moc 140 KM (przed liftingiem 122 KM, średnie spalanie 5,1 l/100 km). Wariant ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h. Drugi układ jest mocniejszy i wykorzystuje 2,0-litrowy silnik benzynowy, który również nie jest turbodoładowany i produkuje 196 KM (przed liftingiem 184 KM, średnie spalanie 5,9 l/100 km). Odmiana ta potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy i może również osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h. Toyota Corolla sedan występuje z 1.5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 125 KM (od 0 do 100 km/h w 12,1 s, średnie spalanie 6,5 l/100 km), współpracującym z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową Multidrive-S oraz z napędem hybrydowym opartym na jednostce 1.8. Początkowo Corolla oferowana była także w wersjach benynowym 1.2 Turbo o mocy 116 KM (średnie spalanie 7 l/100 km) w hatchbacku oraz wolnossącej 1.6 o mocy 132 KM w sedanie (średnie spalanie 7,5 l).*
Toyota Corolla XII usterki
Zdarzają się niewielkie problemy z elektryką i elektroniką, zwłaszcza dotyczące przestrzałego systemu multmedialnego. Poza tym Corolla to samochód bezproblemowy i ponadprzeciętnie niezawodny. Przy wyborze silnika 1.2 Turbo koniecznie należy sprawdzić stan osprzętu i zawartość książki serwisowej. W modelach wyprodukowanych przed październikiem 2019 roku przeprowadzono akcję serwisową polegającą na wymianie pompy paliwa.
Używana Toyota Corolla w leasingu lub kredycie na Superauto.pl
Skoda Superb III (od 2015 r.)
Skoda Superb III dane techniczne
Aktualna, III generacja Skody Superb zadebiutowała w 2015 roku i występuje jako liftback oraz kombi. Pojazd został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej koncernu Volkswagen AG oznaczonej symbolem MQB, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Volkswagena Passata B8. W obecnym wydaniu, zwłaszcza po liftingu z 2019 roku, kiedy to zmieniono m.in. reflektory, grill i wzbogacono wyposażenie, Superb prezentuje się nowocześnie i jest dobrze wyposażony. Po liftingu zastosowano m.in. opcjonalne reflektory Matrix LED zamiast dotychczasowych ksenonów. Samochód imponuje przestronnością porównywalną z luksusowymi limuzynami oraz funkcjonalnością, w tym rozwiązaniami z zakresu Simply Clever. Skoda Superb mierzy 4869 mm długości, 1864 mm szerokości oraz 1488 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2841 mm. Bagażnik liftbacka pomieści od 625 do 1760 l (wariant PHEV 485-1610 l), zaś kombi pomieści od 660 do 1950 litrów (w odmianie PHEV 510 l).

Skoda Superb III silniki
Przy okazji liftingu do gamy dołączył wariant hybrydowy PHEV iV. Korzysta on z 1.4-litrowej jednostki TSI, zaś łącznie generuje 218 KM oraz 400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s i rozpędza się do 225 km/h (średnie spalanie 5,3 l/100 km). Baterie mają 13 kWh pojemności i zapewniają do 64 km zasięgu na prądzie. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej DSG. Przy okazji liftingu bazową jednostkę benzynową 1.4 TSI zastąpiono nowszą 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm (od 0 do 100 km/h w 9,2 s, średnie spalanie 7,5 l/100 km), wyposażoną w system dezaktywacji połowy cylindrów przy niewielkim obciążeniu. Wycofano też jednostkę 1.8 TSI i wzmocniono diesla 2.0 TDI ze 190 do 200 KM (od 0 do 100 km/h w 7,9 s, średnie spalanie 6,4 l/100 km)
Przed liftingiem oferowano też diesla 1.6 TDI o mocy 120 KM (średnie spalanie 5 l/100 km) oraz warianty benzynowe 1.4 TSI (125 KM i 150 KM, średnie spalanie 6,2 l/100 km lub 7,1 l w przypadku odmiany 150-konnej) oraz 1.8 TSI o mocy 180 KM (średnie spalanie 8,1 l/100 km). Od początku oferowany jest też diesel 2.0 TDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie 360 Nm (od 0 do 100 km/h w 9,1 s, średnie spalanie 5,3 l/100 km). Rolę topowej jednostki w gamie pełni benzynowe 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy, oferujących 190 KM i 320 Nm (od 0 od 100 km/h w 7,7 s, średnie spalanie 8,4 l/100 km) oraz 280 KM i 400 Nm z napędem 4x4 (od 0 do 100 km/h w 5,3 s, średnie spalanie 9,9 l/100 km). Obecnie Superb występuje tylko z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią DSG (7-biegowa), wcześniej bazowe wersje występowały również z 6-biegową skrzynią manualną. Topowy benzyniak i topowy diesel mają napęd 4x4, zaś reszta wersji napęd na przednią oś.*
Skoda Superb III usterki
Atutem Superba jest duża dostępność części zamiennych i eksploatacyjnych. Modele z początku produkcji warto sprawdzić pod kątem działania wspomnianej skrzyni DSG. Szarpnięcia pomiędzy 1 a 3 biegiem bywają częste, a jeśli są dokuczliwe, może to oznaczać awarię mechatroniki. Użytkownicy skarżą się też na kapryśną elektronikę, w tym awarie czujników parkowania czy aktywnego tempomatu oraz nieprawidłowe działanie systemów bezpieczeństwa. Wszystkie silniki w Superbie można polecić - są to poprawione jednostki względem stosowanych w poprzedniku i nie borykają się już one z nadmiernym zużyciem oleju czy problemem rozciągającego się łańcucha rozrządu. W jednostkach 1.4 TSI i 1.5 TSI zastosowano natomiast pasek rozrządu, który jest znacznie tańszy w wymianie. Jedynie jednostce 1.8 TSI zdarzają się przypadki nadmiernej konsumpcji oleju, jednak nie aż w takim stopniu co w poprzedniczce. W dieslach zawodna bywa pompa wody i pompa wysokiego ciśnienia. Bardziej awaryjna jest nowsza przekładnia DSG z 7 biegami (do 2018 r. stosowano 6-biegowe DSG w topowych wersjach benzynowych).
Używana Skoda Superb - oferta Superauto.pl
Opel Grandland X (od 2017 r.)
Opel Grandland X dane techniczne
Samochód powstał jako bliźniacza konstrukcja wobec Peugeota 3008, wyróżniając się obłą, masywną sylwetką z agresywnie stylizowanymi reflektorami i dużą atrapą chłodnicy. Projekt deski rozdzielczej z charakterystycznym układem konsoli centralnej w kształcie litery U wzorowany był z kolei na kompaktowym modelu Astra. Polska premiera Opla Grandland X odbyła się 19 lipca 2017 roku. Pod koniec 2019 roku debiutowała hybrydowa odmiana pojazdu o nazwie "Hybrid4" a w 2020 roku jej słabsza wersja z napędem na przód. W czerwcu 2021 roku Opel przedstawił model po rozległej modernizacji, która podobnie jak w przypadku mniejszego Crosslanda przyniosła nowy pas przedni Opel Vizor z wąską, czarną atrapą chłodnicy i przeprojektowanymi reflektorami z diodami LED w kształcie bumerangu. Z nazwy modelu usunięto literę X. Opel Grandland mierzy 4477 mm długości, 1906 mm szerokości oraz 1630 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2675 mm. Bagażnik pomieści od 514 do 1652 litrów, zaś w odmianie hybrydowej PHEV od 390 do 1528 l.

Opel Grandland X silniki
Początkowo oferowano diesla 1.6 o mocy 120 KM (średnie spalanie 5,6 l/100 km) oraz wariant benzynowy R3 1.2 o mocy 130 KM (od 0 do 100 km/h w 10,1 s, średnie spalanie 7,4 l/100 km). W 2018 roku diesla 1.6 zastąpiła nowsza jednostka 1.5 o mocy 130 KM i maksymalnym momencie 300 Nm (od 0 do 100 km/h w 11,5 s, średnie spalanie 6 l/100 km). Przed liftingiem oferowano też wariant benzynowy 1.6 o mocy 180 KM i momencie obrotowym 250 Nm (średnie spalanie 8,1 l/100 km) oraz 2-litrowego diesla oferującego 177 KM i 400 Nm (średnie spalanie 7,7 l/100 km). Gamę wieńczą odmiany hybrydowe PHEV bazujące na 1.6-litrowej jednostce benzynowej z turbodoładowaniem. Słabsza ma napęd na przód, oferuje 225 KM i 360 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i rozpędza się do 225 km/h. Mocniejszy generuje 300 KM oraz 360 Nm, ma napęd AWD i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s. Oba warianty korzystają z 8-stopniowego automatu. Baterie mają 14,6 kWh pojemności i pozwalają na przejechanie do 65 km na prądzie.*
Opel Grandland X usterki
Opel Grandland X nie doczekał się żadnych wyraźnie złych opinii dotyczących konkretnych usterek. Niektórzy skarżą się na jakość materiałów i trzeszczenie plastików na nierównościach, a także na łatwy do zarysowania lakier oraz zacinający się system multimedialny. Przed zakupem wersji 1.2 Turbo ze skrzynią automatyczną należy sprawdzić jej płynność, gdyż mocno wyeksploatowane przekładnie potrafią nieprzyjemnie szarpać.
Używany Opel Grandland - oferta Superauto.pl
Toyota C-HR (od 2016 r.)
Toyota C-HR dane techniczne
Premiera Toyoty C-HR odbyła się podczas targów w Genewie w 2016 roku. Samochód wywołał poruszenie swoją odważną stylistyką, która tylko w niewielkim stopniu odbiegała od wersji koncepcyjnej. Najbardziej oryginalne elementy wyglądu kompaktowego crossovera Toyoty to wielkie, szerokie przednie reflektory dominujące wygląd pasa przedniego, wyraźnie zaznaczone tylne nadkola, wystające poza obrys nadwozia klosze tylnych świateł, a także ukryta klamka tylnych drzwi oraz spoiler. Sylwetka pojazdu łączy cechy SUV-a, hatchbacka i coupe. Prosta i ergonomiczna kabina nawiązuje do Corolli. Pierwszym rynkiem, na który trafiła Toyota C-HR, była Europa, gdzie auto okazało się prawdziwym hitem. W 2019 roku auto poddano liftingowi, zmieniając przednie i tylne lampy oraz wzbogacono wyposażenie. Toyota C-HR mierzy 4350 milimetrów długości, 1850 milimetrów szerokości i 1500 milimetrów wysokości, natomiast jego rozstaw osi wynosi 2640 milimetrów. Bagażnik pomieści 377 litrów w przypadku odmiany 1.8 lub 358 l w wersji z silnikiem 2.0.

Toyota C-HR silniki
Przed liftingiem oferowano jeszcze turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.2 o mocy 116 KM (średnie spalanie według użytkowników to 7 l/100 km). Ma on podobne osiągi co wersja hybrydowa o mocy 122 KM, jednak pali więcej. Po liftingu crossover Toyoty występował wyłącznie w wersjach hybrydowych. Słabszy wariant pochodzi z Toyoty Prius i bazuje na 1.8-litrowym silniku benzynowym oraz jednostce elektrycznej, zaś łączna moc układu wynosi 122 KM (średnie spalanie 5,4 l/100 km). Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem przekładni e-CVT (planetarna). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11 sekund, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h. Jest też mocniejszy wariant oparty na 2-litrowej jednostce benzynowej, rozwijający łącznie 184 KM (średnie spalanie 5,5 l/100 km). Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 s i rozpędza się do 180 km/h.*
Toyota C-HR usterki
Toyota C-HR to niezawodny i mało awaryjny samochód. Niektórzy użytkownicy narzekali na pękające szyby czołowe. Pęknięcie zwykle tworzy się od góry przedniej szyby, a następnie rozprzestrzenia się w dół. Wymiana szyby może być dość kosztowna, ponieważ kamera i laser używane przez systemy bezpieczeństwa C-HR są zamontowane po wewnętrznej stronie ekranu i będą wymagały przeprogramowania u dealera. Z racji na kształt nadwozia widoczność do tyłu jest słaba, stąd też ważne jest prawidłowe działanie czujników parkowania i kamery. Niekiedy zdarzają się przypadki rozciągnięcia łańcucha rozrządu w jednostce benzynowej 1.2 Turbo. Hybrydowe układy spisują się dobrze, choć czasami zawodzi elektronika nadzorująca ich pracą, wyświetlając komunikaty o błędach i wprowadzając silnik w tryb awaryjny. Łatwo rysuje się też lakier.
Używana Toyota C-HR - oferta Superauto.pl
Volkswagen Passat B8 (od 2014 r.)
Volkswagen Passat B8 dane techniczne
Volkswagen Passat B8 zadebiutował latem 2014 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika jest on opracowaną od podstaw konstrukcją bazujacą na nowej modułowej platformie MQB, która wykorzystana została do budowy m.in. Skody Superb III, Skody Octavii III oraz Volkswagena Golfa VII. Auto otrzymało nowy, bardziej elegancki design stanowiący rozwinięcie tego, co znamy z Golfa VII. Również kabina wygląda nowocześniej niż w poprzedniku, jednocześnie wygląda znacznie bardziej reprezentacyjnie niż w Golfie. Bogate wyposażenie, przestronność, funkcjonalność i wysoka jakość wykonania to główne atuty Passata. Samochód oferowano jako sedana i kombi (od 2022 roku tylko jako kombi). W październiku 2014 roku, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, zaprezentowano hybrydową odmianę Passata o nazwie GTE (układ PHEV). W lutym 2015 roku ofertę wzbogaciło uterenowione kombi Alltrack. W lutym 2019 roku zaprezentowano wersję po liftingu, w ramach którego przemodelowano przedni zderzak, wypełnienie tylnych lamp, a także kokpit i koło kierownicy. Volkswagen Passat mierzy 4767 mm długości, 1832 mm szerokości oraz 1456 mm wysokości (kombi 1477 mm), zaś rozstaw osi liczy 2791 mm. Bagażnik sedana pomieści od 586 do 1152 l, a kombi od 650 do 1780 l.

Volkswagen Passat B8 silniki
Gama jednostek napędowych jest identyczna jak w Skodzie Superb. Mamy zatem jednostki benzynowe 1.4 TSI (zastąpiona przez 1.5 TSI), 1.8 TSI (oferowana przed liftingiem) oraz 2.0 TSI o mocach od 125 do 280 KM, a także diesle 1.6 i 2.0 TDI o mocach od 120 do 240 KM. Zapewniają one podobne osiągi i palą porównywalnie co w przypadku Skody Superb. Jedyną różnicą w gamie jednostek napędowych Passata jest obecność 2-litrowego diesla biturbo o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, którego próżno szukać w Skodzie (średnie spalanie 7,6 l/100 km). Standardowo łączono ją z napędem 4x4 4MOTION oraz przekładnią DSG. Jednostkę wycofano z gamy w 2020 roku.*
Volkswagen Passat B8 usterki
Podobnie jak w przypadku Skody, także i Passat jest wolny od znanych z poprzednika problemów związanych z nadmiernym zużyciem oleju czy rozciągającymi się łańcuchami rozrządu. Zdarzają się natomiast ubytki płynu chłodniczego w dieslach 2.0 TDI: zazwyczaj wina leży w pompie wody lub chłodnicy zaworu EGR. Użytkownicy skarżą się też na niską żywotność przekładni DSG, zwłaszcza mechatroniki. Zdarzają się także przypadki uszkodzenia sprężyn zawieszenia i amortyzatorów oraz przednich reflektorów. Podobnie jak w Superbie, także i Passat bywa ofiarą kłopotliwej elektroniki pokładowej. Plus za jakość materiałów w kabinie, które dobrze znoszą próbę czasu.
Używany Volkswagen Passat - oferta Superauto.pl
Kia XCeed (od 2019 r.)
Kia XCeed dane techniczne
Kia XCeed została po raz pierwszy zaprezentowana we Frankfurcie w czerwcu 2019 roku jako czwarty wariant nadwoziowy z linii kompaktowych modeli Ceed. Łączy on zalety SUV-a z klasycznym hatchbackiem. Kia XCeed została pomyślana w europejskim centrum rozwojowym Kii. Plastikowe nakładki na nadkola pojazdu, podwyższony prześwit, wydatny grill, inne reflektory, wybrzuszone nadkola i spadzista linia dachu to jedne z cech, które nawiązują do SUV-ów i odróżniają crossovera XCeed od konwencjonalnego hatchbacka. Charakterystyczną cechą kabiny pasażerskiej stała się przemodelowana konsola centralna z większym, w stosunku do Kii Ceed z pierwszego roku produkcji, ekranem multimedialnym, a także opcjonalne wstawki w desce rozdzielczej w kolorze nadwozia.

W lipcu 2022 roku Kia XCeed przeszła modernizację, która wprowadziła analogiczne zmiany co w przypadku Ceeda i Proceeda. Po raz pierwszy gamę wariantów uzupełniła także znana już ze zmodernizowanego rok wcześniej Ceeda odmiana GT-Line, która dodatkowo wyróżniła się innym wzorem tylnych lamp o strukturze plastra miodu i mikropikseli. Kia XCeed mierzy 4395 mm długości, 1826 mm szerokości oraz 1483 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2650 mm. Bagażnik pomieści od 426 do 1378 litrów w odmianie spalinowej lub od 291 do 1243 l w przypadku wariantu hybrydowego PHEV.
Kia XCeed silniki
Gamę silnikową XCeeda reprezentują jednostki benzynowe, diesel i hybryda plug-in. Po liftingu gamę tworzą turbodoładowany benzyniak 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 253 Nm. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś lub 7-stopniową dwusprzęgłową DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h (średnie spalanie to 6,5 l/100 km). W ofercie jest też wariant hybrydowy plug-in (PHEV) bazujący na 1.6-litrowej wolnossącej jednostce benzynowej. Łączna moc układu to 147 KM. Współpracuje ona z 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DCT. Baterie mają 8,9 kWh pojemności. Zasięg na prądzie wynosi od 48 do 59 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11 sekund, a prędkość maksymalna to 160 km/h (średnie spalanie 4,1 l/100 km) Topową odmianą jest benzynowe 1.6 T-GDI generujące 204 KM oraz 265 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i współpracuje z 7-stopniową przekładnią DCT (średnie spalanie 8,8 l/100 km).
Przed liftingiem oferowano także 1.6-litrowego diesla z układem mild hybrid o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (od 0 do 100 km/h w 10,2 s, średnie spalanie 5,9 l/100 km), a także jednostki benzynowe 1.0 R3 T-GDI oferujacą 120 KM i 172 Nm (średnie spalanie 6,3 l/100 km) oraz 1.4 R4 T-GDI generującą 140 KM oraz 242 Nm (średnie spalanie 7,2 l/100 km).*
Kia XCeed usterki
Kia XCeed jest stosunkowo młodym autem i wszystkie egzemplarze są jeszcze na gwarancji (Kia oferuję 7-letnią), stąd też trudno mówić o usterkach pojazdu. Zdarzają się drobne usterki elektroniki czy elektryki, potrafi się też zawieszać system multimedialny, a niektóre plastiki w kabinie są podatne na zarysowania. W jednostce 1.6 T-GDI zdarzają się pojedyncze wycieki oleju, ale tylko w intensywnie eksploatowanych egzemplarzach, w których nie przestrzegano interwału wymiany oleju.
Używana Kia XCeed - oferta Superauto.pl
Skoda Karoq (od 2017 r.)
Skoda Karoq dane techniczne
Skoda Karoq zadebiutowała w 2017 roku jako następca pudełkowatego modelu Yeti. W przeciwieństwie do poprzednika Karoq przybrał formułę klasycznego SUV-a. Nadwozie pojazdu bazuje na sylwetce i stylistyce większego Kodiaqa. Samochód bazuje na platformie MQB. W 2021 roku zaprezentowano odmianę po liftingu, która wyróżnia się odświeżonym nadwoziem i wnętrzem, a także bogatszym wyposażeniem oraz lepszą aerodynamiką. Powiększono atrapę chłodnicy oraz zmieniono kształt reflektorów, które są w standardzie LED-owe i zyskały nowy wzór oraz smuklejsze klosze. Zmodernizowano także kształt tylnych lamp i wzbogacono je o ozdobną chromowaną listwę. Klapę bagażnika zdobi z kolei spory napis SKODA. W kabinie zastosowano dwuramienną kierownicę i pojawiły się wejścia USB-C. Skoda Karoq mierzy 4390 mm długości, 1841 mm szerokości oraz 1603 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2638 mm. Bagażnik pomieści od 521 do 1810 litrów.

Skoda Karoq silniki
Skoda Karoq występuje z trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.0, 1.5 oraz 2 litrów i mocach 115, 150 oraz 190 KM. Bazowy benzyniak o mocy 115 KM (200 Nm) posiada 6-biegową skrzynię manualną i ma napędzaną przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 s (średnie spalanie 7,5 l/100 km). Wariant 1.5 TSI ACT (250 Nm) występuje ze skrzynią manualną oraz dwusprzęgłową DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 sekundy (średnie spalanie 8,1 l/100 km) W ofercie jest też topowy wariant o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (średnie spalanie 7,6 l/100 km). Standardowo posiada on skrzynię DSG i napęd 4x4. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 sekund.
Dla zwolenników diesli przewidziano silnik 2.0 TDI o mocach 115 KM (300 lub 250 Nm z DSG) oraz 150 KM (340 lub 360 Nm z DSG). Bazowy diesel ze skrzynią manualną rozwija 100 km/h w 10,6 s. W odmianie z DSG wynik ten to 11 sekund. 150-konny diesel ze skrzynią manualną i napędem na przód rozwija 100 km/h w 8,9 s (średnie spalanie 6,4 l/100 km). Odmiana z DSG i 4x4 potrzebuje 8,7 s na osiągnięcie 100 km/h. Przed liftingiem oferowano też jednostkę 1.6 TDI o mocy 115 KM (średnie spalanie 6,6 l/100 km) oraz 2.0 TDI o mocy 190 KM (średnie spalanie 6,4 l/100 km).
Skoda Karoq usterki
Skoda Karoq nie należy do usterkowych aut. Czasami pojawiają się głosy o stukach z okolic rozrządu czy sporadycznych problemach ze spasowaniem poszczególnych elementów. Rzecz jasna sprawy eksploatacyjne jak zapychający się filtr DPF w mieście czy zużycie osprzętu przy wyższych przebiegach nie powinny nikogo dziwić. Ważny jest regularny serwis, zwłaszcza układu przeniesienia napędu i przekładni DSG.
Uźywana Skoda Karoq - oferta Superauto.pl
Peugeot 5008 II (od 2017 r.)
Peugeot 5008 II dane techniczne
II generacja Peugeota 5008 zadebiutowała na targach w Paryżu w 2016 roku, a na rynek trafiła w 2017 r. W przeciwieństwie do poprzednika samochód nie jest już minivanem, lecz typowym SUV-em klasy średniej. Bazuje na platformie EMP2 rodem z 3008, z którym dzieli stylistykę nadwozia, silniki oraz rozwiązania techniczne. Auto wyróżnia agresywna stylistyka z charakterystycznymi LED-owymi kłami do jazdy dziennej (wprowadzonymi przy okazji littingu z 2020 roku). Samochód mierzy 4641 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2840 mm. Bagażnik pomieści 780 litrów. W zależności od wersji samochód pomieści 5 lub 7 osób. Awangardowy przedni i tylny pas z motywem lwich pazurów przypomina 3008, podobnie jak futurystyczne wnętrze z typowym dla Peugeota i-Cockpitem.

Peugeot 5008 II silniki
Początkowo rolę bazowej jednostki stanowił turbodiesel 1.6 HDI o mocach 100 i 120 KM. Jeszcze w 2017 roku zastąpiono go nowszą jednostką 1.5 HDI o mocy 130 KM. Ofertę diesli wieńczy motor 2.0 HDI o mocach 150 i 180 KM (po liftingu 177 KM). Wśród silników benzynowych są jednostki 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz 1.6 THP (po liftingu PureTech) o mocy 165 KM (do 2020 r.) oraz 180 KM (od 2018 r.). Napęd w każdej wersji trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowej automatycznej.
Peugeot 5008 II usterki
Egzemplarze z poczatku produkcji mają problemy z kapryśną elektroniką i elektryką. Od czasu do czasu zawieszają się czujniki parkowania, system multimedialny czy elektrycznie sterowane szyby. Czasami niedomaga też wentylacja. Modele z pierwszych lat produkcji miały akcje serwisowe m.in. polegające na wymianie okablowania rozrusznika, które mogło się przecierać i unieruchomić auto. Było również kilka akcji serwisowych modeli z silnikiem diesla.
Używany Peugeot 5008 - oferta Superauto.pl
Skoda Octavia IV (od 2020 r.)
Skoda Octavia IV dane techniczne
IV generacja Skody Octavii zadebiutowała w 2020 roku i jest spokrewniona z Volkswagenem Golfem VIII i Seatem Leonem IV, z którymi dzieli silniki i rozwiązania techniczne. Samochód wygląda nowocześniej, nawiązując do kompaktowej Scali i crossovera Kamiq. Producent postawił na dynamiczne linie i pojedyncze reflektory z przodu, auto wygląda smuklej i ma lepsze proporcje od poprzednika. Jednocześnie Octavia wciąż imponuje przestronną i funkcjonalną kabiną oraz ogromnym bagażnikiem, który w liftbacku wynosi aż 600 litrów, a w kombi nawet 640 l. Octavia mierzy 4689 mm długości, a jej rozstaw osi liczy 2669 mm. W kabinie znajdziemy nowy układ kokpitu z wolnostojącym ekranem multimediów o przekątnej 10,25 cala oraz drugim tej samej wielkości wyświetlaczem przed kierowcą. W lutym 2024 roku Octavię poddano liftingowi.

Skoda Octavia IV silniki
Rolę bazowej jednostki pełni 1.0 TSI o mocy 110 KM. Powyżej znajdziemy dobrze znany motor 1.5 TSI o mocy 150 KM, następnie 2.0 TSI o mocach 190 i 245 KM w topowej wersji RS. Wśród diesli znajdziemy dobrze znany motor 2.0 TDI o mocach 115, 150 oraz 200 KM w topowym wariancie RS. Po raz pierwszy w gamie Octavii znajdziemy odmianę hybrydową plug-in opartą na jednostce 1.4 TSI, rozwijającą łącznie 204 oraz 245 KM w RS. W zależności od wersji napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowego DSG (w wersjach PHEV jest 6-biegowe DSG).
Skoda Octavia IV usterki
Octavia jest na tyle świeżym modelem, że trudno mówić o jakiś powtarzających się usterkach. Niekiedy system multimedialny potrafi się zawiesić. Pamiętajmy też, że po większych przebiegach rzędu 150-200 tys. km przekładnie DSG mogą generować koszty. Należy też pamiętać, że wiele Octavii pełni rolę samochodów flotowych.
Używana Skoda Octavia IV - oferta Superauto.pl
Ford Mondeo MkV (2014-2022)
Ford Mondeo MkV dane techniczne
V generacja Mondeo zadebiutowała w 2012 roku, jednak na rynek europejski trafiła dopiero w 2014 r. Samochód bazuje na nowej platformie CD, zaś wizualnie stanowi rozwinięcie poprzednika. Nowy przód w stylu innych modeli Forda zyskał charakterystyczny grill a'la Aston Martin oraz smukłe reflektory, a samochód występował jako sedan, liftback oraz kombi. Wprowadzono zupełnie nowy kokpit w stylu pozostałych modeli marki, z 8-calowym dotykowym ekranem systemu infotainment i audio Sony. Mondeo zyskało luksusową linię Vignale, która wyróżniała się bogatym wyposażeniem, systemem aktywnej redukcji hałasu czy fotelami z pikowanej skóry oraz skórzanym wykończeniem deski rozdzielczej. Mondeo mierzy 4869 mm długości, 1852 mm szerokości i 1476 mm wysokości. Bagażnik kombi pomieści 488 l, sedana 429 l, a liftbacka 458 litrów.

Ford Mondeo Mk5 silniki
Gamę jednostek Forda Mondeo otwierał 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM, następnie mieliśmy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 160 lub 165 KM, zaś ofertę wieńczyła jednostka 2.0 EcoBoost o mocach 203 oraz 240 KM, wyposażona w łańcuch rozrządu. Ofertę diesli otwierał 115-konny motor 1.6 TDCI koncernu PSA (od 2015 r. zastąpiony autorskim silnikiem Forda 1.5 TDCi o mocy 120 KM), zaś powyżej znajdował się 2-litrowy diesel o mocach od 150 do 209 KM w odmianie biturbo. Po liftingu zastąpił go nowy motor 2.0 TDCI o mocach od 120 do 190 KM. Mocniejsze diesle mogły mieć opcjonalnie napęd AWD, zaś zarówno diesle jak i benzyniaki występowały z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią Powershift o 6 przełożeniach. Odmiana hybrydowa korzystała z wolnossącej jednostki 2.0 i oferowała łącznie 187 KM, zaś napęd trafiał na przednią oś poprzez bezstopniową przekładnię eCVT.
Ford Mondeo Mk5 usterki
W odmianach 1.0 EcoBoost zdarzają się przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą, spowodowane mało wydajnym układem chłodzenia. Warto też pamiętać o częstej wymianie oleju, gdyż pasek rozrządu pracuje w kąpieli olejowej. Również silniki 1.5 EcoBoost i 1.5 TDCi miewają problemy z głowicami. Starsze jednostki 2.0 TDCi borykają się z przypadkami łuszczącej się pompy wtryskowej zapychającej wtryskiwacze czy zapychającymi się filtrami DPF. Poza silnikami użytkownicy skarżą się na delikatny lakier i łatwą do wgniecenia karoserię. Należy też pamiętać, że przy wyższych przebiegach skrzynie PowerShift mogą wymagać sporych wydatków jak to bywa w przypadku skrzyń dwusprzęgłowych. Zdarzają się też problemy z elektroniką, m.in. z działaniem systemu multimedialnego czy sterowaniem klimatyzacją, a także z działaniem układu kierowniczego.
Ford Mondeo Mk5 sytuacja rynkowa
Za hybrydowego Mondeo po liftingu w topowej wersji Vignale z 2020 roku trzeba dać około 100 000 zł. Znacznie tańsze będą egzemplarze sprzed liftingu w uboższych wersjach wyposażenia. Np. Mondeo 2.0 TDCI Trend o mocy 150 KM z 2016 roku kosztuje już około 55 000 zł.
Używany Ford Mondeo w ofercie Superauto.pl
Volkswagen Touran II (od 2015 r.)
Volkswagen Touran II dane techniczne
II generacja niemieckiego minivana zadebiutowała w 2015 roku i bazuje nowej platformie MQB, którą dzieli m.in. z Golfem VII, Audi A3 czy Volkswagenem Passatem B8. Zwiększono m.in. rozstaw osi oraz zastosowano nowy system składania foteli Fold-Flat. Występuje w wersjach 5- i 7-osobowej. Stylistycznie Touran nawiązuje do Golfa VII, zarówno z zewnątrz jak i w kabinie. Volkswagen Touran II mierzy 4527 mm długości, 1829 mm szerokości i 1668 mm wysokości. Rozstaw osi to 2786 mm. Bagażnik pomieści 834 litry. Wszystkie fotele drugiego rzędu przesuwają się i składają niezależnie od siebie, a dwa zewnętrzne siedzenia również przechylają się do przodu, by umożliwić zajęcie miejsca w 3. rzędzie.

Volkswagen Touran II silniki
Pod maską Tourana znajdziemy jednostki benzynowe o pojemnościach od 1.0 do 1.8 i mocach od 110 do 180 KM, a także diesle 1.6 i 2.0 TDI o mocach od 110 do 190 KM. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej i 7-stopniowej przekładni DSG. W 2018 roku wycofano jednostki 1.2 i 1.8 TSI, a silnik 1.4 TSI zastąpiono nowszym 1.5 TSI EVO. W 2020 r. wycofano bazowy motor 1.0 TSI, a także diesla 1.6 TDI, którego zastąpiono 122-konnym wariantem silnika 2.0 TDI.
Volkswagen Touran II usterki
Tak naprawdę żadna z obecnych w gamie Tourana jednostek nie należy do nadmiernie awaryjnych. Nawet w jednostce 1.8 TSI ograniczono zużycie oleju, choć problem ten nadal może się zdarzać, jednak ma on dużo mniejszą skalę. Dość często wariuje elektronika, np. zawiesza się system multimedialny, a komputer nie informuje o przepalonej żarówce. Niektóre silniki mogą mieć zbyt niskie obroty na biegu jałowym, jednak stosowna aktualizacja oprogramowania rozwiązuje ten problem. Należy też pamiętać, że skrzynie DSG mogą przy wyższych przebiegach generować koszty.
Volkswagen Touran II sytuacja rynkowa
Za Tourana 2.0 TDI z 2017 roku trzeba dać około 84 tys. zł, zaś za odmianę 1.5 TSI z 2019 roku i przekładnią DSG damy już blisko 100 000 zł.